• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po wakacjach ważny remont w centrum Gdyni

Michał Sielski
13 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skręt w dowolnym kierunku wymaga tutaj sporej koncentracji, a często także uprzejmości innych kierowców. Skręt w dowolnym kierunku wymaga tutaj sporej koncentracji, a często także uprzejmości innych kierowców.

W sierpniu rozpocznie się zapowiadana od lat przebudowa jednego z najtrudniejszych skrzyżowań w Trójmieście. Splot ul. Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zmieni się całkowicie, ale żeby było lepiej, najpierw będzie dużo gorzej. Korki podczas prac są murowane, a w tym samym czasie w decydującą fazie wejdzie jeszcze remont Trasy Kwiatkowskiego.



Jak dojeżdżasz do centrum miasta?

Węzłem przy dworcu przejeżdża ok. 600 aut na godzinę. O tym, że konieczna jest jego przebudowa, urzędnicy mówili już w 2009 roku. Ale najpierw przeciągało się tworzenie dokumentacji projektowej, potem powstał pomysł, by zbudować kładkę lub tunel dla rowerzystów, ale gdy okazało się, że kolejarze nie mają większego pojęcia, gdzie umieszczone są podziemne instalacje, plany te trzeba było zarzucić. Projekt w końcu udało się jednak dokończyć, a w budżecie miasta zarezerwowano środki na jego realizację.

- W tej chwili projekt jest weryfikowany i sprawdzany. Ostatnim elementem będzie wydanie zamiennej decyzji o realizacji inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Spodziewamy się, że nastąpi to w sierpniu tego roku i wówczas zostanie ogłoszony przetarg na roboty budowlane. Prace powinny ruszyć pod koniec sierpnia - informuje Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Będą światła i inne promienie skrętu

Po przebudowie na skrzyżowaniu zmieni się przede wszystkim jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się pasy dedykowane do zjazdów w określonych kierunkach oraz sygnalizacja świetlna. Ułatwienia czekają też rowerzystów. W ulicy Podjazd powstanie ciąg rowerowo-pieszy do ulicy Morskiej. Ponadto piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Przesuń aby
porównać
Po wjechaniu na ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Morskiej rowerzyści za daleko jednak nie zajadą, bo chodnik wzdłuż ogrodzenia torów kolejowych się zwęża, a urzędnicy nie chcą go poszerzać, bo musieliby zwęzić komfortowo szerokie pasy dla samochodów, jadących ul. Morską. Rowerzyści będą więc mogli na najbliższych światłach, na wysokości ul. Okoniewskiego zobacz na mapie Gdyni przeprowadzić rower na drugą stronę, jeśli oczywiście wystarczy im cierpliwości, by czekać na zielone światło nawet 2 minuty. Przejazd rowerowy zostanie tam bowiem wykonany najwcześniej w 2017 roku.

Czytaj więcej: 2 minuty oczekiwania na zielone dla pieszych.

Jeśli za przejściem nie pojawi się znak zakazu jazdy rowerów po ul. Morskiej, będą jednak mogli jechać dalej jezdnią, bo kolejny ciąg pieszo-rowerowy zaczyna się dopiero kilkaset metrów dalej, na wysokości ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni (i kończy po kolejnych kilkuset metrach zobacz na mapie Gdyni). Z doświadczenia wiadomo jednak, że większość rowerzystów pojedzie po prostu dalej chodnikiem, bo gdyńska policja i straż miejska na takie wykroczenia nie reaguje.

Opinie (204) 1 zablokowana

  • Skręt w lewo... (1)

    ... z ulicy Dworcowej w stronę Skweru to dopiero będzie wyczyn :-( do pokonania są 3 pasy. Jeżeli nie będzie tam świateł, to życzę sukcesów...

    • 36 3

    • A przeczytaęłś artykuł zanim

      raczyłeś skomentować? Będą światła, a żeby to wiedzieć wystarczy przeczytać to co się komentuje

      • 7 5

  • Szok!

    Nie do wiary!

    • 6 5

  • Korki przeżyjemy (4)

    ale żeby remont tego skrzyżowania nie był kolejnym bublem naszych Włodarzy. Może jakaś wizualizacja aby internauci mogli spojrzeć na to praktycznym okiem. Wielokrotnie ,,nie fachowcy'' mieli słuszne i praktyczne rady.

    • 21 6

    • Szczurek wszystkow ie najlepeij, nie będzie konsultacji! (3)

      • 8 2

      • Nie Szczurek, tlko... (2)

        ...Marek Stępa !
        Popisał się przecież na Wzgórzu...

        • 2 3

        • (1)

          Gdyby nie Szczurek, to nie słyszałbyś o kimś takim jak Stępa.

          • 4 0

          • racja, to gość od szczurka z samorządności a prywatnie jego rodzina.

            • 2 1

  • No i ekstra!

    • 3 4

  • Co to jest za trójkąt z trawy? (1)

    W środku miasta? Czy największe skupisko ludzkie, jakie widział projektant to Somonino? Czy przewidziane są zasieki, żeby nie było tam darmowego parkingu dla słoików?

    • 24 5

    • to są nowe, oddychające chodniki

      ćwikłowy produkcie prozdrowotny

      • 0 0

  • zmiany (2)

    Patrze na ten plan zmiany i oczom nie wierze przecież to dopiero będzie
    absurdalna zmiana.
    ten który to wymyslil to musi być dopiero artysta.
    Czlowieku co ty jarasz a lbo co cpasz ze ci takie głupoty wychodzą.
    Naprawde szczurek się takimi ludzmi obstawil ze nagrodę jobla mu wreczyc.
    Zreszta jaki prezydent tacy i doradcy

    • 32 5

    • inwektywy. a argumentów coś brak (1)

      • 4 7

      • to jest ta mniejszość polska w Polsce, oni się na wszystkim znają najlepiej

        ale niech sobie brzęczy komar,
        nawet szkoda ręki podnosić na owada

        • 1 3

  • kolejne światła? (2)

    Bardzo dobrze, że wreszcie zabierają się za to chore skrzyżowanie.
    A to ronda zwykłego nie można zbudować. Światła tylko będą blokować jeszcze bardziej ruch, rondo pozwoli na upłynnienie przepływu samochodów.
    Czy planiści są jacyś z promocyjnej wyprzedaży czy specjalnie to robią?
    Kolejna sprawa, kolejarze ie mają pojęcia o podziemnych instalacjach. Śmiechu warte XXI wiek i nikt nie jest w stanie tego sprawdzić ?
    Miasto w którym powstanie kosmodrom a tu rozwiązania z XX wieku?

    • 34 3

    • jakie jest twoje doświadczenie w analizie i planowaniu ruchu?

      jestem pewien, że co najmniej jesteś międzynarodowym autorytetem

      • 0 4

    • też się zastanawiam...

      ... dlaczego nie rondo??

      • 4 0

  • :( (2)

    Czaaaaad, zamknięte skrzyżowanie przy dworcu i zamknięta Estakada, wszystko na odcinku praca- dom :(
    Przecież, dwa tak duże remonty sparaliżują miasto.

    • 27 3

    • mogłeś zamieszkać koło rezycencji Szczurka w Wiczlinie, tam nie ma utrudnień:)

      • 6 3

    • :)

      to moze nic nie robic? Bylbys zadowolony? Ale mamy mlodziez gimnazjalna!

      • 2 2

  • I od razu nawierzchnia na 10 lutego. (4)

    to jest skandal, żeby główna ulica miasta tak wyglądała.

    • 32 3

    • oj tam skandal, wygląda ja całe miasto. (2)

      • 14 3

      • Bo wszystkie te ulice maja nawierzchnie do przelozenia, wraz z wykonaniem nowej podbudowy

        Nie ma jednak chetnego / odwaznego do podjecia decyzji.

        • 0 1

      • temu misiu

        bo nawierzchnia na 10 lutego jest zabytkiem, chronionym specjalną ustawą, przynajmniej jeżeli chodzi o tę część brukowaną, mówię poważnie

        • 0 0

    • to się przejdź Wójta Radkiego albo Jana z Kolna... albo Starowiejska

      tylko 10 lutego? haha.

      • 1 0

  • Podjazd/Dworcowa (3)

    Wydaje mi sie ze rondo byloby lepszym rozwiazaniem ale niestety, my kierowcy mamy z tym problem w Polsce, generalnie NIE POTRAFIMY jezdzic "w kolko"

    • 21 4

    • (2)

      Pieprzysz bzdury, chyba tylko niemoty ,które zdały prawko za 13 razem mają z tym problem.

      Ja sobie z tym świetnie radzę.

      • 8 1

      • Moze ty (1)

        Ale rozejrzyj sie i dostrzez ze kierowcy nie potrafia uzywac na rondach migaczy. Zjezdzasz z ronda to wrzucasz nigacz prawy a nie: zjezdzasz bez lub jedziesz przez rondi na lewym migaczu. Nie jest sztuka przejechac przez rondo. Sztuka (dla wielu) jest byc na nim CZYTELNYM.

        • 3 1

        • zmyślasz

          kierowcy jeżdżą dokładnie tak jak stanowią przepisy o ruchu drogowym
          i dokłądnie tak jak zostali nauczeni w szkołach nauki jazdy
          a wszystko to jest potwierdzone państwowym dokumentem
          wydawanym przez PORD, WORD czy inne upoważnione do egzaminowania.

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane