• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podania jak na dłoni

(boj)
9 marca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Już niedługo urzędnicy w gdyńskim magistracie nie będą mogli opowiadać klientom bajek, że ich sprawa "się przeciąga". Władze Gdyni kupiły elektroniczny system zarządzania, dzięki któremu petent będzie mógł w każdej chwili sprawdzić w jakiej fazie załatwiania jest jego sprawa i kto w tej chwili za nią odpowiada.

- Niekoniecznie musi być tak, że w każdej sprawie interesant musi wędrować od pokoju do pokoju. To jego podanie musi wędrować, a nie on - mówi Jerzy Zając, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni. - Kupiliśmy system informatyczny, który pozwoli śledzić każdy dokument w urzędzie i każdy termin jego opracowania. Kontakt z klientem może być spokojnie ograniczony. Pozwoli nam to na pracę przy biurku, a jednocześnie każda sprawa będzie załatwiana szybko i w trybie procedury.

Takie procedury czyli ścieżki postępowania urzędnika są właśnie opracowywane. Pozwolą na sprawdzenie, czy urzędnik załatwia sprawę tak, jak należy i czy nie przekracza terminów. Komputerowy system zarządzania będzie na początku śledził same dokumenty, a po opracowaniu procedur - stan załatwiania spraw.

- Klient nie będzie musiał błąkać się po urzędzie szukając urzędnika. - dodaje Mariusz Szpaczyński, naczelnik Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Gdyni. - System będzie kosztował ok. 370 tys. zł. Po zainstalowaniu go na 500 stanowiskach rozpoczną się szkolenia pracowników.

To kolejny krok władz Gdyni, by uczynić pracę samorządu "przejrzystą" i przyjazną dla klienta. Od dawna działa w magistracie m.in. punkt, gdzie można uzyskać informację o sposobie załatwienia sprawy czy otrzymać kartę informacyjną z takimi szczegółami. Na drzwiach pojawiły się nazwiska urzędników z informacją o zakresie załatwiania przez nich spraw. Opracowano katalog firm, które świadczą np. usługi geodezyjne - ma to ukrócić wskazywanie przez urzędników zaprzyjaźnionej firmy. Władze publikują też informacje skąd pochodzą gminne finanse i na co są wydawane. Opracowano też Kodeks Etyki dla pracowników urzędu.
(boj)

Opinie (41) 1 zablokowana

  • Żal Was Sciska....

    a prawda jest taka, że te wszystkie zarzuty pod kierunkiem Gdyni to zwykła zazdrść gdańszczan. Od dawna wiadomo,że Gdynia jest lepiej zarządzana i ma szybciej sie rozwija niz wieś Gdańsk położona gdzieś miedzy Sopotem a Pruszczem.
    Ps. Gratulacje za rozstrzygniety przetarg na zakup nowych autosbusów niskopodłogowych he he he he na takie szopki to tylko w Gdańsku mogą sobie pozwolić

    • 0 0

  • WaszkaZ

    ISO - to jest uporządkowana biurokracja, ale taka która ulatwia pracę. Naprawdę!

    • 0 0

  • Zazdrość?

    Tak, jest czego Gdyni zazdrościć. Proponuję spacerek po Grabówku czy Chylonii np. i wizytę w UM. Uśmiechnięte urzędniczki - dobry kawał.

    • 0 0

  • Locoski

    Miałam kilka okazji załatwiać różne sprawy w UM w Gdyni. I naprawdę zawsze trafiłam na mile panie.... może to dlatego, ze ja jestem bardzo miła :-))))

    • 0 0

  • Systemy informatyczne nie pomogą, gdy się zatrudnia ludzi nieprzyjemnych i obrażających petentów.
    Tak chamskeigo potraktowania petenta jak w Urzędzie w Gdyni jeszcze nie spotkałem

    • 0 0

  • Kiki

    Albo tzw. fart. Też staram się być miły i cierpliwy.

    • 0 0

  • locoski

    Borealny mędrcu ty - przejdz sie po letniewie albo orunii na początek, a zobaczysz wielki gdańsk. Gwiazdę północy, której jakoś nikt specjalnie nie dostrzega..

    • 0 0

  • Golum

    nie chwal się swoją dzielnicą.

    • 0 0

  • zaraz sie zacznie

    ktore miasto lepsze, wyzszośc Gdynia nad Gdanskiem itp. Polak dla Polaka jak wilk, zamist sie wspierac .

    • 0 0

  • Golem

    Ale mi przygadał. Czy ja każę komuś czegoś zazdrościć?
    Miło się czyta gdyńskie kompleksy o tym że ktoś wypisując negatywną opinię czegoś tam na pewno zazdrości.
    Co do mojej mądrości to na pewno nie roszczę sobie jakiegoś monopolu na wszechwiedzę ale Ty pewnie i tak wiesz lepiej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane