- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (220 opinii)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (48 opinii)
- 3 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (108 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (186 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (322 opinie)
- 6 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (365 opinii)
Płażyński obiecuje budowę linii tramwajowej z południa Gdańska do Wrzeszcza
Kolejny dzień - kolejne obietnice kandydatów na prezydenta Gdańska. Tym razem Kacper Płażyński zapowiedział, że jeżeli wygra wybory, to będzie chciał stworzyć linię tramwajową z południa Gdańska do Wrzeszcza. Jej koszt to ok. 600 mln zł. Swoje wizje na usprawnienie komunikacji - krytykując zarazem pomysł Płażyńskiego - przedstawił także Paweł Adamowicz. Wcześniej na temat komunikacji w mieście wypowiedzieli się także przedstawiciele Lepszego Gdańska.
Zapowiedziana przez Płażyńskiego trasa szybkiego tramwaju miałaby się zaczynać, patrząc od strony południa Gdańska, na wysokości ul. Wilanowskiej.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- W tym celu wybudowalibyśmy estakady dla kierowców jadących z obwodnicy do centrum, jak i w drugą stronę. Ruch w poziomie obecnej jezdni uspokoiłby się - tramwaj przejechałby szybciej - stwierdził Kacper Płażyński.
Budowa estakady mogłaby wywołać większe korki na Węźle Groddecka.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Nachylenia wyższe niż pozwalają na to przepisy
Czy realizacja zaproponowanej przez Płażyńskiego inwestycji jest w ogóle możliwa? Problemem byłoby nachylenie, które musiałby pokonać pojazd szynowy, a to wynosi na ul. Łostowickiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- W tym celu należałoby się pofatygować do ministerstwa infrastruktury w celu uzyskania odstępstwa od przepisów. Sądzę, że nie byłoby z tym problemów. Zaznaczę jeszcze, że jeżdżące dziś po Gdańsku tramwaje Pesa mają homologację na znacznie wyższe nachylenia - zapewnił Płażyński.
Zdaniem kandydata należałoby też nieco przemodelować mury oporowe w celu zapewnienia miejsca pod tramwaj. Obowiązkowym elementem infrastruktury tramwajowej na ul. Łostowickiej musiałaby być również estakada tramwajowa nad ul. Kartuską. Według przedstawionego przez Płażyńskiego wstępnego projektu, dalej tory wpinałyby się w istniejącą trasę na Morenę.
Tramwaj do Wrzeszcza pojechałby ul. Do Studzienki ![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Kacper Płażyński przekonuje, że szybki tramwaj powinien zjechać z ul. Nowolipie i pojechać ul. Schuberta. Następnie trasa pobiegłaby rezerwą terenową pod ul. Nową Politechniczną do ul. Do Studzienki.
- Nie chcemy jednak budować tam drogi o dwóch jezdniach po dwa pasy, a wyłącznie ograniczyć się do torowiska i dwóch jezdni po jednym pasie w obu kierunkach. Przewidujemy tam za to, podobnie jak wzdłuż całej trasy, ścieżki rowerowe - mówił kandydat.
Szybki tramwaj dalej miałby jeździć w kierunku pl. Komorowskiego i tam wjeżdżać już na istniejące tory. W tym celu konieczna byłaby modernizacja wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Miszewskiego.
Plany Płażyńskiego zakładają, że na całej trasie powstałoby tylko siedem przystanków, co umożliwiłoby pokonanie jej w 15 minut.
Doradcy Kacpra Płażyńskiego wyliczyli na podstawie obecnie budowanych linii tramwajowych, że koszt budowy szybkiego tramwaju wyniósłby ok. 600 mln zł. Są to jednak bardzo wstępne szacunki.
Skąd miasto miałoby wziąć tak gigantyczne środki? Płażyński przekonuje, że udałoby się je uzyskać ze środków unijnych, miejskich oraz rządowych.
Paweł Adamowicz obiecuje budowę drogi z Gdańska Południa
Niemal jednocześnie z konferencją Kacpra Płażyńskiego swoją wizję przedstawił w portalu społecznościowym komitet Wszystko dla Gdańska, w którego skład wchodzi Paweł Adamowicz. Tu także skoncentrowano się na zapewnieniu lepszej komunikacji z rejonu Gdańska Południa. W jaki sposób?
W ramach inwestycji powstać miałyby nowe linie tramwajowe:
- Nowa Warszawska
- Nowa Bulońska
- linia tramwajowa Gdańsk Południe - Wrzeszcz
Zaprezentowany przez kandydata projekt przewiduje też nowe ulice, którymi jeździć miałyby autobusy elektryczne po specjalnie wydzielonych buspasach:
Ponadto zastępca prezydenta Gdańska, Piotr Grzelak, skrytykował pomysł kandydata PiS, twierdząc, że nie będzie można poprowadzić linii właśnie z powodu stromego zjazdu. Co więcej, przyznał, że pomysł Płażyńskiego, tak naprawdę nie jest pomysłem kandydata Prawa i Sprawiedliwości, bo jakiś czas temu miał być już analizowany przez urzędników z gdańskiego magistratu. Ostatecznie uznano, że jest on niemożliwy do realizacji.
Lepszy Gdańsk: tramwaj na torach kolejowych
Ruch społeczny Lepszy Gdańsk, który wystartuje w wyborach samorządowych, również przedstawił wizję rozwoju komunikacji tramwajowej w Gdańsku. Lepszy Gdańsk chce przywrócić połączenia SKM do Nowego Portu, a potem zastąpić je dwusystemowym tramwajem, który pojedzie z Nowego Portu na Morenę, a stamtąd linią PKM do Oliwy.
Opinie (420) 4 zablokowane
-
2018-09-14 15:19
rusza moja kampania wyborcza (1)
każdemu obiecuję:
- czterodniowy tydzień pracy
-darmowy lunch w pracy
-2000 + na drugą żonę
- bezpłatne spacery bulwarem nadmorskim
- darmowe przejazdy na nocnych liniach ZKM- 9 1
-
2018-09-14 19:05
ubek czy sbek?
a może motłoch pokodowski
- 0 3
-
2018-09-14 15:51
Tramwaj to przeżytek XIXw - głośny i ciężki (4)
Lepiej zbudować BUS-pas i elektryczne lub gazowe pośpieszne autobusy. Jeden popsuty tramwaj lub stłuczka na torach i całe miasto stoi, karetka po torach nie pojedzie, pełno słupów i kabli. Tramwaje to były konne gdy nie było utwardzonych dróg.
- 3 7
-
2018-09-14 16:46
ja obiecuje osobistego drona pasażerskiego
dla każdego mieszkańca Gdańska, który przedstawi mi dowód, że na mnie głosował.
- 3 1
-
2018-09-14 17:36
Miałoby to sens, (2)
gdyby były BUS-pasy ,a nie od czasu do czasu kawałek.Niestety to nie w Gdańsku, który to niedawno zajął jedno z czołowych miejsc jako miasto przyjazne kierowcom. Pamiętam,gdy z Chełmu jeździły autobusy to pomimo trzech pasów na Armii Krajowej BUS-pasa nie było. Owszem był na długości kilkuset metrów,ale tam gdzie były największe korki już zniknął.
- 0 2
-
2018-09-14 21:30
(1)
Ale zamiast ogromnej infrastruktury tramwajowej, która kosztuje krocie, buduje się osobny bus pas i tyle. Tanio, szybko i wygodnie. Ludzie nie wiedzieć z jakiej przyczyny uparli się na tramwaje i nie przemówisz im do rozsądku.
- 0 1
-
2018-09-14 22:20
Jak znam życie to wkrótce lobby samochodowe żądałoby przekształcenia BUS-pasów w dodatkowe pasy dla samochodów. I pewnie by do tego szybko doprowadzili.
Mogliby nimi jeździć :a to gdy są w aucie 2 osoby,lub dzieci,radni,posłowie itp.- 0 1
-
2018-09-14 21:07
Przestrzegać (3)
traktatów unijnych Kacperek i jego kompani nie mają ochoty, ale wyciągać łapska po kase od UE na tramwaj to juz tak.
- 4 3
-
2018-09-14 22:57
A Chwaszczyno korki nie samowite (1)
A co z Chwaszczynem?
- 1 1
-
2018-09-15 00:20
Nic, zaorali , idź sadzić kartofle.
- 1 1
-
2018-09-15 10:13
W budżecie tzw uni europejskiej są wpłacone nasze polskie pieniądze !
Odbieramy swoje, a prawo jest Nasze Polskie a nakichś wyimaginowanych unistòw
- 0 0
-
2018-09-15 06:53
tramwajowa linia
nie jest to pomysł pana Płażyńskiego. Budowa nowych linii tramwajowych i nie tylko była planowana
w latach 60 ub. wieku. Chodzi tylko o pieniądze na te prace.- 2 1
-
2018-09-15 07:49
tramwaj na Łostowickiej
Czemu jak ul. Łostowicka parę lat temu była przebudowywana nie zrobiono tam połączenia tramwaju Kartuskiej z Armii Krajowej.Zbudowano linię tramwajową skręcającą pod estakadami w lewo i bokiem jest prowadzona dalej na Świętokrzyską.Tramwaj powinien być zbudowany wzdłuż ul.Armii Krajowej /na estakadzie w stronę centrum jest wybudowany wydzielony pas właśnie dla tramwaju/do lotniska lub Kokoszek.Dlaczego obecne rondo jest wiecznie zakorkowane.W trakcie budowy Armii Krajowej zostały usypane nasypy .Brakuje tylko mostów.Tramwaj jechałby dołem i można by zrobić nowoczesne skrzyżowanie.Przy obecnym budyniu tego się nie da zrobić bo jest zajęty pomaganiu dewelpolerom przy budowie mieszka.
- 6 0
-
2018-09-15 09:28
A gdzie Nowa Świętokrzyska?
- 2 2
-
2018-09-15 09:51
(1)
Zanim ktokolwiek wpadnie na pomysł dołożenia tramwaju do Łostowickiej, to najepierw wybudujcie wiadukty na Armii Krajowej !!
Osobiście nie mam na kogo głosować, ale jeśli któryś z kandydatów przedstawi wczesny kosztorys i obieca że wybuduje te wiadukty to ma mój głos :)- 0 1
-
2018-09-15 12:09
Kacper właśnie to zrobił
- 1 0
-
2018-09-15 10:10
Gdyby mieszkańcy Hdańska myśleli przyszłosciowo to wybraliby Kacpra Płażyńskiego (1)
Ale w tym Gdańsku to ciągle czuć haniebny wpływ niemieckich interesów...
- 2 3
-
2018-09-15 10:40
Głupi, głupszy, pisowiec
- 1 2
-
2018-09-15 10:23
Dofinansowanie z UE????
Nie słuchamy UE, ale kasę od nich weźmiemy???
- 1 1
-
2018-09-16 15:01
Cie kawe
Jak mozna obiecac cos co jest juz na planach i czeka w kolejce na swoja kolej
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.