- 1 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (301 opinii)
- 3 Winda, która wygląda jak kapliczka (34 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 5 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
- 6 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (61 opinii)
Czytelnik: po godzinach szczytu SKM-ki nie mogłyby jeździć krótsze?
- W godzinach szczytu bywa tłoczno, ale wieczorami SKM-ki wożą nielicznych pasażerów. Może gdyby jeździł jeden wagon zamiast dwóch, to byłyby oszczędności i nie trzeba by było podnosić cen biletów? - sugeruje czytelnik Trojmiasto.pl. Mamy odpowiedź władz SKM.
- Wieczorami widać to w SKM. Już po godz. 18 siedzi się czasem po jednej osobie na cztery siedzenia. Jaki jest sens puszczania po szczycie składów z dwóch wagonów? Przecież spokojnie wystarczyłby jeden, nawet na trasie do Wejherowa, a i tak każdy pasażer albo większość miałaby miejsce siedzące - zauważa czytelnik Trojmiasto.pl, pan Roman.
Trudno się z nim nie zgodzić. W dni powszednie poza szczytem nie ma w SKM tłumów. Można nawet wybierać sobie miejsce siedzące. Co więcej, krótsze składy to także większe oszczędności. Zwłaszcza w czasie bardzo szybko drożejącej energii.
- W dobie podwyżek cen biletów może warto rozważyć rozłączanie wagonów, a podwójne puszczać tylko rano i popołudniu. Na pewno dałoby się dzięki temu oszczędzić na prądzie i ogrzewaniu - dodaje pan Roman.
SKM: nie zawsze da się rozłączyć wagony
Przedstawiciele SKM wskazują jednak, że nie zawsze jest to takie proste. Sama procedura rozłączania i łączenia pojazdów zajmuje ok. pół godziny. Tymczasem na stacji końcowej Gdańsk Śródmieście niektóre pociągi mają na zmianę kierunku jazdy ok. 10 minut.
Kolejna sprawa to różne typy pojazdów, których nie można ze sobą łączyć ze względu na różne napędy i systemy sterowania. Do zmodernizowanego EN57 AKM można doczepić klasycznego EN57, ale nie będzie wówczas możliwości sterowania otwieraniem i zamykaniem drzwi w drugiej jednostce, nie będzie w niej działał system informacji pasażerskiej itd.
- Należy dodać do tego konieczność zapewnienia odpowiedniej liczby pojazdów na dzień następny. Niektóre pociągi PKP SKM wieczorami i w nocy kończą obiegi w Wejherowie oraz Lęborku i zostają tam do rana. Gdyby te pociągi, tak jak sugeruje czytelnik Trojmiasto.pl, przyjeżdżały do tych stacji w krótkim zestawieniu (jeden pojazd), a na poranny szczyt powinny wyjechać w podwójnym zestawieniu, to zabrakłoby tam pojazdów do wydłużenia składów. Można oczywiście wysłać z bazy w Gdyni Cisowej puste pociągi, ale gdzie tu oszczędności? - zauważa Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście.
Sprawdź rozkład pociągów SKM
Zwraca też uwagę na to, że wypełnienie pociągów jest zależne od konkretnego kierunku o konkretnej porze.
- Pociągi, które po szczycie jeżdżą w miarę puste, wracają już w dużym stopniu wypełnione pasażerami. Tak jest np. z wieczornymi pociągami jadącymi w stronę Gdańska. W nich przeważnie jest sporo wolnych miejsc, ale do tzw. Małego Trójmiasta, Wejherowa i Lęborka wracają wypełnione osobami, które kończą pracę ok. godz. 21-22. Są to m.in. pracownicy trójmiejskich galerii handlowych. Warto też pamiętać o powracających z różnego rodzaju imprez masowych - podkreśla Tomasz Złotoś.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-16 07:48
Cena nie jest tak istotna jak dostępność (12)
Bilety niech sobie kosztują więcej, ale najważniejsze jest, żeby SKMki jeździły częściej. Nie może być tak, że w środku dnia w weekend jedzie jeden pociąg na pół godziny. W ten sposób nikt mający możliwość jazdy autem nie będzie się przesiadał do transportu publicznego, nawet jeśli milion aktywistów ekologicznych będzie mu to kłaść do głowy. Tak rzadkie kolejki to sabotaż trasportu publicznego.
