Kaufland planuje wybudować budynek handlowo-usługowy przy ul. Warszawskiej, na wysokości przystanku tramwajowego powstającej trasy Nowa Warszawska. Byłby to drugi obiekt tej sieci w Gdańsku. Sama linia tramwajowa ma być gotowa za rok.
tak, ale pod warunkiem, że nie zakorkuje całej okolicy
23%
nie, w pobliżu jest wiele mniejszych sklepów i to wystarczy
41%
Kaufland jest obecny w Gdańsku dopiero od zeszłego roku. W lutym 2020 r. nastąpiło otwarcie sklepu tej marki w Galerii
Chełm, gdzie wcześniej przez ponad 10 lat istniało Tesco.
Teraz wiele wskazuje na to, że niemiecka sieć planuje wybudować kolejny obiekt w mieście, a konkretnie przy ul. Warszawskiej na Ujeścisku.
Sklepy Kaufland w Polsce zaliczają się do hipermarketów. To obiekty handlowe o powierzchni od 2,2 tys. do 15 tys. m kw., z niewielką galerią handlową.
Dwa wnioski na dwa obiekty o innej skali
Budynek handlowo-usługowy ma powstać niemal dokładnie na wysokości przyszłego przystanku tramwajowego "Częstochowska", który zostanie wybudowany w ramach Nowej Warszawskiej.
Czytaj też: Stare-nowe hipermarkety w Trójmieście
Spółka złożyła w tej sprawie dwa wnioski o pozwolenie na budowę obiektu wraz z parkingiem oraz infrastrukturą.
- Sieć Kaufland planuje otworzyć kolejny sklep w Gdańsku, jednak na ten moment nie możemy podać więcej szczegółów - ucina Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.Co ciekawe, oba wnioski różnią się od siebie. W jednym przewidywana kubatura budynku, czyli jego objętość, a nie powierzchnia, wynosi 84 445 m sześc., a w drugim 63 140 m sześc. W obu przypadkach inne są też osoby projektujące obiekt.
Dla porównania, cała Galeria Chełm przejęta przez Kaufland ma kubaturę ok. 253 tys. m sześc. A to oznacza, że planowany budynek przy Warszawskiej będzie miał 1/3 lub 1/4 tej wielkości.
Słupy trakcyjne na Nowej Warszawskiej
- Wniosek na drugi budynek dopiero wpłynął. Jest na etapie sprawdzania braków formalnoprawnych. Tym samym w ogóle nie podlega ocenie powierzchnia zabudowy, funkcja, wysokość - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Z kolei pierwszy dokument, wobec braków formalnoprawnych, jest na etapie przygotowania wezwania do uzupełnienia.
Budowa samej linii tramwajowej rozpoczęła się w lutym tego roku. Obecnie, najbardziej widocznym elementem postępu prac są słupy trakcyjne, które pojawiły się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej i na skrzyżowaniu z al. Havla. Powstały też nowe fragmenty torowiska.
Wszystkie roboty mają się zakończyć do 30 listopada 2022 r., a tramwaje pojadą nową trasą w pierwszych miesiącach 2023 r.