• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po wypadku betoniarki: łącznica zamknięta, wiadukt w dobrym stanie

Maciej Korolczuk
27 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (196)
Ruch pociągów w miejscu wypadku udało się przywrócić jeszcze w nocy z środy na czwartek. Ruch pociągów w miejscu wypadku udało się przywrócić jeszcze w nocy z środy na czwartek.

Na czas naprawy wiaduktu ruch na łącznicy z Trasy Sucharskiego na ul. ElbląskąMapka, gdzie w środę po południu betoniarka przebiła bariery i spadła na tory, został zamknięty. W wypadku zginął 30-letni kierowca. Przyczyny i okoliczności bada prokuratura. Sam wiadukt ma ponad 20 lat i - jak zapewniają urzędnicy - jest w dobrym stanie technicznym.



Jesteś świadkiem poważnego wypadku. Co robisz?

Przypomnijmy: do wypadku doszło w środę po godz. 15 na łącznicy zjazdowej z Trasy Sucharskiego w ul. Elbląską.

Z niewyjaśnionych przyczyn kierowana przez 30-letniego kierowcę betoniarka uderzyła w bariery energochłonne, a następnie przebiła balustradę i spadła bokiem na znajdujące się kilka metrów niżej tory kolejowe.

Kierujący mężczyzna zginął na miejscu.

Betoniarka spadła z wiaduktu na Sucharskiego, 30-letni kierowca nie żyje Betoniarka spadła z wiaduktu na Sucharskiego, 30-letni kierowca nie żyje

Do wypadku doszło w środę po godz. 15. Do wypadku doszło w środę po godz. 15.

Co wiadomo?



Odcinek drogi, na którym betoniarka przebiła bariery, to łącznica zjazdowa z Trasy Sucharskiego w kierunku centrum Gdańska. Jednopasmowa jezdnia przebiega tam po łagodnym łuku i wzniesieniu. W środę po południu warunki drogowe były dobre.

Ofiarą wypadku jest 30-letni kierowca z Gdańska.

W wypadku zginął 30-letni kierowca. W wypadku zginął 30-letni kierowca.

Czego nie wiemy?



Hipotez dotyczących tego, co mogło doprowadzić do tragicznego wypadku, jest kilka. Czy kierowca zasłabł za kierownicą? Omijał przeszkodę na drodze? A może zjechał na pobocze, bo np. sprawdzał w telefonie trasę, którą jechał? W czwartek ani prokuratura, ani policjanci nie chcieli spekulować, co mogło być przyczyną wypadku. Wyjaśnić ma to śledztwo wszczęte przez prokuraturę.

W wyjaśnieniu przyczyn wypadku mógłby pomóc zapis z tachografu w samym pojeździe. Na razie jednak nie wiadomo, czy ciężarówka była wyposażona w urządzenie rejestrujące prędkość i czas pracy kierowcy (od 2020 roku przepisy dopuszczają, ale nie nakazują pracy takiego urządzenia w tego typu pojazdach).

Sama ciężarówka została zabezpieczona przez policję do celów procesowych.

W czwartek rano na miejscu leżała jeszcze gruszka betoniarki, zabezpieczonej do celów procesowych. W czwartek rano na miejscu leżała jeszcze gruszka betoniarki, zabezpieczonej do celów procesowych.

Świadek: huk, jakby spadł samolot



Jak mówi nam jeden z kierowców, który w chwili wypadku przejeżdżał w pobliżu, jego uwagę zwrócił ogromny hałas.

- Samego momentu wypadku nie widziałem, ale usłyszałem ogromny hałas. W pierwszej chwili pomyślałem, że w pobliżu spadł samolot. Widok leżącej na torach ciężarówki był straszny. Niestety nie było szans na ratunek kierowcy - opowiada.
Na miejscu wciąż toczą się prace przy skarpie i torowisku, ale ruch pociągów został już wznowiony. Na miejscu wciąż toczą się prace przy skarpie i torowisku, ale ruch pociągów został już wznowiony.

Trakcja nie została zerwana, wystarczyła regulacja torów



Po usunięciu z torów betoniarki (nazywanej też betonowozem lub betonomieszarką) służby techniczne spółki PKP PLK niemal od razu przystąpiły do prac naprawczych torów, skarpy i sieci trakcyjnej. Początkowe informacje mówiły o zerwaniu przewodów trakcyjnych, ale ostatecznie wystarczyła tylko regulacja sieci. Podobnie było z samym torowiskiem, na którym pracownicy kolei dokonali regulacji na odcinku 500 metrów.

- O godz. 1:50 wznowiono ruch pociągów po jednym z torów, a o godz. 3:25 już po naprawie toru także na sąsiednim. Przywrócona została rozkładowa organizacja ruchu pociągów - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.
Nad ranem, gdy na miejsce pojechał nasz fotoreporter, trwały jeszcze prace ziemne i około torowe, m.in. profilowanie znajdującego się tuż obok nasypu i skarpy. Roboty były już prowadzone przy wznowionym ruchu pociągów towarowych.

Na czas naprawy barier łącznica, na której doszło do wypadku, została zamknięta dla ruchu. Na czas naprawy barier łącznica, na której doszło do wypadku, została zamknięta dla ruchu.

Objazdy dla kierowców



Dla zachowania bezpieczeństwa ruchu łącznica umożliwiająca zjazd z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską w kierunku centrum Gdańska w środę wieczorem została zamknięta.

- Wyłączenie z ruchu potrwa do czasu zakończenia czynności przez policję oraz wprowadzenia tymczasowych zabezpieczeń umożliwiających przywrócenie ruchu na obiekcie. Docelowa organizacja ruchu przywrócona zostanie po zakończeniu prac naprawczych elementów zabezpieczających i elementów wyposażenia obiektu - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Zalecany objazd po zamknięciu łącznicy na Sucharskiego. Zalecany objazd po zamknięciu łącznicy na Sucharskiego.
Trasa objazdu dla pojazdów poruszających się Trasą Sucharskiego od strony mostu wantowego, chcących zjechać na ul. Elbląską:
  • po minięciu zamkniętej łącznicy należy jechać prosto i zjechać z Trasy na następnym zjeździe na węźle Michałki,
  • po zjeździe na rondzie należy skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) w ul. Michałki przebiegającą pod Trasą Sucharskiego,
  • na kolejnym rondzie należy ponownie skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) i wjechać na Trasę Sucharskiego w relacji do mostu wantowego,
  • po wjeździe na Trasę Sucharskiego należy zjechać w prawo na następnym węźle i wjechać na ul. Elbląską.


Urzędnicy zapewniają, że ogólny stan ponad 20-letniego wiaduktu jest dobry. Urzędnicy zapewniają, że ogólny stan ponad 20-letniego wiaduktu jest dobry.

Stan wiaduktu? Urzędnicy: dobry



Wiadukt w ciągu ul. Sucharskiego (na łącznicy zjazdowej na ul. Elbląską) został wybudowany w ramach budowy ulicy Sucharskiego w 2001 r. Jak zapewniają urzędnicy, obiekt podlega corocznym przeglądom podstawowym, a co pięć lat wykonywany jest przegląd rozszerzony, w ramach których przeglądane również są bariery energochłonne.

- Podczas ostatniego przeglądu nie stwierdzono żadnych zaleceń do barier energochłonnych. Ogólny stan techniczny obiektu jest dobry. Obiekt wymaga jedynie bieżących napraw, które nie obejmują swym zakresem barier - dodaje Kiljan.

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

  • Zawał? (3)

    Coraz częściej młodzi ludzie to mają.

    • 4 0

    • (2)

      Tak... teraz uruchamiają narrację, że to po przebyciu covida... ciemny lud łyknie.

      • 2 1

      • (1)

        Po kowidzie albo zmiany klimatyczne xd

        • 0 0

        • kowidlęta już klękajo

          • 0 0

  • (1)

    Hmmm. Może szczepioneczka zadziałała.

    • 3 3

    • przynajmniej nie zarażał

      • 0 0

  • Nie wiem jak było tu, ale ciężarówki często nieźle zapitalają

    Jedziesz osobówką z Vmax dla danego odcinka drogi, a jakiś dekiel ci podjeżdża taką landarą na centymetry.

    • 3 1

  • Prędkość

    Jak te gruchy pędzą przez tunel, to strach się bać w małym autku. Prędkość dla takiej masy powinna być bardziej ograniczona.

    • 4 1

  • na Goglach szacuję, że promień to 70 metrów, załóżmy, że jechał 80 km/h, czyli 22,22 m/s, masa auta 40 000 kg, (3)

    wstawiając do wzoru na siłę odśrodkową F=mv^2/r mamy 40000x22,22^2/70=282187 niutonów, czyli 28219 kG, czyli ok. 28 Ton siły wyrzucającej auto na zewnątrz, zatem ponad połowa ciężaru to siła odśrodkowa...

    • 1 1

    • jeśli auto ważyło 35 Ton a jechało 100 km/h, co jest mało prawdopodobne, to siła

      F=mv^2/r mamy 35000x27,8^2/70= ok. 38 Ton siły wyrzucającej auto na zewnątrz, czyli siła większa od ciężaru...

      • 0 0

    • inne pętle na tym węźle mają mniejsze promienie, ale dużej prędkości nie da sie tam uzyskać, bo

      kierowca czuje natychmiast tę siłę odśrodkową i nie rozwija jej (prędkości)

      • 0 0

    • im większy promień, tym mniejsza siła odśrodkowa; w granicy nieskończoność dla R (czyli brak zakrętu)

      siła ta wynosi zero i auta nie wynosi na zakręcie, bo go nie ma...

      • 0 0

  • Ludzie odpuśćmy sobie komentarze wszelakie...

    Ogromne kondolencje dla rodziny.

    • 1 2

  • Predkosc + masa =

    Polecam drogowce przyjrzeć się jak wyglada ruch w okolicach portu i tunelu będziecie zadziwieni jakie prędkości osiągają na zjazdach tiry i inny cieżki sprzęt..

    • 0 1

  • Jpdl ludzie (1)

    Widać każdy z was był na miejscu tragedii i widział moment wypadku skoro jesteście specami od oceniania że był ,pijany, po prochach , klepał w telefon, mam nadzieję że jak nie daj Boże was spotka w rodzinie taka tragedia to też będziecie głupio komentować. Wyrazy współczucia dla rodziny

    • 2 1

    • racja, gdyby była kamerka w kabinie nie byłoby spekulacyj - dlaczego właściciele ciężarówek nie instalują kamerek?

      bo wiedzą, że takie nagrania byłyby kłopotliwe dla kierowców i dla nich również.

      • 1 0

  • Tytuł: Dlaczego betoniarka spadła z wiaduktu? (1)

    Moja odpowiedź brzmi: grawitacja.

    • 1 1

    • wcześniej siła odśrodkowa - gdyby wiadukt był bez zakrętu to nie byłoby katastrofy

      zdanie prawdziwe 1, zd. fałszywe 0.

      • 1 0

  • Tak jak wczoraj pisałem, "za wolno jechał"

    A hejt na mnie się lał...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane