• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Euro pociągi do Warszawy znowu zwolnią

Michał Sielski
27 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną. Prace ruszają, pociągi zwalniają, ceny... rosną.

Od piątku podróż pociągiem do Warszawy zajmie nawet sześć godzin. Po zakończeniu piłkarskich mistrzostw Europy na tory wracają robotnicy, którzy wznowią modernizację trasy Gdynia-Warszawa.



Podróżujesz jeszcze pociągami?

Podczas Euro 2012 TLK "Kaszub" jechał pomiędzy Warszawą a Gdańskiem 4 h 37 min. To dzięki temu, że część prac na czas piłkarskiego święta zostało zawieszonych. Do tego np. pociąg "Neptun" nie jeździł w kategorii Intercity, choć miał te same wagony i rezerwację miejsc. Dzięki temu pasażerowie za bilet płacili mniej - 68 zł, a nie 127 zł.

Teraz remonty znowu ruszają na dobre, więc czas podróży się wydłuży, a ceny biletów... wzrosną. "Neptun" będzie bowiem ekspresem, zmieni nazwę na "Jantar" i będzie jeździł aż do Helu. Za bilet z Trójmiasta do Warszawy zapłacimy 127 zł.

- Jantar to nasz flagowy wakacyjny pociąg na Hel. Uznaliśmy, że tak jak w poprzednich latach, będzie ekspresem - tłumaczy Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

Na osłodę proponuje korzystanie z ofert promocyjnych: Super Bilety można kupić w Internecie już za 29 zł, ale ich ilość jest ograniczona, w kasach dostępny bywa za to Bilet Wakacyjny, który można dostać za 49 zł.

Czytaj także: Słoneczny łączy Trójmiasto z Warszawą

Pociągi zwolnią, bo prace będą prowadzone praktycznie na całym odcinku pomiędzy Trójmiastem a stolicą. Pisaliśmy już o poprawkach, jakie cały czas wykonuje wykonawca odcinka z Pruszcza Gdańskiego do Szymankowa (ten fragment kosztował 480 mln zł).

W piątek na dobre wznowione zostaną też prace na odcinkach LCS Iława i LCS Malbork. W obszarze LCS Iława powstanie prawie 116 km nowego układu torowego, osiem przejść dla pieszych pod torami, 15 wiaduktów kolejowych oraz 10 wiaduktów drogowych. Zainstalowanych zostanie 186 urządzeń do odstraszania zwierząt i siedem przejść dla tych, które zdecydują przeprawić się przez przepusty i mosty. Zlikwidowane zostaną dwa przystanki - Ząbrowo pod Iławą i Mikołajki Pomorskie pod Malborkiem. Prace trwają też w Trójmieście (szczegóły w ramce poniżej).

Modernizacja trasy kolejowej E65 Warszawa-Gdynia pochłonie ok. 10 mld zł. Po remoncie, który nie wiadomo kiedy się zakończy (termin wielokrotnie przesuwano, choćby ze względu na poprawki o których wyżej, obecnie mówi się początku 2015 r.), pociągi Intercity obsługiwane przez składy nowej generacji Pendolino mają przejechać trasę Gdynia - Warszawa w 133 minuty.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, wykonywane są następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł wykonywane są następujące prace:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie

Opinie (167) 6 zablokowanych

  • Bo w PKP jest promocja!

    "Płacisz tyle samo, a możesz jechać dłużej!!!" ;-DDD

    • 7 0

  • kiedyś (7 lat temu) podróżowałem pociągami 2-3 razy w miesiącu teraz

    nie siedziłem w pociągu od 3 lat, i jestem z tego dumny. Mniej nerwów, swojskiego smrodku, i zaoszczędzony czas!

    • 3 0

  • bez przesady z tym komfortem w PB (2)

    W pociągu możesz wygodnie usiąść, nikt ci fotela przed nosem nie rozłoży, możesz normalnie w kiblu stanąć i zapalić, rozprostować nogi chodząc po korytarzu. A w busie sie męczysz. Ale niestety w PKP ceny odstraszają ale czas podróży nie, ja lubie jeździć pociągami.

    • 5 2

    • (1)

      Widzisz, a ja uważam odwrotnie. W autobusie nie zamarzasz zimą a latem można otworzyć okno (bez awantur ze strony babci siedzącej przy oknie "że ją przewieje"), nikt Ci nie je przed nosem kanapek z kiełbasą i jajkiem na twardo, nikt się nie gapi na Ciebie przez całą podróż bo akurat siedzi naprzeciwko i nie ma co robić. W pociągu jest niewygodnie, nie można się zdrzemnąć i generalnie zazwyczaj dłużej się jedzie niż autobusem.

      Jeżdżę co miesiąc z Gdańska do Torunia w 3h i zazwyczaj przesypiam całą drogę w fotelu, pociąg potrafi i ponad 5h jechać.

      • 1 2

      • Otwierane okno w autobusie?

        To chiba ikarus rodem z lat .80 ...
        w normalnych autobusach jest raczej klimatyzacja
        no chiba że są to autobusy made in china ....

        • 2 0

  • prawda jest taka że nasz rząd odpoczywa a kasa ucieka , wykorzystali 4% (na lata 2007-2013) z UE !!!!

    polecam najnowsze dane które są przerażające jezeli chodzi o wykorzystanie pieniedzy przez kraj który ma 5 od końca siłę nabywczą pieniądza w UE czyli jestesmy na ok 23 miejscu a kasy nie potrzeba????

    • 1 0

  • "Zdaniem specjalistów Polska ma bardzo poważny problem z wydawaniem pieniędzy na kolej i poniosła na tym polu porażkę. Z tego powodu będziemy mieć utrudnioną drogę w staraniu się o fundusze z kolejnej perspektywy finansowej (2014 - 2020). Duże i bogate kraje unijne coraz częściej się buntują przeciwko wspomaganiu biedniejszych państw, słabiej rozwiniętych. Obecnie Polska jest poniżej średniej unijnej. Opieszałość w działaniach i wykorzystywaniu pieniędzy wspólnotowych może się dla nas źle skończyć, a przepaść w rozwoju infrastruktury w stosunku do krajów zachodnich będzie się pogłębiać"

    • 1 0

  • ciekawe ile trwałaby modernizacja gdyby Pomorze było niemieckim landem

    pewnie góra 2 lata ale pod polską władzą prosta robota przeciąga się nawet w 10 lat...

    • 2 0

  • Proponuję autorowi artykułu udanie się do gdańskiej siedziby PKP PLK

    mieszczącej się przy ul. Dyrekcyjnej 2/4
    i zapytanie kompetentnych osób
    - kiedy przewidują zakończenie modernizacji linii na swoim oddziale?
    - jaki jest stan zaawansowania robót na terenie LCS Gdańsk i Gdynia?
    - co z odbiorem LCS Tczew?
    Trzy podstawowe pytania i zobaczymy jak PKP PLK będzie się "gimnastykować" ...

    • 2 0

  • PKP - BILETY ZA DARMO

    nie zapominajcie że tak naprawdę PKP świadczy darmowe usługi przejazdów biletów dla całej rzeszy klientów. Ile razy trafiliście w przedziale kogoś z legitymacją bez biletu?

    • 1 0

  • to jest zenujacy przykład nieudacznictwa rzadzacych Polityków!!Nowak kolejny cudotwórca :)

    to co sie unas dzieje jest niesłychane koleją raz ze warunki podróżny koszmarne to drogie to naddatek w tępię ślimaka!! 150 km koleją potrafi trwac 5 godzin!!!

    • 1 0

  • naninowsze informacje sa takie ze Polska straci kilkasem milionów euro dotacji na tory modernizacje i nowoczesne pociagi z UE

    bo niepotrafi wykorzystac nawet kasy którą dastaja zadarmoche bo ustawienia przetargów by kolesie POlityków mogli kase zgranac do kieszeni!!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane