- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni
Do końca 2019 r. powstanie projekt budowy dwóch wiaduktów, które umożliwią bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej na ul. Równej i przy ul. Sandomierskiej w Gdańsku.
Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i koncepcji wygrała firma Transprojekt Gdańsk. Umowa opiewa na niemal 1,5 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.
W tym czasie Transprojekt Gdańsk ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.
Możliwe dofinansowanie
Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę" na budowę wiaduktu. Partnerstwo z PKP ma zwiększyć szanse na pozyskiwanie dofinansowania. Natomiast PKP PLK będzie starać się o wpisanie budowy bezkolizyjnego przejazdu w ul. Równej do Krajowego Programu Kolejowego.
Teraz projekt, a co z budową?
Jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej .
Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie planują realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej i ul. Nakielskiej . Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską a ul. Równą . Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha.
W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej pojawi się przejście podziemne dla pieszych, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej przejście podziemnie już nie powstanie. Piesi będą chodzić nowym wiaduktem.
Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. . Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.
Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.
Opinie (118) 7 zablokowanych
-
2018-03-15 10:29
Jakby po II wojnie swiatowej w takim tempie odbudowywano Polske, to do tej pory zylibysmy w ruinach
- 3 1
-
2018-03-15 11:20
w chruszczu ktańskim
winien powstać na południu miasda
- 1 1
-
2018-03-15 14:25
a kiedy jakikolwiek wiadukt w Gdyni?
- 1 0
-
2018-03-17 12:30
Niegowo
Jak zwykle o dzielnicy lipce Niegowska nikt nie mówi że będąc usytulowani zaraz obok wjazdu na s7 zostajemy odcięci od świata i w ciągu roku musimy nadrabiać 10000 tyś km no ale cóż PKP ma to w du....e a jak budowano S7 obiecano nam na spotkaniach ze będzie szybki dostęp do s7 i co teraz kto się pod tym podpisze
- 0 0
-
2024-03-08 12:02
wiadomo coś nowego
6 lat minęło, a przejazdów jak nie było, tak nie ma. Alternatywy dla Traku św. Wojeciach jak nie było, tak nie ma. Ul. Nowiny jak było z dziurami, tak jest...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.