• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano umowę na budowę Obwodnicy Metropolitalnej. Powstanie za 4 lata

Michał Stąporek
16 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Obwodnica Metropolitalna powstanie za cztery lata. Pozwoli na ominięcie przeciążonej obwodnicy Trójmiasta i lepsze połączenie kaszubskich gmin z metropolią. Obwodnica Metropolitalna powstanie za cztery lata. Pozwoli na ominięcie przeciążonej obwodnicy Trójmiasta i lepsze połączenie kaszubskich gmin z metropolią.

Będzie kosztowała prawie 1,5 mld zł i ma być gotowa w 2025 roku. W obecności premiera Mateusza Morawieckiego właśnie podpisano umowę na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.



Czy OMT sprawi, że obwodnica Trójmiasta się udrożni?

32-kilometrowa droga połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, powstającym w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

Projektanci OMT założyli, że droga przejmie tranzyt, który zmierza do Trójmiasta autostradą A1 i drogą S7 od południa i wschodu i kieruje się na zachód, w stronę Słupska i Szczecina.

Być może, o ile na gdańskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta wprowadzony zostanie zakaz poruszania się TIR-ów, z OMT skorzystają też ciężarówki jadące do i z portu w Gdyni, przez węzeł Chwaszczyno i gdyński odcinek Trasy Kaszubskiej.



Dwa odcinki i dwaj wykonawcy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej



Inwestycja, prowadzona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad i finansowana z budżetu państwa, będzie mieć dwóch wykonawców, bo prace podzielono na dwa zadania.

16-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa wraz z 7-kilometrową obwodnicą Żukowa zbuduje konsorcjum firm MirbudKobylarnia. Otrzymają za to 777 mln zł.

16,3-kilometrowy odcinek z Żukowa do Chwaszczyna zbuduje Budimex. Firma otrzyma za to ponad 715 mln zł.

Uroczystość z udziałem premiera



Umowę z wykonawcami podpisano w piątek, 16 kwietnia. Uroczystość z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego odbyła się w okolicach Milwina, wsi w powiecie wejherowskim.

Premier Mateusz Morawiecki na placu budowy Trasy Kaszubskiej uczestniczył w podpisaniu umowy na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Premier Mateusz Morawiecki na placu budowy Trasy Kaszubskiej uczestniczył w podpisaniu umowy na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.
- Budujemy drogi ekspresowe, krajowe, obwodnice, gminne, powiatowe, wiadukty, żeby zapewnić jak największy komfort jazdy, bezpieczeństwo, czyste powietrze oraz dać impuls gospodarczy - mówił premier. - Nasza ścieżka wsparcia przedsiębiorców i ratowania miejsc pracy okazała się skuteczna. Wczoraj dotarły dane z KE, które potwierdzają, że mamy jeden z najwyższych przyrostów zatrudnienia.

Kluczowe połączenie z Trasą Kaszubską



Co ciekawe, Milwino nie leży na trasie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Od znajdującego się najbliżej Chwaszczyna dzieli je dystans ok. 20 km.

Dlaczego więc właśnie je wybrano na miejsce podpisania umów?

Budowa OMT ruszy nie wcześniej niż za kilkanaście miesięcy, bo wykonawcy muszą zacząć od opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania opinii, uzgodnień i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Terminy oddawania do użytku kolejnych odcinków Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Lęborka. Terminy oddawania do użytku kolejnych odcinków Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Lęborka.
Obecnie więc w terenie nie są prowadzone żadne prace budowlane, które byłyby atrakcyjnym tłem dla takiej uroczystości.

Z kolei przez okolice Milwina przebiega budowana od półtora roku Trasa Kaszubska, która połączy się z OMT na węźle w Chwaszczynie.

Obie drogi uzupełniają się: o ile OMT pozwoli ominąć kierowcom Trójmiasto, to Trasa Kaszubska pozwoli im ominąć Małe Trójmiasto Kaszubskie (Rumia, Reda, Wejherowo) w drodze do Słupska i dalej do Szczecina.

Prace na Trasie Kaszubskiej są już mocno zaawansowane. Odcinek w okolicach Milwina powinien zostać oddany do użytku w marcu 2022 roku.

Dron nad powstającą Trasą Kaszubską

Opinie (255) 6 zablokowanych

  • Brawo rząd (2)

    A trolle z po kod ko i innych wynalazków niech sobie plują jadem. To tylko garstka

    • 2 8

    • Jasne... (1)

      "Trolle"... Albo nie znasz faktów, albo jesteś na etacie lub umowie - zleceniu.

      • 2 1

      • Uchachany

        Nie karmić trola

        • 1 1

  • Nieudolna propaganda

    Od 4 miesięcy rząd PiS nie jest w stanie podpisać umów na kolejne odcinki S6, na zachód od Bożegopola...

    • 5 2

  • NIe "powstanie za 4 lata" tylko: "ma powstać za 4 lata". Piszmy precyzyjnie. (2)

    Nie chodzi mi o złośliwości, że w przeszłości różne ekipy, różne rzeczy obiecywały. Dziennikarz powinien posługiwać się stylem neutralnym - jeśli coś jest zależne od przyszłych okoliczności, to należy to komunikować. Polityk może sobie pozwolić na napinkę, ryzykując, ale niewiele bo większość wyborców to sklerotycy i tak zapomną o deklaracjach sprzed lat.

    • 6 1

    • Info to towar (1)

      Nikt niczego nie ryzykuje. Ani politycy ani dziennikarzeLudzie pamiętają większość informacji, przez maks. 2 tygodnie. Liczy się liczba kliknięć i za to dziennikarzowi płacą. Po liczbie komentarzy myślę, że będzie pochwała od szefa, a nawet malutka premia

      • 0 0

      • W tym wypadku nie chodzi o podejście biznesowe, tylko raczej niestaranność lub niedouczenie.

        Klikalność byłaby taka sama

        • 1 0

  • Kto wybierał muzykę do filmu ?

    Natychmiast zwolnić.

    • 0 0

  • Co za bzdura z tym zakazem dla ciężarówek na obwodnicy Trójmiasta . i**otyzm i tyle.

    • 0 0

  • Taa

    Jakby GDDKiA umiała planować drogi, to jeżeli głównym celem OMT jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obwodnicy w kierunku wschód - zachód na S6, to by nie skręcała przed Chwaszczynen w kierunku Gdyni, tylko jechała na północny zachód. Ale zaplanować przebieg dwóch dróg, S6 i OMT w tym samym czasie to za trudne.... To powinien być jeden projekt od początku.

    • 0 0

  • Niezbyt rozumiem, kto miałby tym jeździć

    - jak by nie patrzeć, zawsze wychodzi "naokoło". Żukowo do Gdańska? Przez Chwaszczyno czy przez Gdańsk Południe? Nie rozumiem. Jedyny sens to ruch Żukowo-Chwaszczyno i na odwrót, ale czy do tego nie wystarczyłoby solidne poszerzenie pobocza?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane