- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (128 opinii)
- 2 Archeolożka i kelnerka w wojsku WOT (75 opinii)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (234 opinie)
- 4 Podpalacz i morderca w rękach policji (97 opinii)
- 5 Wystawa stała w MIIWŚ czeka na zmiany (107 opinii)
- 6 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (166 opinii)
Planiści ustalili jak podróżujemy po Gdańsku
Specjaliści od transportu ustalili w jaki sposób mieszkańcy poruszają się po Gdańsku, oraz jak będą poruszać się w przyszłości. Ich prognozy wskazują, że nie ma odwrotu od budowy Drogi Czerwonej przez Wrzeszcz, a planowana ul. Nowa Świętokrzyska odciąży tę "starą" o ok. 60 proc.
Opracowany przez specjalistów od transportu model odsłania też strukturę ruchu w Gdańsku, na podstawie badań z 2009 r. Według nich 39 proc. osób podróżujących po Gdańsku wybiera komunikację zbiorową, zaś 38 proc. jazdę samochodem. Aż 21 proc. wszystkich podróży po mieście odbywa się piechotą. Przemieszczanie się rowerzystów w Gdańsku stanowi zaledwie 2 proc. ogółu ruchu.
Model prognozuje w jaki sposób mieszkańcy będą przemieszczać się po mieście za dwa, dwanaście i dwadzieścia dwa lata. Utkniemy wtedy w korkach? A może są drogi, które już teraz trzeba budować, by sprostać potrzebom naszych dzieci albo wnuków?
Planiści zwrócili uwagę - choć do tego model akurat nie jest konieczny - że największe natężenie codziennych podróży mieszkańców odbywa się w wzdłuż al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzkiej. To odwieczny argument gdańskich planistów za budową Drogi Czerwonej, która miałaby pobiec przez Wrzeszcz po wschodniej stronie torów kolejowych.
- Prognoza w modelu potwierdza, że z chwilą wybudowania Drogi Czerwonej spadnie natężenie ruchu na al. Grunwaldzkiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Model pokazał jak trudna sytuacja będzie panować w najbliższych latach na południu Gdańska. Planiści spodziewają się tam wzrostu podróży w dzielnicy o 50 proc. Podobny scenariusz czeka też Osowę.
Co ciekawe model transportowy ukazał też, że mimo powstania w przyszłości Obwodnicy Metropolitalnej ruch na Obwodnicy Trójmiasta i tak będzie stale rósł. W 2035. r ma wynieść ok. 3,5 tys. samochodów w szczycie między godz. 15 i 16, podczas gdy dziś w tym okresie obwodnicą jedzie ponad 2 tys. pojazdów.
Transportowy model symulacyjny zbudowano w oparciu o program Visum firmy PTV, który stosuje m.in. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Warszawa lub Szczecin. Program ten jest jednym z najlepszych narzędzi do określania zapotrzebowania na podróże, analizy i oceny istniejących oraz planowanych układów transportowych. Visum jest programem integrującym wszystkie typy transportu prywatnego i publicznego w jednym modelu są to tzw. modele multimedialne.
Założenia transportowego modelu symulacyjnego Gdańska.
Miejsca
Opinie (193)
-
2012-09-04 21:10
BRG
inżyniery bez wyobrażni. Ot co. Na d.pie czerwone pasy sie dla was należo, a nie czerwone drogi budować. Won, bo psami poszczuje.
- 17 4
-
2012-09-04 21:11
A gdzie komunikacja zbiorowa???
Gdańsk to miasto, w którym komunikacja zbiorowa jest na tragicznie niskim poziomie!!! I niestety - znając podejście władz miasta do transportu zbiorowego - nic się w tej kwestii nie zmieni. A to oznacza, że żadna nowa droga nie pomoże w zmniejszeniu korków...
- 17 5
-
2012-09-04 21:17
no to trzeba wprowadzić rowerowanie obowiązkowe (1)
przynajmniej na poziomie założonego 15%
- 7 5
-
2012-09-04 21:38
nowy rodzaj parytetów? jesteś racjonalnym zwolennikiem pomysłów feministek (które chcą "poprawić" demokrację) też?
- 2 3
-
2012-09-04 21:18
Planowanie jak za komuny
Pomożecie?
- 11 1
-
2012-09-04 21:19
ok, planiści ustalili, to teraz tylko żeby ludzie zrozumieli jak mają jeździć!
I bez żadnych psikusów i podśmiechujków!
- 6 1
-
2012-09-04 21:24
JAAAA PIERNICZEEEE!!!!!!!
Problemem Gdańska jest to, że jest wąski jak kiszka i jest miastem stojącym na drodze do Sopotu i Gdyni dla jadących z Południa. Czy droga czerwona jest potrzebna. Wydaje mi się, że tak. Od Gdańska Głównego do Hallera leci Marynarki Polskiej plus mamy węzeł Kliniczna. Uważam, że dalej można spokojnie przeciągnąć jezdnię przez park przy akademikach polibudy do Wyspiańskiego. Dalej mamy szkaradną część Wrzeszcza tj. ul. Białą. Tu spoko można dociągnąc jezdnię dworca Wrzeszcz. Gorzej będzie dalej...... Trzeba będzie zdemolować trochę domków na Przymorzu na słupskiej i na beniowskiego.
Nie ciepię budynia. jak go widzę, to rzy@am. ale akurat ta inwestycja jest potrzebna.- 13 16
-
2012-09-04 21:25
Zrobić większe ograniczenia do poruszania się samochodem w centrum (1)
Nasze społeczeństwo strasznie się rozleniwiło. Jak widzę tą masę złomu w korkach, a w każdym złomie siedzi 1 max. 2 osoby to mnie trzęsie. Niektórzy to już tak chcą wszędzie blisko zaparkować, że najchętniej, to by do domu po schodach wjechali. Ja jestem za tym, żeby jak w cywilizowanych krajach były parkingi na obrzeżach (tak jak na pętli Świętkorzyska) i jeździć dalej komunikacją !
- 19 13
-
2012-09-04 21:41
No dobrze, tylko w jaki sposób chcesz do tego zachęcić tych, którzy jeżdżą samochodami czy przyjechali do Gdańska samochodami?
- 3 2
-
2012-09-04 21:28
modele multimedialne
Faktycznie - zwłaszcza medialne i do tego multi - puszczam oko do transportowców....
- 7 2
-
2012-09-04 21:33
ale
Dużo jedzie z Oruni do Jelitkowa - konieczna Nowa Świętokrzyska!!!
- 11 0
-
2012-09-04 21:33
Jasne, Droga Czerwona konieczna, rozwiązali problem!
Za chwilę sie okaże, że nikt nie chce zachowania dźwigów portowych, wszyscy kochają ECS, z niecierpliwością czekaja na Muzeum IIWŚ i masowo chodza do Teatru Szekspirowskiego.
Rzyg, rzyg, rzyg.- 15 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.