- 1 Dostał 5 mandatów naraz (45 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (269 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (113 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (23 opinie)
- 5 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (37 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (192 opinie)
Początek zmian na Rzeczypospolitej: 5 przejść i prędkość 50 km/h
Pierwsze naziemne przejście dla pieszych powstanie w tym roku na skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z Hynka. Docelowo na całej alei od Legionów do Chłopskiej ma powstać ich aż pięć. Maksymalna prędkość zostanie ograniczona z 70 do 50 km/h.
- Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest na koniec lutego.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej.
Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej.
Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.
Zdania czytelników podzielone
Co ciekawe, przeciwni budowie przejścia przy ETC są nasi czytelnicy. W ankiecie pod ostatnim artykułem na ten temat spośród 2,5 tys. osób, które wzięły w niej udział, aż 64 proc. było przeciwne budowie przejścia i ograniczeniu prędkości. Za zmianami opowiedziało się 26 proc. ankietowanych, a 8 proc. było za - ale tylko z uwzględnieniem samych przejść.
W ostatnich latach w Gdańsku powstało naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej, dwa przejścia na Podwalu Przedmiejskim (przy Chmielnej i Łąkowej) oraz na al. Zwycięstwa w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W tym roku ma też powstać naziemne przejście na Podwalu Grodzkim przed dworcem głównym.
Wypadki na drogach w Trójmieście
Miejsca
Opinie (461) 8 zablokowanych
-
2024-02-08 16:57
Większość firm które opieraja swoje istnienie na internecie już jest poza Gdańskiem i ich podatki też !!!!!!!!!
Wszystkie takie działania bezpośrednio odbija się ,wcześniej czy pużniej , na finansach miasta -- a im dłużej będzie to trwało tym będa większe straty !!!!!
- 6 0
-
2024-02-08 17:12
Brak słów
Na te deb...lne decyzje. Za mało korków jeszcze, masakra aż boli
- 9 0
-
2024-02-08 17:22
Bardzo zły pomysł
Bardzo zły pomysł. Większe niebezpieczeństwo dla pieszych i większe korki. Lepiej przebudować przejścia podziemne robiąc wygodne zjazdy dla niepełnosprawnych i wygodniejsze schody.
- 8 1
-
2024-02-08 17:25
Przy tych dziurach na Rzeczypospolitej
I tak większość jeździ poniżej 70. Chyba, że komuś zawieszenie niemiłe i pruje po uskokach.
- 5 0
-
2024-02-08 17:31
No w końcu
Mam nadzieję, że tunel zostanie zlikwidowany. Po nawet małym deszczu jest woda w środku. Popękane zbrojenia. Grozi katastrofą budowlaną.
- 0 7
-
2024-02-08 17:46
I jeszcze
10 bloków na pasie startowym na Jana Pawła robi się ciasno i głośno na Zaspie, czas uciekać.
- 6 0
-
2024-02-08 18:29
Jestem kierowcą, mieszkańcem Żwirki i Wigury
I jak czytam komentarze, to nie mogę zrozumieć jak można być tak mocno "przyspawanym" do samochodów. Częściej poruszam się autem niż na nogach, ale w pełni popieram budowę tego przejścia. Ba, według mnie powinno powstać drugie zaraz obok, bliżej Kościuszki (przy pizzerii Leone) z chodnikiem pomiędzy drzewami (wzdłuż torów tramwajowych) łączącym się z przejściem przy Kościuszki. A tutaj kierowcy wieszczą dramat, bo im prędkość zmniejszą i oddadzą trochę przestrzeni pieszym.
- 1 12
-
2024-02-08 18:55
Chętnie posłucham wyjaśnień Miasta
Kiedys zrezygnowano z przejść naziemnych i zrobiono przejścia podziemne i kładki nad ulicą. Na pewno decyzje te były poparte analizami i poniesiono znaczne koszty. Teraz rozumiem, że miasto uwaza, że tamte inwestycje i decyzje były błędem i idziemy w dalsze inwestycje ktore będą bardzo kosztowne.
Czyli publiczne pieniądze są wywalane w błoto
Będę wdzięczna za umieszczenie szerszych badań jak ta zmiana wpłynie na ruch drogowy. Po południu Rzeczypospolitej stoi.rozumiem, że chcecie to jeszcze bardziej poprawić- 7 1
-
2024-02-08 19:27
Natychmiast wprowadzic rozwiazania jak w Paryzu 20euro za godzine postoku suwem w miescie !!Szybko skoncza sie korki w miescie
- 2 4
-
2024-02-08 19:45
Zapomnieli o zwężeniu jezdni do 1 pasa,
drodze dla rowerów, zatokach dla elektrycznych autobusów, falochronio i falomatach... - za to mózgi urzędników w GZDiZ falują coraz bardziej. Mamy przecież sezon sztormowy...
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.