• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi Polregio na kolizyjnym kursie. Ruch wstrzymany na wiele godzin

Michał Brancewicz
8 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (290)
aktualizacja: godz. 15:32 (8 czerwca 2023)
Pociągi zatrzymały się kilkadziesiąt metrów od siebie Pociągi zatrzymały się kilkadziesiąt metrów od siebie

- Niewiele brakowało, a mielibyśmy dziś w Żukowie katastrofę kolejową - napisał nam anonimowo kolejarz. Dwa pociągi Polregio jechały na siebie tym samym torem, mimo że jeden z nich otrzymał sygnał "stój" od dyżurnej stacji Żukowo Wschodnie. Ruch na linii 201 był przez kilka godzin wstrzymany. Pociągi ruszyły o godz. 15:15.



AKTUALIZACJA, godz. 15:32



PKP PLK poinformowała, że o 15:15 przywrócono ruch na stacji w Żukowie, tym samym udrożniona została linia 201.



Jadąc pociągiem/tramwajem/autobusem, myślisz o możliwym wypadku?

- Jeden pociąg przejechał semafor na czerwonym i wyjechał na wprost pociągu jadącego prawidłowo z kierunku Rębiechowa. Przy okazji "rozpruł" rozjazd, który był ustawiony na pociąg z przeciwnego kierunku - relacjonuje nam osoba, która była w pociągu jadącym na Kaszuby.
O tym z pozoru niewinnie wyglądającym zdarzeniu informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za wszystkie wpisy.

12:20 8 CZERWCA 23 (aktualizacjaakt. 13:20)

PKM stoi w polu przed Żukowem (38 opinii)

Podobno inny pociąg wjechał pod prąd i teraz nie wiedzą który cofnąć do mijanki :-(
Podobno inny pociąg wjechał pod prąd i teraz nie wiedzą który cofnąć do mijanki :-(


Do zdarzenia doszło w okolicach stacji Żukowo Wschodnie ok. godz. 11:45.

- Dyżurna wstrzymała ruch w obrębie stacji, widząc, jak ze stacji wyjeżdża pociąg relacji Kartuzy - Wrzeszcz, mimo sygnału "stój". A w tym samym czasie z przeciwległego kierunku na stację dojeżdżał drugi pociąg - informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK, która zarządza linią 201.
Na miejscu działa już komisja, która ustala przebieg zdarzenia. Ruch na kilka godzin został sparaliżowany.



PKM wszystkie pociągi do Kartuz i Kościerzyny zatrzymuje w Gdańsku Rębiechowie i zawraca z powrotem do Wrzeszcza, żeby nie blokowały ruchu na Gdynię.

PKP PLK przekonuje, że wkrótce pociągi znów zaczną kursować.

- Szacujemy, że przywrócenie ruchu nastąpi ok. godz. 15 - zapowiada Karol Jakubowski.

Opinie (290) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • To by była tragedia

    • 30 9

  • Jak to w ogóle jest możliwe w tych czasach? (61)

    • 98 7

    • (52)

      Masz napisane w artykule. Tak samo jak tysiace kiwrowcow dzien dzien jedzie na czerwonym

      • 40 10

      • Ale pociąg to nie samochód, więc nie racjonalizuj tego bez sensu (51)

        • 25 20

        • (18)

          Niezależnie od wszelkich systemów i zabezpieczeń, na końcu i tak jest człowiek, zarówno w samochodzie, jak i pociągu - więc analogia trafna.

          • 44 6

          • Bardzo nie trafna bo samochód to nie to samo co pociąg (17)

            To powinno być już dawno zautomatyzowane tak jak w innych krajach, np wykorzystać ACD, a rola człowieka wykluczona

            • 12 16

            • (13)

              Ale co zautomatyzowane? Pociąg nadal rozpędza i hamuje człowiek

              • 18 4

              • Wszystko

                • 3 6

              • Dulkiewicz już wie czy dopiero w poniedziałek się dowie? (11)

                • 6 17

              • Już lepiej pij to swoje piwo przy grillu Andrzeju (2)

                • 4 5

              • (1)

                Pociąg ma tylko radiostopa i czuwak aktywny sprzężony z magnesami zamocowanymi do torów kolejowych prędkość szlakowa i hamowanie jest zależne od maszynisty jak kasuje czuwak aktywny to ma skład pod swoją kontrolą

                • 8 0

              • Magnesów tutaj nie ma, nie pisz bzdur...

                • 2 3

              • Podstawiła rydwan zastępczy.

                • 5 8

              • A co Dulkiewicz ma do kolei??? (3)

                Prezydent Gdańska to nie Prezydent Polski, ani premier, ani minister, ani organizator przewozów kolejowych, a Żukowo to nie jest dzielnica Gdańska!!!

                • 16 2

              • No właśnie, a kto sprzedał PKP? (1)

                Czy czasem nie rząd Ewy Kopacz?

                • 5 8

              • PKP to spółka państwowa, nikt jej nie sprzedał

                • 6 1

              • wiesz - ludzoe zaczynaja sie bac - isc pod mostami, jwsiadac do pociagu, uzywac wingy w Urzedzie Miejskim, kupic wlasciwy bilet

                na przejazd, usiasc przy fontannie z woda, nie potknac sie na chodniku w strefie prestizu, narazie doszlismy do punku prawie katastrofy z ofiarami smiertelnymi - cos z tym miastem trzeba zrobic bo urzad miasta dopuszcza te sytuacje przez swoje dziadostwo we lbach.

                • 1 4

              • A Morawiecki już wie, czy dowie się za trzy miesiące czy będzie jak z rakietą zrosji

                • 11 5

              • Skąd PISzesz?

                Po pierwsze incydent miał miejsce daleko od Gdańska. Po drugie Prezydenci Miast nie są członkami KBWK. Udowadniasz, że jesteś tylko niedouczonym trollem.

                • 7 3

              • klopot czy zrozumie co sie do nie mowi.

                • 0 0

            • (2)

              Dokładnie! Kolej ma systemy blokowania pociągu. Zakładam, że po przejechaniu semafora oba pociagi zostały automatycznie zatrzymane ale zabezpieczeniami odcinkowymi, a nie zsynchronizowanym systemem zewnętrznym, czyli coś tam nie tak z kontrolą odstępów pociagów. Zakładam, że stało sie to gdzie jeden tor sie kończy. Ten był połączony już zwrotnicą. W tym wypadku pociąg nadjeżdżający był tam za wcześnie, czyli problem zaczął się o wiele dalej.

              • 2 4

              • (1)

                Pociągi zostały zatrzymane sygnałem alarmowym radiostopa przez kobietę w nastawni stacji Żukowo Wschodnie alarm może ogłosić obsługa nastawni lub każdy jeden maszynista

                • 13 1

              • To taki system można sobie w zadek wsadzić

                A jakby kobieta poszla akurat do WC albo zemdlała?
                To się powinno odpalać z automatu a nie że człowiek ma to włączyć

                • 2 10

        • Dlatego każdy pociąg ma radioSTOP. (29)

          Dyżurna ruchu widząc że ktoś przejechał semafor jednym guzikiem zdalnie zatrzymuje wszystkie pociągi w okolicy.

          • 35 0

          • Zdalnie zatrzymuje pociąg? (26)

            Czyli naciska jakiś magiczny guzik i wszystkie pociągi zaczynają automatycznie hamować?

            • 7 20

            • Dokładnie tak (1)

              Wszyscy dyżurni i wszyscy maszyniści mają taki guzik. Nadaje sygnał radiowy i wszystkie lokomotywy które go odbiorą uruchamiają awaryjne hamowanie.

              • 32 1

              • Muszą tylko mieć radio ustawione na odpowiednim kanale pociągowym żeby to zadziałało automatycznie

                • 10 0

            • (22)

              w lokomotywie masz radiotelefon przez ktory gadasz ale on ma tez dodatkową funkcje - radioSTOP. Naciskasz przycisk na radiotelefonie ( wyglada jak CB radio ) i wtedy wysyłasz sygnał do wszystkich innych radiotelefonów w okolicy. Radiotelefon jest spięty z układem lokomotywy i po otrzymaniu sygnału automatycznie hamuje pociąg niezaleznie od tego co robią inni maszynisci.

              • 31 1

              • Dobra ściema (21)

                • 1 34

              • Wpisz w google radiostop i rozwieje swoje wątpliwości.

                • 18 1

              • To, że nie znasz się na technice nie oznacza, że jej nie ma (19)

                Radiostop jest obowiązkowy. Podobnie jak SHP

                • 26 1

              • W tych starych trupach coś takiego nie ma prawa istnieć (18)

                A jeśli istnieje to nie działa

                • 4 26

              • (11)

                Działa działa a jeśli pociąg sam nie hamuje bo radio ma ustawione na inną częstotliwość to po usłyszeniu charakterystycznej sekwencji pikania musi sam zatrzymać awaryjnie pociąg

                • 17 0

              • A ile testów dziennie tego systemu jest wykonywanych? (10)

                Czy działa na słowo honoru?

                • 2 25

              • Ale z czym masz problem? System zadziałał bezbłędnie. Testów jest wykonywane tyle co trzeba. (3)

                • 16 1

              • Przecież tam nie działa dobrze nawet ogrzewanie (2)

                Więc pytam się grzecznie: ile dziennie wykonywanych jest testów żeby wiedzieć czy system się nie zepsuł w tych starych trupach?

                • 1 17

              • (1)

                Wejdź sobie na YouTube są tam kanały pracowników kolei gość pokazał jak to działa wybrał na radiotelefonie testowy kanał żeby nie zatrzymać naprawdę pociągów w promieniu paru kilometrów nacisnął przycisk alarm z głośnika poleciała znana przez maszynistów sekwencja nastąpił głośny syk powietrza z kranu hamulca i manometr powietrza pokazał że skład został zahamowany stojąc w realu pociąg w ruchu byłby zatrzymany tak jak wszystkie inne w zasięgu działania. Stary radiotelefon Radmor na starej lokomotywie z lat 70 i zadziałał

                • 7 1

              • A skąd wiecie czy któregoś dnia się nie zepsuł?

                Nie macie tam codziennej kontroli jakości tak ważnego systemu, tylko wierzycie że działa bo na YouTube gościowi zadziałało wnstsrun pociągu? To w ogóle spełnia jakiekolwiek normy ISO? Pytanie oczywiście retoryczne bo to PKP...

                • 0 10

              • (4)

                Każdorazowo przed wyjazdem z bazy. Niesprawne nie ma prawa wyjechać.

                • 13 0

              • W jaki sposób jest to sprawdzane? (3)

                • 0 6

              • (2)

                Jest to szeroko opisane w googlach, poszukaj sobie.

                • 7 0

              • To dlaczego pociągi się zderzają skoro to niby działa?

                • 0 4

              • W google są opisane procedury bezpieczeństwa PKP

                I kontrola jakości tego systemu? Kpisz?

                • 2 1

              • Ile? Codziennie przed wyjazdem na szlak w punkcie kontrolnym. Jest to nawet odnotowane w dokumentach pojazdu.

                • 4 0

              • Starym trupem to jesteś ty, w dodatku jesteś ignorantem (4)

                Te systemy istnieją na kolei jakieś 40 lat. Każdy nowy pociąg i każdy zmodernizowany ma je wbudowane. Jedynym przypadkiem, gdy są one nieaktywne - to ruch prowadzony przez GSM-R. Wtedy kanał kolejowej telefonii komórkowej jest priorytetowy i zapewnia tożsamą funkcjonalność.

                • 16 1

              • Gdyby działały to pociągi by się nie zderzały więc jednak nie działa jak należy (3)

                Pewnie napiszesz że to wina człowieka , ale to w takim razie system jest beznadziejny skoro za wszystko i tak odpowiada człowiek.

                • 0 8

              • Tak, jeżeli człowiek zechce to ruszy pociągiem zahamowanym przez radiostop (2)

                Czy też shp, etcs (pełen lub tylko GSM-R) etc. Żaden system nie daje 100% gwarancji zadziałania. I takiego systemu nie będzie.

                • 3 0

              • Czyli system można sobie wsadzić do zadu (1)

                Jedyna nadzieja w sztucznej inteligencji, że kiedyś wyprze ludzi z tak ważnych stanowisk

                • 0 9

              • Tobie by się przydała

                sztuczna albo naturalna.

                • 9 1

              • Tak się składa, że nawet stare trupy bez urządzeń czujności nie mają prawa w ogóle wyjechac z bazy. A na PKM i odcinku Gdynia - Gdańsk jest bezwzględnie wymagany sprawny radiotelefon ze względu na charakter linii patrz LCS

                • 10 0

            • Dokładnie tak

              Czy to Ciebie dziwi?

              • 0 0

          • A skąd wiesz, że został użyty w tej sytuacji? (1)

            • 0 5

            • Bo zrobiła to dyżurna ruchu gdyby np jakiś dyżurny wcisnął ten przycisk zawczasu nie doszłoby do katastrofy kolejowej pod Szczekocinami tam dyżurni ruchu zanim się połapali że pociągi jadą na siebie to zdążyły się już zderzyć maszynista jednego z pociągów zerwał plombę i nacisnął przycisk alarmowy na radiotelefonie ale na zahamowanie nie było już miejsca

              • 7 0

        • (1)

          Ale pociągiem też można ruszyć nie przestrzegając sygnałów poza tym pociąg ma siłę nacisku kół tak dużą że może sobie na siłę przestawić rozjazd i wyjechać na zajęty tor na zderzenie czołowe dyżurna ruchu użyła alarmowej sekwencji radio stop i w obu pociągach włączyło się automatycznie hamowanie nagłe

          • 12 0

          • Nie powinno się móc ruszyć stanowiąc zagrożenie

            To już powinno być dawno zautomatyzowane, namierzanie pociągu GPSem, trakcja, światła, czy pociąg wykonał groźby manewr, automatyczne hamownie itd. a nie polegać na człowieku

            • 0 4

    • (4)

      wieczne nadgodziny, bo nie ma kto pracować, a człowiek to nie maszyna...

      • 10 8

      • Nie ma kto pracować bo żeby dostac pracę w PKP trzeba przejść przez tak wyśrubowaną rekrutację (2)

        I spełniać takie wymagania zdrowotne że łatwiej już dostać się do programowania. Jak masz okulary to nie zostaniesz nawet konduktorem

        • 20 0

        • Nie gadaj takich głupot jak nie wiesz (1)

          A tak się składa, że od 1 stycznia tego roku drastycznie obniżono wymagania na wzrok.
          Konduktor to jest jeszcze inna sprawa, bo zawsze mieli niższe wymagania jak maszynista, dyżurny czy kierownik pociągu.

          • 4 1

          • Obniżono bo nie było nikogo do roboty haha

            To nie głupoty, wiem to od osób które próbowały dodać tam robotę. Istne kuriozum

            • 7 0

      • W tej spółce nadgodziny to akurat norma

        • 3 1

    • Wystarczy że maszynista będzie, niewyspany,.rozkojarzony ,. zdenerwowany...

      • 17 1

    • Wszystko jest możliwe

      • 2 0

    • No i co normalne

      • 1 2

  • (1)

    " z pozoru niewinnie wyglądającym zdarzeniu "

    że co?

    • 72 1

    • dokładnie, lol

      tam brakowało 2 sekund do czołowego zderzenia, w którym mogło być kilkadziesiąt ofiar... Na zdjęciu nawet widać, jak blisko od siebie się zatrzymały. Ciut mniejszy refleks dyżurnej i byłaby katastrofa kolejowa.

      • 0 0

  • Pewnie alkohol. (6)

    • 15 57

    • Oraz dopalacze i sluchawki z głośną muzyka

      Dającą również niezły odlot.

      • 14 4

    • Na pewno.

      Piłeś , to wtedy nie pisz .

      • 11 2

    • (1)

      Eksperci internetowi potrafią wydać wyrok w 3 sekundy. Po co sądy? Dochodzenia?

      • 21 6

      • Bo podobno mamy sędziokrację ;)

        • 5 2

    • Chyba ty

      • 2 0

    • Nie mierz innych swoją miarą.

      • 3 0

  • Prawie to i dużą różnicę. (16)

    Wszystko do rze się skończyło . Trzeba wyciągnąć wnioski aby nie dochodziło więcej do podobnych sytuacji . Prowadzący składy mają nauczkę i zapewne więcej sytuacja się nie powtórzy. Gdybac można dalej. Ten kto nic nie robi błędów nie popełnia.

    • 63 125

    • Czytaj to co piszesz zanim wyślesz.

      • 38 12

    • (4)

      Maszynista wjeżdżający na tor przy zamkniętym semaforze to nie błąd to rażąca grożąca niewyobrażalnymi skutkami nieodpowiedzialność żeby nie powiedzieć głupota. Jak była przyczyna takiego postepowania ?

      • 78 7

      • Przyjął nawyki kierowców (1)

        • 28 9

        • po prostu nie myśli

          • 2 2

      • Chłop dostanie naprawdę po uszach od prowadzenia pociągów z pewnością odpocznie na jakiś czas

        • 28 1

      • To wyjaśni Komisja ds. Badania Wypadków Kolejowych

        • 15 0

    • (1)

      Czy ty nie nazywasz się Mamoń , inż Mamoń?

      • 13 3

      • Życie i ciebie dopadnie

        • 1 1

    • Obraz rządów PO w Gdańsku (4)

      • 8 53

      • Kacper. Daj spokój.

        • 32 9

      • Ten tor należy do PKP

        Czyli wina PiSu

        • 14 4

      • oooooo głos rozsądku!

        • 1 1

      • Samozaroanie

        Incydent ma miejsce w Żukowie (powiat Kartuski), a ten PISze, że Gdańsk ma coś z tym wspólnego.

        • 7 3

    • i dio ta! (1)

      Jak można w ogóle pisać takie bzdury o popełnianiu pomyłek???

      Jest czerwone to stoisz, a nie pchasz się na skrzyżowanie - ale może ty tak robisz. Zabijesz kogoś, a potem będziesz twierdził, że nic się nie stało i może, aczkolwiek niekoniecznie, nauczysz się na tym błędzie?

      • 16 2

      • automatyka powinna zadziałać, że dwa są na jednym torze naprzeciwko - i zadziałać

        • 12 0

    • Komentarz szybko się zestarzał

      Niestety dzisiejszy wypadek pokazał, że wniosków nie wyciągnięto.

      • 0 0

  • W Warszawie na średnicy to co drugi dzień mają pociagi na kolizyjnym. (1)

    Tak niestety bywa jak jest remont na linii. Dobrze tylko że zawsze kończy się na nagłym hamowaniu i nie było katastrofy.

    • 22 21

    • Nie gadaj bzdur jak nie masz o danym temacie zielonego pojęcia.

      W Warszawie miały miejsca przypadki wyprawienia pociągów w niewłaściwych kierunkach, ale po utwierdzonych i zabezpieczonych drogach przebiegów, bez jakiegokolwiek zagrożenia zderzeniem.

      • 8 0

  • Przejechanie semafora "na czerwonym" (4)

    to już traktowane jest jak katastrofa kolejowa. Tak mówią przepisy. To nie jest błahe zdarzenie.

    • 142 6

    • (2)

      Samo przejechanie semafora, które nie doprowadziło do wypadku, nie nazywa się "katastrofą", ale "incydentem bez następstw". Tak mówią przepisy.

      • 30 2

      • A jest podstawą do rozwiązania (1)

        umowy z osobą winna? Czy można po takim incydencie nadal prowadzić pociagi

        • 4 1

        • Można dalej prowadzić, trzeba tylko napisać stosowne wyjaśnienia i zaliczyć ponownie egzamin zawodowy.

          • 0 0

    • Czy Ty rozumiesz co piszesz?

      Możesz podać przepis który o tym mówi? Bo chyba coś ci się pomerdało kolego i nie wiesz co i o czym piszesz.

      • 1 5

  • Znam sprawę bo szwagier jest motorniczym na PKM (29)

    Mówi że bałagan straszny, systemy się krzaczą i często dwa są na kolizyjnym. Ale miasto wydaje dziesiątki milionów na system Fala który oczywiście nie działa.

    Zbyszek

    • 65 74

    • (12)

      PKM nie podlega pod "miasto". Więc nie łącz z (niedziałającą) Falą. Po prostu w tym kraju tak już jest...

      • 52 5

      • podlega (7)

        Pod samorzad.

        • 10 30

        • Nie ten poziom samorządu (5)

          Pod marszałka województwa. I to tylko w zakresie organizacji transportu. Maszyniści są z "państwowego" PKP

          • 27 5

          • Maszyniści są z Polregio. (1)

            Oprócz Agencji Rozwoju Przemysłu udziałowcami twj firmy sa też marszałkowie, w tym pomorski. Aha, Polregio nie jest w Grupie PKP.

            • 2 3

            • polregio pakiet wiekszosciowy agencja rozwoju przemyslu!,marszalek moze tyle co opozycja w sejmie!!.

              • 6 0

          • Nawet nie

            To nie jest tor PKM tylko PKP. Podlega pod spółkę zarządzaną z Warszawy.

            • 3 0

          • i co to zmienia? (1)

            Jak zwykle, "kolega"...
            To jedna paczka, ludzie tego samego chowu, gdanskich liberalow. Pija na tych zamych imprezach i te same kawaly opowiadaja...

            • 0 4

            • ...i śmieją się z durnych PiSowców

              • 3 1

        • Nadal nie, zadaniowy trollu

          Powołałeś się ma systemy SRK, które na tej linii kolejowej są w gestii pkp plk, czyli Twoich.

          • 12 1

      • Nic nie podlega pod Dulkiewicz ? (2)

        Zobacz co ona wyprawia.

        Mariola

        • 6 18

        • (1)

          w polregio?,na Sasina nie ma mocnych,przeczytaj co ty wypisujesz!.

          • 5 2

          • Sasin?

            A co ty chcesz od Sasina?
            Jeszcze trochę to dzięki jego staraniom, będziemy mieli nową jednostkę monetarną.
            Złoty zostanie zastąpiony przez Sasina. 1zł 1sasin

            • 2 2

      • miasto to porażka

        nic im nie podlega nawet ogrzewanie niemcy kupili.

        • 2 3

    • motorniczym pkm? a może kierowca bombowca?

      • 32 1

    • (2)

      W PKM nie pracuje ani jeden motorniczy/maszynista, bo PKM nie jest przewoźnikiem tylko odpowiada za tory, semafory, perony, wiaty, itd. Więc albo bzdury piszesz, albo pomyliłeś PKM z Polregio

      • 27 1

      • Nie zmienia to faktu, że (1)

        Jedno i drugie jest peowskiego marszałka struka

        • 8 33

        • marszalek ma pakiet miejszosciowy!,tak to jest urzadzone.

          • 4 1

    • (1)

      Chciałeś zabłysnąć, a dokonałeś samozaorania. Miasto nie odpowiada za infrastrukturę na PKM. Prowadzący pociąg to maszynista, a nie motorniczy. PKM nie jest przewoźnikiem tylko operatorem infrastruktury.

      • 25 2

      • I to nie na tym odcinku

        • 9 0

    • Maszynista lub mechanikiem

      • 5 0

    • Ja znam koleżankę żony twojego szwagra

      I ona mówi, ze na pkm nie ma kontroli ani stanu zdrowia motorniczych ani ich prawdomówności

      • 10 0

    • (3)

      To motorniczy jeździ pociągami?

      • 5 0

      • A kto prowadzi pociąg ? (1)

        • 0 4

        • Maszynista nieuku!

          Nazwy zawodów uczą w przedszkolu.

          • 4 0

      • Motorniczy z PiS

        Mieszka na Żoliborzu

        • 0 0

    • Zbynio jesteś smutasem i tyle.

      • 3 0

    • Ale wypisujesz durnoty.

      Nie są często dwa na kolizyjnym, bo za takie numery UTK by odebrało przewoźnikom czy zarządcy infrastruktury licencję. Takie przypadki jak ten w Żukowie to bardzo sporadyczne choć oczywiście niebezpieczne incydenty, zdarzające się raz na milion.

      • 3 0

    • PKM nie zatrudnia maszynistów

      więc piszesz bzdury albo szwagier pracuje gdzie indziej.PKM to infrastruktura

      • 1 0

    • Motorniczy

      Nie pisz głupot jak nie masz pojęcia.

      • 0 0

  • Byłyby Szczekociny Bis (3)

    Przy takim zdarzeniu

    • 47 18

    • Nie ta skala

      • 14 2

    • Raczej indie orzed tygodniem

      • 9 4

    • Znasz chłopie chociaż przyczyny tamtej katastrofy, że takie pierdoły opowiadasz? Tutaj prędkości były o wiele niższe jak tam. Przy tym jeszcze tutaj widoczność była idealna

      • 4 4

  • Przypominam, ze pkp plk (14)

    to SSP kierowana przez nominatów PiS

    • 61 59

    • A pociagi były marszałka struka (5)

      Niezla patola tam pracuje. Jeden właśnie mial przepisy gdzies i wjechal na czerwonym.

      • 15 10

      • PolRegio należą do Marszałka tak samo jak SKM (4)

        Te trolle coraz głupsze są.

        • 10 4

        • (1)

          Skm należy do pkp

          • 5 5

          • A ktoś napisał coś innego?

            • 2 1

        • Marszałek ma udziały (1)

          i w Polregio i w SKM oraz jest jedynym właścicielem PKM.

          • 6 2

          • doczytaj dokladnie!,kto ma pakiet wiekszosciowy!,to nie Lotos ze maluczki 30% udzialu ma glos decydujacy.

            • 3 1

    • można (1)

      Pracuję na kolei blisko 30 lat i nie należę do PiSu

      • 5 3

      • No to już długo nie popracujesz

        • 0 0

    • Ale bredzisz słońce ci szkodzi?

      • 4 1

    • Tajne info (1)

      Szwagier pracuje w PKP i mówi, że tym pociągiem jechał sam Jarosław Kaczyński. Wypadek chciał spowodować by zaszkodzić włodarzom miasta z PO. Zaraz po zdarzeniu odleciał helikopterem na Żoliborz.

      • 3 3

      • I tu wpadłes bo chodziło Donalda Tuska :) co zapomniał pieska wyprowadzic przypomniał sobie jak latał do sopotu na obiad

        • 1 0

    • Z tym akurat zdarzeniem pkp plk nie ma nic wspólnego.

      Tu będzie wina po stronie pracownika Polregio.

      • 2 0

    • POkemon jak zawsze musi swoja głupote przypominac

      • 0 0

    • Weź...

      Ale masz siekę w głowie gościu. Przebieg zdarzenia wyraźnie wskazuje na błąd maszynisty. To po pierwsze. Po drugie za czasów Szczekocin jeżeli ci się o uszy obiło rządziło peło twoje ukochane i co? Ich wina? Czy raczej dyżurnych którzy olali procedury i karierowiczów przełożonych którzy wchodzą w D każdej władzy która nastanie? Przestań oglądać tyle Tefaułenu bo to szkodliwe a zacznij myśleć

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane