- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Podpisano umowę na budowę Obwodnicy Metropolitalnej. Powstanie za 4 lata
Będzie kosztowała prawie 1,5 mld zł i ma być gotowa w 2025 roku. W obecności premiera Mateusza Morawieckiego właśnie podpisano umowę na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.
Projektanci OMT założyli, że droga przejmie tranzyt, który zmierza do Trójmiasta autostradą A1 i drogą S7 od południa i wschodu i kieruje się na zachód, w stronę Słupska i Szczecina.
Być może, o ile na gdańskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta wprowadzony zostanie zakaz poruszania się TIR-ów, z OMT skorzystają też ciężarówki jadące do i z portu w Gdyni, przez węzeł Chwaszczyno i gdyński odcinek Trasy Kaszubskiej.
Dwa odcinki i dwaj wykonawcy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Inwestycja, prowadzona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad i finansowana z budżetu państwa, będzie mieć dwóch wykonawców, bo prace podzielono na dwa zadania.
16-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa wraz z 7-kilometrową obwodnicą Żukowa zbuduje konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Otrzymają za to 777 mln zł.
16,3-kilometrowy odcinek z Żukowa do Chwaszczyna zbuduje Budimex. Firma otrzyma za to ponad 715 mln zł.
Uroczystość z udziałem premiera
Umowę z wykonawcami podpisano w piątek, 16 kwietnia. Uroczystość z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego odbyła się w okolicach Milwina, wsi w powiecie wejherowskim.
- Budujemy drogi ekspresowe, krajowe, obwodnice, gminne, powiatowe, wiadukty, żeby zapewnić jak największy komfort jazdy, bezpieczeństwo, czyste powietrze oraz dać impuls gospodarczy - mówił premier. - Nasza ścieżka wsparcia przedsiębiorców i ratowania miejsc pracy okazała się skuteczna. Wczoraj dotarły dane z KE, które potwierdzają, że mamy jeden z najwyższych przyrostów zatrudnienia.
Kluczowe połączenie z Trasą Kaszubską
Co ciekawe, Milwino nie leży na trasie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Od znajdującego się najbliżej Chwaszczyna dzieli je dystans ok. 20 km.
Dlaczego więc właśnie je wybrano na miejsce podpisania umów?
Budowa OMT ruszy nie wcześniej niż za kilkanaście miesięcy, bo wykonawcy muszą zacząć od opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania opinii, uzgodnień i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Obecnie więc w terenie nie są prowadzone żadne prace budowlane, które byłyby atrakcyjnym tłem dla takiej uroczystości.
Z kolei przez okolice Milwina przebiega budowana od półtora roku Trasa Kaszubska, która połączy się z OMT na węźle w Chwaszczynie.
Obie drogi uzupełniają się: o ile OMT pozwoli ominąć kierowcom Trójmiasto, to Trasa Kaszubska pozwoli im ominąć Małe Trójmiasto Kaszubskie (Rumia, Reda, Wejherowo) w drodze do Słupska i dalej do Szczecina.
Prace na Trasie Kaszubskiej są już mocno zaawansowane. Odcinek w okolicach Milwina powinien zostać oddany do użytku w marcu 2022 roku.
Dron nad powstającą Trasą Kaszubską
Opinie (255) 6 zablokowanych
-
2021-04-16 13:58
Wytłumaczył?
Co robił Adamczyk wokół S6 przez kilka lat? Zdążą cokolwiek oddać do użytku przed nieuchronną zmianą rządu? Co z LK202? Projekt miał być juź dawno gotowy!
- 18 4
-
2021-04-16 13:59
(3)
No ciekawe, 4 lata i budowa 32 km. Trasa Kaszubska ma 42 km i podpisano kontrakt na 2 lata.
- 10 6
-
2021-04-16 14:38
He
Zobacz ile tam będzie estakad...
- 1 2
-
2021-04-16 15:11
4 lata (1)
Trasa Kaszubska została podpisana w 2018 roku w formie projektuj i buduj, więc też potrwa 4 lata, czyt. do 2022 roku. Same prace budowlane, z wykupem ziem, pracami archeologicznymi itd trwają około 2 - 2,5 roku, a projekt wraz z pozwoleniami około 1,5 roku, więc nie jątrz.
- 3 2
-
2021-04-16 20:16
Za PO budowali znacznie szybciej
- 0 3
-
2021-04-16 14:03
No, nie byłbym takim optymistą. Niedługo zapewne do władzy wróci opozycja i będzie - piniędzy ni ma i nie będzie... (1)
- 21 8
-
2021-04-18 07:17
Akurat tu mieli rację. Piniedzy nie ma. Rząd zadłuża nas wszystkich aby dać. Wejdź na licznik długu.
- 0 0
-
2021-04-16 14:05
Trochę za bardzo za zachód wygięta ta obwodnica
To raczej dwie drogi expresowe Żukowo-Trójmiasto - ale niech tam.
- 12 0
-
2021-04-16 14:06
Nie ma szans .
Zdanie z artykułu : ,, Budowa OMT ruszy nie wcześniej niż za kilkanaście miesięcy, bo wykonawcy muszą zacząć od opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania opinii, uzgodnień i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej " . To na bank zajmie min. pełne 2 lata , a w pozostałe 2,5 roku to tej OMT nie ma szans na oddanie do użytku .
- 9 4
-
2021-04-16 14:12
Co za czasy...
Kiedyś robili imprezę na zakończenie budowy (przecięcie wstęgi itd.), teraz muszą zadowolić się podpisaniem umowy, że kiedyś coś ma powstać. Kiepsko...
- 12 5
-
2021-04-16 14:14
A wyjdzie jak zawsze... (1)
Ta obwodnica nie poprawi tranzytu tyle ile trzeba. Co więcej - spowoduje extremalnie dynamiczny rozwój wioch wokół Trójmiasta, przez co po kolejnych 5 latach się zatka wszystko podwójnie. Dziś brakuje dojazdów i zjazdów z istniejącej obwodnicy - dokładanie dobrych dróg wokół, skutkuje zwiększeniem ruchu, a nie rozładowaniem.
Juz teraz Janusze biznesu kupują działki na zad*piach, z zerowym dojazdem, a potem będą lamentować jak to albo im obwodnicę postawili, albo brakuje drogi dojazdowej, a przeca do Trójmiasta muszą dojeżdżać ze swojego niewykończonego domu...- 11 14
-
2021-04-17 20:39
Czy ktoś policzył ile jest tego mitycznego tranzytu?
Ciężarówki jadące z Elbląga do Szczecina pragnące ominąć aglomerację gdańską to jaki procent ruchu na obwodnicy? 1%? czy 2%?
- 0 0
-
2021-04-16 14:14
Pan Horała 10 lat temu wbił szpadel pod OPAT (2)
i jakoś słuch co do inwestycji zaginął
- 24 5
-
2021-04-16 14:20
Horała wbił łopatę pod OPAT a wylądował w Baranów CPK (1)
- 8 0
-
2021-04-16 15:46
I jak tu można oszukać przeznaczenie?
- 3 0
-
2021-04-16 14:15
O... pinokio w Gdańsku
- 15 9
-
2021-04-16 14:16
Gdansk Nowy Nowy P
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.