• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi Polregio na kolizyjnym kursie. Ruch wstrzymany na wiele godzin

Michał Brancewicz
8 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (290)
aktualizacja: godz. 15:32 (8 czerwca 2023)
Pociągi zatrzymały się kilkadziesiąt metrów od siebie Pociągi zatrzymały się kilkadziesiąt metrów od siebie

- Niewiele brakowało, a mielibyśmy dziś w Żukowie katastrofę kolejową - napisał nam anonimowo kolejarz. Dwa pociągi Polregio jechały na siebie tym samym torem, mimo że jeden z nich otrzymał sygnał "stój" od dyżurnej stacji Żukowo Wschodnie. Ruch na linii 201 był przez kilka godzin wstrzymany. Pociągi ruszyły o godz. 15:15.



AKTUALIZACJA, godz. 15:32



PKP PLK poinformowała, że o 15:15 przywrócono ruch na stacji w Żukowie, tym samym udrożniona została linia 201.



Jadąc pociągiem/tramwajem/autobusem, myślisz o możliwym wypadku?

- Jeden pociąg przejechał semafor na czerwonym i wyjechał na wprost pociągu jadącego prawidłowo z kierunku Rębiechowa. Przy okazji "rozpruł" rozjazd, który był ustawiony na pociąg z przeciwnego kierunku - relacjonuje nam osoba, która była w pociągu jadącym na Kaszuby.
O tym z pozoru niewinnie wyglądającym zdarzeniu informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za wszystkie wpisy.

12:20 8 CZERWCA 23 (aktualizacjaakt. 13:20)

PKM stoi w polu przed Żukowem (38 opinii)

Podobno inny pociąg wjechał pod prąd i teraz nie wiedzą który cofnąć do mijanki :-(
Podobno inny pociąg wjechał pod prąd i teraz nie wiedzą który cofnąć do mijanki :-(


Do zdarzenia doszło w okolicach stacji Żukowo Wschodnie ok. godz. 11:45.

- Dyżurna wstrzymała ruch w obrębie stacji, widząc, jak ze stacji wyjeżdża pociąg relacji Kartuzy - Wrzeszcz, mimo sygnału "stój". A w tym samym czasie z przeciwległego kierunku na stację dojeżdżał drugi pociąg - informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK, która zarządza linią 201.
Na miejscu działa już komisja, która ustala przebieg zdarzenia. Ruch na kilka godzin został sparaliżowany.



PKM wszystkie pociągi do Kartuz i Kościerzyny zatrzymuje w Gdańsku Rębiechowie i zawraca z powrotem do Wrzeszcza, żeby nie blokowały ruchu na Gdynię.

PKP PLK przekonuje, że wkrótce pociągi znów zaczną kursować.

- Szacujemy, że przywrócenie ruchu nastąpi ok. godz. 15 - zapowiada Karol Jakubowski.

Opinie (290) ponad 20 zablokowanych

  • Radio stop nie zadziałało? (4)

    A może jest problem z gsm-r i nawaliła komunikacja? Przecież po zderzeniu było by kilkaset osób rannych a w tym sporo zabitych.

    • 2 12

    • Nie dramatyzuj

      • 1 1

    • Naucz się czytać.

      • 3 1

    • Tobie czytanie tekstów ze zrozumieniem nie działa.

      • 5 0

    • Radio-stop się wywołuje ręcznie, gdy ktoś zauważy ignorowanie wskazań SRK, awarię lub obchodzenie automatyki

      Na tej linii nie ma GSM-R

      • 3 0

  • tgv

    a wy chcecie grand vitesse...

    • 2 1

  • Chwała Bogu (1)

    I ludziom obslugujący ten system że nikt nie zginą ,co jak co,ale do transportu szynowego powinno mieć respekt,nawet do wąskotorówek...

    • 7 0

    • zginął a nie zginą

      • 2 0

  • (1)

    Najsłabszym ogniwem systemu jest zmęczony człowiek, który popadł w rutynę.

    • 10 1

    • Miejmy nadzieję, że jus w połowie wieku AI zastąpi człowieka w takich pracach

      • 0 0

  • 3,5 godziny potrzeba na wycofanie pociągu na stację Naprawdę? (5)

    Przecież mamy 21 wiek wchodzimy w erę sztucznej inteligencji !!!

    • 2 10

    • Dzień świąteczny (1)

      Zanim komisja powypadkowa się zbierze.
      Nikomu się nie spieszy a i dojechać na miejsce trzeba.

      • 5 0

      • dokładnie, a dojechać nie można bo pociągi stoją

        • 0 0

    • Tak naprawę. Trzeba sprawdzić rozjazd, stopień jego uszkodzenia i odpowiednio go zabezpieczyć, a wtedy dopiero usunąć pociag z tego miejsca

      • 6 1

    • Tobie sztuczna inteligencja z pewnością by się przydała

      • 3 0

    • Na rozpruta zwrotnice nie można wjeżdżać by cofać składem grozi to jazdą widełkowa czyli część kół na jedynym torze część na drugim i jeszcze gorszymi szkodami

      • 5 0

  • Proszę nie kometowac takich bzdur (3)

    Że maszynista rozmawia przez komórki , że słabo wyszkolony lub nie posiada badań.
    Zadać sobie należy pytania:
    - czy posiadał właściwy wypoczynek?(zdążą się że wypoczynek zgadza się tylko na papierze)
    -ile przepracował nadgodzin w miesiącu, roku?( braki maszynistów-zmeczenie)
    -ile zmieniał pojazdów czasie tej zmiany( bywają służby ciężkie , gdzie nie jak kierowca ma pauzę - jeśli jest przerwa, to tylko na wykazie.
    - z ilu lat ma zaległy urlop?
    - kiedy był na wczasach czy w sanatorium? zmeczenie wykonywanie długotrwale ciężkich zmian, odkładanie obowiązków bez właściwej przerwy w danej zmianie
    Tak, to jest tylko człowiek wykonujący pracę związana z bezpieczeństwem, nie robot, którego można zaprogramować na kilka pociągów jednocześnie.
    Plany pracy są niekiedy tak skonstruowane że jednym okiem w rozkład A drugim na drogie przebiegu a niesprawny klejnot. Oj, i nie ma kiedy załatwić potrzeb fizjologicznych - zostaje butla lub wiaderko.
    Jeśli będzie tak dalej bedzie, jeszcze mniej maszynistów A takich niebezpiecznych sytuacji więcej. Moim zdaniem to te wymienione sytuacje mają wpływ na bezpieczenstwo...

    • 24 7

    • Nie przesadzaj

      To już nie te czasy, że maszyniści robili po 100 i więcej nadgodzin w miesiącu, zaległe urlopy, wypoczynek po służbie, etc.
      Dziś na tej "drewnianej" linii jeżdżą w dzień, rozkład tak ułożony że i napić się kawy zdążą i po niej wysikać.
      Bardziej dziś człowiek szuka roboty niż ona jego...
      A tutaj - albo zagadanie się, albo usterka taboru albo zwyczajna rutyna...

      • 9 2

    • M

      Sami bierzecie te nadgodziny
      Dobrze wiesz jak jest . Do nadgodzin nikt nie może zmusić ,No chyba ze wuja i ta firma przepiękna

      • 1 0

    • święta prawda

      • 1 1

  • Gratulacje dla dyżurnej ruchu.

    Dobrze, że nie dała wjazdu "wolnej drogi" na semaforze wjazdowym na stację dla pociągu z Wrzeszcza. Byłoby nieszczęście. Tam jest 100 km/h.

    • 13 0

  • Opinia wyróżniona

    (23)

    I co ta komisja ustaliła tam przez te kilka godzin? Tak, szczęście że nie doszło do wypadku, ale pociąg było od razu wycofać i przywrócić ruch. Wnioski można wyciągać na podstawie rejestratorów, monitoringu i zeznań świadków, a nie wysadzać ludzi w polu i pozbawiać ich jedynego środka transportu na wiele godzin.

    • 162 75

    • Jak się nie znasz to nie zabieraj głosu. (8)

      • 70 23

      • Dlaczego? (7)

        Mówi jak myśli. Ci co się znają powiedzą czemu nie ma racji.
        I przy okazji ja się dowiem. Bo też się nie znam

        • 34 11

        • to sprawa fachowców (1)

          a nie mędrców internetów

          • 15 7

          • Dokładnie. Niech ten mędrzec co kwestionuje, przeczyta raz jeszcze zdanie

            "Przy okazji "rozpruł" rozjazd, który był ustawiony na pociąg z przeciwnego kierunku". Prawdopodobnie trzeba było coś naprawić. A poza tym takie wydarzenia i narażenie na katastrofę kolejową będą miały finał w sądzie, więc trzeba wszystko dobrze udokumentować. Ten, kto przejechał na czerwonym powinien zostac przykładnie ukarany, aby inni bali się dostać podobną karę od właściwych organów.

            • 6 1

        • (4)

          Do czasu zakończenia pracy przez komisję wypadkową to składy nie mają prawa ruszyć się nawet o milimetr.

          • 20 1

          • (3)

            Komisja wypadkowa jest od wypadkow a tu takiego nie bylo. Jedyne co bylo to gapiostwo albo awaria semafora.

            • 3 14

            • Jest taka nazwa tej komisji i tyle w temacie.

              • 5 1

            • Umiesz czytać ze zrozumieniem?

              Semafor był na stój, pociąg ruszył i rozpruł rozjazd. Proste? To już był wypadek.

              • 4 0

            • Cokolwiek by to nie było (gapiostwo czy awaria) to jednak był wypadek. W nomenklaturze kolejowej jest to "wypadek bez następstw" - na całe szczęście.

              • 3 0

    • Nie ma możliwości od razu cofnąć pociagu, bo może dość do wykolejenia. Taki rozjazd trzeba sprawdzić pod kątem uszkodzeń i odpowiednio zabezpieczyć

      • 63 2

    • Przecież rozjazd został uszkodzony. (2)

      Myślisz, że tak łatwo ruszyć pociągiem z uszkodzonego miejsca. Trzeba też naprawić rozjazd i urządzenia sterujące. Tego przez 10 minut się nie zrobi.

      • 55 0

      • Może dojść do jazdy po dwóch torach i przekoszenia całego pociągu jeden wózek pojedzie na bok a drugi prosto

        • 13 2

      • Rozprucie rozjazdu nie oznacza jego uszkodzenia a jedynie niedoleganie iglicy. Jak by chcieli to przeprowadzili by skład pod nadzorem ale jak zwykle brak procedur i rozkmniianie na bierząco.

        • 4 10

    • Ustalenia

      Komisja ustala przyczyny zdarzenia, wzywa policję na miejsce do sprawdzenia trzeźwości, ocenia jak zachować się w takiej sytuacji i czy da się bezpiecznie przeprowadzić cofnięcie składu. To co wydaje się proste dla osoby postronnej wcale nie jest takie proste dla pracowników.

      • 55 0

    • Czerwone światło, stój (3)

      Ludzie różnie reagują, może coś odwróciło uwagę, wzrok maszynisty.

      • 1 9

      • Albo ktoś, hy hy

        Teraz taka pogoda że dziewczęta coraz krótsze sukienki zakładają. Mlask.

        • 7 3

      • a może miał

        późne pomarańczowe?

        • 1 4

      • Oby nie smartfon

        • 3 0

    • Nie znam się, to się wypowiem

      • 5 0

    • LOL

      Światowej sławy ekspert kolejnictwa.

      • 3 0

    • Czemu portal notorycznie wyróżnia ignorantów? (1)

      • 4 1

      • Bo taki portal

        • 4 0

    • Tak. Przez rozpruty rozjazd. Zastanów się co ty wypisujesz.

      • 0 0

  • I urząd Marszałkowski ma przewoźnika PKM

    Ludzie na tych liniach jak sardynki w puszce, dziś na tej linii,zero komunikacji zastępczej ,żadnej informacji na temat tego zdarzenia, ludzkie z Kartuz dzwonili do Warszawy, bo polregio Gdynia nie miała konkretnych informacji jakaś porażka ten przewodnik

    • 8 5

  • No i daj tu Kaszubom odrobinę techniki to się pogubią.

    • 7 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane