- 1 Zbiórka dla najbliższych zabitego tenisisty (56 opinii)
- 2 Obywatelskie zatrzymanie włamywacza (24 opinie)
- 3 Wybuch w Hevelianum w czasie pokazu (71 opinii)
- 4 Mandat na 7,5 tys. zł dla rowerzysty (179 opinii)
- 5 Triathlon w Gdańsku. Będą utrudnienia (188 opinii)
- 6 Kładka przy stoczni zamknięta do odwołania (70 opinii)
Po awarii SKM: kolejki jeżdżą już regularnie
Około godz. 17:20 doszło dziś do awarii kolejki, która zatrzymała się na peronie w Gdyni Głównej. Do godziny 20 składy między Gdynią a Gdańskiem jeździły nieregularnie, niezgodnie z rozkładem.
Aktualizacja godz. 20:22 Kolejki jeżdżą już zgodnie z rozkładem.
Według naszych czytelników, którzy poinformowali nas o awarii, opóźnienia na trasie między Gdynią a Gdańskiem są bardzo duże i sięgają już ponad 20 minut w obu kierunkach. Jak twierdzą, ruch między Gdynią Główną a Orłowem odbywa się tylko jednym torem.
Przedstawiciele SKM potwierdzają, że kolejki jeżdżą niezgodnie z rozkładem, zapewniają jednak, iż do wieczora sytuacja ma wrócić do normy.
Opinie (67) 5 zablokowanych
-
2013-07-13 18:57
skm-zabytek (6)
no tak, jak długo będą jeszcze jeżdziły 40 paroletnie składy to zawsze coś się będzie psuło. To tak jakbym teraz jeżdził 40 letnim maluchem i liczył że się nic nie zepsuje. Może kiedyś doczekamy się nowych składów
- 17 2
-
2013-07-13 19:06
(1)
Obawiam się, że gdy będą nowe składy ceny wzrosną. Jeśli teraz tyle płacimy za spóźnienia awarie itd. to ile będziemy płacić za luksus?
- 8 0
-
2013-07-13 19:19
Nowego taboru nie będzie
a ceny i tak wzrosną. Skąd wiem? Bo od kulkunastu lat jestem zmuszony dojeżdżać tym syfem, bo to trudno nazwać kolejką.
- 9 0
-
2013-07-13 19:45
Nie porównuj auta do pojazdu szynowego. Te drugie są długowieczne. (3)
Ze względu na tor, nie trzeba dbać, by zostały na drodze. Przez to ich bebechy zużywają się wolniej.
- 0 0
-
2013-07-14 00:01
Ale komfort oferują na poziomie lat 70-tych. (2)
Wtedy Trabant uchodził za normalny samochód a "maluch" za nowoczesny. Czymś normalnym był też czarno-biały telewizor, który 5 minut się rozgrzewał i który trzeba było walnąć piąchą na zatrbkę.
Oprócz starości technicznej jest jeszcze tzw. starość moralna.- 3 1
-
2013-07-14 06:59
"starość moralna" (1)
Gratuluję neologizmu.
No to wiedz, że czarnobiały telewizor, w którym wymieniłoby się wszystko prócz obudowy, bezproblemu odbierałby sygnał cyfrowy. W kolorze. A nawet miałby pilota. Technicznie, nowy byłby. Zmodernizowane SKM nawet nie są bardzo podobne do wczesniejszych.- 0 1
-
2013-07-14 09:33
Nie przeczę.
Tylko tych zmodernizowanych składów można wypatrywać z równym powodzeniem, jak kolorowych telewizorów w GS-ie.
O czym my zresztą mówimy, skoro nawet podstawowa konserwacja nie funkcjonuje. Jest jeden taki wagon, który trzeszczy niczym tonący Titanic i pewnie już zawsze będzie trzeszczał. Jak w jakimś składzie jakieś drzwi są zablokowane, to już zawsze będą zablokowane, itp. Po tym co jest zepsute albo urwane, można skuteczniej identyfikować składy, niż na podstawie numerów.- 0 1
-
2013-07-13 19:01
dosc tej SKM juz... (1)
Czekam az pojawi się konkurencja dla PKP! Moze by tak DB? Tak byc nie moze! Rozumiem, ze moze zdarzyc sie awaria, ale zeby z taka czestoscia???
Brudne, smierdzace stare sklady bez klimatyzacji, toalet, z masa bezdomnych traktujacych SKM jak mieszkanie... Ciagle spoznienia, awarie, a bilety niewspolmiernie drogie do jakosci. Masakra!!!- 17 1
-
2013-07-14 02:41
hahaha
Niemiec nie będzie Polaków za pół darmo woził ogarnij się !
- 0 1
-
2013-07-13 19:03
SKM - skandaliczna kolej miejska
Ceny biletów w górę, wszędzie remonty, kolejki i bez awarii się spóźniają do tego są całe delikatnie mówiąc przepełnione.
- 13 2
-
2013-07-13 19:13
Smierdzaca Kolejka Miejska (4)
zajmijcie się patologią która notorycznie pali i pije w tzw. przedziałach rowerowo-wózkowych.
Szczytem było wczoraj gdy dwóch patoli jarało fajki przy kobiecie z maluszkiem w wózku. Gdy zwróciła uwagę to ją wyśmiali i zwyzywali.- 27 1
-
2013-07-13 19:17
Dobrz są sokiści
którzy jak widzą, że w w/w przedziale są wózki dziecięce albo rowerzyści to się popisują co to nie oni. Gdy widzą, że towarzystwo śmierdząco-palące to soikistów zobaczysz gdzieś po środku składu. Ogólnie to w tej skmce wszyscy mają wbite na pasażerów. Syf, kiła i mogiła, a te notoryczne spóźnienia to i tak mały pikuś przy całokształcie tego syfu.
- 10 0
-
2013-07-13 19:46
Kiedy to właśnie jest przedział dla elementów: Pijaków, narkomanów i rowerzystów. (2)
Owa matka z dzieckiem pomyliła się.
- 0 8
-
2013-07-13 19:49
Zbyszku, nie każdy jest narkomanem i pijakiem jak ty, (1)
więc kobieta się nie pomyliła, tylko ty umyj się chociaż raz w tygodniu przy sobocie.
- 11 1
-
2013-07-14 07:01
Niby co na to wskazuje?
Po prostu wyliczyłem wszystkie grupy pasażerów, które są dokuczliwe dla normalnych.
- 0 0
-
2013-07-13 20:45
prawie 3 lata temu przygotowałem zestawienie nt potrzeb taborowych SKM Trójmiasto ;) (2)
cyt.:
"(...)
Wariant nr 1
Trasa Gdańsk Główny - Gdynia Chylonia (niegdyś podstawa) to prawie 45 minut w każdą stronę. Pomnóżmy to x 2, wyjdzie nam 90 minut na surowy obieg pociągu. Dodajmy pół godziny oczekiwania w Chylonii i Gdańsku Głównym, daje nam to 150 minut. Co 150 minut ten sam pociąg rusza na kolejne kółko. Jeśli weźmiemy pod uwagę częstotliwość rzędu 7,5 minuty (8 pociągów na godzinę), to widzimy iż potrzeba nam 10 pociągów (co drugi jedzie do Wejherowa).
Wariant nr 2
Trasa Gdańsk Główny - Wejherowo, 70 minut w jedną stronę. Mnożymy x 2 i dodajemy po 30 minut "z każdej strony" na przerwę techniczną. Na pełny obieg potrzeba 200 minut, częstotliwość na odc. Chylonia - Wejherowo co 15 minut, stąd wynika, iż potrzeba tutaj nieco ponad 13 pociągów (zakładam możliwość skrócenia przerwy technicznej w Wejherowie o parę minut z pół godziny).
Łącznie na podstawową trasę Gdańsk Główny - Wejherowo przy starej dobrej częstotliwości potrzeba... 23 pociągi!!!
(...)"
pociągi SKM zazwyczaj mają długość ok 130m (długie) oraz 85 (krótkie).
23 pociągi ~130m jeżdżące w takcie 7,5 minuty !!!
koszt takiego miejskiego pociągu to np:
- Flirt kolei Mazowieckich ok 22mln za pociąg o długości 75m (200 miejsc siedzących),
- SBahn Berlin planuje kupić 80 pociągów typu class 481 dł. 36m każdy ( wiki), z tego dałoby się złożyć 20 miejskich składów na 140m.
Koszt niby i duży, ale zobaczmy z ilu samorządów składa się Trójmiasto - do dyspozycji jest kilkumiliardowy budżet (olać marszałka - do Słupska powinien jeździć przewoźnik typu PR). Należy zmusić włodarzy gmin do olania PKP SKM Trójmiasto, do czasu jej upadku dzierżawić zajezdnię w Cisowej od nich a po upadku kupić za złotówkę.
Dziękuję, dobranoc- 12 2
-
2013-07-13 20:56
SBahn kupuje 80 składów za 120 mln Euro zapomniałem dopisać (1)
- 1 0
-
2013-07-13 21:03
czyli za pół PGE Areny
...
- 1 0
-
2013-07-13 20:47
mam dość SKM
- 8 0
-
2013-07-13 21:54
... (1)
Proponuję na stronie trójmiasto utworzyć stałą rubrykę "opóźnienia i awarie SKM"
- 22 0
-
2013-07-13 22:51
rubryka skm.trojmiasto.pl
popieram
artykuły o SKM sa monotonnie nużąco podobne do siebie nawzajem, taka rubryka jest potrzebna bardziej niz rowery.trojmiasto.pl
skm.trojmiasto.pl mogloby tez miescic teksty o PKM, bo już teraz z góry wiadomo, ze to będzie podobna lub gorsza patologia. deklaracje pkm dotyczące biletów (osobne od ZTM/ZKM, osobne od SKM, zero koordynacji rozkładów, ceny ekstra do łojenia jeleni jadących na lotnisko)- 2 0
-
2013-07-13 22:15
WON Z SKM
Dzień bez awarii to dzień stracony :)
- 4 1
-
2013-07-13 22:16
ludzie giną, wpadają pod złomy, złomy śmierdzą i się spóźniają, trupy trakcyjne torowe sie sypią
czy karwasz twasz będzie kiedyś .. lepiej?
- 6 1
-
2013-07-14 00:18
SKM była dobra (3)
żeby dowozić robotników do stoczni. Dlatego zresztą tamtejszy folklor po dziś dzień jest jaki jest. Teraz jednak niektórym marzy się, żeby poważni ludzie zostawili w garażach swoje samochody i przesiedli się na ten jeżdżący skansen PRL.
Wolne żarty raczej. Trzeba mieć bardzo wielki uraz do samochodu, żeby codziennie to znosić i jeszcze uznawać za normalne.- 8 4
-
2013-07-14 10:23
(2)
Czekaj czekaj, z Twojego wywodu wynika, że robotnik to nie jest poważny człowiek. Jesteś normalny?
- 4 0
-
2013-07-14 15:52
oprócz roboli budowlanych
innych roboli prawie w tym kraju nie ma
to ginący gatunek
jak wróble, albo jesiotry
a cała produkcja jest w Chinach- 0 0
-
2013-07-14 16:43
Stoczniowcy.
Popatrz na pana Wałęsę i innych pogrobowców stoczniowych po czym sam wyciągnij wnioski.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.