• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po autobusach kanalizacja

am
3 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Zakup 29 autobusów marki man i solaris, modernizacja 7 tramwajów, przebudowa 6 kilometrów torowisk i naprawa 8 kilometrów torów to efekt współpracy Gdańska z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Te inwestycje zrealizowano kredyt z EBOiR w wysokości 12 mln euro.

Tyle pieniędzy miasto przeznaczyło na modernizację taboru i infrastruktury transportowej w ciągu ostatnich dwóch lat. Mimo wysokiego oprocentowania pożyczki władze miasta cieszą się z dodatkowej korzyści, jaką zyskał Gdańsk dzięki współpracy z EBOiR. Chodzi o dotację z europejskiego funduszu PHARE w wysokości 2 mln 244 tys. euro na usprawnienie systemów zarządzania oraz świadczenia usług przez administrację miejską. Jednocześnie miasto przystąpiło do Programu Umacniania Wiarygodności Kredytowej (udział w tym programie był jednym z warunków umowy kredytowej EBOiR) przy współpracy z doradcami holenderskiej firmy DHV.

- Udało nam się unowocześnić system informatyczny wspomagający zarządzanie budżetem miejskim, podnieśliśmy kwalifikacje urzędników magistratu, skonsolidowany rachunek bankowy pozwolił na oszczędności finansowe - podkreślił prezydent Paweł Adamowicz uczestnictwo Gdańska w PUWK.

Miasto opracowało też system wieloletniego planowania inwestycyjnego i nauczyło się łatwiej oceniać bieżącą sytuację finansową Gdańska. Ponadto rezultatem współpracy z EBOiR jest też restrukturyzacja Zakładu Komunikacji Miejskiej z zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Reforma systemu organizacji i zarządzania komunikacją miejską ma w przyszłości zmniejszyć wydatki miasta na komunikację i poprawić jakość usług transportowych. Jak podkreślają władze, dzięki kredytowi z EBOiR wzrosła też wiarygodność finansowa miasta.

- Gdańsk zdobył doświadczenie w obsługiwaniu kredytów, dzięki czemu teraz jest dobrym partnerem na rynku, bo postrzegany jest jako bezpieczny kredytobiorca - podsumowała Hanna Gronkiewicz-Waltz, wiceprezes EBOiR. - Trzeba też pamiętać o innych niewymiernych korzyściach tej współpracy. Zdobyte doświadczenie ułatwi Gdańskowi pozyskiwanie i korzystanie z funduszy europejskich.

Gdańsk zamierza kontynuować współpracę z EBOiR. W połowie roku rada miasta podejmie stosowną uchwałę, a najwcześniej w przyszłym roku miasto będzie zabiegać o kredyt na zmodernizowanie magistrali wodno-ściekowej.
Głos Wybrzeżaam

Opinie (21)

  • 9 Mln???- gdzieś ty to słyszał(a)

    4,300Mln to cena jednostkowa waszego 2-kwego Citadisa, podczas gdy solaris przegubowy kosztyuje około 0,900 Mln- dla Gdyni, a dla Gdańska okolo 1,100 Mln z całkowicie nieprzydatną klimą w części pasazerskiej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane