• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM znów co 7,5 minuty. Dotacja większa o 3 mln zł

Patryk Szczerba
22 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Jednym z powodów zwiększenia częstotliwości jest zakończenie remontu linii na odcinku Gdynia Główna - Chylonia. Jednym z powodów zwiększenia częstotliwości jest zakończenie remontu linii na odcinku Gdynia Główna - Chylonia.

Od połowy grudnia w godzinach szczytu pociągi SKM między Gdańskiem Głównym i Gdynią Chylonią znów będą kursować co 7,5 minuty. To efekt m.in. zakończenia części remontów oraz zwiększonej dotacji Urzędu Marszałkowskiego, organizującego przewozy.



Czy uważasz, że większa częstotliwość rozładuje tłok w SKM-kach?

Zmiany związane są z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągów PKP, który zacznie obowiązywać 15 grudnia. Rok temu zdecydowano, że pociągi będą kursowały co 10 minut na stałe, choć de facto z powodu remontów z taką częstotliwością jeździły od kilku lat. Pasażerowie narzekali na tłok, a przewoźnik tłumaczył, że w zamian na trasie jeżdżą pociągi złożone z dwóch jednostek, w skład których wchodzą trzy wagony, albo jednej 3-wagonowej i jednej 4-wagonowej. 10-minutową częstotliwość reklamował dodatkowo hasłem: "Od teraz rozkład masz w głowie"

Po roku SKM na stałe przywraca kursowanie co 7,5 minuty między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. Zapowiedzi sprzed roku nie były tak optymistyczne. Okazało się jednak, że w kursowaniu pociągów nie przeszkodzi, jak wydawało się na początku, budowa przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku, która zakończy się w przyszłym roku. Z pomocą przyszedł też organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski.

Rok temu przewoźnik otrzymał dofinansowanie z samorządu w wysokości 19,4 mln zł. Był to pierwszy przypadek, kiedy kwota dotacji została zmniejszona. Wcześniej bowiem SKM dostała w latach: 2008/09 - 15,9 mln zł, 2009/10 - 18,5 mln zł, a w 2010/11 - 19,7 mln zł. Na wchodzący w życie rozkład zarezerwowano już kwotę 22,4 mln zł.

- Podjęliśmy tę decyzję również z powodu tego, że na ukończeniu są remonty przystanków Żabianka i Wrzeszcz, a dodatkowo Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace na odcinku Gdynia Chylonia - Gdynia Główna. To dodatkowe obciążenie, kosztowe dla nas, ale chcemy jak najbardziej ułatwić podróż pasażerom, którzy nieustannie wnioskowali, by pociągi kursowały częściej - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Częstsze kursowanie oznacza jednak, że w SKM-kach będzie mniej miejsca. W godzinach szczytu będą bowiem wypuszczane na trasę jednostki złożone z czterech wagonów lub dwóch składów 3-wagonowych, więc może okazać się, że tłok w kolejkach nie zmniejszy się.

- Nie ukrywamy, że nadchodzący rok pod względem taboru będzie dla nas trudny. Wciąż czekamy, aż trafi do nas 21 zmodernizowane pociągi, które wyjadą na tory prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku i wtedy komfort podróżowania powinien poprawić się - deklaruje Głuszek.

Wśród nowości są cztery dodatkowe pociągi Sprinter, które będą kursowały na trasie Gdynia - Słupsk - Gdynia. Zawiedzeni mogą się czuć podróżujący wieczorami i nocą. Nie udało się bowiem pozyskać pieniędzy na dodatkowe kursy, w związku z czym wieczorem nadal będzie można jechać SKM-ką co pół godziny, natomiast w nocy pozostaną do dyspozycji tylko dwa pociągi. Z Gdańska Głównego w kierunku Gdyni o godz. 1 i 3,a w kierunku powrotnym - z Gdyni Głównej o 1.09 i 3.09.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • u schylku socjalizmu a jeszcze i na poczatku lat 90

    SKMki jezdzily w szczycie co 6 minut i do tego 3 sklady po 3 wagony, mozna bylo?

    • 6 0

  • Ciekawe ile trzeba bedzie dofinansowania do kolei metropolitalnej.

    ?

    • 1 0

  • skm do wejherowa

    mieszkam w wejherowie ale pracuje w Gdyni wiec to do waszego samorzadu Gdynianie wpływają moje podatki!!!. Więc proszę uwzględnijcie to że jestem jedną z pierdyliona ludzi z Wejherowa i chce godnie wracać i jechać do pracy. A opinie niektórych że trójmiasto kończy się na chyloni są lekko mówiąc żenujące.

    • 5 1

  • SKM - Syf, Kiła i Mogiła

    Nic dodać, nic ująć!

    • 5 1

  • W nocy antyoferta, nie można się przemieścić koleją "miejską" po metropolii stołkowo-buraczanej

    Co godzinę odjazdy powinny być w nocy przynajmniej. Między 1:00 a 3:00 taxi pozostaje.

    • 2 0

  • SKMki w nocy

    o 1 oraz o 3 to zdecydowanie za mało. Co musis się stać, żebyśmy wreszcie mogli się swobodnie przemieszczać w nocy pomiędzy Gdańskiem, Sopotem i Gdynią? Skmki w nocy powinny odjeżdżać co pół godziny. Bardzo często odmawiam sobie wyjść na imprezy do Sopotu, ponieważ pociągów w nocy jest z mało,a żeby jeszcze je zgrać z autobusami to też nie lada sztuka. Bardzo często kierowcy nie czekają na pasażerów z opóźnionej skmki.

    • 3 1

  • ORUNIA LIPCE

    Gdańsk zapomina wciąż o Oruni i Lipcach, Trakt św. Wojciecha zakorkowany zatem ZTM odpada, a SKM jak na lekarstwo -> SZKODA!

    • 5 0

  • Trasa Gdynia Cisowa-Wejherowo

    Faktycznie o ten trasie w godzinach szczytu nikt nie pomyśli, kiedy naprawdę nie ma jak wejść do pociągu, ponieważ jest tłok ludzi .Brawo !

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane