• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po wypadku na Chełmie: GAiT stracił tramwaje, motornicza uprawnienia

Maciej Korolczuk
28 sierpnia 2024, godz. 16:00 
Opinie (216)
W wypadku dwóch tramwajów ucierpiało w sumie 11 osób. 8 z nich trafiło do szpitala na badania. W wypadku dwóch tramwajów ucierpiało w sumie 11 osób. 8 z nich trafiło do szpitala na badania.

11 poszkodowanych osób, dwa wycofane z eksploatacji tramwaje i zatrzymanie uprawnień motorniczej, która doprowadziła do wypadku - to bilans wtorkowego zderzenia "trójki" z "jedenastką" na Chełmie. Według policji przyczyną wypadku było niedostosowanie prędkości przez motorniczą do warunków ruchu.



Czy doprowadziłe(a)ś kiedykolwiek do kolizji lub wypadku?

Przypomnijmy: do zderzenia dwóch tramwajów doszło we wtorek po południu na ul. SikorskiegoMapka na Chełmie. Na torze w kierunku centrum Gdańska tramwaj linii 3 uderzył w tył składu linii 11.

W wypadku zostało poszkodowanych 11 osób. 8 z nich - w tym doświadczona motornicza oraz 7 pasażerów - trafiło do szpitala na badania.

W środę ustaliliśmy, że poszkodowani odnieśli obrażenia niezagrażające ich życiu.

11 osób poszkodowanych po zderzeniu tramwajów 11 osób poszkodowanych po zderzeniu tramwajów

Wypadek na kilka godzin spowodował utrudnienia i opóźnienia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Trasy linii kursujących w kierunku południa Gdańska skrócono do węzła Śródmieście, a między pętlą na Chełmie a centrum Gdańska uruchomiono autobusową komunikację zastępczą. Ruch udało się przywrócić dopiero przed godz. 22.

Przyczyny i okoliczności wypadku bada gdańska policja. Z ich wstępnych ustaleń wynika, że motornicza tramwaju linii nr 3 nie dostosowała prędkości do warunków ruchu i uderzyła w tył stojącego tramwaju linii 11. Funkcjonariusze ustalili też, że zatrzymanie "11" wynikało z warunków ruchu.

17:40 27 SIERPNIA (aktualizacjaakt. 21:34)

Zderzenie tramwajów na Chełmie (87 opinii)

Usunięto skutki zderzenia tramwajów na Chełmie. Tramwaje linii 2, 3, 6 i 11 wracają na stałe trasy. Możliwe są opóźnienia na liniach 2, 3, 6 i 11.

Usunięto skutki zderzenia tramwajów na Chełmie. Tramwaje linii 2, 3, 6 i 11 wracają na stałe trasy. Możliwe są opóźnienia na liniach 2, 3, 6 i 11.



GAiT stracił tramwaje, motornicza uprawnienia



Po udzieleniu przez lekarzy pomocy poszkodowanym policjanci zbadali trzeźwość obu motorniczych. Kierujące tramwajami były trzeźwe. Dla jednej z nich wypadek skończył się jednak zatrzymaniem uprawnienia do prowadzenia tramwaju.

- Policjanci ruchu drogowego za rażące naruszenie przepisów ruchu drogowego 37-letniej motorniczej zatrzymali pozwolenie do kierowania tramwajami - wyjaśnia podinsp. Magdalena Ciska, oficer prasowy Komendanta Miejskiego Policji w Gdańsku.
Z eksploatacji trzeba było też wyłączyć prowadzony przez nią tramwaj. Uszkodzony jest też drugi wóz. Oba na potrzeby procesowe zostały zabezpieczone przez policję. Wkrótce trafią do naprawy. Na razie nie wiadomo, ani jak długo ona potrwa, ani ile będzie kosztować.

- Policjanci na miejscu zdarzenia wykonali wszystkie czynności potrzebne do późniejszej rekonstrukcji zdarzenia i ustalenia jego dokładnych przyczyn. Policjanci sporządzili dokumentację fotograficzną, sprawdzili teren pod kątem obecności kamer monitoringu, wykonali oględziny miejsca zdarzenia i pojazdów oraz szkic sytuacyjny - dodaje Ciska.

GAiT: poczekajmy na ustalenia policji



Po wypadku wiele osób w komentarzach pod wtorkowym artykułem sugerowało, że do wypadku mogła przyczynić się nie tylko nadmierna prędkość tramwaju, ale też rozproszona uwaga motorniczej. Do zdarzenia doszło bowiem na prostym odcinku, gdzie jest bardzo dobra widoczność. Zapytani o to przedstawiciele spółki GAiT mówią jednak, że do przyczyn i przebiegu zdarzania spółka będzie mogła odnieść się dopiero po zakończeniu prowadzonego przez policję postępowania wyjaśniającego.

- Bezpieczeństwo naszych pasażerów jest dla nas najważniejsze, dlatego regulamin wewnętrzny spółki GAiT dotyczący urządzeń mobilnych jest bardziej restrykcyjny od przepisów Prawa o ruchu drogowym, które zakazują "korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku" - podkreśla Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT. - W Gdańskich Autobusach i Tramwajach prowadzących pojazdy obowiązuje bezwzględny zakaz prowadzenia rozmów telefonicznych, czyli także poprzez zestawy słuchawkowe czy głośnomówiące, a także posługiwania się telefonem, podobnie jak innymi urządzeniami mogącymi rozpraszać uwagę. Zakaz ten nie obowiązuje prowadzących jedynie podczas postojów na krańcach linii.

Miejsca

Opinie (216) ponad 10 zablokowanych

  • Po co naprawiać te dwa złomy????

    Te dwa stare gruchoty już dawno powinny być zezłomowane. W zimę co chwila się psują, a w lato to istna sauna. Jak jedziesz takim gruchotem to myślisz czy na zakręcie się on nie rozleci

    • 3 0

  • To (2)

    To nie jest problem że prowadziła kobieta -problem tkwi w tym że prawie wszyscy kierowcy autobusow i tramwajów cały czas klepia przez telefon wiem co piszę jeżdżę codziennie komunikacja miejska

    • 45 8

    • (1)

      To zależy od człowieka i jego skillsów.
      Osobiście prowadziłem te pojazdy przez 9 lst i nie miałem żadnego dzwona.
      Poprostu trzeba mieć mózg

      • 2 1

      • No brawo

        W końcu ktoś napisał po ludzku !
        Ja też
        Mam słuchawkę i zdarza
        Mi się rozmawiać i ani razu żadnej kolizji nic
        Trzeba po prostu myśleć
        Co się robi i mieć podzielność uwagi proste

        • 1 2

  • Dortmundy mają za słabe hamulce

    Kiedyś usłyszałam rozmowę dwóch motorniczych na ten temat. Że zjazd Dortmundem z Chełmu jest niebezpieczny, bo hamulce słabo działają, gorzej niż w starszych polskich tramwajach. I że to kwestia czasu, aż dojdzie do wypadku. Teraz widzę, że mieli rację...

    • 5 1

  • Mam nadzieję że władze miasta zrobią w GAiT kontrolę (1)

    Bo za taki wypadek powinny polecieć też prezesowskie głowy. Dlaczego motornicza przekraczała prędkość - czy rozkłady są zbyt napięte? Jeśli była rozproszona to czy nie była na przykład przemęczona? Jeśli używała telefonu to dlaczego nie ma nad tym nadzoru?

    Najłatwiej zrzucić całą odpowiedzialność na motorniczą, ale ona była ostatnim ogniwem w całym łańcuchu bezpieczeństwa, który tutaj zawiódł.

    • 6 1

    • A dlaczego nie ma nadzoru jak mruga oczami?

      Jw

      • 0 0

  • Zaskakują (3)

    Mnie te opinie na temat zabawy telefonem w trakcie jazdy. Mieszkam w Gdyni, każdego dnia korzystam z komunikacji miejskiej, często wybieram miejsce najbliżej kierowcy (lubię patrzeć na drogę), ale serio, nie widzę aby kierowcy korzystali z telefonów podczas jazdy.

    • 10 18

    • w gdyni niema tramwajowego złomu a autobusem czy trolejbusem kieruje sie inaczej (1)

      • 2 3

      • Zapewniam Ciebie że w Gdyni w autobusach jest niestety to samo

        Po prostu Pani jest mało uważna

        • 0 0

    • Także mieszkam w Gdyni i widziałam wielokrotnie

      Ba mam nawet nagrane na filmiku
      Więcej niż jedna linia autobusowa
      Ale ja jeżdżę zawsze z przodu

      • 0 0

  • de was

    czy widzieliscie kiedys kobiete w f 1?
    oprocz Michele Mouton to jednak wyjatkowy wyjatek

    • 0 0

  • Jeżdzę często od przystanku Sikorskiego ....

    i

    • 0 0

  • taka sytuacja

    wiosna bylem we wrocku nagle tramwaj wrzuca kierunkowskaz prawy,jak to pojazd szynowy skreca gdzie indziej niz tory?
    ale puscilem go inaczej zmiazdzyl by auto do konstrukcji mostu

    • 0 2

  • Nic dziwnego (1)

    Biorąc pod uwagę organizację kursu na motorniczego w GAiT (mała ilość godzin, instruktorzy tacy jak T. Kluczyński, powszechne kłamstwo), wcale mnie nie dziwi, że takie kolizje od czasu do czasu się zdarzają. Prawie codziennie widzę jak motorniczy jedzą podczas jazdy, piją albo gadają przez zestawy Bluetooth.

    • 0 3

    • Pić nie wolno

      Zjeść nie wolno co tym ludziom wolno ? Nie za bardzo się poczuwacie. ? Aż przykro się czyta
      2 godziny bez toalety jedzenia i picia i to przy dobrych wiatrach upał 30 stopni bez klimy i pić im też nie można ludzie wróćcie po rozum do głowy wypadki kolizję się zdarzają !

      • 2 0

  • Tramwaja oddawna moga byc autonomiczne ,nawet małpa potrafila by je prowadzic ale jak widac dla kobiet to zatrudne!!

    potym jak masowo zaczeli przyjmowac kobiety do tramwajów bo nikt inny nie chciał mamy coraz wiecej wypadków i awarii tramwajów!!Ale to i tak dopiero poczatek bo chca zatrudniac nastolatków do ich kkierowania to bedzie dopieo jazdA!!

    • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane