• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płażyński: buspas na Spacerowej i kładka nad obwodnicą

Krzysztof Koprowski
25 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Prezydent Gdyni wybrał zastępców
Dodatkowy, trzeci pas ruchu wzdłuż ul. Spacerowej miałby być przeznaczony wyłącznie dla autobusów. Dodatkowy, trzeci pas ruchu wzdłuż ul. Spacerowej miałby być przeznaczony wyłącznie dla autobusów.

Buspas wzdłuż ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska oraz droga rowerowa wraz z kładką nad obwodnicą. To propozycje Kacpra Płażyńskiego na poprawę komunikacji między Osową a Oliwą i Dolnym Tarasem, które przedstawił podczas czwartkowej konferencji.



Czy wzdłuż ul. Spacerowej potrzebny jest buspas?

Kandydat na prezydenta Gdańska, Kacper Płażyński, proponuje budowę dodatkowego, trzeciego pasa ruchu wzdłuż ul. Spacerowej. Jak przekonuje, jego realizacja możliwa jest w oparciu o szerokie pobocze ulicy, a poruszać się nim mają wyłącznie pojazdy komunikacji miejskiej.

13 minut, a nie godzinę



- Obecnie mnóstwo ludzi stoi w korkach, nawet jeżeli zdecydują się skorzystać z komunikacji miejskiej. Chcemy promować transportu publiczny jako efektywny, ekologiczny i bezpieczny i stąd pomysł na trzeci pas ruchu o zmiennym kierunku jazdy - mówi Kacper Płażyński, kandydat PiS na prezydenta Gdańska - Liczę na to, że dzięki takiemu rozwiązaniu wielu kierowców przesiadłoby się z samochodu właśnie na autobus, w ten sposób odciążając ulicę Spacerową oraz ulicę Opata Jacka Rybińkiego.
W ten sposób autobusy w godzinach szczytu miałyby jechać 13 minut, a nie godzinę.

Buspas rano do Oliwy, po południu do Osowej



Zmienny kierunek jazdy, w oparciu o odpowiednie oznakowanie, będzie pozwalał na korzystanie z bupsasów przez pojazdy komunikacji miejskiej w szczycie porannym w stronę Oliwy, zaś w popołudniowym w stronę obwodnicy oraz Osowej.

Warto dodać, że identyczny pomysł na buspasy proponował niedawno również sztab Jarosława Wałęsy, który rozwiązanie to chciał połączyć z utworzeniem ekspresowych linii autobusowych - w tym jednej linii z Osowej do kompleksu biurowców w Oliwie.

Od lewej: Andrzej Sotkowski (kandydat na wiceprezydenta ds. polityki przestrzennej) oraz Kacper Płażyński podczas czwartkowej konferencji. Od lewej: Andrzej Sotkowski (kandydat na wiceprezydenta ds. polityki przestrzennej) oraz Kacper Płażyński podczas czwartkowej konferencji.

Kładka nad obwodnicą i droga rowerowa do Pasa Nadmorskiego



Płażyński ponadto postuluje powrót do pomysłu budowy kładki nad obwodnicą na wysokości centrum handlowego Osowa zobacz na mapie Gdańska. Obecnie pokonanie "ekspresówki" w tej części miasta oznacza potrzebę skorzystania z węzła drogowego, gdzie nie ma nawet chodnika.

Budowa kładki zwiększyć ma nie tylko bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ale być elementem nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Spacerowej do rejonu siedziby Leśnictwa Renuszewo zobacz na mapie Gdańska, gdzie obecnie urywa się infrastruktura dla rowerzystów.

- Chcemy, by istniała możliwość pokonania rowerem trasy od Osowej przez ul. Spacerową aż do Pasa Nadmorskiego - podkreśla Płażyński - Po wjeździe do Oliwy trasa rowerowa przebiegałaby poprzez nowy tunel pod torami przy dworcu kolejowym, bądź przy ul. Piastowskiej zobacz na mapie Gdańska, a następnie przechodziłaby poprzez pasy rowerowe w ul. Krzywoustego zobacz na mapie Gdańskatunel pod ul. Chłopską zobacz na mapie Gdańska, do którego zostałyby dobudowane pochylnie.
Czytaj więcej: Kandydaci w wyborach o polityce rowerowej

Opinie (333) ponad 10 zablokowanych

  • Skąd kasa na ten projekt Panie Kacprze?

    • 7 3

  • uzytkownik (2)

    Tak naprawdę to Ul. Spacerowa powinna zostać poszerzona tak jak to zostało zrobione w przypadku ul. Słowackiego, bo są możliwości. Tylko jest to teren Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego i pewnie instytucja zarządzająca tym terenem łapkę na tym trzyma. Rozwój Gdańska idzie w tamtą stroną bo w przeciwną możliwości się powoli wyczerpują. Takie dzielnice jak Brzeźno, Stogi nie są atrakcyjne bo kojarzone są od lat z patologią. Prędzej czy później i tak będzie musiała zostać poszerzona o kolejne pasy. Już dziś kiedy ludzie z pracy wracają i do niej jadą powoduje jeden wielki korek.
    Jest jeszcze opcja przebudowy wyjazdu z Auchan w stronę obwodnicy, bo to także powoduje korkowanie się Spacerowej.

    • 8 1

    • Słoju spadaj

      • 0 3

    • A obwodnicą staje się uliczka dojazdowa dla handlu. Paranoja ciąg dalszy.

      • 0 0

  • Proponuję ze Spacerowej zrobić pas startowy

    Na wysokości CH lotnisko Osowa.
    Zagłosujecie na mnie?
    ps. Rano będą startować, wieczorem lądować.

    • 8 4

  • Dyktatura (2)

    Ja bym proponował wyżutnie rakiet z rakietą i dużą ilością foteli dla Marsjan z PISu , oni mają niezły odlot chyba te wszystkie dopalacze co policja konfiskuje to biorą na własny użytek . Powstała by Nova Planeta pisusraj błaziński Czerwona planeta by ich przyjęła tam takich brakuje ,mogą robić tam co chcą .

    • 7 3

    • Pisiulandia powstanie. Ja będzie pięknie. W szkołach sami księża nauczycielami. Wszystko moralne inaczej.

      • 0 1

    • Pierwszy powinieneś z niej skorzystać! Samoobsługowo.

      • 0 0

  • Dziwnym trafem Kacperek obiecuje od reki wszystko o czym tylko sie mowi.

    • 5 3

  • Żadna nowość-takie rozwiązanie funkcjonuje w Barcelonie

    i się sprawdza.

    • 3 5

  • Ograniczenie ilości samochodów, zamiast nieustannej rozbudowy szos. (4)

    Nie da się w nieskończoność poszerzać i dobudowywać ulic, to bez sensu. Należy jak najszybciej poprawić stan komunikacji miejskiej oraz przede wszystkim ograniczyć ilość samochodów. Mnóstwo przyjezdnych, niezameldowanych w Gdańsku ludzi codziennie tworzy zatory swoimi wehikułami. Popatrzcie tylko na rejestracje: same c...., n..., b..., w..., do tego jeszcze te wstrętne renówki od traficara. Gdyby po Trójmieście jeździli tylko zameldowani mieszkańcy od razu skończyłby się problem z korkami i brakiem miejsc parkingowych. Chcesz studiować lub pracować w Gdańsku, Sopocie czy Gdyni? Proszę bardzo! Ale jeźdź sobie autobusem albo popylaj na piechotę, jak to było te 10 lat temu.

    Dodatkowo bardzo wkurza zintensyfikowane zagęszczanie miasta, deweloperzy wykupują każdą piędź ziemi i budują wysokie bloki. Z dnia na dzień korki są coraz większe, bo do 2-pokojowych klitek wprowadzają się ludzie z kolejnymi pojazdami, nie raz 2 lub 3 na mieszkanie. Trójmiasto pęka w szwach.

    • 8 3

    • Dokładnie. Precz z blachosmrodami.

      Parking dla słoików na rogatkach 3city i problem korków rozwiązany.
      Oczywiście zbiorkom powinien zostać całkowicie przebudowany, by sprawnie obsłużyć większą ilość pasażerów, ale zdecydowanie należy ograniczyć ilość przyjezdnych blachosmrodów. Wręcz uważam, że nawet dla osób zameldowanych w Trójmieście powinny być dodatkowe opłaty jeśli ktoś koniecznie chce mieć więcej niż jedno auto na mieszkanie. Szybko by się skończyły problemy z roszczeniowymi madkami podwożącymi swoje pociechy wielkimi suwami pod same drzwi szkoły.

      • 3 1

    • N a j p i e r w. Sprawna komunikacja, potem ograniczenia. (2)

      Marchewka jest zawsze lepsza od kija.

      • 1 1

      • jakie kryteria sprawności komunikacji proponujesz? (1)

        w wielu relacjach komunikacja w Gdańsku jest bardzo sprawna, ale duża podaż darmowych miejsc do parkowania przy miejscach pracy powoduje, że mało który posiadacz samochodu rezygnuje z dojazdu swoją bryką.

        Mało kto chce zauważyć, że więcej ludzi przesiada się z samochodu na rower niż na tramwaj lub autobus. Niedługo wejdą do masowego użytku elektryczne hulajnogi, a rowery systemu MEVO także zapoczątkują rewolucję w myśleniu o systemie mobilności w całym Trójmieście.

        • 0 0

        • Awaryjność taboru jest bardzo wysoka, brakuje też buspasów by autobusy nie stały w korkach. To na pewno. Dodatkowo warto byłoby przeanalizować popularność tras i dopasowanie częstotliwości oraz wielkości pojazdów do realnych potrzeb. Nie raz w raporcie można spotkać zgłoszenia o zapchanych pociągach czy autobusach. Z kolei na niektórych trasach wystarczyłyby mniejsze busiki lub w mniej obciążonych porach krótsze składy. I niech sobie przyjezdni podróżują do woli. Trzeba przywrócić Gdańsk mieszkańcom, bo to paranoja żeby po powrocie do domu (w korkach) nie móc zaparkować pod własnym domem, bo wynajmujące NOL'e i inne BAU'y zajmują cały parking.

          • 0 0

  • Jak nie chcecie kładki i drogi to ok. Widać jest wam tak dobrze.

    Tylko nie piszczie na tym portalu kolejnych artykułów, że z powodu kiepskiej komunikacji dzieci nie mają jak dojechać do szkoły.

    • 3 3

  • (2)

    Niestety pomysł bezsensowny. Jestem wyborcą PIS-u, ale ten pomysł mi się nie podoba bo po prostu nierealny. Panie Macieju. Tylko tunel pod Pachołkiem

    • 3 5

    • tunel jest realny a bus pas nie? walnij sie ty młotkiem :) (1)

      • 1 0

      • tunel jest mniej realny bo duużo bardziej kosztowny

        najważniejsze jest tworzenie alternatyw dla ruchu samochodów, autobus nawet na buspasie nie jest zbyt atrakcyjny dla kierowców - mało który się przesiądzie.

        Z Osowej potrzebna jest wygodna trasa dla rowerów wspomaganych elektrycznie.
        Na pewno dużo tańsza niż dodatkowy pas na jezdni.

        • 0 1

  • Brawo Kacper

    Tam była szybka linia autobusowa Planetobus którą zarżnął Adamowicz remontem z lecie który uniemożliwił jazdę autobusom. Z osowej na chełm można było dojechać w 35minut w 2009 roku.
    Popieram Kacpra całym sercem pomimo że głosowałem na PO wcześniej. Adamowicz się nie sprawdza a radni z PO i prezydent z prawicy to idealne rozwiązanie. Zreszta litości Adamowicz ma pomysły z czasów komunistycznych. On ma klapki na oczach i nie widzi że ludzie nie chcą żyć jak za komunistów.

    • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane