• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi do Warszawy po staremu (na razie)

Jacek Stańczyk
16 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:21 (16 stycznia 2008)
Dzięki modernizacji trasy kolejowej E-65 pociagi będą wjeżdżały do Gdyni od strony Gdańska z prędkością 60 km/h, a nie tak jak dziś - 40 km/h. Dzięki modernizacji trasy kolejowej E-65 pociagi będą wjeżdżały do Gdyni od strony Gdańska z prędkością 60 km/h, a nie tak jak dziś - 40 km/h.

Remont torów kolejowych na trasie z Trójmiasta do Warszawy nie spowodował jak na razie drastycznych zmian w kursowaniu pociągów. Składy dalej jeżdżą starą trasą, a nie - jak to kilka miesięcy temu zakładano - objazdem przez Bydgoszcz i Toruń. Z wyjątkiem jednego.



To właśnie pociąg, który z Gdyni startuje o 12.19, a do stolicy przyjeżdża dziesięć minut po godzinie 19 zainteresował naszą czytelniczkę, panią Natalię. Kobieta zaczęła podejrzewać, że prawie siedmiogodzinna podróż do Warszawy to złamanie danej przez kolejarzy obietnicy, że objazdów przez Bydgoszcz i Toruń jednak nie będzie.

- Pociągi miały nie jeździć przez te miasta. Tymczasem sprawdziłam rozkład i okazało się, że podróż do Warszawy nie dość, że prowadzi przez Bydgoszcz i Toruń, to na dodatek trwa siedem godzin. Czy to początek zapowiadanych kiedyś zmian? - pyta nasza czytelniczka.

Okazuje się jednak, że ustalenia z sierpnia dalej są obowiązujące i składy będą kursowały przez Tczew, Działdowo i Iławę. Pociąg, na który wskazuje pani Natalia, nigdy tamtędy nie jeździł.

- To połączenie wraca do rozkładu po rocznej przerwie. Zapewnia bezprzesiadkową podróż w relacji Gdynia-Lublin. Wagony z pociągu jadącego z Gdyni do Katowic są przełączane do składu kursującego z Bydgoszczy do Lublina. Tak samo jest w drodze powrotnej. Jest to po prostu inna trasa i w żaden sposób nie łączy się z remontem na trasie Trójmiasto - Warszawa - uspokaja Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy spółki PKP Przewozy Regionalne.

To, że objazdów nie będzie potwierdza również Adrianna Chibowska ze spółki PKP Intercity. To właśnie ta firma oferuje najbogatszą ofertę przejazdów z Trójmiasta do stolicy. Pani rzecznik przyznaje, że pomysł kursowania po wydłużonej trasie był, ale szybko z niego zrezygnowano. Pociągi PKP Intercity jeżdżą więc po staremu i w najbliższym czasie to się nie zmieni.

Jednak prowadzony od pół roku remont torów powoduje utrudnienia w ruchu. Już w nowym rozkładzie, który wszedł w życie na początku grudnia czas jazdy pociągów do Warszawy został wydłużony od kilkunastu, do kilkudziesięciu minut. Obecne utrudnienia mają się zakończyć 26 stycznia.

Modernizacja 350-kilometrowej trasy z Gdyni do Warszawy rozpoczęła się latem ubiegłego roku. Po jej zakończeniu pociągi będą ją pokonywać w niecałe trzy godziny (teraz około 5 godzin).

Obecnie realizowane są roboty modernizacyjne na odcinku Warszawa Wschodnia - Legionowo oraz na stacjach w Nasielsku i w Gdyni. Do końca roku 2010 odnowionych zostanie 150 km torów. Cała przebudowa ma zakończyć się do 2013 r., jednak jeszcze przed Euro 2012 wykonane zostaną wszystkie najważniejsze prace.

Opinie (30)

  • (1)

    po co im tory ? przecież mają węższe... ;)

    • 0 0

    • "po co im tory ? przecież mają węższe... ;)"
      No wlasnie, musieli je ukrasc Niemcy, bo oni maja ten sam rozstaw szyn.
      Co do czasu przejazdu, to zawsze gdy ten temat jest poruszany, powtarzam z uporem maniaka:
      Jeszcze pare lat temu jechalem do Krakowa( przez W-we), lekko ponad 6 godzin, z tego z Gdanska do Warszawy 3godz. i 5 min.
      Witamy PKP w XXI wieku, w 2013 osiagna wyniki, ktore juz kiedys byly na porzadku dziennym.

      • 0 0

  • DO PANA FELKA Z USA

    przede wszystkim to nie slyszalem o tym zeby w usa jezdzil TGV, za to wiem ze nadal jezdza tam pociagi spalinowe ktorych w Polsce juz dawno nie ma bo zostaly zastapione elektrycznymi maly tluczku.

    • 0 0

  • ET22 (1)

    Czemu tak Tobie przeszkadza, że lokomotywa ET22 ciągnie pociąg osobowy? Nie dość, że ET22 została zbudowana w większości na podzespołach EU07, to charakteryzuje ją identyczna, jak w przypadku EU07 prędkość maksymalna oraz posiadanie układu elektrycznego ogrzewania pociągu. De facto charakterystyki tej lokomotywy są jak najbardziej uniwersalne, więc nic dziwnego, że np. wobec braku sprawnych siódemek zatrudnia się przedstawicielki tej, bodajże najliczniejszej w Polsce serii.

    • 0 0

    • "Czemu tak Tobie przeszkadza, że lokomotywa ET22 ciągnie pociąg osobowy? Nie dość, że ET22 została zbudowana w większości na podzespołach EU07, to charakteryzuje ją identyczna, jak w przypadku EU07 prędkość maksymalna oraz posiadanie układu elektrycznego ogrzewania pociągu. De facto charakterystyki tej lokomotywy są jak najbardziej uniwersalne, więc nic dziwnego, że np. wobec braku sprawnych siódemek zatrudnia się przedstawicielki tej, bodajże najliczniejszej w Polsce serii."
      Troche tylko znam sie na elektrowozach, ale wydaje mi się, ze EU07 ma uklad jezdny systemu Bo-bo, a ET22 co-co. Raczej do ciezkich pociagow.

      • 0 0

  • do usa -sra

    no rozmontowałeś mnie tym co napisałeś.Pociągów spalinowych już dawno w Polsce nie ma? A czym jeździsz np do Kościerzyny, Chojnic, do Helu czy na innych niezelektryfikowanych trasach?? A co do tego czy w USA nie ma szybkich pociągów to poczytaj sobie o Acela Express.

    • 0 0

  • Stanisław

    To po pierwsze był dyliżans północy a nie strzała północy a po drugie był on relacji Białystok - Szczecin a nie Gdańsk - Warszawa.

    • 0 0

  • do Felka z USA (1)

    Felek ja pomimo niedociagniec jestem dumny ze jestem Polakiem.
    A Ty nie wiesz czy jestes polakiem na wychodzctwie ,czy zydem polskim zamieszkalym w Ameryce.
    Zycze przecyztania artykulu ze zrozumieniem,bo pociagi jezdza dltaego 7 godzin bo jada objazdem ze wzgledu na przebudowe torow.
    Ta trasa faktycznie nie nalezy do najszybszych jednak ekspressem mozna dojechac w 3,5 godziny.Co ze wzgledu na walory piekna mijanych okolic ma tylko same zalety.W USA pociag musi pedzic i dac ci papke w postaci muzyki czy kina, bo jedzie przez bezbarwne pola i umarlbys z nudy albo zwymiotowal od monotonii krajobrazu.
    Naprawde faktu ze tesknisz za Polska nie pokrywaj agresywnoscia do jej mieszkancow.Nikt Cie nie odrzucil sam to zrobiles.
    Teraz byle glupek dostaje zielona karte,nikt oprocz meksow i chinczykow nie chce tam jechac tak naprawde.
    Zapamietaj sobie jedno ze Polak jest nieszczescliwy jak mieszka zbyt daleko od swojej ojczyzny i nie odwiedza jej latami.
    A tak wedlug mnie Ameryka sie wali(porownaj tylko kurs dolara amerykanskiego do euro i sobie odpowiedz dlaczego jestes wsciekly i rozgoryczony).
    Gdybys Felku zjadl dobrego polskiego chlebka z kaszanka lub barszczyk z uszkami ,wypil zubrowke ,potanczyl i pokochal sie z polskimi dziewczynami to zrozumialbys ze tracisz zycie w tej Ameryce.
    No ale mozesz nadal pisac bzdury i zyc w iluzji jak to Ty masz dobrze a inni nie.
    Widac bardzo dawno nie byles w Polsce.Ci co maja zle (sa tacy ) to maja ,ale wiekszosc ma sie swietnie i dobrze.Ci ludzie zyja w dobrych warunkach i maja kontrole nad swoim zyciem.
    Czy Ty ja masz?
    Watpie.

    • 0 0

    • MS

      Najpierw piszesz:
      "W pociagach PKP brzydze sie usiasc ,a jak nie daj boze zasne to albomam twarz w krostach na drugi dzien ,albo jestem okradziony ,albo i jedno i drugie".
      Nastepnie twierdzisz, ze XIX wieczne czasy przejazdu, to sama przyjemnosc dla pasazera PKP:
      "ze wzgledu na walory piekna mijanych okolic ma tylko same zalety".
      Czyli jak jest naprawde?

      • 0 0

  • ale zmiany w nowy rozkładzie są

    i to beznadziejne - piewszy raz od chyba 7 czy 8 lat nie ma pociągu z Warszawy do Gdyni o 17:50 - a to byl najbardziej popularny pociąg, zwałaszcza w piątek...
    jeszcze kilka pociągów PKP skasowało, i jakoś tak się składa że to były właśnie te, którymi jeździłem najczęściej.

    • 0 0

  • a czy na fotelach berda pasy bezpieczeństwa?:)

    zaraz zaraz nie fotelach a na krzesłach bo nafotele jeszce pewnie ich niestac:)
    pasy beda konieczne bo to pewnie bedzie zawrotna szybkość !!!!!:) na rowerze jade 40 na godzine
    a z wiekszej górki dobijam i do 60!

    pociagi beda teraz 60 na godzine jechac ale iu tak pewnie tylko na krutkim odcinku.
    a za 5lat przejazd skruci sie do 3,5 godziny
    kurde zapierajaca w dech piersiach szybkośc a za 50lat moze to bedzie predkość Niemieckiego ICE
    .

    • 0 0

  • A może ścieżka (1)

    Dlaczego nikt do Warszawy nie wybuduje ściezki rowerowej a tak przy okazji linia do Warszawy zaczyna się w Gdańsku nie w Gdyni

    • 0 0

    • Wojcie

      "a tak przy okazji linia do Warszawy zaczyna się w Gdańsku nie w Gdyni"
      Skad ta pewnosc?
      A moze w Szczesinie?

      • 0 0

  • zbadalem sprawe -w Bukareszcie!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane