- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Poczta Polska chce inwestować na gdyńskim Międzytorzu
Poczta Polska chce dołączyć do zabudowy Międzytorza, położonego w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego . Przy placu Konstytucji 2 ma bowiem działkę o powierzchni niemal 10 tys. m kw., która sąsiaduje z terenem objętym nowym planem zagospodarowania przestrzennego.
- Nawiązując współpracę z Pocztą Polską wykorzystujemy nasze dotychczasowe doświadczenie w prowadzeniu projektów deweloperskich z różnymi inwestorami. Obecnie realizowanych i planowanych jest 16 takich projektów. Ich łączna wartość to około 4,66 mld euro - mówi Jarosław Bator, członek Zarządu PKP S.A.
Majątek poczty to przede wszystkim działka, która zajmuje niemal 10 tys. m kw. Zlokalizowana jest przy placu Konstytucji 2. Jest tam obecnie niezbyt efektowny kompleks biurowy oraz placówka Poczty Polskiej. Przyległe tereny mają jednak niedługo zmienić się nie do poznania. Nowy plan zagospodarowania przestrzennego zezwala bowiem na budowę znacznie wyższych budynków. I na to liczą właściciele przyległych gruntów.
Czytaj także: Kolejka linowa w centrum Gdyni.
Inwestycja ma powstać na działkach należących zarówno do poczty, jak i PKP. Konieczne jest jednak przearanżowanie głównie gruntów należących do przewoźnika kolejowego. Co tam powstanie?
- Najpierw muszą być przeniesione elementy infrastruktury kolejowej. W ciągu roku powinniśmy się z tym uporać i zacząć starania o uzyskanie pozwolenia na budowę. Na razie za wcześnie na szczegóły, co i jak wysoko chcemy tam budować. Wiadomo jedynie, że zyski z inwestycji podzielone zostaną proporcjonalnie do wkładu. Teoretycznie możemy też odkupić działkę od Poczty Polskiej - dodaje Jarosław Bator.
Przypomnijmy: większość terenu Międzytorza ma zabudować lokalny deweloper, firma Semeko.
Projekt podzielony jest na etapy, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys. m kw., a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.
- Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.
Opinie (65) 1 zablokowana
-
2015-04-21 21:27
Pan Jarosław Bator
nie jest czasem z Gdańska? Od kolesi Donka?
- 3 2
-
2015-04-21 21:29
Pięknie (1)
Naprawdę bardzo ciekawa koncepcja architektoniczna, porównajcie sobie gdańszczanie te psie budy które wam chcą postawić jako forum Radunia.
Jeszcze trochę a nasza Gdynia będzie stolicą województwa.- 10 12
-
2015-04-22 10:02
łyknij nerwosol prowokatorze
- 6 1
-
2015-04-21 21:32
Poczta nie chce inwestować tylko zarobić na działce którą posiada, a to chyba "drobna" różnica (1)
- 17 0
-
2015-04-21 21:38
Nie przeszkadzaj Szczurkowi w PRopagandzie sukcesu ;)
- 9 1
-
2015-04-21 21:39
Budynki Poczty Polskiej, przedstawione na zdjęciu, powinny wreszcie zniknąć. (2)
Należy je w końcu wyburzyć, a w ich miejscu zwolnić teren pod budowę nowoczesnego i wielokondygnacyjnego węzła przesiadkowego.
Takiego z prawdziwego zdarzenia, obsługującego pojazdy komunikacji miejskiej oraz regionalnej, a także parking dla samochodów osobowych, etc......- 9 7
-
2015-04-22 10:04
tu jest koniec trasy - tu się wysiada a nie przesiada, więc nie przesadzaj z kolejnym węzłem przesiadkowym (1)
może jeszcze miejsce dla tramwaju na Morenę ma być?
- 2 2
-
2015-04-22 14:28
Powiedz to mieszkańcom Wejherowa oraz turystom.
Zwłaszcza turystom zmierzającym latem do Łeby i na Hel. Przede wszystkim jednak mieszkańcom Gdyni, zwłaszcza z północnych dzielnic oraz Rewy, Mostów, Kosakowa......
Czas już na prawdziwy węzeł na miejscu obecnego parkingu, ale także budynków poczty i terenu z tylu za poczta.- 4 1
-
2015-04-21 21:46
bankrut inwestować. Czyje pieniądze ? publiczne z dotacji celowych- pachnie wałkiem
bankrut inwestować??? Czyje pieniądze ? publiczne z dotacji celowych podatników- pachnie wałkiem. Mam nadzieje ze Miedytorze pozyska mniej groteskowych inwestorów.
- 5 1
-
2015-04-21 21:50
moja opinia
Chore imaginacje.
- 8 2
-
2015-04-21 22:45
A kiedy nowy dworzec autobusowy?
- 9 0
-
2015-04-21 23:19
Banda złodzieii zarzadza tą pocztą
poczta polska to najgorsza firma,na potege ludzi wyzyskuja i marne grosze płaca!!!!dopoki bedzie ten złodziejski zarzad to nic sie nie zmieni
- 7 0
-
2015-04-22 00:03
Hahahahahahahahaha!
Na wizualizacjach to wszystko wygląda pięknie, a w rzeczywistości to nie będzie tak efektowne, kolorowe i porywające. Wygląda przecudnie, ale to tylko obrazki stworzone przez architektów żądnych zgarnięcia kaski za projekty. To Polska, a nie Miami.... Wygląda pięknie na obrazkach. Na obrazkach.
- 5 1
-
2015-04-22 00:39
bez tytułu (1)
Gdynia to port a port to Gdynia. Tak zawsze było. Międzytorze służy do zaopatrywania portu w tabor kolejowy, a jak widzę nikt nie bierze tego pod uwagę. Najlepiej zbudować biurowce, potem parę galerii a z portu zrobić przystań jachtową, to jest wizualizacja młodych projektantów nowej Gdyni. Tylko iż ci młodzi nie wzięli pod uwagę tego iż pieniążki dla miasta przynoszą zwiększone przeładunki w porcie a nie nikomu nie potrzebne biurowce i galerie.
- 15 2
-
2015-04-22 01:56
dodam jeszcze iż te tereny powinny być przekazane pod rozwój infrastruktury portowej, magazyny, place składowe, ale to by przeszkadzało naszej władzy, ponieważ władza ma za zadanie całkowite zniszczenie naszej gospodarki i doprowadzenie jej do ruiny. Zbudują nowe domy, biura, galerie, a jak się okaże właścicielami będą ruskie.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.