- 209 10
-
2023-02-16 09:58
Potwierdzam (4)
Mam do SKMki dosłownie 5 minut. Chciałem w weekend podjechać do kawiarni 2 przystanki. Przyszedłem na peron, najbliższa SKMka była za 27 minut (sobota, godz. 12:00). Wróciłem po auto i wróciłem do domu, zanim ta SKMka przyjechała w ogóle. Przykro mi, szkoda.
- 16 8
-
2023-02-16 17:36
Do kawiarni SKM-ką ? Dziwak albo maniak kolei.
- 0 0
-
2023-02-16 11:38
Jasne, pociąg powinien podjechać na telefon, jak Uber.
- 5 4
-
2023-02-16 10:12
Bo tak trudno sprawdzić na rozkładzie (1)
o której najbliższy pociąg...
- 8 5
-
2023-02-16 12:01
Idea kolei miejskiej jest taka, że nie sprawdzasz żadnych rozkładów.
Tylko idziesz, czekasz max 5 min i jedziesz.
- 19 3
-
2023-02-16 07:59
niech ten pociag jedzie nawet co 60 minut ale szybko i zgodnie z rozkładem (6)
Nikt nie chce jeździć SKM bo ona już w podstawowym rozkładzie jest za wolna a jak się doliczy spóźnienie to podróż z Gdyni do Gdańska trwa 45 minut. Niestety w szczycie oraz w weekendy takie spóźnienia 10 minut to raczej norma a nie wyjątek. Pewnie dlatego bardzo dużo ludzi jedzie regio zamiast skm bo jak w rozkładzie jest 22 minuty to nawet z
Nikt nie chce jeździć SKM bo ona już w podstawowym rozkładzie jest za wolna a jak się doliczy spóźnienie to podróż z Gdyni do Gdańska trwa 45 minut. Niestety w szczycie oraz w weekendy takie spóźnienia 10 minut to raczej norma a nie wyjątek. Pewnie dlatego bardzo dużo ludzi jedzie regio zamiast skm bo jak w rozkładzie jest 22 minuty to nawet z jakimś spóźnieniem jest szybciej niż planowe skm. No ale teraz w komentarzach są popularne opłacone przez skm wpisy ze regio złe więc nie polecam tego szybszego regio jakby co. Czekajcie na spóźnione SKM a w regio więcej miejsca dla mnie.
- 5 27
-
2023-02-16 17:29
Albo SKM, albo Regio zdecydujcie się wreszcie
Jeszcze nie tak dawno kolejka z Gdyni Głównej Osobowej do Gdańska Głównego jechała 33 minuty i nikt nie myślał wtedy o jakimś jeżdżeniu nią do Tczewa (nawet do Iławy) czy Lęborka (Słupska), a dzisiaj? Tak więc na skutek takich decyzji SKM straciła już dobrą opinię "metra" Trójmiasta.
- 1 0
-
2023-02-16 09:05
Regio jezdzi po torach dalekobieznych, czyli nie tam gdzie najczesciej wsiadam i wysiadam.
- 7 1
-
2023-02-16 08:02
Nikt nie jeździ SKM... (3)
Czas się obudzić.
- 6 15
-
2023-02-16 10:01
Dziesiątki tysięcy ludzi jeździ (2)
Takie teksty, jak sobie strzelasz świadczą o tym, że nigdy nie widziałeś tłumu ledwo mieszczącego się w tunelu po wyjściu z peronu. Nie wyobrażasz sobie, jakie miałbyś korki, jakby ci ludzie przesiedli się do auta tak jak Ty.
- 17 0
-
2023-02-16 17:35
Wszystko przez stary sprzęt SKM
Jeszcze w latach 70 jeździłem do szkoły z Gdyni do Wrzeszcza i w godzinach szczytu często na tzw. "glonojada" czyli 5 osób na jednym metrze kwadratowym bez dezodorantu. Teraz cały ten tłum przesiadł się do samochodów i na ulicach mamy to co widać.
- 1 0
-
2023-02-16 11:37
Do osła ludzkim głosem? Nie warto, za bardzo upaja się własnym rykiem.
- 6 0
-
2023-02-16 07:19
(6)
Poza godzinami szczytu SKMki mogłyby być krótsze ale tylko pod warunkiem, że jeździłyby częściej.
- 103 6
-
2023-02-16 14:26
Tylko, że wtedy nie ma oszczędności, (1)
o których wspomina autor tego pomysłu. Zużycie pojazdów będzie takie samo, a dodatkowo trzeba zapłacić maszynistom i kanarom.
- 1 1
-
2023-02-16 16:47
Na infrastrukturze publicznej nie ma co oszczędzać.
- 1 0
-
2023-02-16 11:24
Dla pana Romana drezyna. (2)
Dawno z SKM zrezygnowałem, głównie przez brak wolnych miejsc siedzących, a często tłok. A temu przeszkadza, że niektóre składy w ciągu doby nie są zaj.bane po sufit.
- 6 1
-
2023-02-16 17:37
(1)
A ile Ty masz lat , że musisz siedzieć tych kilka przystanków ?
- 0 1
-
2023-02-16 18:52
A dlaczego nie ma siedzieć?
Dlaczego ma stać i to w ścisku? Obojętnie ile ma lat, ile przystanków.
- 1 0
-
2023-02-16 09:01
dla SKM wieczne "nie da się"
i tak przez te kilkadziesiąt lat, jak mantra powtarzane. tam nic się nigdy nie da
- 14 2
-
2023-02-16 07:29
(8)
Czytelnik powinien przeanalizować cały obraz sytuacji, a nie tylko z perspektywy kilku "pustych" pociągów.
- 144 4
-
2023-02-16 11:02
jeżdżę codziennie poza godzinami szczytu
gdy wsiadam do skm w Gdyni głównej to rzeczywiście wygląda to tak jak na załączonym obrazku ale jak już wysiadam z SKM to muszę się przeciskać do wyjścia. Są odcinki przejazdu mniej lub bardziej popularne.
- 5 0
-
2023-02-16 09:01
Takie są w większości opinie "ekspertów czytelników" (3)
Co nie mają pojęcia. A trójmiasto.pl drukuje takie brednie. Ogarnijcie się tam w redakcji bo portal osiąga poziom pisemka brukowego
- 30 1
-
2023-02-16 10:41
(2)
Dokładnie. Czekam na clickbaitowy artykuł o sfrustrowanych kierowcach samochodów, którzy nie mają gdzie parkować w centrum i że ceny to w ogóle kosmos i że tak w ogóle to parkowanie powinno być za friko ;((
- 4 5
-
2023-02-16 11:06
Bo powinno byc za friko xD (1)
- 2 5
-
2023-02-16 11:58
z dopłatą!
- 1 1
-
2023-02-16 08:55
Właśnie. Czytelnik powinien zdać sobie wreszcie sprawę, że w SKM niedasię! SKM nie jest dla czytelnika, tylko czytelnik dla SKM.
- 8 11
-
2023-02-16 08:34
(1)
Zwłaszcza że pomija najważniejszy fakt, że ten co dojedzie do śródmieścia, potem wraca do Gdyni lub Wejherowa, tam nie mają jak zmienić z 1 na 2 składy
- 8 2
-
2023-02-16 19:12
Ale kto każe rozpinać na Śródmieściu czy Weju? Można robić to na elektrowozowni a na Chyloni robić podmianę składu door2door co SKM i tak regularnie praktykuje
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.