• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po wakacjach ważny remont w centrum Gdyni

Michał Sielski
13 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skręt w dowolnym kierunku wymaga tutaj sporej koncentracji, a często także uprzejmości innych kierowców. Skręt w dowolnym kierunku wymaga tutaj sporej koncentracji, a często także uprzejmości innych kierowców.

W sierpniu rozpocznie się zapowiadana od lat przebudowa jednego z najtrudniejszych skrzyżowań w Trójmieście. Splot ul. Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zmieni się całkowicie, ale żeby było lepiej, najpierw będzie dużo gorzej. Korki podczas prac są murowane, a w tym samym czasie w decydującą fazie wejdzie jeszcze remont Trasy Kwiatkowskiego.



Jak dojeżdżasz do centrum miasta?

Węzłem przy dworcu przejeżdża ok. 600 aut na godzinę. O tym, że konieczna jest jego przebudowa, urzędnicy mówili już w 2009 roku. Ale najpierw przeciągało się tworzenie dokumentacji projektowej, potem powstał pomysł, by zbudować kładkę lub tunel dla rowerzystów, ale gdy okazało się, że kolejarze nie mają większego pojęcia, gdzie umieszczone są podziemne instalacje, plany te trzeba było zarzucić. Projekt w końcu udało się jednak dokończyć, a w budżecie miasta zarezerwowano środki na jego realizację.

- W tej chwili projekt jest weryfikowany i sprawdzany. Ostatnim elementem będzie wydanie zamiennej decyzji o realizacji inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Spodziewamy się, że nastąpi to w sierpniu tego roku i wówczas zostanie ogłoszony przetarg na roboty budowlane. Prace powinny ruszyć pod koniec sierpnia - informuje Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Będą światła i inne promienie skrętu

Po przebudowie na skrzyżowaniu zmieni się przede wszystkim jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się pasy dedykowane do zjazdów w określonych kierunkach oraz sygnalizacja świetlna. Ułatwienia czekają też rowerzystów. W ulicy Podjazd powstanie ciąg rowerowo-pieszy do ulicy Morskiej. Ponadto piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Przesuń aby
porównać
Po wjechaniu na ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Morskiej rowerzyści za daleko jednak nie zajadą, bo chodnik wzdłuż ogrodzenia torów kolejowych się zwęża, a urzędnicy nie chcą go poszerzać, bo musieliby zwęzić komfortowo szerokie pasy dla samochodów, jadących ul. Morską. Rowerzyści będą więc mogli na najbliższych światłach, na wysokości ul. Okoniewskiego zobacz na mapie Gdyni przeprowadzić rower na drugą stronę, jeśli oczywiście wystarczy im cierpliwości, by czekać na zielone światło nawet 2 minuty. Przejazd rowerowy zostanie tam bowiem wykonany najwcześniej w 2017 roku.

Czytaj więcej: 2 minuty oczekiwania na zielone dla pieszych.

Jeśli za przejściem nie pojawi się znak zakazu jazdy rowerów po ul. Morskiej, będą jednak mogli jechać dalej jezdnią, bo kolejny ciąg pieszo-rowerowy zaczyna się dopiero kilkaset metrów dalej, na wysokości ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni (i kończy po kolejnych kilkuset metrach zobacz na mapie Gdyni). Z doświadczenia wiadomo jednak, że większość rowerzystów pojedzie po prostu dalej chodnikiem, bo gdyńska policja i straż miejska na takie wykroczenia nie reaguje.

Opinie (204) 1 zablokowana

  • Zróbcie przy okazji drogę rowerową z Morskiej na Władysława IV

    • 1 0

  • Sielski się rozkręca

    I znowu afery węszy.Z tego co mówi,najlepiej zlikwidować wszystkie jezdnie i przerobić na ścieżki rowerowe.Chłopie,jeśli nie potrafisz popełnić obiektywnego artykułu,to zmień profesję.A może dodaj na co nie reaguje gdańska policja i straż miejska,panie dyżurny pejoratyw.

    • 3 1

  • Projekt jest całkowicie inny!!!

    Sielski co ty pezenrujesz? Nie będzie żadnego zielonego placu itp. Będzie normalne skrzyżowanie z sygnalizacją.

    • 1 1

  • Zatem :

    plusy to - sygnalizacja i dodatkowy skwerek do zagospodarowania.
    minusy to - mniej miejsc parkingowych, o jeden pas drogi mniej, od dworca do centrum.
    Może rzeczywiście rondo w tym miejscu byłoby lepszym rozwiązaniem.

    • 5 0

  • Co z drogami do Gdyńskich sypialni.

    Proponuje więcej dróg rowerowych kosztem jezdni. Gdyńscy inżynierowie mają iście szaleńcze pomysły i zero wyobraźni np. słupy przy przejściach dla pieszych zasłaniające pieszego. Aż strach się bać co wymyślili.

    • 5 0

  • Rowerem do centrum tylko 5%

    • 1 0

  • Durnowatość przebiegu ulicy Dworcowej po remoncie jest już przysłowiowa taki przebieg mógł wymyślić ktoś kopnięty w mózg zakręt w lewo o 90 stopni by potem skręcić mocno w prawo przy prokuraturze czysty idiotyzm obecny przebieg jest prosty i intuicyjny

    • 4 0

  • Hm

    Pal licho z ta przebudową ale ogólnie taka dziorawa ta ulica ze trzeba zwalniać na zakręcie pod most do maksimum żeby cię nie wyrzucił na przeciwległej pas nawet jadąc te przepisowe 50

    • 4 0

  • nie dojeżdżam do centrum, ja mieszkam w centrum (1)

    • 4 1

    • dzięki, że o tym napisałeś, moje uznanie

      • 2 0

  • czy nie prościej byłoby tam zrobić rondo?

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane