• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi znikną ze starego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą

Maciej Naskręt
6 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Porównanie wizualne gabarytów nowego i starego mostu.
  • Pociągi w rejonie Martwej Wisły poruszają się jeszcze po starych torach i starym moście.
  • Nowa nawierzchnia toru do mostu nad Martwą Wisłą.
  • Nowy most nad Martwą Wisłą.
  • Nowy most nad Martwą Wisłą.
  • Widok na stary most nad Martwą Wisłą z nowego obiektu.
  • Widok na nowy most nad Martwą Wisłą.

11 stycznia pociągi mają pojechać po nowym moście kolejowym nad Martwą Wisłą w Gdańsku. To oznacza, że ponad 100-letni obiekt przestanie mieć znaczenie dla kolejarzy. Wiekowy obiekt docelowo ma być rozebrany.



Czy jesteś zadowolony z inwestycji kolejowych w naszym regionie?

Gotowy jest nowy most kolejowy nad Martwą Wisłą. 120-metrowy i ważący ponad 2 tys. ton obiekt łukowy może już obsługiwać ruch pociągów dwoma torami na trasie z Pruszcza Gdańskiego do portu w Gdańsku. Most ma ok. 21 metrów wysokości, nad wodą jest zawieszony na poziomie 8 metrów.

Czytaj też: Katastrofa kolejowa na Przeróbce sprzed ponad 90 lat

- Praktycznie wszystkie prace na moście zostały już zakończone. Obecnie jesteśmy w trakcie ostatnich odbiorów i formalności - wyjaśnia Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Kiedy zobaczymy pierwsze pociągi na obiekcie, którego budowa pochłonęła 38 mln zł?

- Oddanie mostu do użytku planujemy na 11 stycznia - mówi Łukasz Kwasiborski.
To oznacza, że znikną pociągi poruszające się po dotychczasowym moście obrotowym, który od ponad 100 lat był częścią krajobrazu pobliskiej dzielnicy Przeróbka i Martwej Wisły. Niestety obiekt uniemożliwiał swobodne przepłynięcie jednostkom wyższym niż 5,6 m. Z tego głównie powodu czeka go niebawem rozbiórka, o czym kolejarze informują od dawna. Na razie nie jest znany termin tych prac. Ponadto most miał jeden tor, co ograniczało ruch pociągów.

Czytaj też: Jedyny w Trójmieście most obrotowy. Poznaj go, zanim przejdzie do historii

Dzięki takiemu działaniu ponadto poprawi się szerokość toru wodnego. Dziś przy starym obiekcie wynosi ona 11 metrów. Docelowo pod nowym mostem ma być 50 metrów.

Budowa mostu realizowana jest w ramach modernizacji dwutorowej linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny pochłonie 370 mln zł. Jest ona elementem projektu poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk. Uzupełnia inne plany inwestycyjne portu, do których wlicza się także rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i budowę nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.

Miejsca

Opinie (118) ponad 10 zablokowanych

  • Przysięgam nie kumam tego??

    Zbudowali nowy most? I bardzo dobrze. Chcą stary rozebrać? Ok.
    Ale skoro de facto jest to zabytkowy most to dlaczego od razu na złom?????
    Nie można go po prostu rozebrać i złożyć w innym fajnym miejscu ( mniej uczęszczamy jak ten tor wodny), nawet tylko jako atrakcja dla pieszych lub rowerzystów????!!! Jasne że to pewnie kosztuje, ale na Boga na chwilę nic naprawdę starego i zabytkowego to już nie będzie. W Tczewie wzięli się w końcu za remont starego mostu, a tu ten w podobnym wieku i do tego unikatowy zaraz będzie radością dla złomiarzy!!
    Mi się to nie podoba i tyle

    • 4 2

  • Najłatwiej rozebrać , czyli ZNISZCZYĆ !!!!

    A potem płacz,że w Polsce jest tak mało zabytków. Decydentom- matołkom podpowiadam,że od dłuższego czasu zabytki techniki są na topie !!!

    • 2 2

  • Na razie do jesieni ( o ile Hiszpanie dotrzymają terminu)

    ruch po moście i pomiędzy Pruszczem a Portem Północnym bedzie prowadzony po jednym torze.

    • 0 0

  • I Hiszpanie nie dotrzymali nawet tego słowa , dzis jest 14 ty a ruch dalej odbywa sie starym mostem

    a po nowym jak jaskółki ćwierkają może po niedzieli ....
    Aha , na nowym moście jest zbudowany tylko jeden tor o drugim na razie nikt nie myśli

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane