- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Podpisano umowę na budowę Obwodnicy Metropolitalnej. Powstanie za 4 lata
Będzie kosztowała prawie 1,5 mld zł i ma być gotowa w 2025 roku. W obecności premiera Mateusza Morawieckiego właśnie podpisano umowę na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.
Projektanci OMT założyli, że droga przejmie tranzyt, który zmierza do Trójmiasta autostradą A1 i drogą S7 od południa i wschodu i kieruje się na zachód, w stronę Słupska i Szczecina.
Być może, o ile na gdańskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta wprowadzony zostanie zakaz poruszania się TIR-ów, z OMT skorzystają też ciężarówki jadące do i z portu w Gdyni, przez węzeł Chwaszczyno i gdyński odcinek Trasy Kaszubskiej.
Dwa odcinki i dwaj wykonawcy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Inwestycja, prowadzona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad i finansowana z budżetu państwa, będzie mieć dwóch wykonawców, bo prace podzielono na dwa zadania.
16-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa wraz z 7-kilometrową obwodnicą Żukowa zbuduje konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Otrzymają za to 777 mln zł.
16,3-kilometrowy odcinek z Żukowa do Chwaszczyna zbuduje Budimex. Firma otrzyma za to ponad 715 mln zł.
Uroczystość z udziałem premiera
Umowę z wykonawcami podpisano w piątek, 16 kwietnia. Uroczystość z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego odbyła się w okolicach Milwina, wsi w powiecie wejherowskim.
- Budujemy drogi ekspresowe, krajowe, obwodnice, gminne, powiatowe, wiadukty, żeby zapewnić jak największy komfort jazdy, bezpieczeństwo, czyste powietrze oraz dać impuls gospodarczy - mówił premier. - Nasza ścieżka wsparcia przedsiębiorców i ratowania miejsc pracy okazała się skuteczna. Wczoraj dotarły dane z KE, które potwierdzają, że mamy jeden z najwyższych przyrostów zatrudnienia.
Kluczowe połączenie z Trasą Kaszubską
Co ciekawe, Milwino nie leży na trasie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Od znajdującego się najbliżej Chwaszczyna dzieli je dystans ok. 20 km.
Dlaczego więc właśnie je wybrano na miejsce podpisania umów?
Budowa OMT ruszy nie wcześniej niż za kilkanaście miesięcy, bo wykonawcy muszą zacząć od opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania opinii, uzgodnień i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Obecnie więc w terenie nie są prowadzone żadne prace budowlane, które byłyby atrakcyjnym tłem dla takiej uroczystości.
Z kolei przez okolice Milwina przebiega budowana od półtora roku Trasa Kaszubska, która połączy się z OMT na węźle w Chwaszczynie.
Obie drogi uzupełniają się: o ile OMT pozwoli ominąć kierowcom Trójmiasto, to Trasa Kaszubska pozwoli im ominąć Małe Trójmiasto Kaszubskie (Rumia, Reda, Wejherowo) w drodze do Słupska i dalej do Szczecina.
Prace na Trasie Kaszubskiej są już mocno zaawansowane. Odcinek w okolicach Milwina powinien zostać oddany do użytku w marcu 2022 roku.
Dron nad powstającą Trasą Kaszubską
Opinie (255) 6 zablokowanych
-
2021-04-16 21:05
To jeszcze więcej aut w mieście
Zamiast w linie kolejowe budujemy kolejne drogi. Potem narzekamy na nadmiar aut w miastach
- 3 9
-
2021-04-16 23:10
Trasa S6
Zakaz tirów na obwodnicy nie jest dobrym pomysłem, to jak dojadą do danej firmy która jest przy obwodnicy i ta trasa jest krajowa i powinna być dostępna dla wszystkich. Same zakazy dla ciężarówek masakra jakaś.
- 8 2
-
2021-04-17 03:30
Brawo
A od kiedy budowa
- 3 4
-
2021-04-17 07:48
Obwodnica (1)
Swego czasu na łamach DB wypowiadał się projektant obwodnicy trójmiasta. Powiedział że obecna obwodnica była zaplanowana na ruch lat 70-80 ub. wieku. Aby poprawić jej drożność należy zbudować kolejny pas jezdny. A na ten temat cisza. Nikt się nie wypowiada, tylko bicie piany w tematach około. Może więcej racjonalizmu w myśleniu i w działaniu???
- 8 2
-
2021-04-17 21:09
Gdańsk i Gdynia nie są zainteresowane poszerzaniem obwodnicy
Bo tereny opchnęły różnym wielkim sieciom i ciągną z tego korzyści. Poszerzenie obwodnicy = koszty, sprzedaż gruntów przy obwodnicy = zyski, rachunek był prosty dlatego Adamowicz z Tuskiem i Borusewiczem wymyślili w 2010 roku obwodnicę obwodnicy żeby wypchnąć spaliny i hałas do Kolbud i Żukowa a pieniądze od Ikei zostawić w Gdańsku. PiS słusznie odłożył realizację tego kuriozalnego pomysłu ale z uwagi na walkę o głosy na Pomorzu i obawę utraty unijnych dofinansowań postanowił jednak to zbudować. W sumie Gdańsk na tym straci bo życie i tak już się wyniosło na górny taras a kolejna obwodnica wyciągnie je jeszcze dalej na zachód. I dobrze bo do śródmiescie bez dojazdówek i parkingów będą mogli zaludnić lewicowi aktywiści squattersi i rowerzyści z dreadami, co jest marzeniem obecnych władz miasta.
- 1 3
-
2021-04-17 07:58
Wybory się zbliżają
- 5 0
-
2021-04-17 08:14
Za późno.
- 4 1
-
2021-04-17 10:17
Ale celebrytka miasta z kolesiami POkowcami sie pluła ze dyskryminuja trójmiasto :)
- 4 5
-
2021-04-17 10:19
Obwodnica metropolitalna
istniejącej obwodnicy trójmiasta, a później obwodnica obwodnicy metropolitalnej.
- 3 0
-
2021-04-17 10:20
No to po kaszubach
Cały tranzyt będzie leciał teraz przez gminę Zukago i Chwaszczyno, teraz to dopiero będzie tam miazga. Tymczasem w 3 city będzie cichutko i milutko, sprytnie hehe. A lud z Zukago jeszcze się cieszy hehe
- 5 4
-
2021-04-17 10:56
Eee tam
Nie takie umowy zrywano... Po wyborach może okazać się, że kasy brak... i to niezależnie od tego, kto wygra.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.