• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg dla wytrwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.

Maciej Naskręt
6 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociąg EN57 w barwach PolRegio. Pociąg EN57 w barwach PolRegio.

Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z nich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.



Czy pojechałbyś pociągiem EN57 (skład taki, jak w SKM) do Katowic?

Niedawno informowaliśmy o planach przewozowych spółki PKP Intercity i Arriva przygotowywanych dla pasażerów z Trójmiasta. Swoją propozycję szykuje też spółka Przewozy Regionalne, działająca pod marką handlową Polregio.

Przewoźnik planuje wskrzesić swoją ofertę pociągów pod nazwą InterRegio. Chodzi tu o połączenia między dużymi miastami w różnych województwach. Jednym z pomysłów jest uruchomienie pociągu wakacyjnego łączącego Śląsk z Trójmiastem.

Chodzi o pociąg przewozów regionalnych w relacji Katowice - Gdynia Główna. Ma to być wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie, umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu Śląska z Wybrzeżem.

Skład miałby wyruszyć rano z Katowic o godz. 7:30 i przez Bytom, Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk i Sopot dotrzeć do Gdyni ok. godz. 15. Wyjazd z Gdyni do Katowic zaplanowano na godz. 16:09. Pociąg miałby kursować codziennie.

Ciekawostką jest fakt, że połączenie ma być obsługiwane z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. To jedne z najnowszych konstrukcji pociągów znanych pasażerom trójmiejskiej SKM-ki.

Komfort podróży pozostawiać będzie jednak wiele do życzenia. Dlaczego? Pociągi serii EN57 nie są dostosowane do tego typu dalekich podróży.

Opinie (277) 5 zablokowanych

  • Proponuję kibla z SKM na trasę Gdynia - Władywostok przez Radom

    Fantazja pisowskiego PKP nie zna granic!

    • 20 6

  • Długi dystans

    Na dlugie dystanse to ja wolę się porywać razem z moją Elwirką ! ;)

    • 2 0

  • Hehehe

    Nie no,żart.Nigdy w życiu!

    • 8 4

  • Trasa Gdynia-Katowice: 1,5 h !!! Tak u was powinno byc! (2)

    Tak jezdzi swiat!

    • 8 6

    • w 0,5 h !!! mo być

      po trzeźwemu nie jeżdżę

      • 3 0

    • Ale ty to jesteś światowy i to "u was",pewnie już gdzieś 2 miesiące siedzisz i zapomniałeś skąd pochodzisz.Dobrze, że jeszcze jakoś język czaisz, bo wtedy światowiec był by z Ciebie co nie miara.A teraz możesz wracać na zmywak do swojego pana.

      • 1 2

  • Kto jeszcze pamięta (1)

    - te czasy co to się w sezonie letnim podróżowało w takim ścisku, że w WC miało kilka osób "miejscówkę"-i to tylko stojącą. Ten był szczęśliwy kto siedział na desce sedesowej...
    Albo wsiadanie do pociągu...przez okna.

    • 27 0

    • Za dzieciaka wrzucany przez okno plus bagaze

      • 8 0

  • Taką padaka? Chyba żartujecie, do Grudziądza miałem dość (2)

    • 13 3

    • Chyba zartujesz , do Grudziadza NIGDY nie jezdziły i nie zanosi sie aby jezdziły. (1)

      • 1 2

      • Nie wiesz co to są przesiadki ?

        • 2 0

  • Opinia na wyrost p. red. Naskręt !!! Dla mnie o komforcie podróży decyduje liczba przystanków

    po drodze, a dopiero później komfort składu, byleby nie miał plastikowych czy drewnianych siedzeń.

    Pojechałbyś p. redaktorze nawet składem o komforcie "Pendolino" na trasę do Katowic jak pociąg, który miałby stanąć po drodze na wszystkich stacjach i przystankach, gdy pociąg z drewnianymi ławkami tylko na kilku z nich ?

    Jak odbyłem kiedyś jazdę EN57 na trasie Poznań Gł. - Warszawa Wsch. ("kible" w zastępstwie składu klasycznego na okres wakacji) - jako pociąg pospieszny, gdzie miał zatrzymania tylko na najważniejszych stacjach. Cały czas skład 3xEN57 zasuwał między nimi z max. prędkością ok. 110 km/h i podróż szybko przeminęła (nieco ponad 3 godziny między 1:00 a 4 z minutami).

    • 9 5

  • Większa konkurencja, większy wybór i lepsze ceny (1)

    Zgadzam się, że to skład niedostosowany do tej trasy, ale jakoś niedostosowane Darty od Intercity nikomu nie przeszkadzaja, a to też pociągi raczej regionalne. Inna kwestia, że pewnie połowa tutaj narzekających woli Flixbusa i 12h w ścisku, ale cóż....

    • 8 1

    • Racja

      Racja, współczesne pociągi jedno przedziałowe jak w PKSie nie są dostosowane do dalekich tras i zbyt ciasne. Żadne EN57..., Darty czy Flirty nie nadają się do jazdy z dużą ilością dzieci i bagażu przez całą Polskę. No i te wszechobecne komórki....

      • 0 0

  • Luzik, pytanie za ile+kilka browarów na drogę i jakoś zleci ☺

    • 6 1

  • A może by tak bezpośrednie połączenie Gdynia- Lublin? (3)

    W latach 60/70 były 2 bezpośrednie pociągi na trasie Gdynia - Zamość. Obecnie nie ma przez całą dobę ani jednego bezpośredniego połączenia Gdynia -Lublin . Uważam że to skandal żeby milionowa aglomerację trójmiejską pozbawiać takiego połączenia z największym /ponad 350 tys.osób/ miastem na wschodzie. Obecnie w dobie komputerów i rakiet z Gdyni do Zamościa podróżuje się ok.12-13 godz.

    • 18 2

    • 12 godz do Lublina? Serio az tak dlugo?. Boże co za trzeci świat.

      • 3 2

    • Kto jeździ do Lublina?

      • 2 3

    • A po co tam mielibyśmy jechać? Może od razu do Lwowa?

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane