- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (280 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (100 opinii)
- 3 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (290 opinii)
- 4 Trójmiejskie mola, których już nie ma (101 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (99 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Pociągi SKM znów co 7,5 minuty. Dotacja większa o 3 mln zł
Od połowy grudnia w godzinach szczytu pociągi SKM między Gdańskiem Głównym i Gdynią Chylonią znów będą kursować co 7,5 minuty. To efekt m.in. zakończenia części remontów oraz zwiększonej dotacji Urzędu Marszałkowskiego, organizującego przewozy.
Po roku SKM na stałe przywraca kursowanie co 7,5 minuty między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. Zapowiedzi sprzed roku nie były tak optymistyczne. Okazało się jednak, że w kursowaniu pociągów nie przeszkodzi, jak wydawało się na początku, budowa przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku, która zakończy się w przyszłym roku. Z pomocą przyszedł też organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski.
Rok temu przewoźnik otrzymał dofinansowanie z samorządu w wysokości 19,4 mln zł. Był to pierwszy przypadek, kiedy kwota dotacji została zmniejszona. Wcześniej bowiem SKM dostała w latach: 2008/09 - 15,9 mln zł, 2009/10 - 18,5 mln zł, a w 2010/11 - 19,7 mln zł. Na wchodzący w życie rozkład zarezerwowano już kwotę 22,4 mln zł.
- Podjęliśmy tę decyzję również z powodu tego, że na ukończeniu są remonty przystanków Żabianka i Wrzeszcz, a dodatkowo Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace na odcinku Gdynia Chylonia - Gdynia Główna. To dodatkowe obciążenie, kosztowe dla nas, ale chcemy jak najbardziej ułatwić podróż pasażerom, którzy nieustannie wnioskowali, by pociągi kursowały częściej - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Częstsze kursowanie oznacza jednak, że w SKM-kach będzie mniej miejsca. W godzinach szczytu będą bowiem wypuszczane na trasę jednostki złożone z czterech wagonów lub dwóch składów 3-wagonowych, więc może okazać się, że tłok w kolejkach nie zmniejszy się.
- Nie ukrywamy, że nadchodzący rok pod względem taboru będzie dla nas trudny. Wciąż czekamy, aż trafi do nas 21 zmodernizowane pociągi, które wyjadą na tory prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku i wtedy komfort podróżowania powinien poprawić się - deklaruje Głuszek.
Wśród nowości są cztery dodatkowe pociągi Sprinter, które będą kursowały na trasie Gdynia - Słupsk - Gdynia. Zawiedzeni mogą się czuć podróżujący wieczorami i nocą. Nie udało się bowiem pozyskać pieniędzy na dodatkowe kursy, w związku z czym wieczorem nadal będzie można jechać SKM-ką co pół godziny, natomiast w nocy pozostaną do dyspozycji tylko dwa pociągi. Z Gdańska Głównego w kierunku Gdyni o godz. 1 i 3,a w kierunku powrotnym - z Gdyni Głównej o 1.09 i 3.09.
Miejsca
Opinie (159) ponad 10 zablokowanych
-
2013-11-22 14:15
Nie ukrywamy, że nadchodzący rok pod względem taboru będzie dla nas trudny. (1)
ŚMIESZNE!!!!! Kupić nowe pociągi od Pesy lub Newaga a nie reaktywować stary złom!!!!! Nie chcemy modernizacji starych rupieci
- 21 6
-
2013-11-22 20:08
okej. Będziesz miał siedem pociągów, które będą jeździć co dwie godziny.
stary złom też trzeba naprawić i podłatać, żeby jeszcze przez 15 lat jeździł (żywotność pociągu to 60 lat)
- 1 0
-
2013-11-22 14:20
"Co z SKM do Tczewa i Pruszcza" .... Odp : (5)
NICO i Samorządy z Trójmiasta nie będą do tego biznesu dokładać z naszych MIEJSKICH podatków!
- 9 12
-
2013-11-22 15:14
Pruszcz dołozył się już do tego skansenu (2)
jakbyś nie wiedział
- 5 2
-
2013-11-22 15:44
(1)
a wiesz ile dołożył?? jest właścicielem 1,6 % udziałów, i wy za to chcecie wydłużać kolejki do Pruszcza, ?? dostaliście bilet miejski za bodajże dwa czy trzy złote w skmkach, i wystarczy za te wasze 1,6 procenta.
- 3 4
-
2013-11-22 16:13
doczytaj, ile dołożyły Rumia, Reda i Wejherowo
0,2%, 0%, 0%
Powinniście mieć 8 razy mniej pociągów niż Pruszcz- 11 0
-
2013-11-22 16:17
(1)
To Pruszcz leży poza aglomeracją? Przenieśli go w inne miejsce?
- 3 3
-
2013-11-23 21:49
Orunia
Orunia i Lipce są w Gdańsku zostały pominięte :( przez Gdańsk jako jedyne!
- 1 0
-
2013-11-22 14:22
SKM w popołudniowym szczycie (1)
Czy będzie więcej SKMek do Wejherowa w godzinach popołudniowego szczytu niż 17:00 Słupsk i 17:30 Wejherowo? Tam trudno wsiąść jeszcze w Gdańsku. Do tego SKMka o 17:00 stoi 10 minut w Rumi (rozkładowo).
- 12 1
-
2013-11-22 19:56
jest więcej
no nareszcie jest 17- 00 , 17-15 , 17 30 do wejherowa
- 2 0
-
2013-11-22 14:26
zamienił stryjek siekiere na kijek
ale usprawnienie a składy będą krótkie, na jedno wychodzi jak nie gorzej.tak jak naklejki że jest wyrwa między pociągiem a peronem, @$@$@$ mac a bez naklejek to ludzie nie widzieli że jest.zamiast coś z tym zrobić to lepiej naklejeczke.TO JA DAJĘ KARNEGO K@$^$^
- 11 0
-
2013-11-22 14:27
nowoooooość??? (1)
Sprintery na trasie Słupsk - Gdynia kursują i teraz. A dlaczego noe wracaja te co jeździły do Gdańska Głównego.
- 3 1
-
2013-11-22 14:32
Dobre pytanie. Pociągi Gdynia Główna-Słupsk powinny być pociągami osobowymi Przewozów Regionalnych, a SKM powinna skupić się na obsłudze aglomeracji i dodać Sprintery Gdańsk Główny-Wejherowo, jak za niedawnych dobrych czasów.
- 6 0
-
2013-11-22 14:30
(1)
Gdzie są KURFA Sprintery z Gdańska do Wejherowa?!
I wywalić trasy do Słupska z SKM - przerzucić je znowu do Przewozów Regionalnych!!! Co za kuriozum, a nie kolej miejska!!!- 20 4
-
2013-11-23 16:57
Masz rację
Kolej ma być miejska... w relacji Gdańsk-Gdynia. Wejherowo nie wchodzi w grę
- 2 2
-
2013-11-22 14:33
Sprintery, dlaczego??? (2)
A no dlatego, że nie ma potrzeby dublować SKM-ek na odcinku Gdańsk - Gdynia - Gdańsk, wystarczy że jeździć będą od stacji Gdynia Główna do Słupska i powrót. Przesiadka to coś normalnego i chyba korona z głowy nie spadnie co?.
Dla niewtajemniczonych, komunikacja metropolitalna i aglomeracyjna nie polega na tworzeniu połączeń bezpośrednich tylko tych z przesiadkami i na krótkich odcinkach. Dzięki temu kursy są częściej wykonywane. Fakt faktem że brakuje moim zdaniem pociągów Regionalnych które wypełniłyby lukę w transporcie do Słupska, no ale taka funkcję pełnią na tym odcinku Skmki.- 6 7
-
2013-11-22 16:09
(1)
Komunikacja metropolitarna i aglomeracyjna nie polega na tworzeniu połączeń z przesiadkami, tylko na tworzeniu połączeń bezpośrednich z możliwością przesiadki. W przypadku dojazdu z (na przykład) Redy do Gdańska - czas dojazdu samochodem to ok. 40 minut. Czas SKMką ok. 1 h. Jak jeździły Sprintery - SKM można było dojechać do Gdańska w 32 minuty. To była konkurencja dla auta. Przesiadka jest czymś normalnym - tak: można np. dojeżdżając z Rumi na Politechnikę przesiąść się ze Sprintera we Wrzeszczu i dojechać 1 przystanek normalnym pociągiem SKM.
- 5 0
-
2013-11-23 07:45
Ale przecież na biletach skm jest napisane, że nie wolno się przesiadać
- 1 0
-
2013-11-22 14:34
Czyli będzie większy tłok - jeśli o to chodzi
Więcej połączeń = bardziej atrakcyjna oferta.
Bardziej atrakcyjna oferta = więcej chętnych do korzystania z SKM.
Więcej pasażerów przy takiej samej liczbie wagoników = większy tłok. Nieważne, że będą jeździły częściej.- 5 5
-
2013-11-22 14:36
podoba mi się tekst: (1)
"Okazało się jednak, że w kursowaniu pociągów nie przeszkodzi, jak wydawało się na początku, budowa przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku, która zakończy się w przyszłym roku."
jak miała przeszkodzić w kursowaniu SKM stacja budowana na przedłużeniu trasy? Chyba że teraz SKM jeździ z Gdańska do Gdyni przez Pruszcz Gd.. dawno tam nie jechałam to nie wiem :)- 20 1
-
2013-11-23 10:55
Chodzi o to, że z racji budowy musieli zlikwidować peron nr 3 w Gdańsku.
Obecnie SKM korzysta tylko z peronu nr 4 i 5.
- 1 1
-
2013-11-22 14:37
"Nie ukrywamy, że nadchodzący rok pod względem taboru będzie dla nas trudny" (3)
Ja nie ukrywam że:
1) dla Was każdy rok jest trudny dla pasażerów także;
2) każdego roku macie problem ze zrozumieniem, że w Rumi, Redzie, Wejherowie, mieszka pierdylion ludzi, którzy codziennie rano jadą do 3miasta a popołudniu wracają, UWAGA - wracają także do Rumi, Redy, Wejherowa - dla Was to chyba zaskoczenie wnioskując po wspaniałomyślnych kursach tylko do Chyloni;
3) trudne dla Was także jest to, żebyście w końcu zrozumieli, że planowanie postoje pociągów np. w Chyloni, Rumi to jakiś debilizm...- 44 5
-
2013-11-22 15:09
(1)
Daj spokój - trójmiasto.pl nawet nie pisze o Rumi, Redzie, Wejherowie. Dla nich 120 tys. ludzi to pryszcz.
- 10 3
-
2013-11-22 19:16
lol
Bo trojmaisto to Gdańsk,Gdynia, Sopot. Moze zaczna pisać o warszawie bo to 1 Milion ludzi.
Rumia reda wejherowo cieszcie sie ,ze wogole dojezdacie bo do skemek nic nie dołozyly wasze samorządy.- 7 6
-
2013-11-23 07:47
I wspaniałomyślny zarząd zdaje się nie pamiętać, że Gdynia nie kończy się w Chylonii.
Dlaczego my - mieszkańcy Cisowej mamy być wiecznie poszkodowani? To jest GDYNIA Cisowa a Trąbki Wielkie Cisowa.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.