• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po wakacjach ważny remont w centrum Gdyni

Michał Sielski
13 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skręt w dowolnym kierunku wymaga tutaj sporej koncentracji, a często także uprzejmości innych kierowców. Skręt w dowolnym kierunku wymaga tutaj sporej koncentracji, a często także uprzejmości innych kierowców.

W sierpniu rozpocznie się zapowiadana od lat przebudowa jednego z najtrudniejszych skrzyżowań w Trójmieście. Splot ul. Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zmieni się całkowicie, ale żeby było lepiej, najpierw będzie dużo gorzej. Korki podczas prac są murowane, a w tym samym czasie w decydującą fazie wejdzie jeszcze remont Trasy Kwiatkowskiego.



Jak dojeżdżasz do centrum miasta?

Węzłem przy dworcu przejeżdża ok. 600 aut na godzinę. O tym, że konieczna jest jego przebudowa, urzędnicy mówili już w 2009 roku. Ale najpierw przeciągało się tworzenie dokumentacji projektowej, potem powstał pomysł, by zbudować kładkę lub tunel dla rowerzystów, ale gdy okazało się, że kolejarze nie mają większego pojęcia, gdzie umieszczone są podziemne instalacje, plany te trzeba było zarzucić. Projekt w końcu udało się jednak dokończyć, a w budżecie miasta zarezerwowano środki na jego realizację.

- W tej chwili projekt jest weryfikowany i sprawdzany. Ostatnim elementem będzie wydanie zamiennej decyzji o realizacji inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Spodziewamy się, że nastąpi to w sierpniu tego roku i wówczas zostanie ogłoszony przetarg na roboty budowlane. Prace powinny ruszyć pod koniec sierpnia - informuje Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Będą światła i inne promienie skrętu

Po przebudowie na skrzyżowaniu zmieni się przede wszystkim jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się pasy dedykowane do zjazdów w określonych kierunkach oraz sygnalizacja świetlna. Ułatwienia czekają też rowerzystów. W ulicy Podjazd powstanie ciąg rowerowo-pieszy do ulicy Morskiej. Ponadto piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Przesuń aby
porównać
Po wjechaniu na ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Morskiej rowerzyści za daleko jednak nie zajadą, bo chodnik wzdłuż ogrodzenia torów kolejowych się zwęża, a urzędnicy nie chcą go poszerzać, bo musieliby zwęzić komfortowo szerokie pasy dla samochodów, jadących ul. Morską. Rowerzyści będą więc mogli na najbliższych światłach, na wysokości ul. Okoniewskiego zobacz na mapie Gdyni przeprowadzić rower na drugą stronę, jeśli oczywiście wystarczy im cierpliwości, by czekać na zielone światło nawet 2 minuty. Przejazd rowerowy zostanie tam bowiem wykonany najwcześniej w 2017 roku.

Czytaj więcej: 2 minuty oczekiwania na zielone dla pieszych.

Jeśli za przejściem nie pojawi się znak zakazu jazdy rowerów po ul. Morskiej, będą jednak mogli jechać dalej jezdnią, bo kolejny ciąg pieszo-rowerowy zaczyna się dopiero kilkaset metrów dalej, na wysokości ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni (i kończy po kolejnych kilkuset metrach zobacz na mapie Gdyni). Z doświadczenia wiadomo jednak, że większość rowerzystów pojedzie po prostu dalej chodnikiem, bo gdyńska policja i straż miejska na takie wykroczenia nie reaguje.

Opinie (204) 1 zablokowana

  • chyba rondo najlepsze

    • 7 1

  • kto i jakim prawem powycinał drzewa wzdłuż ul.Armii Krajowej przy teatrze Muzycznym ??? (1)

    • 9 0

    • Doktor Wojciech Bogusław Szczurek.

      • 2 1

  • (1)

    ronda Tworzą korki

    • 4 8

    • rozumiem, że cały świat jedzie pod prąd autostradą

      a tylko ty jedyny jedziesz poprawnie

      • 1 0

  • greg

    Najważniejsze, żeby był bruk !!!! Amen.

    • 5 0

  • Słabo

    Rozwiązanie z tyłka. Jeśli nie będzie swiateł to jadący z Dworcowej na 10 lutego i tak będą musieli liczyć na uprzejmości innych kierowców, a do tego dużo ostrzejszy zakręt i mniej miejsc parkingowych.

    • 5 0

  • Co mnie obchodzą rowerzyści?!?! (3)

    Dlaczego większość artykułu jest o tym jak się będzie jeździć rowerzystą po remoncie? W końcu zasadnicza większość ludzi która to czyta i będzie korzystać z tego skrzyżowania jeździ samochodem i nic ich nie interesuje jak pojadą rowerzyści?

    Nie ma za to prawie żadnych informacji jak będzie wyglądał układ skrzyżowania dla kierowców...

    • 10 5

    • komu czemu? rowerzystom (1)

      kim, czym? rowerzystą

      sjp pwn i potrenuj odmianę przez przypadki

      • 1 5

      • a minusy to rozumiem od ofiar reformy edukacji

        • 0 1

    • bo szykuje się kolejne debilstwo i prowizorka pod tytułem dociągniemy śmieszkę do pewnego miejsca a dalej chodniczkiem po ludziach do przejścia gdzie jak postoisz sobie 2 minuty przejdziesz na nierówną śmieszkę po drugiej stronie ulicy

      • 1 0

  • Pięknie sobie ktoś tworzy duży zielony trójkąt w centrum miasta gdzie od razu pójdzie na sprzedaż

    Spokojnie staną ze dwa budynki na tym trawniku pewnie juz jest kupiec

    • 8 2

  • Wjazd na ulice Podjazd z Dworcowej porażka (1)

    Wjazd na ulice Podjazd z Dworcowej porażka jeśli staną dwa pojazdy obok siebie szczególnie np autobus/dostawczak w lewo na ul.10 lutego i auto w prawo na Morska/ Sląska to będą sobie wzajemnie zasłaniać widoczność.

    • 6 0

    • dokladnie, bardzo istotna uwaga o ktorej projektant zapomniał

      Mało tego, On chyba w ogóle nie zastanowił sie po co ten projekt przebudowy

      • 3 0

  • Rondo

    W tym miejscu i przy tym kształcie to tylko rondo. Mozliwe, ze i swiatla bylyby wtedy zbedne. Chociaż, w Gdyni się nie buduje rond.

    • 7 1

  • do autora.

    Mało konkretów, brak większej ilości informacji, kiedy co jak, żadnych konkretnych dat i czasu trwania remontu, widać że faworyzuje rowerzystów. Zadbajmy najpierw o wszelkie remonty i drogi, później zajmijmy się rowerzystami, którzy i tak jeżdżą jak im się podoba, a ruch samochodowy jednak jest poważniejsza kwestią, bo z roku na rok coraz gorzej się jeździ

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane