• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Początek zmian na Rzeczypospolitej: 5 przejść i prędkość 50 km/h

Maciej Korolczuk
8 lutego 2024, godz. 10:00 
Opinie (461)
Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku.

Pierwsze naziemne przejście dla pieszych powstanie w tym roku na skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z HynkaMapka. Docelowo na całej alei od Legionów do Chłopskiej ma powstać ich aż pięć. Maksymalna prędkość zostanie ograniczona z 70 do 50 km/h.



Pół roku ma potrwać budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem. Nowe przejście powstanie w rejonie skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z Hynka, gdzie do tej pory piesi byli skazani na korzystanie z tunelu podziemnego.

- Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest na koniec lutego.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej.

Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej.

Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.


Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h. Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h.

Zdania czytelników podzielone



Co ciekawe, przeciwni budowie przejścia przy ETC są nasi czytelnicy. W ankiecie pod ostatnim artykułem na ten temat spośród 2,5 tys. osób, które wzięły w niej udział, aż 64 proc. było przeciwne budowie przejścia i ograniczeniu prędkości. Za zmianami opowiedziało się 26 proc. ankietowanych, a 8 proc. było za - ale tylko z uwzględnieniem samych przejść.

W ostatnich latach w Gdańsku powstało naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej, dwa przejścia na Podwalu Przedmiejskim (przy Chmielnej i Łąkowej) oraz na al. Zwycięstwa w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W tym roku ma też powstać naziemne przejście na Podwalu Grodzkim przed dworcem głównym.

Miejsca

Opinie (461) 8 zablokowanych

  • Większość firm które opieraja swoje istnienie na internecie już jest poza Gdańskiem i ich podatki też !!!!!!!!!

    Wszystkie takie działania bezpośrednio odbija się ,wcześniej czy pużniej , na finansach miasta -- a im dłużej będzie to trwało tym będa większe straty !!!!!

    • 6 0

  • Brak słów

    Na te deb...lne decyzje. Za mało korków jeszcze, masakra aż boli

    • 9 0

  • Bardzo zły pomysł

    Bardzo zły pomysł. Większe niebezpieczeństwo dla pieszych i większe korki. Lepiej przebudować przejścia podziemne robiąc wygodne zjazdy dla niepełnosprawnych i wygodniejsze schody.

    • 8 1

  • Przy tych dziurach na Rzeczypospolitej

    I tak większość jeździ poniżej 70. Chyba, że komuś zawieszenie niemiłe i pruje po uskokach.

    • 5 0

  • No w końcu

    Mam nadzieję, że tunel zostanie zlikwidowany. Po nawet małym deszczu jest woda w środku. Popękane zbrojenia. Grozi katastrofą budowlaną.

    • 0 7

  • I jeszcze

    10 bloków na pasie startowym na Jana Pawła robi się ciasno i głośno na Zaspie, czas uciekać.

    • 6 0

  • Jestem kierowcą, mieszkańcem Żwirki i Wigury

    I jak czytam komentarze, to nie mogę zrozumieć jak można być tak mocno "przyspawanym" do samochodów. Częściej poruszam się autem niż na nogach, ale w pełni popieram budowę tego przejścia. Ba, według mnie powinno powstać drugie zaraz obok, bliżej Kościuszki (przy pizzerii Leone) z chodnikiem pomiędzy drzewami (wzdłuż torów tramwajowych) łączącym się z przejściem przy Kościuszki. A tutaj kierowcy wieszczą dramat, bo im prędkość zmniejszą i oddadzą trochę przestrzeni pieszym.

    • 1 12

  • Chętnie posłucham wyjaśnień Miasta

    Kiedys zrezygnowano z przejść naziemnych i zrobiono przejścia podziemne i kładki nad ulicą. Na pewno decyzje te były poparte analizami i poniesiono znaczne koszty. Teraz rozumiem, że miasto uwaza, że tamte inwestycje i decyzje były błędem i idziemy w dalsze inwestycje ktore będą bardzo kosztowne.
    Czyli publiczne pieniądze są wywalane w błoto
    Będę wdzięczna za umieszczenie szerszych badań jak ta zmiana wpłynie na ruch drogowy. Po południu Rzeczypospolitej stoi.rozumiem, że chcecie to jeszcze bardziej poprawić

    • 7 1

  • Natychmiast wprowadzic rozwiazania jak w Paryzu 20euro za godzine postoku suwem w miescie !!Szybko skoncza sie korki w miescie

    • 2 4

  • Zapomnieli o zwężeniu jezdni do 1 pasa,

    drodze dla rowerów, zatokach dla elektrycznych autobusów, falochronio i falomatach... - za to mózgi urzędników w GZDiZ falują coraz bardziej. Mamy przecież sezon sztormowy...

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane