• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi do Warszawy po staremu (na razie)

Jacek Stańczyk
16 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:21 (16 stycznia 2008)
Dzięki modernizacji trasy kolejowej E-65 pociagi będą wjeżdżały do Gdyni od strony Gdańska z prędkością 60 km/h, a nie tak jak dziś - 40 km/h. Dzięki modernizacji trasy kolejowej E-65 pociagi będą wjeżdżały do Gdyni od strony Gdańska z prędkością 60 km/h, a nie tak jak dziś - 40 km/h.

Remont torów kolejowych na trasie z Trójmiasta do Warszawy nie spowodował jak na razie drastycznych zmian w kursowaniu pociągów. Składy dalej jeżdżą starą trasą, a nie - jak to kilka miesięcy temu zakładano - objazdem przez Bydgoszcz i Toruń. Z wyjątkiem jednego.



To właśnie pociąg, który z Gdyni startuje o 12.19, a do stolicy przyjeżdża dziesięć minut po godzinie 19 zainteresował naszą czytelniczkę, panią Natalię. Kobieta zaczęła podejrzewać, że prawie siedmiogodzinna podróż do Warszawy to złamanie danej przez kolejarzy obietnicy, że objazdów przez Bydgoszcz i Toruń jednak nie będzie.

- Pociągi miały nie jeździć przez te miasta. Tymczasem sprawdziłam rozkład i okazało się, że podróż do Warszawy nie dość, że prowadzi przez Bydgoszcz i Toruń, to na dodatek trwa siedem godzin. Czy to początek zapowiadanych kiedyś zmian? - pyta nasza czytelniczka.

Okazuje się jednak, że ustalenia z sierpnia dalej są obowiązujące i składy będą kursowały przez Tczew, Działdowo i Iławę. Pociąg, na który wskazuje pani Natalia, nigdy tamtędy nie jeździł.

- To połączenie wraca do rozkładu po rocznej przerwie. Zapewnia bezprzesiadkową podróż w relacji Gdynia-Lublin. Wagony z pociągu jadącego z Gdyni do Katowic są przełączane do składu kursującego z Bydgoszczy do Lublina. Tak samo jest w drodze powrotnej. Jest to po prostu inna trasa i w żaden sposób nie łączy się z remontem na trasie Trójmiasto - Warszawa - uspokaja Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy spółki PKP Przewozy Regionalne.

To, że objazdów nie będzie potwierdza również Adrianna Chibowska ze spółki PKP Intercity. To właśnie ta firma oferuje najbogatszą ofertę przejazdów z Trójmiasta do stolicy. Pani rzecznik przyznaje, że pomysł kursowania po wydłużonej trasie był, ale szybko z niego zrezygnowano. Pociągi PKP Intercity jeżdżą więc po staremu i w najbliższym czasie to się nie zmieni.

Jednak prowadzony od pół roku remont torów powoduje utrudnienia w ruchu. Już w nowym rozkładzie, który wszedł w życie na początku grudnia czas jazdy pociągów do Warszawy został wydłużony od kilkunastu, do kilkudziesięciu minut. Obecne utrudnienia mają się zakończyć 26 stycznia.

Modernizacja 350-kilometrowej trasy z Gdyni do Warszawy rozpoczęła się latem ubiegłego roku. Po jej zakończeniu pociągi będą ją pokonywać w niecałe trzy godziny (teraz około 5 godzin).

Obecnie realizowane są roboty modernizacyjne na odcinku Warszawa Wschodnia - Legionowo oraz na stacjach w Nasielsku i w Gdyni. Do końca roku 2010 odnowionych zostanie 150 km torów. Cała przebudowa ma zakończyć się do 2013 r., jednak jeszcze przed Euro 2012 wykonane zostaną wszystkie najważniejsze prace.

Opinie (30)

  • a e jakim dąbiu czy głównym

    • 0 0

  • Układ osi.

    Zgadza się: ET22 ma co'-co', a EU07 ma bo'-bo'. ET22 pod względem układu osi jest dostosowany bardziej do służby towarowej, ale nie ma w jej przypadku przeciwwskazań do służby pasażerskiej , skoro projektanci uwzględnili w projekcie sprzęg grzewczy i nawet przełożenie przekładni jest identyczne jak w EU07. Wszystko rozbija się o braki taborowe i liczbę wyprodukownych sztuk: ET22 - 1184, EU07 - 489 sztuk. (za Atlasem Lokomotyw P.Terczyńskiego).

    • 0 0

  • PKP

    kiedyś pociągi do wawy jeździły ok. 3,5 godź. Teraz ponad 4. Znaczny postęp.

    PKP-prawie jak kolej!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane