• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płażyński: buspas na Spacerowej i kładka nad obwodnicą

Krzysztof Koprowski
25 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Prezydent Gdyni wybrał zastępców
Dodatkowy, trzeci pas ruchu wzdłuż ul. Spacerowej miałby być przeznaczony wyłącznie dla autobusów. Dodatkowy, trzeci pas ruchu wzdłuż ul. Spacerowej miałby być przeznaczony wyłącznie dla autobusów.

Buspas wzdłuż ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska oraz droga rowerowa wraz z kładką nad obwodnicą. To propozycje Kacpra Płażyńskiego na poprawę komunikacji między Osową a Oliwą i Dolnym Tarasem, które przedstawił podczas czwartkowej konferencji.



Czy wzdłuż ul. Spacerowej potrzebny jest buspas?

Kandydat na prezydenta Gdańska, Kacper Płażyński, proponuje budowę dodatkowego, trzeciego pasa ruchu wzdłuż ul. Spacerowej. Jak przekonuje, jego realizacja możliwa jest w oparciu o szerokie pobocze ulicy, a poruszać się nim mają wyłącznie pojazdy komunikacji miejskiej.

13 minut, a nie godzinę



- Obecnie mnóstwo ludzi stoi w korkach, nawet jeżeli zdecydują się skorzystać z komunikacji miejskiej. Chcemy promować transportu publiczny jako efektywny, ekologiczny i bezpieczny i stąd pomysł na trzeci pas ruchu o zmiennym kierunku jazdy - mówi Kacper Płażyński, kandydat PiS na prezydenta Gdańska - Liczę na to, że dzięki takiemu rozwiązaniu wielu kierowców przesiadłoby się z samochodu właśnie na autobus, w ten sposób odciążając ulicę Spacerową oraz ulicę Opata Jacka Rybińkiego.
W ten sposób autobusy w godzinach szczytu miałyby jechać 13 minut, a nie godzinę.

Buspas rano do Oliwy, po południu do Osowej



Zmienny kierunek jazdy, w oparciu o odpowiednie oznakowanie, będzie pozwalał na korzystanie z bupsasów przez pojazdy komunikacji miejskiej w szczycie porannym w stronę Oliwy, zaś w popołudniowym w stronę obwodnicy oraz Osowej.

Warto dodać, że identyczny pomysł na buspasy proponował niedawno również sztab Jarosława Wałęsy, który rozwiązanie to chciał połączyć z utworzeniem ekspresowych linii autobusowych - w tym jednej linii z Osowej do kompleksu biurowców w Oliwie.

Od lewej: Andrzej Sotkowski (kandydat na wiceprezydenta ds. polityki przestrzennej) oraz Kacper Płażyński podczas czwartkowej konferencji. Od lewej: Andrzej Sotkowski (kandydat na wiceprezydenta ds. polityki przestrzennej) oraz Kacper Płażyński podczas czwartkowej konferencji.

Kładka nad obwodnicą i droga rowerowa do Pasa Nadmorskiego



Płażyński ponadto postuluje powrót do pomysłu budowy kładki nad obwodnicą na wysokości centrum handlowego Osowa zobacz na mapie Gdańska. Obecnie pokonanie "ekspresówki" w tej części miasta oznacza potrzebę skorzystania z węzła drogowego, gdzie nie ma nawet chodnika.

Budowa kładki zwiększyć ma nie tylko bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ale być elementem nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Spacerowej do rejonu siedziby Leśnictwa Renuszewo zobacz na mapie Gdańska, gdzie obecnie urywa się infrastruktura dla rowerzystów.

- Chcemy, by istniała możliwość pokonania rowerem trasy od Osowej przez ul. Spacerową aż do Pasa Nadmorskiego - podkreśla Płażyński - Po wjeździe do Oliwy trasa rowerowa przebiegałaby poprzez nowy tunel pod torami przy dworcu kolejowym, bądź przy ul. Piastowskiej zobacz na mapie Gdańska, a następnie przechodziłaby poprzez pasy rowerowe w ul. Krzywoustego zobacz na mapie Gdańskatunel pod ul. Chłopską zobacz na mapie Gdańska, do którego zostałyby dobudowane pochylnie.
Czytaj więcej: Kandydaci w wyborach o polityce rowerowej

Opinie (333) ponad 10 zablokowanych

  • tyle hejtu do artykulu, a zadnego alternatywnego rozwiazania dla obecnych korkow na Spacerowej nie ma (5)

    Tu chociaz jest jakas propozycja, a nie udawanie, ze problem nie istnieje.

    Jezeli nie bus-pas to co? dalej przez kilka lat droga 1x1?

    • 3 10

    • Ale co z tego, że jest pomysł... (1)

      ...pomysłów jest wiele. To ja mam wybierać Pisowca bo ma pomysł na odkorkowanie Spacerowej?
      Nie żartujmy

      • 5 2

      • Nie, no co ty!

        Wybierz PeOwca, ktory nie ma zadnego pomysłu

        • 2 3

    • pomysły są dawno w obiegu, tylko są olewane i wydrwiwane

      jeden, otworzyć ulicę Reja taką jak jest teraz (tylko usunąć szlaban) choćby najpierw dla komunikacji publicznej, albo tylko dla samochodów wiozących więcej niż troje ludzi, albo tylko dla pojazdów elektrycznych, ale otworzyć ją trzeba koniecznie i od tego zacząć. jeśli trzeba w tym celu zmusić Sopot do współpracy przemocą, bo inaczej się nie da, to mam też pomysły jak tę przemoc zastosować...

      krok drugi, zrobić asfaltową Kościerską, choćby jednopasmową, choćby tylko dla autobusów.

      dopiero krok trzeci zabierać się do przeróbek Spacerowej, dopiero gdy będzie alternatywa dla choćby 60% obecnego ruchu na Spacerowej

      a las jest dla ludzi, a nie odwrotnie

      • 1 3

    • proponowałem PKM

      z lokalnym dojazdem busami do dworca w Osowej

      • 0 0

    • Co to znaczy jakaś propozycja?

      To ma być konkret a nie jakieś tam, coś tam.

      • 0 0

  • Zaden pomysl pinokia z partii obludy nie jest dobry (1)

    zaden

    • 9 5

    • Jak nie potrafiliście wyegzekwować dojazdu przez 20 lat rządów to widać wam dobrze.

      Siedźcie dalej na tym zad.piu z kiepską komunikacją. Tylko nie piszcie już na tym portalu artykułów, ze dzieci nie mają jak dojechać do szkoły.

      • 1 1

  • Z uwagi na pisiorski wydzwiek tego portalu to jest moja ostatnia wizyta tutaj (2)

    trafiacie na te sama liste co tvpis

    • 7 6

    • A kto cię tu prosił?

      • 1 0

    • Żegnamy szkodnika.
      trzecia, czwarta i piąta litera duża.
      Czy to nie jest gwałt na demokracji, że "były już czytelnik, nie może czytać tego czego oczekuje ?
      Czy nie jest to łamanie zbioru praw i obowiązków, pod nazwą konstytucja, że były już czytelnik niw może przeczytać o gloryfikacji swoich idoli politycznych ?
      I ma tajną listę, pewnie nie zawaha się jej użyć.
      Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

      • 1 0

  • a kto to jest

    ten Płażyński.....???

    • 7 5

  • buspas

    płażyńskiemu odpowiada prątsnie ulic

    • 1 3

  • ...

    o tym pasie zmieniającym kierunek jazdy mówi się od kilku lat a zawsze głosniej w kampani., korki tam będą na dole oliwa na górze osowa, trzeba by wszystko zmienić

    • 5 1

  • Kacperek

    Wsiadł Kacperek
    Na rowerek
    Mknie jak strzała
    Uciekajcie
    Uciekajcie
    Głośno woła
    Nie hamuje
    Pedałuje
    Kręcą się koła
    Coraz szybciej
    Zamaszyściej
    Szybko, śmiało
    Nie pedałuj
    Hamuj, hamuj
    Mama woła
    Głowę rozbijesz
    Zęby wybijesz
    Przed tobą skała

    • 10 5

  • Nie wiem, czy to dobry pomysł. Zaraz napiszę dlaczego:

    Otóż wyborcy budynia nie są w stanie intelektyalnie ogarnąć prostego faktu, kiedy takim pasem można jechaś w dół, a kiedy w górę. Przyzwyczajenie do starych układów jest zbyt duże.
    Więc Osowa nadal pozostanie wyspą dla pieszych i rowerzystów.

    • 3 6

  • Gdańszczanom (1)

    Lat 20 nami rządzi
    Ekipa pana Budynia
    Za nim ochoczo podąża
    Cały Sopot no i Gdynia.
    Nawet w marszach lgbt
    Ochoczo na czele staje
    Rowerzystom coś obieca
    Kupuje stare tramwaje
    Ścieki spuszcza do Motławy
    Developerów połechce
    A to wszystko dla Gdańszczan
    Czy kto tego chce czy nie chce.
    Dla wyborców wszystko zrobi
    Nawet fortunę obieca
    By tylko dopiec Pisowi
    Wlezie każdemu po plecach

    • 9 8

    • Kacper poetą zostań nie politykiem

      • 0 3

  • Dobre...a niby gdzie??

    Najpierw blokada inwestycji dla pomirza..a teraz złote góry...dla kogo te bzdury...

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane