- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (518 opinii)
- 2 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (232 opinie)
- 4 Rekordzista dostał 5 mandatów (78 opinii)
- 5 Były senator PiS trafił do więzienia (352 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (60 opinii)
Po autobusach kanalizacja
Tyle pieniędzy miasto przeznaczyło na modernizację taboru i infrastruktury transportowej w ciągu ostatnich dwóch lat. Mimo wysokiego oprocentowania pożyczki władze miasta cieszą się z dodatkowej korzyści, jaką zyskał Gdańsk dzięki współpracy z EBOiR. Chodzi o dotację z europejskiego funduszu PHARE w wysokości 2 mln 244 tys. euro na usprawnienie systemów zarządzania oraz świadczenia usług przez administrację miejską. Jednocześnie miasto przystąpiło do Programu Umacniania Wiarygodności Kredytowej (udział w tym programie był jednym z warunków umowy kredytowej EBOiR) przy współpracy z doradcami holenderskiej firmy DHV.
- Udało nam się unowocześnić system informatyczny wspomagający zarządzanie budżetem miejskim, podnieśliśmy kwalifikacje urzędników magistratu, skonsolidowany rachunek bankowy pozwolił na oszczędności finansowe - podkreślił prezydent Paweł Adamowicz uczestnictwo Gdańska w PUWK.
Miasto opracowało też system wieloletniego planowania inwestycyjnego i nauczyło się łatwiej oceniać bieżącą sytuację finansową Gdańska. Ponadto rezultatem współpracy z EBOiR jest też restrukturyzacja Zakładu Komunikacji Miejskiej z zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Reforma systemu organizacji i zarządzania komunikacją miejską ma w przyszłości zmniejszyć wydatki miasta na komunikację i poprawić jakość usług transportowych. Jak podkreślają władze, dzięki kredytowi z EBOiR wzrosła też wiarygodność finansowa miasta.
- Gdańsk zdobył doświadczenie w obsługiwaniu kredytów, dzięki czemu teraz jest dobrym partnerem na rynku, bo postrzegany jest jako bezpieczny kredytobiorca - podsumowała Hanna Gronkiewicz-Waltz, wiceprezes EBOiR. - Trzeba też pamiętać o innych niewymiernych korzyściach tej współpracy. Zdobyte doświadczenie ułatwi Gdańskowi pozyskiwanie i korzystanie z funduszy europejskich.
Gdańsk zamierza kontynuować współpracę z EBOiR. W połowie roku rada miasta podejmie stosowną uchwałę, a najwcześniej w przyszłym roku miasto będzie zabiegać o kredyt na zmodernizowanie magistrali wodno-ściekowej.
Opinie (21)
-
2004-03-03 08:22
hej. ciekawostka- byłem w "Czerwonej Oberży" w Opolu vis a vis głownego wejscia do ratusza -pokazywali w TV jakąś migawke bo "ojcowie miasta som zbulwersowane" takim wystrojem -- no wypisz wymaluj lata 50 z czerwonymi flagami z " narzędziami", portretami Lenina ,Stalina itp akcesoria ,kelnerki w furażerkach Made in CCCP-akurat coś dla mlodzieży /a i ceny w miarę przystępne/brakuje tylko drogowskazu " Stalinogród -180 km
jak to nie jest krypto reklama to warto odwiadzić z dziećmi -atmosfera jak za tamtych lat.- 0 0
-
2004-03-03 10:03
upór maniaka
nie wiem czemu ZKM z takim uporem inwestuje w autobusy nie rozwijając linii tramwajowych. Tramwaje nie zanieczyszczają środowiska, nie stojąw korkach, są szybsze i bardziej komfortowe. Kiedy tramwaj na Chełm i Morenę ??????
- 0 0
-
2004-03-03 10:45
Artur
Masz rację. Tyle że tramwaj to kosztuje około 2 mln Euro, czyli 9,5 mln złociszy = 9 autobusów przegubowych
- 0 0
-
2004-03-03 11:47
O Mama
Tesknicie za mna. Oczywiscie, ze za malo. Zobacz sobie ile dlugich Solarisow masz w Gdyni he he :)
- 0 0
-
2004-03-03 16:00
Mag
jak się pojawia temat o komunikacji - autobusach - to nie wierzę żebyś go przeoczył ;P
- 0 0
-
2004-03-03 19:15
musze sprostować swoją opinie dot. Krakowa z 8,06 i stawiania krzyzy -wlasnie jest afera i to międzynarodowa Ormianie stawiaja krzyz za pomordowanych w 1915 r przez Turków a turcy interweniuja MSZ , Macharski ,ambasadory jejku........../kościól sw. Mikołaja w Krakowie /
widac jakaś epidemia z tym stawianiem czy co ?- 0 0
-
2004-03-03 19:57
cmentarz pogrzebanych madzieji...
(no to nam po tym wszystkim zostanie, krzyże już będą)- 0 0
-
2004-03-03 21:51
9 mln złociszy??!!
za tą piszczącą, zgrzytającą, stukającą, skrzypiącą, wąską (gdzie chodzi się drugiemu pasażerowi po butach) niskopodłogową 'dwójkę'??!! dzięki, wolę już bić się starym jelczem w korku. pozdrowienia dla zkm'u, który podjął taką decyzję.
- 0 0
-
2004-03-04 16:13
a tak wogóle to fajnie ...... brzmi -Po autobusach , kanaliza : -czyżby jakaś wizja przyszłości dla miasta
- 0 0
-
2004-03-04 20:05
metro samo nasuwa się na myśl
a przystnki w okolicach studzienek kanalizacyjnych...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.