• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Początek zmian na Rzeczypospolitej: 5 przejść i prędkość 50 km/h

Maciej Korolczuk
8 lutego 2024, godz. 10:00 
Opinie (461)
Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku.

Pierwsze naziemne przejście dla pieszych powstanie w tym roku na skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z HynkaMapka. Docelowo na całej alei od Legionów do Chłopskiej ma powstać ich aż pięć. Maksymalna prędkość zostanie ograniczona z 70 do 50 km/h.



Pół roku ma potrwać budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem. Nowe przejście powstanie w rejonie skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z Hynka, gdzie do tej pory piesi byli skazani na korzystanie z tunelu podziemnego.

- Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest na koniec lutego.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej.

Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej.

Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.


Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h. Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h.

Zdania czytelników podzielone



Co ciekawe, przeciwni budowie przejścia przy ETC są nasi czytelnicy. W ankiecie pod ostatnim artykułem na ten temat spośród 2,5 tys. osób, które wzięły w niej udział, aż 64 proc. było przeciwne budowie przejścia i ograniczeniu prędkości. Za zmianami opowiedziało się 26 proc. ankietowanych, a 8 proc. było za - ale tylko z uwzględnieniem samych przejść.

W ostatnich latach w Gdańsku powstało naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej, dwa przejścia na Podwalu Przedmiejskim (przy Chmielnej i Łąkowej) oraz na al. Zwycięstwa w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W tym roku ma też powstać naziemne przejście na Podwalu Grodzkim przed dworcem głównym.

Miejsca

Opinie (461) 8 zablokowanych

  • Zagłada dzielnicy

    • 3 2

  • ja

    może byście się w końcu wzięli za naprawę tragicznego stanu dróg w tym mieście ?

    • 5 1

  • Przejścia naziemne zamiast podziemnych (1)

    No jednak cofamy się. Raz że korki samochodowe wzrosną bardzo a po drugie przejście naziemne zebry jeszcze ze ścieżkami rowerowymi. Według mnie pogratulować głupoty i pójścia na łatwiznę.

    • 9 4

    • ty tworzysz korki szkodniku i trujesz spalinami

      • 0 5

  • Tej zbrodni nie wybaczymy

    • 5 2

  • W skandynamwi praktycznie niema przejsc bo pieszy moze przejsc w miescie w dowolnym miejscu ale trzeba by ograniczyc predkosc

    i to w całym miescie i tak własnie powinno byc koniec autostrady przez miasto

    • 1 6

  • a co z sama ulicą???

    tam by się przydał generalny remont całej u;icy bo jazda jest tam tragiczna. Niestety jak wieloma ulicami w Gdańsku. Łata na łacie, góry i doliny.

    • 7 0

  • Czyli co, korkujemy miasto? Czad Ola, tak trzymać

    • 11 1

  • więcej parków

    więcej zieleni i drzew by sie przydało zamiast blok na bloku

    • 5 0

  • Nudzi się im?

    Jedyna normalna droga gdzie nigdy nie dochodziło do wypadków... Teraz to się zmieni

    • 11 0

  • Gratulacje. Typowa tendencja rządzących w Gdańsku

    Naprawić drogę by była bezpieczniejsza przy 70kmh? A po co, obniżmy ograniczenie i zostawmy dziury. Czy ci ludzie urodzili się bez mózgu? To była droga służąca do swobodnego przejazdu z Wrzeszcza na Przymorze, teraz będzie to kolhoz gdzie co chwilę będzie trzeba się zatrzymywać by puścić pieszego, bo jak to w Gdańsku bywa - zielona fala nie istnieje. Bardzo ekologiczne. Tyle lat był spokój i tunele... To nie...

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane