- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (103 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (315 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (63 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (111 opinii)
Po wypadku betoniarki: łącznica zamknięta, wiadukt w dobrym stanie
Na czas naprawy wiaduktu ruch na łącznicy z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską, gdzie w środę po południu betoniarka przebiła bariery i spadła na tory, został zamknięty. W wypadku zginął 30-letni kierowca. Przyczyny i okoliczności bada prokuratura. Sam wiadukt ma ponad 20 lat i - jak zapewniają urzędnicy - jest w dobrym stanie technicznym.
Z niewyjaśnionych przyczyn kierowana przez 30-letniego kierowcę betoniarka uderzyła w bariery energochłonne, a następnie przebiła balustradę i spadła bokiem na znajdujące się kilka metrów niżej tory kolejowe.
Kierujący mężczyzna zginął na miejscu.
Betoniarka spadła z wiaduktu na Sucharskiego, 30-letni kierowca nie żyje
Co wiadomo?
Odcinek drogi, na którym betoniarka przebiła bariery, to łącznica zjazdowa z Trasy Sucharskiego w kierunku centrum Gdańska. Jednopasmowa jezdnia przebiega tam po łagodnym łuku i wzniesieniu. W środę po południu warunki drogowe były dobre.
Ofiarą wypadku jest 30-letni kierowca z Gdańska.
Czego nie wiemy?
Hipotez dotyczących tego, co mogło doprowadzić do tragicznego wypadku, jest kilka. Czy kierowca zasłabł za kierownicą? Omijał przeszkodę na drodze? A może zjechał na pobocze, bo np. sprawdzał w telefonie trasę, którą jechał? W czwartek ani prokuratura, ani policjanci nie chcieli spekulować, co mogło być przyczyną wypadku. Wyjaśnić ma to śledztwo wszczęte przez prokuraturę.
W wyjaśnieniu przyczyn wypadku mógłby pomóc zapis z tachografu w samym pojeździe. Na razie jednak nie wiadomo, czy ciężarówka była wyposażona w urządzenie rejestrujące prędkość i czas pracy kierowcy (od 2020 roku przepisy dopuszczają, ale nie nakazują pracy takiego urządzenia w tego typu pojazdach).
Sama ciężarówka została zabezpieczona przez policję do celów procesowych.
Świadek: huk, jakby spadł samolot
Jak mówi nam jeden z kierowców, który w chwili wypadku przejeżdżał w pobliżu, jego uwagę zwrócił ogromny hałas.
- Samego momentu wypadku nie widziałem, ale usłyszałem ogromny hałas. W pierwszej chwili pomyślałem, że w pobliżu spadł samolot. Widok leżącej na torach ciężarówki był straszny. Niestety nie było szans na ratunek kierowcy - opowiada.
Trakcja nie została zerwana, wystarczyła regulacja torów
Po usunięciu z torów betoniarki (nazywanej też betonowozem lub betonomieszarką) służby techniczne spółki PKP PLK niemal od razu przystąpiły do prac naprawczych torów, skarpy i sieci trakcyjnej. Początkowe informacje mówiły o zerwaniu przewodów trakcyjnych, ale ostatecznie wystarczyła tylko regulacja sieci. Podobnie było z samym torowiskiem, na którym pracownicy kolei dokonali regulacji na odcinku 500 metrów.
- O godz. 1:50 wznowiono ruch pociągów po jednym z torów, a o godz. 3:25 już po naprawie toru także na sąsiednim. Przywrócona została rozkładowa organizacja ruchu pociągów - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.
Nad ranem, gdy na miejsce pojechał nasz fotoreporter, trwały jeszcze prace ziemne i około torowe, m.in. profilowanie znajdującego się tuż obok nasypu i skarpy. Roboty były już prowadzone przy wznowionym ruchu pociągów towarowych.
Objazdy dla kierowców
Dla zachowania bezpieczeństwa ruchu łącznica umożliwiająca zjazd z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską w kierunku centrum Gdańska w środę wieczorem została zamknięta.
- Wyłączenie z ruchu potrwa do czasu zakończenia czynności przez policję oraz wprowadzenia tymczasowych zabezpieczeń umożliwiających przywrócenie ruchu na obiekcie. Docelowa organizacja ruchu przywrócona zostanie po zakończeniu prac naprawczych elementów zabezpieczających i elementów wyposażenia obiektu - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Trasa objazdu dla pojazdów poruszających się Trasą Sucharskiego od strony mostu wantowego, chcących zjechać na ul. Elbląską:
- po minięciu zamkniętej łącznicy należy jechać prosto i zjechać z Trasy na następnym zjeździe na węźle Michałki,
- po zjeździe na rondzie należy skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) w ul. Michałki przebiegającą pod Trasą Sucharskiego,
- na kolejnym rondzie należy ponownie skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) i wjechać na Trasę Sucharskiego w relacji do mostu wantowego,
- po wjeździe na Trasę Sucharskiego należy zjechać w prawo na następnym węźle i wjechać na ul. Elbląską.
Stan wiaduktu? Urzędnicy: dobry
Wiadukt w ciągu ul. Sucharskiego (na łącznicy zjazdowej na ul. Elbląską) został wybudowany w ramach budowy ulicy Sucharskiego w 2001 r. Jak zapewniają urzędnicy, obiekt podlega corocznym przeglądom podstawowym, a co pięć lat wykonywany jest przegląd rozszerzony, w ramach których przeglądane również są bariery energochłonne.
- Podczas ostatniego przeglądu nie stwierdzono żadnych zaleceń do barier energochłonnych. Ogólny stan techniczny obiektu jest dobry. Obiekt wymaga jedynie bieżących napraw, które nie obejmują swym zakresem barier - dodaje Kiljan.
Opinie (196) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-28 01:02
Gdansk (2)
Gdansk to jednak stan umysłu. Umarł człowiek. A opinie każdy czyta. Chore miasto. Bardzo chore.
- 2 1
-
2022-10-28 10:33
to wpisują się tu ludzie tylko z Gdańska? (1)
- 1 0
-
2022-10-28 14:46
nie
ale sporo tam napływowego robotniczego badziewia
- 1 0
-
2022-10-28 09:07
Betoniarka (2)
tutaj fizyki nie oszukasz , załadowana betoniarka z wirującym bębnem na łuku drogi podlega sile odśrodkowej i przesuwa się środek ciężkości , odrobina nieuwagi i trochę zbyt duża prędkość i nieszczęście gotowe .
- 1 1
-
2022-10-28 15:58
Wirujący bęben to masz w pralce oszołomie
- 0 2
-
2022-10-28 19:44
chyba betonu nie było, ale Redakcja powinna to wyjaśnić, bo to jedna z ważniejszych spraw...
- 0 0
-
2022-10-28 10:00
tacho (1)
Tylko dlaczego te pojazdy nie muszą mieć tacho jak wszystkie inne ciężarowe mają i są kontrolowane przez itd ?!
- 2 2
-
2022-10-28 15:58
Właśnie po to żeby mogli jezdzic dzień i noc
- 0 0
-
2022-10-28 10:10
I bardzo dobrze
- 0 0
-
2022-10-28 10:31
gdyby takie poziome barierki były w paryskim tunelu na filarach, to ks. Diana przeżyłaby wypadek
- 0 0
-
2022-10-28 10:40
gdyby to była cysterna spadłaby na jadący pociąg i w płomieniach zginęłoby wiele osób
to w przepisach dodano by zakaz zakrętów na wiaduktach zwłaszcza w rejonie torów, zaś na istniejących wiaduktach z zakrętami - na zewnętrznych krawędziach dobudowywano by dodatkowe bariery stalowe lub żelbetowe odporne na kilkadziesiąt ton działających nań poziomo
- 0 3
-
2022-10-28 10:48
Sejm powinien nakazać montowanie kamerek wewnątrz kabin, zaś tow. ubezp. powinny dawać rabaty
ponieważ kierowcy byliby zainteresowani mataczeniem, podobnie jak z tachografami, należałoby sprawdzać przy rutynowej kontroli działanie kamerek, a w razie wyłączenia - mandat i info do tow. ubezp.
- 0 2
-
2022-10-28 10:50
bywały wypadki - auto spada na tory i giną ludzie z pociągu?
jakies pomysły?
- 0 1
-
2022-10-28 10:52
czy można sobie wyobrazić, że kierowca świadomie spada z autem cysterną na pociąg zabijając ludzi? (1)
były takie wypadki? mogą być? jakieś pomysły?
- 0 1
-
2022-10-28 13:01
nie, no co ty
kto samobójczo wlatywałby samolotem w bydynek lub autem w budowlę?
- 0 0
-
2022-10-28 11:53
wielu przyznaje się do schylania po butelkę z wodą i nawet dachowanie mają zaliczone
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.