• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płażyński: buspas na Spacerowej i kładka nad obwodnicą

Krzysztof Koprowski
25 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Prezydent Gdyni wybrał zastępców
Dodatkowy, trzeci pas ruchu wzdłuż ul. Spacerowej miałby być przeznaczony wyłącznie dla autobusów. Dodatkowy, trzeci pas ruchu wzdłuż ul. Spacerowej miałby być przeznaczony wyłącznie dla autobusów.

Buspas wzdłuż ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska oraz droga rowerowa wraz z kładką nad obwodnicą. To propozycje Kacpra Płażyńskiego na poprawę komunikacji między Osową a Oliwą i Dolnym Tarasem, które przedstawił podczas czwartkowej konferencji.



Czy wzdłuż ul. Spacerowej potrzebny jest buspas?

Kandydat na prezydenta Gdańska, Kacper Płażyński, proponuje budowę dodatkowego, trzeciego pasa ruchu wzdłuż ul. Spacerowej. Jak przekonuje, jego realizacja możliwa jest w oparciu o szerokie pobocze ulicy, a poruszać się nim mają wyłącznie pojazdy komunikacji miejskiej.

13 minut, a nie godzinę



- Obecnie mnóstwo ludzi stoi w korkach, nawet jeżeli zdecydują się skorzystać z komunikacji miejskiej. Chcemy promować transportu publiczny jako efektywny, ekologiczny i bezpieczny i stąd pomysł na trzeci pas ruchu o zmiennym kierunku jazdy - mówi Kacper Płażyński, kandydat PiS na prezydenta Gdańska - Liczę na to, że dzięki takiemu rozwiązaniu wielu kierowców przesiadłoby się z samochodu właśnie na autobus, w ten sposób odciążając ulicę Spacerową oraz ulicę Opata Jacka Rybińkiego.
W ten sposób autobusy w godzinach szczytu miałyby jechać 13 minut, a nie godzinę.

Buspas rano do Oliwy, po południu do Osowej



Zmienny kierunek jazdy, w oparciu o odpowiednie oznakowanie, będzie pozwalał na korzystanie z bupsasów przez pojazdy komunikacji miejskiej w szczycie porannym w stronę Oliwy, zaś w popołudniowym w stronę obwodnicy oraz Osowej.

Warto dodać, że identyczny pomysł na buspasy proponował niedawno również sztab Jarosława Wałęsy, który rozwiązanie to chciał połączyć z utworzeniem ekspresowych linii autobusowych - w tym jednej linii z Osowej do kompleksu biurowców w Oliwie.

Od lewej: Andrzej Sotkowski (kandydat na wiceprezydenta ds. polityki przestrzennej) oraz Kacper Płażyński podczas czwartkowej konferencji. Od lewej: Andrzej Sotkowski (kandydat na wiceprezydenta ds. polityki przestrzennej) oraz Kacper Płażyński podczas czwartkowej konferencji.

Kładka nad obwodnicą i droga rowerowa do Pasa Nadmorskiego



Płażyński ponadto postuluje powrót do pomysłu budowy kładki nad obwodnicą na wysokości centrum handlowego Osowa zobacz na mapie Gdańska. Obecnie pokonanie "ekspresówki" w tej części miasta oznacza potrzebę skorzystania z węzła drogowego, gdzie nie ma nawet chodnika.

Budowa kładki zwiększyć ma nie tylko bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ale być elementem nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Spacerowej do rejonu siedziby Leśnictwa Renuszewo zobacz na mapie Gdańska, gdzie obecnie urywa się infrastruktura dla rowerzystów.

- Chcemy, by istniała możliwość pokonania rowerem trasy od Osowej przez ul. Spacerową aż do Pasa Nadmorskiego - podkreśla Płażyński - Po wjeździe do Oliwy trasa rowerowa przebiegałaby poprzez nowy tunel pod torami przy dworcu kolejowym, bądź przy ul. Piastowskiej zobacz na mapie Gdańska, a następnie przechodziłaby poprzez pasy rowerowe w ul. Krzywoustego zobacz na mapie Gdańskatunel pod ul. Chłopską zobacz na mapie Gdańska, do którego zostałyby dobudowane pochylnie.
Czytaj więcej: Kandydaci w wyborach o polityce rowerowej

Opinie (333) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    jeżeli ten pomysł ma realne szanse wykonania to jest super. Wtedy tylko zakaz wjazdu dla rowerzystow ktorych nie da sie wyprzedzic :) wole taki populizm niż gadanie o tunelu pod pacholkiem ktory nigdy nie powstanie.

    • 5 11

    • Gdyby nie pis to by był..

      A tak poszła kasa dla von rydzyka

      • 0 1

  • Super będzie można zasuwać tym pasem, a Janusze niech stoją w korku :-)))

    • 1 7

  • Mam lepszą propozycję (2)

    Jeden pas to buspas a drugim puścić ruch wahadłowo.... a tak na poważnie: tam trzeba wybudować normalną drogę 2x2. Niestety wygląda na to, że jest to zadanie nie do wykonania w tak dużym mieście rządzonym od 20 lat przez Pana Adamowicza. Czy Pan Płażyński z kolei ma tak płytką wyobraźnię, że nie może dostrzec i zaproponować tak prostego rozwiązania ? Mamy wybór między dżumą a cholerą. ps. już widzę jak Pan Kacper na spotkanie z klientem na Osowej jedzie rowerem pod górę Spacerową. Albo autobusem.

    • 3 9

    • Tak dwa 2x2 są konieczne ale problem jest wjazd do Oliwy, który będzie się korkować.
      Dlatego bez tunelui pod Pachołkiem niewiele się poprawi.

      • 0 0

    • Źle postawiona teza!

      Mamy normalny wybór między programami, a nie chorobami!

      • 0 0

  • pis to stan umysłu. Młodzieniec wytnie las, by powstały buspasy, którymi i tak będą jeździli Janusze w audi, bmw itp.

    • 9 5

  • Wszyscy mieszkańcy Osowej

    znają stanowisko PiSu w sprawie inwestycji polepszajacej skomunikowanie z Oliwa. PiS jest przeciw.

    • 9 6

  • buspas na Spacerowej i kładka nad obwodnicą drzwi do wanny dla babc i lusterka do opon dla rowerzystow - co ten kacperek jeszcze wymysli a kase chyba da ze swoich a korki na osowa beda niemilosierne tego nie dodal

    • 9 3

  • Niech on sobie wyfasuje

    Kładkę między połkulami mózgowymi

    • 6 5

  • Pis

    Ale chociaz cos chce zrobic a nie piszecie barany same bzdyry. Dalej glosujcie na tego oszusta budynia to bedziecie mieli za swoje.lizecie d*pe adomowiczowi.jak walesa pisal ze chce bus pas to bylo ok ale jak kacper plazynski chce to zle.puknijcie sie w glowe.wiecej rozumu

    • 8 3

  • Bzdura

    Jedyne co sie sprawdzi to dodatkowy pas - trzeci ze zmienym kierunkiem. Rano 2 pasy w dol a po poludniu 2 pasy w gore. Wada takiego rozwiazania byloby totalne zapchanie: rano Oliwy a po poludniu Osowy.

    • 5 3

  • (1)

    brawo i jeszcze raz brawo., facet chyba czyta w myślach , już mecenasa lubię.

    • 5 13

    • Z niego taki mecenas jak z koziej d*py traba - zero doswiadczenia!

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane