• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Maciej Naskręt
14 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku. Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku.

Do końca 2019 r. powstanie projekt budowy dwóch wiaduktów, które umożliwią bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej na ul. Równej zobacz na mapie Gdańska i przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Czy budowa nowych przejazdów na Oruni zwiększy atrakcyjność dzielnicy?

W poniedziałek, 12 marca została podpisana umowa na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65. Koncepcja dotyczyć będzie budowy bezkolizyjnych przejść i przejazdów głównej linii kolejowej w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i koncepcji wygrała firma Transprojekt Gdańsk. Umowa opiewa na niemal 1,5 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.

W tym czasie Transprojekt Gdańsk ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.

Możliwe dofinansowanie



Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę" na budowę wiaduktu. Partnerstwo z PKP ma zwiększyć szanse na pozyskiwanie dofinansowania. Natomiast PKP PLK będzie starać się o wpisanie budowy bezkolizyjnego przejazdu w ul. Równej do Krajowego Programu Kolejowego.

Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni. Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni.

Teraz projekt, a co z budową?



Jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańskaul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska.

Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie planują realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Nakielskiej zobacz na mapie Gdańska. Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańskaul. Równą zobacz na mapie Gdańska. Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha. zobacz na mapie Gdańska

W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańska pojawi się przejście podziemne dla pieszych, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska przejście podziemnie już nie powstanie. Piesi będą chodzić nowym wiaduktem.

Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. zobacz na mapie Gdańska. Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.

Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.

Opinie (118) 7 zablokowanych

  • Przeca bedą się starać o fundusze z ... (2)

    Dla budyńka wazniejszy był zardzewiały ecs wielbiący chwałę bolka!wstyd,metropolia made in Pszczółki ma wiadukt i tunel,a tu projekt pod koniec 2019...dramat

    • 11 12

    • (1)

      Robią w okolicy most na starogardzkiej i za chwilę rusza budowa wiaduktu na trakcie. Wszystkiego na raz przecież nie rozkopią

      • 5 1

      • Po co gadasz z pisim trollem? Dla niego jak by się Gdańsk nie rozwijał to i tak będzie źle. Mają nawet całe podręczniki trollowania gdzie jest jak dla debili napisane co pisać w zależności od sytuacji

        • 6 1

  • Można **ać na pis,ja to rozumie

    ale chwalić i głaskać tuska czy budynia...

    • 4 8

  • nie zgadzam się (1)

    przecież te wiadukty zaburzą tkankę miejską Orunii, tak jak już sama linia kolejowa rozcina życie i stosunki ludzkie w tej dzielnicy, najlepiej byłoby tę linię zlikwidować a na jej miescu idealnie powstałby park z deptakiem i ścieżką rowerową

    • 8 13

    • Wiadukty łączą jelopie

      Puknij się w durny łeb.

      • 1 0

  • Tiry na tory! (1)

    • 5 2

    • Tir w tor

      Tir w tor tirem. Tor w tiru. Fajna na zabawa słowna.

      • 0 0

  • Na wybory do stodoły...śpiewał nieodżałowany Bohdan Smoleń

    Teraz na wybory przez wiadukty!
    Oj Pawełku,triki się tym razem nie udadzą!!
    Zamiast tych blach za miliardy przy stoczni,zamiast sobie w nastym M5 podziemny garaż,o zwykłych ludziach nie myślałeś?Teraz ludzie o tobie pomyślą!

    • 6 4

  • Brawo Gdańsk, może te przejazdy nie są aż tak niezbędne, ale zawsze lepiej wybudować nawet na przyszłość.

    • 7 2

  • a w Gdyni się nie da .... (1)

    podobno nie szybciej niż 2022.... bo się nie da....

    • 6 1

    • 2022 to i tak byłby sukces

      2022 to zrobią remont szlabanow bo na wiadukt Gdynia jest za głupia i zdezorganizowana.

      • 1 0

  • ponoć w Pruszczu Gdańskim (1)

    z Sikorskiego na Komarowo jest planowany,
    ale PKP bojkotuje i nie pozwala, a tam nawet wiadukt,
    typu serpentyna ala omega mógłby powstać albo choćby tudzież tunel

    • 4 0

    • W Pruszczu zbudowali wiadukt nad torami w ramach obwodnicy Pruszcza. W Gdyni się nie da

      • 5 0

  • więcej przejść i przejazdów bezkolizyjnych (1)

    żadnych naziemnych

    • 2 2

    • Nad torami jak najbardziej

      • 0 0

  • (1)

    Za dużo zmian w tych projektach względem stanu istniejącego. Zamiast zrobić same tunele/wiadukty w miejscach istniejących przejazdów to wymyślają jak rozwalić pół dzielnicy

    • 6 6

    • Jak zbudować?

      Jeżeli w miejscu istniejących przejazdów robić wiadukty/tunele, to przecież trzeba je zamknąć na czas budowy! I to na jakieś półtora roku (dwa sezony budowlane).

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane