• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi do Krakowa pojadą najszybciej w historii

Michał Brancewicz
8 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (316)
Od 3 września najszybsze pendolino pokona trasę Gdańsk - Kraków w 4:50. Od 3 września najszybsze pendolino pokona trasę Gdańsk - Kraków w 4:50.

Od 3 września trasę Gdańsk Główny - Kraków Główny pociągi pendolino pokonają w czasie poniżej 5 godzin. Najszybszy EIP pokona ją w 4 godz. i 50 min. Będzie to o 6 minut szybciej niż najlepszy w historii polskiej kolei czas przejazdu na tej trasie.



Jadąc samemu na drugi koniec Polski, wybierasz najczęściej:

3 września wejdzie w życie kolejna w tym roku korekta rozkładu jazdy i będzie obowiązywała do 11 listopada.

Z perspektywy pasażerów z Trójmiasta najważniejszą zmianą będzie skrócenie czasu przejazdu na trasie Gdańsk Główny - Kraków Główny.

W oficjalnym komunikacie Intercity zapowiada, że będzie to 17 minut.

Jednak w aktualnym rozkładzie najszybszy pociąg pendolino pokonuje ją w 5 godz. i 10 min. Natomiast od 3 września będzie to już 4:50, więc różnica wynosi 20 min.

Z Gdyni Głównej do Krakowa, czas przejazdu skróci się do 5:15.



Najlepszy czas w historii na trasie Gdańsk - Kraków



Po zmianie rozkładu większość pociągów kursujących między Gdańskiem a Krakowem danego dnia również zejdzie poniżej 5 godzin.

Poprawa czasów przejazdu dotyczy relacji Warszawa - Kraków Główny, co oznacza, że między Gdańskiem a stolicą nie ulegną zmianie.

Jak informuje przewoźnik, skrócenie czasu przejazdu do 4 godz. i 50 min poprawi o 6 min dotychczasowy rekord na trasie Gdańsk - Kraków.

Opinie (316) ponad 10 zablokowanych

  • Po co w ogóle jechać do Krakowa?
    Byłem tam raz i to miasto jest brzydkie.
    Pełno ponurych i przytłaczających pożydowskich kamienic.

    Ludzie tam w piwnicach mieszkają i mają okna na wysokości chodników.

    • 6 12

  • ETCS (2)

    Co z tego, jak od grudnia znów drastycznie zwolnią, gdyż od nowej edycji rozkładu jazdy 2023/2024 na CMK na cały rok zostanie wyłączony system ETCS L1 w celu jego wymiany na system ETCS L2, co oznacza ograniczenie prędkości na całości linii do 160km/h i to tylko w przypadku dwóch maszynistów w kabinie (w przeciwnym wypadku vmax = 140km/h). Warto zaznaczyć, że system ETCS L1 na CMK został uruchomiony 5 lat temu i już trzeba go wymieniać, aby podnieść prędkość maksymalną do 250km/h od rozkładu jazdy 2025/2026.

    • 11 3

    • W pojedynczej obsadzie v max to 130 km/h. (1)

      • 7 0

      • Racja, przepraszam za pomyłkę i dzięki za zwrócenie uwagi :)

        • 2 0

  • Super!

    • 5 2

  • A potem

    Z Gdańska do Gdyni kolejne pół godziny
    I czar rekordu pryska

    • 14 1

  • A na Podlasie mimo że jakieś 400km to nadal w 7h prawie (2)

    Do Katowic 600km jakieś 6h
    PKP to szajs

    • 10 5

    • Podziękuj zaborcom za taki a nie inny układ linii. (1)

      • 1 2

      • Od zaborów minęło ponad 100 lat...

        • 1 0

  • papier wszystko przyjmie

    • 8 2

  • Pendolino ponad 4 godz. opóźnień Gdańsk - Kraków (1)

    Wczoraj 07.08 pociąg miał ponad 4 godziny opóźnienia. Ilekroć wybieram kolej tyle razy opóźnienia.

    • 9 1

    • efekty "oszczędności"

      daje o sobie znać komunikacja całego kraju za pomocą jednej linii i jednego węzła...

      Awaria na CMK lub w Wa-wie (o to nie trudno wobec przebudowy linii średnicowej), to paraliż całej Polski.
      Na szczęście linię na Wrocław trochę podłatano... Tam to się działo...

      A "węglówka" zarasta trawą...

      • 5 0

  • Mogą skrócić przejazd na papierze nawet do 3h, ale co z tego jak pociąg i tak dojedzie 8h albo więcej...
    Wolę pewniejsze środki transportu. Kolej musi się nauczyć punktualności najpierw.

    • 11 1

  • I najdroższy w historii

    • 12 3

  • kredyt od Korei na czolgi (2)

    800 plus 13 i 14 kto to splaci moj Boze skonczymy jak Wenezuela

    • 17 7

    • za twoja edukacje wszyscy zaplacili a i tak chwalisz sie głupota (1)

      • 2 5

      • Za brak twojej edukacji nikt na szczęście nie zapłacił.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane