• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi znikną ze starego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą

Maciej Naskręt
6 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Porównanie wizualne gabarytów nowego i starego mostu.
  • Pociągi w rejonie Martwej Wisły poruszają się jeszcze po starych torach i starym moście.
  • Nowa nawierzchnia toru do mostu nad Martwą Wisłą.
  • Nowy most nad Martwą Wisłą.
  • Nowy most nad Martwą Wisłą.
  • Widok na stary most nad Martwą Wisłą z nowego obiektu.
  • Widok na nowy most nad Martwą Wisłą.

11 stycznia pociągi mają pojechać po nowym moście kolejowym nad Martwą Wisłą w Gdańsku. To oznacza, że ponad 100-letni obiekt przestanie mieć znaczenie dla kolejarzy. Wiekowy obiekt docelowo ma być rozebrany.



Czy jesteś zadowolony z inwestycji kolejowych w naszym regionie?

Gotowy jest nowy most kolejowy nad Martwą Wisłą. 120-metrowy i ważący ponad 2 tys. ton obiekt łukowy może już obsługiwać ruch pociągów dwoma torami na trasie z Pruszcza Gdańskiego do portu w Gdańsku. Most ma ok. 21 metrów wysokości, nad wodą jest zawieszony na poziomie 8 metrów.

Czytaj też: Katastrofa kolejowa na Przeróbce sprzed ponad 90 lat

- Praktycznie wszystkie prace na moście zostały już zakończone. Obecnie jesteśmy w trakcie ostatnich odbiorów i formalności - wyjaśnia Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Kiedy zobaczymy pierwsze pociągi na obiekcie, którego budowa pochłonęła 38 mln zł?

- Oddanie mostu do użytku planujemy na 11 stycznia - mówi Łukasz Kwasiborski.
To oznacza, że znikną pociągi poruszające się po dotychczasowym moście obrotowym, który od ponad 100 lat był częścią krajobrazu pobliskiej dzielnicy Przeróbka i Martwej Wisły. Niestety obiekt uniemożliwiał swobodne przepłynięcie jednostkom wyższym niż 5,6 m. Z tego głównie powodu czeka go niebawem rozbiórka, o czym kolejarze informują od dawna. Na razie nie jest znany termin tych prac. Ponadto most miał jeden tor, co ograniczało ruch pociągów.

Czytaj też: Jedyny w Trójmieście most obrotowy. Poznaj go, zanim przejdzie do historii

Dzięki takiemu działaniu ponadto poprawi się szerokość toru wodnego. Dziś przy starym obiekcie wynosi ona 11 metrów. Docelowo pod nowym mostem ma być 50 metrów.

Budowa mostu realizowana jest w ramach modernizacji dwutorowej linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny pochłonie 370 mln zł. Jest ona elementem projektu poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk. Uzupełnia inne plany inwestycyjne portu, do których wlicza się także rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i budowę nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.

Miejsca

Opinie (118) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    to ostatnie
    inwestycje dla rozwoju.
    Partia zawistnych składająca się głównie z komunistycznych prokuratorów oraz kryminalistów rozgrzeszonych przez dude planuje wydać dodatkowe 80 mln na zjazd młodzieży w Krakowie !!!!!

    Tylko to ich interesuje stanowiska, smoleńsk i kler a nie gospodarka o której nie mają zresztą zielonego pojęcia.
    To jeszcze 3 i pół roku rozwalania Państwa

    • 18 14

    • jeszcze tak przy okazji 17 mln zł na fundusz kościelny (2)

      po wypieprzeniu Przepraszajcie i Spieprzajcie kolejne 20 lat będziemy ich spłacać

      • 7 3

      • Dziwnie napisałeś 200 lat. (1)

        Dolicz sobie półtora miliarda złotych miesięcznie na samo +500 x liczba miesięcy zanim PiS zostanie wywieziony na taczkach...

        • 3 2

        • ta kasa wróci do budżetu w podatkach

          a ludziom choć trochę ulży. w UE to i tak śmieszna kwota na dziecko.

          • 3 2

    • Kolejny świniak pełowski oderwany od koryta i paśnika, miota się i głośno kwiczy, wieszcząc czarne wizje?

      • 3 6

  • Czy jestem zadowolony z inwestycji kolejowych? Brakuje mi dwóch:

    Rewitalizacji l.229 przynajmniej na odcinku do Kolbud i najważniejszej: zbudowanie drugiej pary torów z Gdańska Olszynki do Zajączkowa Tczewskiego.

    • 9 4

  • Lepiej nie rozbierajcie

    Jak nowe torowisko będzie się sypać jak to z pkm to jeszcze może się przydać stary most.

    • 13 5

  • most (1)

    To dlaczego most w Sobieszewie ma kosztować 80 mln skoro stali ma zostać zużyte 1000 t ( 50 % ) mniej a podjazdy z wykupem terenu to c.a 12 mln , czyli resztę ............

    • 3 6

    • Bo będzie podnoszony i dłuższy.

      • 5 0

  • zrobic

    sciezke rowerowa.

    • 1 0

  • "Niestety obiekt uniemożliwiał swobodne przepłynięcie jednostkom nie wyższym niż 5,6 m. "

    Albo uniemożliwiał, albo nie wyższym. W tej formie to zdanie nie ma sensu.

    Swoją drogą - czy przy moście obrotowym (który sam w sobie jest/był techniczną perełką) jego obrotowość właśnie nie powodowała, że wysokość jednostki pływającej nie miała znaczenia?

    Bo jeżeli mówimy o stanie powojennym (czyli zaspawaniu konstrukcji) to taką samą zawalidrogą jest Most Siennicki, którego zwodzona forma to 1945 rok.

    • 6 0

  • Stary most za dzieciaka wydawał się ogromny. Ale ten nowy to gigant.

    • 2 0

  • Przeróbka (1)

    jest jedyną dzielnicą, która ma 4 mosty.

    • 4 0

    • co tam most, dwa tunele ma

      • 0 0

  • Kolej się rozwija, oferuje pracę...

    Na stronach przewoźników można znaleźć ciekawe oferty pracy: http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/praca/aktualne-oferty-pracy/

    • 1 0

  • POCHŁONIE

    Naskręt i jego ulubione słowo - POCHŁONIE. Koleś nie kuma, że pochłonie ma wydźwięk negatywny - pochłonie = poszło w błoto, zmarnowano. To tak samo jak ludzie mówią "kupe dobrych pomysłów". Kupa to jest kupa i tyle tak samo jak pochłonie.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane