• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Hale Targowe cierpią przez płatne parkowanie"

Wojciech
9 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia

- Handel na gdyńskich Halach TargowychMapka w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek. Klientów odstrasza po pierwsze opłata za parkowanie, a po drugie jej wysokość - pisze pan Wojciech. - Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają mniej czasu na halach, ale jest ich więcej - odpowiadają gdyńscy urzędnicy.



Czy podwyżki opłat za parkowanie w Gdyni zmieniły twoje przyzwyczajenia zakupowe?

Przypomnijmy:
  1. Od 1 lipca obowiązują nowe strefy parkowania w Gdyni.
  2. Podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.
  3. Płacić trzeba również na dziewięciu parkingach poza strefą śródmiejską.
  4. Opłaty od lipca wprowadziła też Galeria Klif.

Płatne parkowanie w Gdyni: strefy, ceny, opłaty, abonamenty, opinie, komentarze

Nowe zasady parkowania nadal wywołują wśród mieszkańców Gdyni spore emocje. Pisaliśmy m.in. o tym, jak opłaty wpłynęły na kupców w Orłowie. Tym razem oddajemy głos klientowi Hal Targowych, panu Wojciechowi, który napisał do nas list w sprawie skutków płatnego parkowania przy Halach Targowych w Gdyni. Twierdzi, że miasto powinno pomyśleć o nowej polityce parkingowej w okolicach hali.

Oto jego przemyślenia:

Mieszkam od ponad 10 lat w sąsiedztwie Hali Targowej w Gdyni. W tym okresie często zaparkowanie w obrębie mojego domu w piątki było utrudnione, a i w soboty często graniczyło to z cudem. Cała okolica hali w soboty od samego rana była oblegana przez tłum ludzi i aut. Czasem nawet właściciele aut czekali wewnątrz, zastawiając inne auta, do czasu, aż zwolniło się jakieś miejsce w okolicy hali.

Obecnie jest inaczej... Od lipca 2021 r., czyli od wprowadzenia opłat za parkowanie (także w weekendy), chodniki i miejsca parkingowe w okolicy hali jakby opustoszały. W soboty brak większych tłumów. Handel w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek.

Odbicie po pandemii, gorzej od 1 lipca



Najpierw nie zastanawiałem się nad powodem, aż do momentu, gdy w trakcie sobotnich zakupów na hali nadmieniłem w rozmowie ze sprzedawcą, że "strasznie pusto i mały ruch". Wspomniałem, że od jakiegoś czasu wyraźnie dostrzegalny jest brak kolejek, nawet przy dawniej najbardziej obleganych stoiskach.

Usłyszałem od sprzedawcy, że po najtrudniejszym okresie pandemii, wiosną i wczesnym latem, w handlu na hali było jak dawniej, aż do fatalnej decyzji włodarzy miasta w sprawie parkowania.

Po pierwsze opłata w sobotę, a po drugie wysokie stawki skutecznie zniechęcają klientów z innych części miasta do robienia zakupów i tym samym wspierania lokalnych sprzedawców w tym kultowym miejscu.

Kupcy z hal: "Lepiej już było"



Zauważyłem zrezygnowanie w tonie głosu i postawie sprzedawców w trakcie moich rozmów na kilku stoiskach. Mówili, że "lepiej to już było", że kiedyś prezydent Wojciech Szczurek wspierał to historyczne miejsce. Dokonano remontu hali łukowej, zaplanowano remont okolicy. Wydawało się, że to miejsce będzie się rozwijało i tradycyjny lokalny handel (zwłaszcza świeżymi produktami spożywczymi) będzie miał się dobrze.

  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
Niestety wprowadzono nowe regulacje parkingowe, co nie pomaga funkcjonować sprzedawcom, którzy na hali są nawet od kilku lub kilkunastu lat. Wielu stałych klientów, którzy zawsze przyjeżdżali autem na halę po duże zakupy, teraz są zniechęceni. Paliwo drożeje, opłaty za parkowanie wzrosły i alternatywą jest teoretycznie transport zbiorowy. Jednak jeśli klienci przyjadą autobusem, to nie zrobią tak obfitych zakupów jak dawniej - z oczywistych względów.

Dla mnie jako mieszkańca Gdyni to zdecydowanie przykry widok, gdy patrzy się na miejsce, które jeszcze kilka miesięcy temu (przed lipcem 2021 r.) za sprawą tłumów klientów tętniło życiem i przetrwało nawet największą falę epidemii, a teraz może umrzeć z powodu decyzji administracyjnej.

Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem. Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem.

Niespójna polityka miasta



Rozumiem promowanie ruchu rowerowego i innych ekologicznych alternatyw dla spalinowych samochodów, bo sam bardzo dużo jeżdżę po centrum rowerem. Jednak ciężko mi patrzeć, jak niespójna polityka miasta niszczy to tradycyjne zabytkowe miejsce.

Sam nie wiem, czy może to nie celowe działanie władz miasta, aby wprost ograniczyć tam handel, a w hali łukowej zrobić muzeum lub inne miejsce tego typu...

Warto, by prezydent rozważył zmianę polityki w sprawie parkowania w obrębie Hal Targowych. Proszę o to w imieniu kupców i klientów gdyńskiej hali.

Targowiska w Trójmieście



Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni

To list bardzo emocjonalny i w słusznej sprawie. Hale Targowe to jeden z symboli Gdyni. Jednak trzymajmy się faktów. Miejsca bezpośrednio przy hali, czyli te na ul. 3 Maja i na ul. Jana z Kolna, są nadal bezpłatne, tutaj nic się nie zmieniło.

Płatne są miejsca w pasach drogowych ulic: Wójta Radtkego, gdzie klienci zwykle nie parkowali, ponieważ te miejsca zajmowane są przez kupców, 3 Maja po przeciwnej stronie hali oraz Jana z Kolna, czyli w większej odległości od hali.

Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają może mniej czasu na halach, ale za to jest ich więcej.

W ostatnim czasie lepiej dostosowaliśmy też usytuowanie przystanków autobusowych w pobliżu hali. Przeprowadziliśmy również bardzo dokładne badania preferencji transportowych w tym rejonie. Wbrew opinii Czytelnika, który porusza się po mieście samochodem, klienci Hal Targowych to w dużej mierze pasażerowie komunikacji miejskiej.

Jako ciekawostkę dodam, że podczas luzowania obostrzeń pandemicznych urywały się telefony w Zarządzie Komunikacji Miejskiej z prośbami, by pozostawić co drugie miejsce w autobusie wolne, bo w ten sposób bardzo wygodnie przewoziło się zakupy z hali...
Quiz Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz? Średni wynik 51%

Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz?

Rozpocznij quiz
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (535) ponad 10 zablokowanych

  • Hala umiera nie z powodu drogiego parkowania, tylko z powodu pozostania w modelu handlu rodem z PRL-u. Na zachodzie to miejsca handlu lokalnymi produktami i serwowaniem regionalnej kuchni. Na hali jest handel chińskimi ciuchami i produktami z Macro i Selgrosa.

    • 18 5

  • Gdybym miał biznes w centrum Gdyni to aby ukrócić bezczelność urzędników i ich prezia swój CIT rozliczałbym w Tczewie albo w Kartuzach.
    Niech darmozjady z UM zrozumieją kto tutaj dla kogo pracuje i kto komu tutaj płaci pensję !

    • 32 2

  • Zasadniczo 30 min postoju powinno byc za darmo (1)

    A przynajmniej 15...
    Bo to sprawia że jest szybka Rotacja aut!

    • 33 2

    • Zgadza się.

      Tylko tu nie chodzi o rotację, a o kasę jaka jest do zdobycia płacąc już od początku parkowania 7 dni w tygodniu.. niestety..

      • 2 0

  • haos parkingowy (2)

    Wprowadzono strefy parkingowe a czesc ulic jest platna ,polowa nieplatna na Wzgorzu wkopali setki znakow.
    Na drodze mamy znaki dla samochodow i dla rowerzystow ,ktore wprowadzaja w blad informujac ze droga dwukierunkowa jest ,,jednokierunkowa.

    • 19 2

    • i oto przecież chodzi. Nie orientujesz się wiec dla spokoju płacić jak frajer

      • 1 0

    • Bo ci, którzy zajmują się zakładaniem kagańca na kierowców

      Nie mają pojęcia o ruchu drogowym.

      • 2 0

  • Brednie pani rzecznik

    Pani rzecznik mówi że czarne jest białe, pani bredzi i mija się z rzeczywistością.

    • 35 1

  • Hala rybna (3)

    Hala rybna otwierano o 8:00 ? Takie targowiska rybne powinny byc od 6:00 ,albo jeszcze wczesniej .

    • 16 0

    • Tylko jest pytanie czy ty wstaniesz o 4 rano i przyjedziesz na hale na godzine 6 rano i kupisz jedną rybke zbiedzoną . Tylko zakupy o 5 lub 6 rano będą robić hotelarze i restauracje bo już o godzinie 9 rano muszą zacząć robić obiady

      • 2 0

    • (1)

      Grunt żeby była otwarta do 18-19. To po pracy można iść na zakupy. Nikt nie będzie brał urlopu na robienie zakupów!

      • 3 0

      • dokładnie, ludzie o 16 pracę kończą

        a Ci zamykają stragany. Hala jest tylko dla urzędników co pracują do 15 albo wyjdą po zakupy w czasie pracy

        • 2 0

  • Szczurek

    Sprzedam tanio ekektryczną pułapkę na szczury.

    • 25 1

  • Gdyni to najbardziej szkodzi Szczurek i jego ekipa. Oni są jeszcze gorsi od tych ich parkometrów.

    • 36 1

  • to

    jak prezydent zadłużył bezmyślnie miasto to teraz zbiera pieniądze poprzez podwyżkę opłat lokalnych,teraz czas na podwyżkę biletów komunikacji miejskiej,podwyżkę podatków lokalnych-bo przecież władza wyżywi się i ciągle jej będzie mało,a mieszkańcy ? ...potrzebni tylko do głosowania

    • 33 0

  • No szkoda Gdyni

    kiedyś wpadało się na drożdżówę do Gdynianki, Słoneczego, bistro przy skwerze albo kebsa u greka nieopodal
    skończyło się

    • 39 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane