- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Poczta Polska chce inwestować na gdyńskim Międzytorzu
Poczta Polska chce dołączyć do zabudowy Międzytorza, położonego w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego . Przy placu Konstytucji 2 ma bowiem działkę o powierzchni niemal 10 tys. m kw., która sąsiaduje z terenem objętym nowym planem zagospodarowania przestrzennego.
- Nawiązując współpracę z Pocztą Polską wykorzystujemy nasze dotychczasowe doświadczenie w prowadzeniu projektów deweloperskich z różnymi inwestorami. Obecnie realizowanych i planowanych jest 16 takich projektów. Ich łączna wartość to około 4,66 mld euro - mówi Jarosław Bator, członek Zarządu PKP S.A.
Majątek poczty to przede wszystkim działka, która zajmuje niemal 10 tys. m kw. Zlokalizowana jest przy placu Konstytucji 2. Jest tam obecnie niezbyt efektowny kompleks biurowy oraz placówka Poczty Polskiej. Przyległe tereny mają jednak niedługo zmienić się nie do poznania. Nowy plan zagospodarowania przestrzennego zezwala bowiem na budowę znacznie wyższych budynków. I na to liczą właściciele przyległych gruntów.
Czytaj także: Kolejka linowa w centrum Gdyni.
Inwestycja ma powstać na działkach należących zarówno do poczty, jak i PKP. Konieczne jest jednak przearanżowanie głównie gruntów należących do przewoźnika kolejowego. Co tam powstanie?
- Najpierw muszą być przeniesione elementy infrastruktury kolejowej. W ciągu roku powinniśmy się z tym uporać i zacząć starania o uzyskanie pozwolenia na budowę. Na razie za wcześnie na szczegóły, co i jak wysoko chcemy tam budować. Wiadomo jedynie, że zyski z inwestycji podzielone zostaną proporcjonalnie do wkładu. Teoretycznie możemy też odkupić działkę od Poczty Polskiej - dodaje Jarosław Bator.
Przypomnijmy: większość terenu Międzytorza ma zabudować lokalny deweloper, firma Semeko.
Projekt podzielony jest na etapy, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys. m kw., a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.
- Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.
Opinie (65) 1 zablokowana
-
2015-04-22 17:19
POCZTA = papier ,mydło i powidło + niechcąco przekazy i listy
- 1 0
-
2015-04-22 19:30
międzytorze czy DUBAJ
Prima Aprilis był już 4 tygodni wcześniej , ktoś zamieścił kilka fotek z DUBAJU i jedzie na całego , oj nie ładnie z miasta szczurka się naigrywać
- 1 0
-
2015-08-25 18:19
No, zobaczymy, czy to kiedykolwek powstanie
Szczerze wątpię.
- 0 0
-
2016-11-24 11:04
Ciekawe wizje...
...problem polega na tym, że w tej formie NIE do zrealizowania w Trójmieście. Co do mieszkaniówki - wszystko zależy od koniunktury. Jeżeli Międzytorze trafi na dobry czas i duży popyt, mieszkania w tym miejscu na pewno się sprzedadzą - o ile oczywiście deweloper nie przesadzi z cenami. Jest też szansa, że w budynkach tych będą mieszkać mieszkańcy, a nie przyjezdne na weekendy, wakacje czy wieczory kawalersko-panieńskie bydło, przez które mieszkanie w eleganckich budynkach (np. Sea Towers) jest szczególnie w sezonie koszmarem. Kolejna sprawa - biznes. Nie można rozwoju centrum miasta oprzeć na samych mieszkaniach. Muszą powstać powierzchnie biurowe, usługowo-handlowe, sportowo-rekreacyjne. Z tym, że nie w wysokościowcach, po 150-200 m, które są mrzonką zbyt ambitnych deweloperów, których potem boleśnie weryfikuje rzeczywistość i konieczność wynajmu po stawkach znacznie niższych, niż choćby w W-wie, o innych krajach europejskich nie wspominając. Projekt jest super, ale w tych wszystkich deklaracjach potrzeba realizmu i pragmatycznego podejścia.
Aha - no i kwestia najważniejsza. Komunikacja. Międzytorze musi zostać dobrze skomunikowane i to nie tylko dla samochodów, ale przede wszystkim dla osób korzystających z komunikacji publicznej - autobusów, trolejbusów i pociągów.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.