- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (357 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (89 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (53 opinie)
- 4 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (237 opinii)
- 5 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (22 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (357 opinii)
Podszedł, zabrał kartę i ją zniszczył. "Taka jest procedura"
Chciała zapłacić kartą kredytową za zakupy w hipermarkecie. Pojawił się jednak problem i komunikat, że jej karta zostanie zabrana. Tak się też stało, a dodatkowo pracownik kartę zeskanował i zniszczył na jej oczach. - Jestem zszokowana - nie dostałam ani zniszczonej karty, ani żadnego protokołu - mówi czytelniczka Trojmiasto.pl, która na pytanie, dlaczego karta została zabrana, usłyszała jedynie, że "taka jest procedura".
Co się dokładnie wydarzyło?
12 czerwca ok. godz. 10:45 podczas próby zapłaty za towar kartą kredytową przy kasie samoobsługowej w sklepie Auchan w Centrum Handlowym Riviera terminal płatniczy wyświetlił informację, że karta, którą miałam dokonać płatności, zostanie zabrana.
W tym momencie podszedł do mnie pracownik i bez uprzedzenia odebrał mi z ręki kartę, przyłożył do terminala ponownie, stwierdził, że musi ją zabrać, bo taki jest komunikat na terminalu, po czym oddalił się w nieznanym kierunku. Zmuszona byłam biec za nim, aby dowiedzieć się, co się dzieje z moją kartą.
Pracownik dotarł do punktu informacyjnego i zeskanował kartę przez jakiś czytnik. Dlaczego? Czy skanował? Czy kopiował?
Pracownik zniszczył kartę
Pomimo mojej prośby o zwrot karty odmówiono mi jej oddania, a nawet pokazania. Pracownik stwierdził, że musi ją zniszczyć. Na moje ponowne żądanie okazania karty i wyjaśnienia sytuacji odmówił i oddalił się ponownie do miejsca, w którym dokonuje się samodzielnych płatności. Niestety musiałam ponownie biec za pracownikiem. Następnie na moich oczach została przecięta nożyczkami jakaś niezidentyfikowana karta, ponieważ (podkreślam) nie dano mi możliwości zweryfikowania, czy to była moja karta kredytowa. Pracownik Auchan dokonał przecięcia karty i ją zarekwirował, informując mnie, że teraz bank się ze mną skontaktuje.
Bank zaskoczony, managerka sklepu: taka jest procedura
Całkowicie osłupiała zaistniałą sytuacją oraz zdawkowym wyjaśnieniem i wielkim pośpiechem w działaniu ze strony pracownika sklepu natychmiast udałam się do banku, który znajduje się w pobliżu sklepu Auchan. Poinformowałam o sytuacji i zastrzegłam kartę.
Byłam pełna obaw o moje bezpieczeństwo finansowe, ponieważ straciłam swoją kartę kredytową z oczu! Pracownik banku był równie zdziwiony sytuacją i nie rozumiał, dlaczego odebrano mi bez jakiegokolwiek wyjaśnienia kartę - ponieważ bank nie wystosował takiego żądania.
Wróciłam do sklepu Auchan i poprosiłam o rozmowę z managerem sklepu. Niestety managerka chłodno przyjęła sytuację. Przyznała jedynie, że zachowanie pracownika było niewłaściwe... i na tym zakończyła rozmowę.
Moja prośba o pokazanie protokołu zniszczenia karty oraz wyjaśnienie zaistniałej sytuacji została zignorowana. Jedynie otrzymałam kolejny raz zdawkową informację: "taka jest procedura".
Nie otrzymałam żadnego pisemnego poświadczenia zaistniałej sytuacji.
Sprawa zgłoszona na policję
Telefonicznie zgłosiłam sprawę na policję i następnie udałam się na komisariat. Dopiero po interwencji funkcjonariusza zaproponowano mi powrót do sklepu, abym mogła zobaczyć swoją przeciętą kartę kredytową oraz usłyszeć przeprosiny od pracownika. Nie wróciłam już kolejny raz do sklepu, bo absurd tej sytuacji przekroczyłby wszelkie granice.
Czy ktoś z państwa spotkał się już z taką sytuacją? Czy naprawdę można zniszczyć kartę bez absolutnie żadnego protokołu, który osobiście akceptuję?
Czy jeżeli taka "procedura" istnieje, nie powinna odbyć się w bardziej cywilizowany sposób - z próbą wyjaśnia sytuacji i poinformowaniem konsumenta o wszystkich etapach przebiegu takiej procedury?
Opowiadając tę historię osobom z mojego otoczenia, nie było absolutnie nikogo, kto by się z taką sytuacją spotkał czy o niej słyszał.
Sprawę zgłosiłam również do rzecznika praw konsumenta.
Sprawa jest wyjaśniana
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy rzeczniczkę Auchan, Hannę Bernatowicz, która poinformowała, że uruchomione zostały działania wyjaśniające w tej sprawie.
- W ich wyniku potwierdziliśmy, że niestety doszło do niewłaściwego zastosowania obowiązującej w naszych sklepach procedury na wypadek konieczności zatrzymania karty płatniczej. Jest nam niezwykle przykro, że w efekcie tego zdarzenia klientka naszego sklepu znalazła się w niekomfortowej dla niej sytuacji - za co pragniemy przeprosić. Taka sytuacja nie powinna była mieć miejsca. Przykładamy ogromną wagę do zapewnienia wysokich standardów w zakresie jakości - tak w odniesieniu do oferty produktowej, jak i obsługi klientów naszych sklepów. Temu właśnie celowi służą m.in. wprowadzone w naszej sieci różnorodne procedury - także dotyczące płatności kartą płatniczą. Do sytuacji zatrzymania karty płatniczej może dojść po otrzymaniu wyraźnej instrukcji z obsługującego terminale płatnicze Auchan Centrum Usług Płatniczych, w postaci wyświetlanego na terminalu komunikatu. Jest on wyrażeniem woli emitenta karty i ma na celu ochronę finansów klienta. Komunikaty takie zazwyczaj pojawiają się, gdy karta płatnicza jest zgłoszona do zastrzeżenia, czy przeterminowana. Zgodnie z procedurą w takim przypadku klient powinien zostać poinformowany o dyspozycji emitenta jeszcze przed zatrzymaniem i zniszczeniem karty, które następnie powinno być udokumentowane w formie spisanego protokołu. Klient powinien także otrzymać wydruk z terminala potwierdzający wspomnianą dyspozycję emitenta. Na zakończenie procesu zniszczona karta wraz z protokołem odsyłana jest do emitenta (właściwego banku) - przekazała rzeczniczka.
Będzie akcja informacyjna dla pracowników
- Informujemy, że aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości zdecydowaliśmy się przeprowadzić wśród naszych pracowników akcję, której celem jest przypomnienie procedur dotyczących płatności kartą płatniczą obowiązujących w naszych sklepach - dodała rzeczniczka.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (679) 9 zablokowanych
-
2024-06-17 11:12
Opinia wyróżniona
Karta jest własnością banku! (128)
I to Bank decyduje, co z nią należy zrobić.
Bank udostępnia swoją kartę jako narzędzie płatnicze, ale może w każdej chwili taką zgodę wycofać.
Inny temat, to brak szacunku dla Klienta sklepu -niezależnie od przyczyn, pracownik powinien wyjaśnić, dlaczego musi to wykonać i zrobić to na oczach klienta.- 612 40
-
2024-06-18 10:18
(1)
Dlatego to bank a nie ja powinien płacić za kartę 30 zł.
Skoro to jego karta - niech on płaci.- 2 3
-
2024-06-18 11:04
Naprawdę geniuszu?
Nie ma to jak mieć pretensję do nie istniejącej sytuacji... Za utracone kartę nie z winy klienta się nie płaci, w każdym Banku tak jest
- 1 0
-
2024-06-18 00:33
Malo tego taka czynność powinien wykonać pracownik ochrony który posiada licencje kwalifikowanego pracownika ochrony . Zwykły pracownik sklepy po pierwsze nie ma prawa zabrac komuś karty płatniczej bo można to potraktować jako kradzież
- 7 5
-
2024-06-17 17:48
(3)
To niech pracownik banku ją zabierze a nie niezidentyfikowana osoba pracująca w zupełnie innej branży. Jak to jest możliwe, żeby terminal wydaje polecenie do zabrania karty przez człowieka, który nie ma z kartą nic wspólnego.
- 28 7
-
2024-06-18 11:07
Co za inteligentny komentarz... (1)
Mieli pracownika banku zawołać i niech wsiada i jedzie w samochód za kawałkiem plastiku wartym 2zł ? Dorośli ludzie a problemy z podstawowym myśleniem...
- 3 2
-
2024-06-18 12:32
Wygląda to
jakby na forum ruszyła produkcja wpisów jakiejś "grupy wsparcia" tej Pani, bo często są totalnie przegięte w jedną stronę
- 3 0
-
2024-06-18 10:00
?przecież
Pracownika banku tam nie było. Mieli ściągać pracownika banku?
- 7 0
-
2024-06-17 16:35
(1)
Pewnie zgubiła, zastrzegła kartę, a potem się karta znalazła. I bardzo dobrze że zniszczył bo ewentualny złodziej nadal hasał by z nie swoją kartą.
- 10 21
-
2024-06-18 09:15
to byłby hit
Gdyby zastrzegła, a potem chciała nią płacić ... ale skoro nie wiedziała z czego wynika zachowanie pracownika sklepu to zakładam, że jednak nie zastrzegła
- 8 0
-
2024-06-17 13:11
Umiesz czytać ze zrozumieniem - bank nie autoryzował żadnej blokady. (4)
- 63 10
-
2024-06-18 11:09
Organizacja płatniczą mogła. Bank nie jest właścicielem tych kart tylko organizacja płatniczą a Banki tylko korzystają z ich usług
- 0 0
-
2024-06-17 17:54
to skąd taki komunikat na terminalu? (2)
Poszkodowana nie zaprzeczyła, że istotnie wyświetlił się taki komunikat
- 15 6
-
2024-06-18 00:35
(1)
Skad komunikat to ci wyjaśnię blad odczytu karty w terminalu ale mimo to zwykły pracownik markety nie ma prawa dokonywać takiego zegos ewentualnie kogo by to być kwalifikowany pracownik ochrony
- 1 6
-
2024-06-18 09:16
Niech to wszystko wyjaśnią
bo sie nie klei
- 5 0
-
2024-06-17 13:02
I teraz mam potwierdzona informacje z banku w którym pisza by nikomu nigdy nie oddawac swojej karty bezwgledu na to co powie! (7)
Bank przestrzega by nie oddawac swoje karty pracownikom :
hotelu
sklepów restauracji czy komu kolwiek !!
Według banku nikt niema prawa decydowac o karcie płatniczej klienta !!
I tylko pracownik banku moze po prosic o jej zwrot !!
I w obecności klienta ja przeciac ale teraz juz nikt tego nie robi karte blokujeBank przestrzega by nie oddawac swoje karty pracownikom :
hotelu
sklepów restauracji czy komu kolwiek !!
Według banku nikt niema prawa decydowac o karcie płatniczej klienta !!
I tylko pracownik banku moze po prosic o jej zwrot !!
I w obecności klienta ja przeciac ale teraz juz nikt tego nie robi karte blokuje sie zdalnie.
Wszelki inne postępowanie kogokolwiek jest bezprawne!Tak samo jak bezprawne jest pobieranie prowizji za płacenie karta!!
Polska jest jedynym krajem w którym takie cyrki sie toleruje i sie je usprawiedliwia!!- 48 8
-
2024-06-17 13:35
To jest inna sytuacja (6)
Oczywiście nikt nie powinien tak po prostu móc sobie zabrać karty, jednak kiedy dokonujesz transakcji przez terminal i pojawi się tam komunikat "Zatrzymaj kartę", to jest dyspozycja przesłana bezpośrednio od wystawcy / właściciela karty. Pracownik obsługujący taką transakcję w sklepie ma obowiązek zastosować się do polecenie i taką kartę zatrzymać i przeciąć zgodnie z wytycznymi (w zależności od tego, czy ma chip, czy tylko pasek).
- 13 22
-
2024-06-17 15:24
Dobrze, jest taki komunikat. (3)
Tylko czy to uprawnia do tak chamskiego działania? Czemu nie wyjaśniono klientce procedury? Czemu wyrwano kartę z rąk? Czemu musiała biegać za jakimś chamem? Czemu nie było spisanego protokołu? I czemu managerka była równie chamowata? Czemu dopiero interwencja policjanta sprowadziła babsztyla na tory cywilizacji zachodniej?
- 28 3
-
2024-06-17 23:17
Spoczko.Obejrzą nagrania z kamer
To się wszystko wyjaśni
- 3 1
-
2024-06-17 19:51
Czemu? Bo to Auchan, tam tak jest i tyle w temacie. Najlepiej nie robic tam zakupow ale kto co woli.
- 10 0
-
2024-06-17 18:05
Nie uprawnia
Zdecydowanie, jeśli potwierdzi się, że tak wyglądała ta sytuacja to nie jest to dobra reklama dla sklepu. Standardy powinny uwzględniać jednak komunikację z klientem, a nie działanie bez informacji. Natomiast Pani zrobiła co należało tj. poszła do banku po wyjaśnienia, zgłosiła na policję i do managementu sklepu zobaczymy jaki będzie efekt
- 16 0
-
2024-06-17 15:05
brzmi jak idealny pomysł na jakiś zmasowany atak? (1)
może to właśnie się stało i warto poszukać przyczyny w systemach banku?
- 10 3
-
2024-06-18 18:29
Zmasowany atak na jedną osobę?
Czy masz info, że więcej takich przypadków?
- 2 0
-
2024-06-17 12:43
(3)
W tej Całej Riwierze na dziale spożywczym to większość pracowników to istna patologia.Idziesz z koszykiem i słyszysz te ich opowieści i co drugie słowo Ku....H.....Pi.....a.Może kierownicy zaczną bardziej przyglądać się pracownikom i ich weryfikować.Tak samo przy kasach poprosisz o pomoc to wylatują z wielkimi pretensjami,jak jacyś znawcy i geniusze.
- 30 3
-
2024-06-18 10:28
Najniższa krajowa w wynagrodzeniu to myślisz że jakaś elita doświadczona przyjdzie do takiej roboty? a słownictwu się nie dziwie bo praca z klientem daje w kość
- 4 1
-
2024-06-17 13:10
(1)
Ale co to ma wspólnego ze zniszczoną kartą?
- 13 17
-
2024-06-18 05:36
A ktos to pisal w zwiazku ze zniszczona karta? Cos zle czytasz
- 0 4
-
2024-06-17 12:42
Wyjaśniał i na jej oczach (2)
Pewnie zrobił tylko baba robi dramę i kłamie. Zresztą w wielu miejscach sie to nie klei. Jak bank mógł być zdziwiony
- 20 57
-
2024-06-17 23:33
Faktycznie
Jak bank mógł nic nie wiedzieć skoro to przecież bank wnioskował o zatrzymanie karty? Czy ona wiedziała, że karta invalid, a i tak próbowała zapłacić?
- 4 2
-
2024-06-17 19:47
Rzeczniczka sklepu
Przyznała rację tej Pani, że doszło do naruszenia procedur (karta najpewniej była przeterminowana albo zastrzeżona) należało ją zniszczyć, ale nie w takiej formie jak wynika z opisu. Pani należało wręczyć wydruk z terminala i protokół-nie wspominając o informowaniu na bieżąco co się z jej kartą dzieje. Sklep jak czytamy powyżej przeprasza
ale co się Pani stresu najadła. Dobrze, że Pani nagłośniła sprawę i zgłosiła do rzecznika praw konsumenta. Bardzo Pani współczuję- 14 0
-
2024-06-17 12:28
Karta istotnie jest własnością banku. (14)
Dlatego nie widzę powodu, dla którego pracownik sklepu miałby wcielać się w rolę funkcjonariusza banku.
Piszę funkcjonariusza, gdyż zabranie mienia wbrew woli jest możliwe tylko przez funkcjonariusza służb mundurowych.
W innym przypadku jest to, no, nie wiem: przywłaszczenie, kradzież, wymuszenie?
Ja, szary obywatel nieDlatego nie widzę powodu, dla którego pracownik sklepu miałby wcielać się w rolę funkcjonariusza banku.
Piszę funkcjonariusza, gdyż zabranie mienia wbrew woli jest możliwe tylko przez funkcjonariusza służb mundurowych.
W innym przypadku jest to, no, nie wiem: przywłaszczenie, kradzież, wymuszenie?
Ja, szary obywatel nie mogę na przykład wlepiać mantadów albko konfiskować komuś pojazdu, gdy widzę, że pijany siada za kółko. To wszystko są działania przemocowe a na przemoc monopol ma państwo.- 50 12
-
2024-06-17 16:42
Dziwna sprawa
Czy nie jechała na debecie/limicie kredytowym? Miała dostępne środki na koncie/karcie? Z czego to wynikało-jaka była podstawa, że zatrzymali kartę, bo chyba bank(mam taką nadzieję)ot tak nie blokuje kart i nie wzywa do ich zatrzymania?
- 9 1
-
2024-06-17 15:44
karta nie jest Twoim mieniem, a należy do banku
- 5 3
-
2024-06-17 15:08
Może poczekajmy (2)
Na relację banku i sklepu, bo bez tego ciężko jest dobrze ocenić sytuację. Proponuję, aby portal zwrócił się do obu podmiotów, aby sytuacja została wyjaśniona. Również z uwagi na to, aby ludzie wiedzieli jakie mają prawa
- 16 4
-
2024-06-17 15:25
Nie, dość łatwo jest ocenić sytuację. (1)
Bank nie zawnioskował o takie działanie, nie ma spisanego protokołu, klientka ganiał po sklepie za jakimś zbolałym chamem. To nie powinno tak wyglądać.
- 16 11
-
2024-06-17 15:39
Znasz relacje jednej strony
A w sprawę wmieszane są 3.
- 11 1
-
2024-06-17 12:55
przeczytaj sobie przepisy a dokładniej ustawę... prawniku (2)
- 5 22
-
2024-06-17 14:07
(1)
Ale co przeczytaj? O którym paragrafie mówisz?
- 13 2
-
2024-06-17 16:37
jesteś tu prawnikiem powinieneś wiedzieć jaka ustawa jaki art. i jaku ustęp dokładnie... ja wiem Ty sobie poszukaj ale za
bo nawet nie wiesz jakiej ustawy szukać... nie mówiąc o paragrafie... a zresztą po co ustawa jak i tak wiesz lepiej... sfrustrowany nieudaczniku który nie potrafi użyć wyszukiwarki by w 10-20s odzukać to co trzeba... głupio się zrobi jak zobaczysz że nie masz racji i się mylisz o nieomylny
- 1 9
-
2024-06-17 12:45
(5)
nie to ten wspaniały piękny świat bez fizycznego pieniądza gdzie byle d..pek zabierze ci kartę bo coś tam i ty się potem martw co dalej auchany itp dziadostwo już traktuje klienta w Polsce jak śmieci po wykoszeniu małego handlu tego chcieliście tego zachodu kompjuterów plastikowych pieniędzy
- 21 3
-
2024-06-17 21:07
Skelp jest cały naszpikowany monitoringiem
Niech obejrzą nagrania z kamer co się tam wydarzyło
- 6 0
-
2024-06-17 16:38
Ta sytuacja nie powinna mieć miejsca (1)
I porównałbym raczej do oskarżenia o próbę zapłacenia fałszywka i próbę zatrzymania jej. Bez policji na nic bym się nie zgodził.
- 1 0
-
2024-06-18 18:23
W tej sytuacji
Najlepszym wyjściem dla sklepu było wezwanie Policji, ale to już na przyszłość, żeby potem nie było, że ktoś pisze z tego artykuły, dla Pani też to najlepsza opcja skoro uważa, że mogła posługiwać się tą kartą
- 3 0
-
2024-06-17 12:56
to wina pracownika czy Twoja że coś nie tak z kartą... lub Tobą :) (1)
- 1 27
-
2024-06-17 15:09
pracownika?Ktoś tego półgłówka prosi o jakiekolwiek działanie tego typu?
- 6 2
-
2024-06-17 12:27
Gwarantuje ze dostanie pani odszkodowania bo dawno juz takiego skandalu wtej sieci niebyło prosze tylko wynajac prawnika (13)
a wszelkie koszty pokryte zostana przez francuska siec marketu Auchan dostanie pani jeszcze odszkodowanie sami to pani zaproponują nie beda chcieli rozprawy bo ma pani gwarantowana wygrana!
- 34 19
-
2024-06-18 18:16
Chyba za dużo amerykanskich filmów
Się naoglądał? Rodak potrafi to fakt, ale to już gatunek fantastyki
- 3 0
-
2024-06-18 12:35
Przybliż
Jaką szkodę materialną poniosła ta Kobieta?
- 4 0
-
2024-06-18 10:08
bredzisz
Komunikat na terminalu wyświetlił się dwa razy wykonali polecenie, które się wyświetliło chociaż to w jaki sposób już pozostawia wiele do życzenia, bo pojechali po bandzie-obowiazują jakieś standardy obsługi klienta tj. Klient źle potraktowany nie wróci do sklepu i zszarga im opinię, więc nie warto. W większości tych sklepów chyba olewają szkolenia z takich standardów i potem są efekty-dziwią się, że klienci odpływają
- 6 1
-
2024-06-17 13:20
(1)
Myślę że nie rozumiesz znaczenia słowa "odszkodowanie".
BTW sprawdź sobie co to jest zadośćuczynienie
A tak w ogóle piszesz głupoty- 12 6
-
2024-06-17 13:33
Anonimowe porady prawne i komentarze wyroków na forum T.PL to jest to. Sami znafcy
- 8 5
-
2024-06-17 12:58
ustawę przeczytałeś radco prawny ? nawet nie masz pojęcia tylko dej odszkodowanie bo mnie się należy - napisałbym co się (2)
ale najpierw trzeba coś mieć między uszami poza przestrzenia a szarą komórkę masz jedną i to jak widac nie aktywowaną...
- 4 12
-
2024-06-17 13:20
Karta kosztuje, przygłupie (1)
- 8 6
-
2024-06-17 16:39
właśnie udowodniłeś kto nim jest - karta nie kosztuję a usługa jak już kartę masz za darmo a płacisz za obsługę
tak przeczytałeś regulamin i ustawę
- 2 0
-
2024-06-17 12:43
To wszystko zmyślone bajki (4)
I dostanie ale grzywne za składanie fałszywych zrznań
- 7 16
-
2024-06-17 20:01
Nie bajka tylko horror (3)
Cała sytuacja to nie tylko wina sklepu i jego personelu.. a bank? skoro na terminalu wybiło komunikat o konieczności zatrzymania karty i Pani idzie do banku, żeby wyjaśnić a tam konsultant/ka zdziwiony/a i nic nie wie o tym?farsa jakaś
- 5 0
-
2024-06-18 11:57
To nie jest żadna farsa tylko pani Hanna próbowała zapłacić zastrzeżoną kartą szwagra wydaną w mbanku a pytać poszła do PKO gdzie sama posiada konto
- 0 0
-
2024-06-17 21:35
Pytanko (1)
Czy karta była ważna i czy nie została wcześniej zastrzeżona?
- 5 1
-
2024-06-18 18:31
Czy to była jej karta?
- 3 0
-
2024-06-17 12:23
(7)
A pieniądze w banku też są własnością banku? Karta jest w moim portfelu. Ja jestem posiadaczem i użytkownikiem karty. I tylko ja trzymam ją w ręce. Każdemu kto wpadnie na pomysł wyrywania mi z rąk tej karty ja połamie ręce. A bank jak coś chce od tej karty to jak najbardziej może mi ją wymienić na nową i poprzednią wtedy sobie nawet na lodówkę przykleić. Ewentualnie zwrócić zdeponowane pieniądze w zamian za tą kartę.
- 21 19
-
2024-06-17 15:46
przeczytaj uprzejmie swoją umowę którą podpisałeś i na której postanowienia świadomie się zgodziłeś (bo przecież nie klikaleś bezmyslnie dalej, dalej, dalej bez czytania nie?), to tam się dowiesz do kogo należy plastik który nosisz w portfelu i jakie masz w stosunku do niego prawa i obowiązki.
- 9 2
-
2024-06-17 12:59
kolejny znawca prawa i ustaw :) masakra jak wy oddychacie
- 11 11
-
2024-06-17 12:44
Kredytowa karta czyli tam jak już
Były długi jej i jak najbardzej to pieniadze banku
- 12 5
-
2024-06-17 12:40
(3)
Haha witamy w rzeczywistości. Ręce to sobie połamiesz co najwyżej albo w pierdlu posiedzisz. Tak, pieniądze są banku. Zdziwiony? Dopytaj prawników.
- 7 10
-
2024-06-17 12:51
Masz taką rzeczywistość na jaką się godzisz. Mogę iść do pierdla. Ale z moją kartą odejdziesz dopiero po moim trupie.
- 6 6
-
2024-06-17 12:46
(1)
na tej zasadzie ja mogę wyrwać bankomat ze ściany w takim razie
- 5 2
-
2024-06-17 15:02
Generalnie jest coś takiego jak wyszukiwarka internetowa
Wpiszcie sobie np. "czy sklep może zniszczyć kartę bankową" lub "czy sklep może zatrzymać kartę bankową gp" I powinno wyskoczyć. Po co się wyzywać na forum i udowadniać sobie rację
- 11 1
-
2024-06-17 12:20
a pracownicy sklepu są pracownikami banku? (2)
- 14 9
-
2024-06-17 13:00
przeczytaj sobie przepisy najpierw a później komentuj :) masakra
- 7 3
-
2024-06-17 12:27
a czy bankowi to przeszkadza?
ale spokojnie, mają umowę
- 0 2
-
2024-06-17 12:07
zawsze niszczyło się kartę (3)
widać że małolaty
- 7 18
-
2024-06-17 12:22
(2)
niszczyło się - przez pracownika jakiejś sieciówki? Serio?
- 26 9
-
2024-06-17 12:44
(1)
Tak,serio!
- 8 12
-
2024-06-18 08:53
Niestety takie są przepisy
Może chodzi o to, żeby nie posłużyła się nią w jakimś hotelu/subskrypcji-bo podajesz numer karty, ale opłata nie zawsze pobierana jest od razu, może być periodycznie,więc przy trefnej karcie nie byłoby z czego ściągnąć. Dobrze gdyby blokada odbywała się głównie w systemach, bo często odebranie karty jest niewykonalne
- 5 0
-
2024-06-17 12:08
To dlaczego mam ciągle kartę które jest po terminie ważności ? (10)
Czy ja w tym momencie mam obciążyć bank kosztami magazynowania starej karty ?
Teoretycznie karta może jest banku ale praktycznie jest moja.
Warto pamiętać że jeśli nikomu poza bankiem nie da się jej do ręki to nikt jej nie zniszczy.- 9 15
-
2024-06-17 14:09
(1)
Jak wynajmujesz mieszkanie albo traficara to też praktycznie są twoje?
- 4 3
-
2024-06-17 15:10
A na tym mieszkaniu lub traficarze jest wygrawerowane moje nazwisko ?
- 3 1
-
2024-06-17 12:39
bo jesteś amebą i tyle w temacie (2)
- 8 3
-
2024-06-17 12:47
(1)
a ty deb..lu kim jesteś?Powodzenia w wyciąganiu rączek w moją stronę gwarantuję że to będzie ostatnie co w życiu zrobiłeś
- 4 11
-
2024-06-17 16:43
przepraszam nie jesteś amebą jesteś gorzej niż ameba padalec i dzban razem wzięte...
dwa po takie g...no to rąk nie będę wyciągał niedomyłbym od smrodu tej wiedzy i mniemania o sobie... taktyka fajna z Twojej strony bym się zaj...ał kopiąc dół by zniżyć się do Twojego poziomu
- 1 1
-
2024-06-17 12:28
jak nie chcesz ich obciążać kosztami magazynowania to im ją odnieś albo przetnij i wyrzuć. A tak serio to przeczytaj umowę. Założę się że poza złożeniem podpisu tego nie zrobiłeś.
- 12 2
-
2024-06-17 12:28
Bo łamiesz regulamin podpisanej z bankiem umowy (3)
W nim jest napisane, że po utracie ważności kartę należy zniszczyć. Ale nikt tego nie sprawdza. No ale trzeba by było przeczytać podpisane umowy :)
- 14 7
-
2024-06-17 12:48
(2)
a to mój kłopot czy ich?Bo pieniążki za prowadzenie rachunku i % od transakcji lubią do siebie grabić
- 4 2
-
2024-06-17 16:44
a kto ci każe korzystać ? nie ma przymusu (1)
- 1 0
-
2024-06-18 07:46
....jeszcze...
- 0 0
-
2024-06-17 11:55
Mamy 3wyróznione opinie która kłamia oszukują usprawiedliwiając bezprawne działania pracowników sklepu!! (4)
czy to przypadek napewno nie tymbardziej ze mamy tez kilka stron postów robiacych identycznie wypisujacych klamstwa bo wy Polacy macie byc niewoolnikami ogłupianymio przez propagande ze nic wal nie wolno!!
Najbardziej śmieszne jest to ze to banki samy informuja ze takie działania pracowników sklepu sa bezprawne!- 11 21
-
2024-06-17 12:44
(2)
Naucz się, że nie znasz prawa i masz jakieś wydumane wyobrażenia o otaczającym cie świecie. Obudź się z mokrego snu o wolności i demokracji. Twoje to może być tylko fizyczne złoto, np obrączka, i tym możesz sobie dysponować. Cała reszta nie jest twoja, chociaż twoja praca powoduje dodawanie się cyferek. A te też nie są twoje, masz tylko możliwość
Naucz się, że nie znasz prawa i masz jakieś wydumane wyobrażenia o otaczającym cie świecie. Obudź się z mokrego snu o wolności i demokracji. Twoje to może być tylko fizyczne złoto, np obrączka, i tym możesz sobie dysponować. Cała reszta nie jest twoja, chociaż twoja praca powoduje dodawanie się cyferek. A te też nie są twoje, masz tylko możliwość korzystania z nich. A tę możliwość, zgodnie z prawem ustanowionym przez ludzi na których głosujesz, można ci odebrać, nawet cię nie informując o tym. Ale wolicie barany klaszczeć uszami i się ekscytować kto po dachu chodził i kto komu w tv bardziej dowalił
- 7 7
-
2024-06-17 13:07
Podaj konkretnje jakie prawo a nie pierxxxx (1)
- 3 0
-
2024-06-17 15:44
Sprawdź w necie
Dzięki temu, że mamy dostęp do netu to ta wiedza jest dostępna tj. Czyja jest karta, jakie są obowiązki; posiadacza, banku, stron transakcji z użyciem kartą
- 6 1
-
2024-06-17 12:40
ustawa jest ustawą i lem..gi też obowązuje
" art. 59f ust. 2 ustawy o usługach płatniczych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1572)
Akceptant może zatrzymać instrument płatniczy w przypadku, o którym mowa w art. 59e pkt 1-3 i 5, a ponadto w
przypadku otrzymania od agenta rozliczeniowego polecenia zatrzymania instrumentu płatniczego."- 13 3
-
2024-06-17 11:52
czytaj ze zrozumieniem. pracownik banku nie wiedział o sytuacji i również był zaskoczony! (3)
- 12 11
-
2024-06-18 18:33
Ona tak twierdzi
- 4 0
-
2024-06-17 20:14
co oznacza zaskoczenie pracownika banku?
A od kogo pochodził komunikat na terminalu?ta sprawa także wymaga wyjaśnienia. Jakim cudem pojawił się taki komunikat na terminalu?Niech bank też weźmie odp.
- 5 0
-
2024-06-17 15:44
Byłeś tam?
- 4 0
-
2024-06-17 11:31
Ale w banku jak napisała poszkodowana (4)
Nie dali takich dyspozycji aby to się zadziało ;)
- 29 8
-
2024-06-17 21:18
Czy ta karta była ważna (1)
Czy przeterminowana? Czy ta Pani nie zastrzegła wcześniej karty w banku?
- 5 0
-
2024-06-17 23:22
Jeżeli wiedziała i robi inbę świadomie
To poniżej pasa
- 6 0
-
2024-06-17 16:45
bank też jest pośrednikiem - visa i master Card to operatorzy -> Bank -> Terminal (operator systemu) - > klient ...
- 1 0
-
2024-06-17 16:04
portal
Powinien najpierw zwrócić się do banku i sklepu, a potem publikować artykuł. Wydaje się, że jak na karcie jest np. zaległość to może dojść do takiej sytuacji, że bank wnioskuje o zatrzymanie i zniszczenie- instytucje finansowe dbają przede wszystkim o swój interes. Nigdy nie powinno być tak, że klient dowiaduje się tego w sklepie podczas
Powinien najpierw zwrócić się do banku i sklepu, a potem publikować artykuł. Wydaje się, że jak na karcie jest np. zaległość to może dojść do takiej sytuacji, że bank wnioskuje o zatrzymanie i zniszczenie- instytucje finansowe dbają przede wszystkim o swój interes. Nigdy nie powinno być tak, że klient dowiaduje się tego w sklepie podczas zakupów. Przecież bank może zablokować kartę, powiadomić o tym klienta i tyle. Co innego jakby było zgłoszenie kradzieży karty. Z opisu wynika, że doszło do nadużycia ze strony sklepu i działanie personelu było nieprofesjonalne. Nie życzę nikomu takich sytuacji. Oby wyciągnęli wnioski na przyszłość,żeby nikogo więcej taka sytuacja nie spotkała
- 9 0
-
2024-06-17 11:31
Bzdura. Karta jest moją własnością dopóki jest opłacana, a za większość kart trzeba co miesiąc płacić danine 10-30 zł. (12)
Kultywując takie rozumowanie, sami sobie zaciskamy na szyi pętle konsumpcjonizmu.
Na efekty długo czekać na trzeba - słabo opłacany pracownik, wielkiego francuskiego molochu wyrywa kobiecie jej własność, bez słowa wyjasnienia ją niszczy i nie daje zadnego potwierdzenia ani informacji, a nastepnie nikt się nie poczuwa do wyjaśnień. Co mnieKultywując takie rozumowanie, sami sobie zaciskamy na szyi pętle konsumpcjonizmu.
Na efekty długo czekać na trzeba - słabo opłacany pracownik, wielkiego francuskiego molochu wyrywa kobiecie jej własność, bez słowa wyjasnienia ją niszczy i nie daje zadnego potwierdzenia ani informacji, a nastepnie nikt się nie poczuwa do wyjaśnień. Co mnie obchodzi jakaś procedura sklepu? A jeśli procedurą sklepu byłoby zabieranie całego portfela, to też byś nie miał nic przeciwko? Albo jeśli na ekranie komputerka pracownik by zobaczył "zabierz czapke klienta", to byś posłusznie ją oddał i nie mówił ani słowa? To co się dzieje to jest czysta patologia, w której my - którzy utrzymujemy działanie tej sieci w kraju, nawet nie jesteśmy w niej zwyczajnie, po ludzki, szanowani.
Przynieś do nas pieniądze, sam skasuj zakupy, potem zeskanuj kod byśmy w ogóle Cie wypuscili ze stanowiska, w którym wykonujesz prace za naszych pracowników, a może i zabierzemy Ci karte kredytową bez słowa wyjaśnienia, no bo co nam zrobisz?
ludzie obudźcie się. taki przekaz ode mnie w poniedziałek. Pozdrawiam tych którzy nie lubią być więźniami za własne pieniądze..- 34 20
-
2024-06-17 12:46
pobudka Mr. G (2)
Pomimo słusznego oburzenia w belkocie, to karta nadal jest własnością banku, tak jak i środki na koncie.
- 4 9
-
2024-06-17 16:47
a później się dziwić że mamy inflację jak nie powiem i wybierają kogoś kto tę inflację wywołał a przynajmniej podbił -
- 0 0
-
2024-06-17 13:07
środki na koncie? Chyba ci się dekiel zlasował.
Jeśli jesteś na zero i poniżej (czytaj masz dług) to tak możesz powiedzieć. To, że karta jest kredytowa nie znaczy że kasa na koncie jest banku.
- 8 2
-
2024-06-17 11:59
Sam/a się obudź (1)
- 5 10
-
2024-06-17 12:51
Ty się czubie głupi obudź ty nędzna pełzająca po ziemi polska froterko podłogowa bo jest dokładnie tak jak napisano ty za nich kasuj rób robotę za friko kupuj g..wno na polski rynek robione specjalnie w obniżonej jakości i znoś jeszcze bezczelne impertynencje ze strony jakichś kierowniczków czy innych patafianów
- 2 5
-
2024-06-17 11:49
Warto czytać to co się podpisuje. Karta bankowa jest własnością banku.
- 13 3
-
2024-06-17 11:45
(5)
"Bzdura. Karta jest moja...."
Myślę że nie pojmujesz tego że do karty jest regulamin który wyraźnie stwierdza że karta (ten plastikowy prostokącik) jest własnością banku który ją wydał.
Ty jesteś jej posiadaczem a nie właścicielem. Poczytaj trochę co to właściciel, co to posiadacz- 26 4
-
2024-06-17 12:52
(2)
może sobie być wełasnością banku a ten cfffel który tę kartę zabrał i z nią uciekł to czym był pracownikiem?Banku czy francuskiego molocha sprzedającego paszę 10 kategorii jakościowej?
- 4 5
-
2024-06-17 16:51
Czy to
bohaterka artykułu się wypowiada w takim tonie?
- 3 0
-
2024-06-17 16:48
ustawę sobie poczytaj cfffelu
- 0 0
-
2024-06-17 12:20
(1)
jedno jest pewne: nie jest to karta Auchan i system płatniczy w kasach samoobsługowych nie jest systemem banku, zatem bank takiej dyspozycji o zniszczeniu karty nie może wydać przez ten system. Dzieje się tu coś dziwnego i należy to sprawdzić!
- 16 5
-
2024-06-17 12:42
terminale należą do operatorów płatności
i jeżeli operator płatności otrzyma dyspozycję zatrzymania z banku to musi ją zatrzymać. Czasem pojawia się błąd, stąd drugie przyłożenie do terminala po chwili. Jeżeli i to nakazało kartę zatrzymać, to karta jest niszczona a jedyny protokół (wraz z kartą) otrzymuje operator płatności.
- 4 1
-
2024-06-17 11:28
To czemu musze placic za ta karte nie swoja? (2)
10zl w pko place
- 6 15
-
2024-06-17 11:50
(1)
A dlaczego musisz płacić za wynajem mieszkania?
- 21 1
-
2024-06-17 12:58
a czyje są pieniądze w tym banku?Dlatego ja w d.. pie mam te ich karty bliki itp tylko gotówka i żaden pierd.nięty bank nie jest do niczego mi potrzebny
- 6 2
-
2024-06-17 11:27
karta jest własnaoscia banku i tylko pracownik banku moze zniszczyc karte zadna patologia w sklepie niema do tego prawa (2)
- 26 12
-
2024-06-17 17:49
Ciekawe czy
To samo powiedziałbyś gdyby ktoś ukradł Ci kartę i próbował posłużyć się nią w sklepie?
- 4 0
-
2024-06-17 12:12
Uwielbiam takie porady prawne z kolejki w mięsnym...
- 13 6
-
2024-06-17 11:21
Karta jest moją własnością od dnia uzyskania do dnia końca ważności karty. To taka umowa między właścicielem a Bankiem :))) (1)
- 17 22
-
2024-06-17 16:49
przeczytaj regulamin i ustawę a zobaczysz że nawet kasa w banku nie jest Twoja... dysponent, posiadacz, właściciel i jeszcze
kilka trudnych słów się znajdzie ale wiedzę stopniowo przyswajaj bo woda się zagotuje między uszami
- 0 2
-
2024-06-17 11:24
(8)
Żeby wszystko wyjaśnić wystarczy przeczytać regulamin karty. Tego chyba nikt nie robi.
- 12 4
-
2024-06-17 16:06
Z tego co ludzie wypisują na tym forum
To faktycznie chyba nikt tego nie czyta
- 5 0
-
2024-06-17 12:06
Nigdzie w regulaminie karty niema mozliwosci zabrania karty przez obca osobe poza pracownikiem banku (2)
- 14 6
-
2024-06-17 16:51
bo to reguluje przepis nadrzędny zwany ustawą
- 5 0
-
2024-06-17 14:12
Regulamin kart pkobp
21. Karta może zostać zatrzymana w bankomacie lub przez osobę obsługującą transakcję realizowaną przy użyciu karty w sytuacji:
1) niezgodności podpisu złożonego na karcie z podpisem złożonym na dokumencie potwierdzającym dokonanie transakcji,
2) błędnego użycia PIN,
3) użycia karty zastrzeżonej,
4) użycia karty, której termin ważności upłynął,
5) otrzymania polecenia od agenta rozliczeniowego- 14 0
-
2024-06-17 11:33
300 stron czytania :))))))))))))) Nikt tego nie robi. Kiedyś byłem klientem francuskiego Banku Credite Agricole co 3 dni (3)
dostawałem na maila info o zmianie regulaminu. Szkoda czasu - dlatego już nie jestem ich klientem :)))))))))
- 12 14
-
2024-06-17 12:48
I nadal tak głupio mordkę cieszysz z własnej głupoty? A potem płacz i zdziwienie co się stało. I takie jednostki osobnicze mają prawa wyborcze...
- 7 3
-
2024-06-17 12:44
kulawy, won za Don i zabierz z sobą Rudego oszusta!
- 8 4
-
2024-06-17 12:36
A ten znowu tutaj
- 5 3
-
2024-06-17 11:08
Opinia wyróżniona
(54)
Tutaj pani Hanno akurat pracownik postąpił prawidłowo, pomijając nie wydanie protokołu.
Spotkałem się z podobną procedurą pracując na recepcji w hotelu - po wyświetleniu się danego komunikatu na terminalu pracownicy, zgodnie z procedurami, są zobowiązani kartę zatrzymać i na oczach klienta ją zniszczyć. Klient był oczywiście zły i zadzwoniłTutaj pani Hanno akurat pracownik postąpił prawidłowo, pomijając nie wydanie protokołu.
Spotkałem się z podobną procedurą pracując na recepcji w hotelu - po wyświetleniu się danego komunikatu na terminalu pracownicy, zgodnie z procedurami, są zobowiązani kartę zatrzymać i na oczach klienta ją zniszczyć. Klient był oczywiście zły i zadzwonił na policję oskarżając nas o kradzież i zniszczenie jego własności. Patrol przyjechał, wytłumaczył mi sytuację zgadzając się z nami całkowicie, pokwitowali protokół i pojechali.
Niestety, pretensje do banku, to ich procedury.- 112 252
-
2024-06-19 11:31
Jakby chciał mi zabrać kartę jakiś cep z Auchan to bym jbnł z liścia i tyle
- 0 0
-
2024-06-17 15:30
No, nie do końca. (2)
Pracownik sklepu, osoba obsługująca terminal, musi wytłumaczyć procedurę oraz spisać protokół. Klient musi wiedzieć co się dzieje, musi mieć pewność, że jego karta została zniszczona i ma prawo być świadkiem zdarzenia. Skanowanie, niszczenie bez protokołu nie wygląda dobrze i nie jest do końca prawne.
- 38 0
-
2024-06-17 21:44
Spokojnie
Są kamery w sklepie. Niech obejrzą zapisy z kamer i to rozjaśni sytuację.
- 5 3
-
2024-06-17 19:42
Jest albo nie jest .
Prawie, praktycznie. kto wymyślił.
- 0 1
-
2024-06-17 15:05
No, wlasnie...
Nie postąpił prawidło: nie wydał protokołu, nie wyjaśnił sytuacji, nie zawołał przełożonego. Słabo.
- 37 0
-
2024-06-17 15:02
Tendencyjny artykuł aż w oczy kole. (12)
Powinien pracownik wezwać policję, aby klientka nabawiła się prawdziwego wstydu.
- 4 35
-
2024-06-17 15:31
Wstydu? Z jakiego powodu? Buractwa obsługi? (11)
- 35 3
-
2024-06-17 17:10
Podstawowe pytanie (10)
Czy na karcie była jakaś zaległość ?
- 5 8
-
2024-06-18 01:13
Jakie to ma znaczenie czy była zaległość (1)
co ty jesteś Bogiem zęby zaglądać komuś do konta i decydować czy była zaległość czy może bank coś źle policzył ? J
Jak bank chce wyłączyć kartę to = niech to zrobi w swoim systemie = !!!!
Człowieku jest XXI wiek . Wszystko - wszystko rozlicza się w trybie online . Jedź do hameryki tam będziesz podpisywał czeki in blanco - tu , każdąco ty jesteś Bogiem zęby zaglądać komuś do konta i decydować czy była zaległość czy może bank coś źle policzył ? J
Jak bank chce wyłączyć kartę to = niech to zrobi w swoim systemie = !!!!
Człowieku jest XXI wiek . Wszystko - wszystko rozlicza się w trybie online . Jedź do hameryki tam będziesz podpisywał czeki in blanco - tu , każdą operacje , przez terminal płatniczy z łączem do internetu rozliczamy Online .
Spróbuj zapłacić kartą jak nie działa terminal ....
Prawnik = człowiek który na niczym się nie zna i nagina rzeczywistość do swojego widzi mi się- 5 6
-
2024-06-18 09:06
Zdziwiony bank?
2 x rzekomo"błąd terminala" z komunikatem " zatrzymaj kartę", może " bank coś źle policzył" ?- ale z jej relacji wynika, że w banku powiedzili; wszystko ok, nic nie wiemy i nie rozumiemy o co chodzi?
- 8 0
-
2024-06-17 19:06
to karta kredytowa, rozumiesz co to kredyt? (7)
przecież ona była w banku i bank zdziwiony był bo nic takiego nie wystosował By zabrać kartę. czytałeś ze zrozumieniem? bank wlasciciel karty sie myli??
- 8 7
-
2024-06-17 19:33
wiem co to kredyt i karta kredytowa;) (3)
Dlatego z nich nie korzystam XD Nie wiem czy ta Pani wie? Oprocentowanie jest z reguły wysokie, a odsetki trzeba spłacać. Czasami są też wysokie kary finansowe za brak spłaty w terminie. Ogólnie koszty obsługi są z reguły duże. Nie dziękuję
- 5 8
-
2024-06-17 22:10
Jednak nie do końca (2)
Czyli jednak nie wiesz co to jest karta kredytowa. Dla osoby która umie się nią posługiwać nie ma ani jednego grosza odsetek ani kar finansowych. Koszty obsługi karty (w tym popularna opłata za kartę) są subiektywne i zależą od wielu czynników, w tym przede wszystkim poziomu karty (klasyczna, złota, platynowa, czarna) oraz obrotów na karcie.
- 3 6
-
2024-06-19 11:00
Supcio
Znasz kolory kart, a teraz powiedz proszę czyje są środki na karcie kredytowej ?
- 1 0
-
2024-06-17 22:14
"Dla osoby, która umie sie nią posługiwać"
Czyli nie dla każdego
- 8 1
-
2024-06-17 19:27
przeczysz sobie (2)
Skoro w artykule jest, że na terminalu był komunikat, zatrzymać kartę( kto inny ma uprawnienia do blokowania kart jak nie bank?) nie wiem czym jest Bank zdziwiony i w którym fragmencie się pomylił?niech ta Pani ma pretensje do banku skoro sama mówi, że taki komunikat był na terminalu skądś się przecież tam pojawił
- 6 3
-
2024-06-17 20:49
a może to jakiś błąd w systemie ? (1)
nie bierzesz tego pod uwagę ? Takie rzeczy się zdarzają i bank mógł nie zastrzegać karty. Sprawa do wyjaśnienia i tyle. Zachowanie pracownika Auchan oczywiście nieodpowiednie
- 4 7
-
2024-06-17 21:01
To jak bład w systemie
To czemu robi aferę, że to wina tylko sklepu? a do banku nic nie ma?To w porządku jest? A nie zastrzegła wcześniej karty? Karta była ważna czy termin ważności minął?
- 5 4
-
2024-06-17 14:46
Z jakiego artykułu? (1)
- 4 1
-
2024-06-17 17:07
Art. 59f ust. 2 ustawy o usługach płatniczych. Ustawa nakłada na sprzedawcę (akceptanta) oraz na agenta rozliczeniowego obowiązek ustalenia i przestrzegania procedur bezpieczeństwa. W szczególności przepis ten przewiduje, że akceptant nie może udostępniać osobom nieuprawnionym danych o użytkowniku i osobie przez niego upoważnionej do używania karty
Art. 59f ust. 2 ustawy o usługach płatniczych. Ustawa nakłada na sprzedawcę (akceptanta) oraz na agenta rozliczeniowego obowiązek ustalenia i przestrzegania procedur bezpieczeństwa. W szczególności przepis ten przewiduje, że akceptant nie może udostępniać osobom nieuprawnionym danych o użytkowniku i osobie przez niego upoważnionej do używania karty płatniczej, a także jest zobowiązany zapobiegać nieprawidłowemu użyciu lub skopiowaniu instrumentu płatniczego.
Dodatkowo, zgodnie z rekomendacją nr 10 wydaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, dostawcy usług płatniczych powinni stosować mechanizmy monitorowania transakcji mające na celu zapobieganie nielegalnym, oszukańczym transakcjom oraz wykrywanie i blokowanie tego typu prób transakcji przed wykonaniem przez dostawcę usługi płatności internetowej. Transakcje podejrzane lub wysokiego ryzyka powinny podlegać szczególnej procedurze kontroli i oceny- 4 2
-
2024-06-17 14:32
Ja bym do tego jeszcze dolaczyl zniesławienie!!Bo ta kobieta na pewno najadła się wstydu przez nadgorliwego pracownika sklepu (5)
jak wiadomo nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu!teraz sklep bedzie musiał jej niezła sumkę wypłacic!!
- 12 14
-
2024-06-18 12:43
Na razie
To można dostrzec zszargany wizerunek sklepu. pytanie czy słusznie? Wszystko zależy od tego czy faktycznie komunikat od banku był prawdziwy i czy kartą posługiwała się osoba uprawniona-w tej sprawie jest wiele niejasności
- 4 0
-
2024-06-17 21:48
Czy ta Pani (1)
wcześniej zastrzegła kartę ? Skąd ten komunikat na terminalu?
- 5 1
-
2024-06-18 17:42
Ciekawe
Czy to w ogóle była jej karta??
- 3 1
-
2024-06-17 17:16
Wypłacić z tytułu? (1)
- 2 1
-
2024-06-17 19:07
decyzją putina
- 0 0
-
2024-06-17 13:46
w kraju gdzie pułkownik Sienkiewicz morduje kulturę, anagram prokurator Bardonowej, łamie prawo, i taki niedouczony pracownik marketu chce być ważny. A jeślei takie są procedury, to są one nielegalne i ich twórcy powinni ponieść karę.
- 4 11
-
2024-06-17 13:13
traktowanie ludzi jak niewolnikow jak widac tutaj jest w modzie niestety jak widac tenkraj długo bedzie 5 kategoria w UE (3)
skoro pozwalaja sie tak traktowac i jeszce to usprawiedliwiaja !!
- 7 5
-
2024-06-17 15:03
Oszustwa i wyłudzenia to podstawowe prawo klienta. (2)
A jak cię złapią, to mów że nie twoja ręka.
- 1 1
-
2024-06-17 15:13
(1)
dobrze zj..bie że te wszystkie banki i sklepy są zaj..ście uczciwe ceny gramatury promocje wprowadzające w błąd ale tak czubie klienci są złodziejami. Tylko
- 0 4
-
2024-06-17 15:30
Zawsze tak się odnosisz do ludzi?
Współczuję twojej rodzinie i znajomym.
- 5 0
-
2024-06-17 12:56
(1)
Ta ochrona tam pracująca to w większości nie wie jak się nazywa,a co dopiero jakby mieli rozwiązać taką łamigówkę z kartą.Przecież to ludzie łapani z ulicy w większości z grupami inwalidzkimi .Liczy się tam tylko głową żeby dostać za takiego pracownika kasę z Pefronu.
- 9 2
-
2024-06-17 17:16
PFRONu
- 1 2
-
2024-06-17 12:20
Juz wczesniej pisałem ale prosze niech pani zgłosi sie do prawnika ma gwaratowane odszkodowanie które zapraponuje jej sam (4)
koszty wynajecia prawnika oplaci ta sama siec ! Natomiast ten pracownik zostanie pouczony podobnie jak kierownczka zmiany
- 15 7
-
2024-06-17 12:40
Po co Pani poszła do Auchłam? (3)
Czy to przypadkiem nie ta sieć, która była bojkotowana z powodu współpracy z Rosją?
- 15 4
-
2024-06-17 14:53
Hmmm, we Lwowie działa i jakoś nikt nie bojkotuje...
- 4 2
-
2024-06-17 13:04
to niema znaczenia gdzie robi zakupy kazxdy sklep obowiazuja takie same przepisy!Ale w Poslce robi sie zklientów złodziejó jak (1)
- 1 0
-
2024-06-17 14:34
Trzeba będzie po prostu tego sklepu unikać
- 4 1
-
2024-06-17 11:53
(8)
Zgadza się, właścicielem karty jest bank. Właśnie się dowiedziałem po krótkiej lekturze. My jesteśmy jedynie użytkownikiem. Pieniądze na koncie są nasze ale właścicielem nośnika z kodem jest bank. Tylko co jeśli pracownik i jego szef oleją sprawę. Stwierdzą że oni żadnej umowy z bankiem nie zawierali i mają to w nosie. Nic przecinać nie będą.
- 4 6
-
2024-06-17 13:48
To bank powinien podać ich do sądu za niszczenie bankowej własności i niszczenie dobrej reputacji wsród bankowych klientów.
- 1 1
-
2024-06-17 12:34
(3)
Bzdury! Właścicielem karty jest osoba która zapłaciła za kartę! Nie masz rozumu nie pisz bzdur!!!
- 4 20
-
2024-06-17 13:58
Panie "rozumny", proszę się nie ośmieszać
Zgodnie z art. 17 u.e.i.p., bank jest właścicielem karty jako jej wystawca, natomiast klient jest jej posiadaczem
- 8 2
-
2024-06-17 13:59
Odwróć kartę i przeczytaj co tam jest napisane. Dowiesz się wielu nowych rzeczy o których nie miałeś pojęcia
- 9 2
-
2024-06-17 14:01
Nie płacisz za kartę, tylko za jej obsługę. Tak samo nie jesteś np. właścicielem auta w leasingu mimo iż płacisz co miesiąc, masz kluczyki, a samochód stoi u ciebie pod domem.
- 10 1
-
2024-06-17 12:00
(2)
Pieniadze tez nie sa nasze, pieniadze naleza do NBP a my jestesmy ich dysponentami, ot taki szczegol malo znany :):)
- 13 6
-
2024-06-17 14:05
bredzisz, po prostu bredzisz durniu
- 0 5
-
2024-06-17 12:31
mylisz dysponenta środków budżetowych państwa z właścicielem
- 5 3
-
2024-06-17 11:46
Bzdura kompletna Nikt niema prawa odebrać karty brednie wypisujesz wyzssane z palca (2)
- 9 21
-
2024-06-17 12:50
(1)
oddaj prawa wyborcze, dość decydowania o mojej przyszłości przez takie gamoniowate społeczeństwo
- 8 4
-
2024-06-17 14:34
bezmózgowcu ty jestes rasa niewoolników i tak nie decydujesz osobie wiec do kogo piszesz ?
- 0 5
-
2024-06-17 11:13
(3)
Tak, tyle że z artykułu wynika że karta nie została zniszczona na oczach właścicielki ani nie wydano protokołu
- 43 3
-
2024-06-17 11:41
(1)
To prawda, ale jej tekst że "na moich oczach została przecięta nożyczkami jakaś niezidentyfikowana karta" to już ściema i pieniactwo
- 15 21
-
2024-06-17 11:46
Bo pani Hanna troszeczkę zapomniała napisać że usiłowała płacić kartą szwagra...
- 23 12
-
2024-06-17 11:16
Zniszczyć powinni na oczach klienta.
Protokołu żadnego nie ma, jedynie wydruk z terminala można przekazać- 17 3
-
2024-06-17 11:07
Opinia wyróżniona
Pracownik musi przeciąć kartę na oczach klienta i jednocześnie wydać wydruk z z komunikatem z banku,na potwierdzenie (40)
Tej czynności. Inaczej to samowola
- 354 12
-
2024-06-18 07:51
A jak będę telefonem płacił i taki błąd wyskoczy to mi zabierze telefon i połamie?
- 3 1
-
2024-06-17 12:41
Żadnego pokwitowania. (5)
Nie trzeba wydawać żadnego potwierdzenia. Jak byłem na szkoleniu przy odbieraniu terminala to chyba najdłużej omawiana procedura. Komunikat na terminalu brzmi po prostu "zatrzymaj kartę" i nic więcej pracownik nie wie - wie tylko, że karta jest "trefna" i musi ją zatrzymać, przeciąć (w dokładnie jednym, konkretnym miejscu) i odesłać do operatora i
Nie trzeba wydawać żadnego potwierdzenia. Jak byłem na szkoleniu przy odbieraniu terminala to chyba najdłużej omawiana procedura. Komunikat na terminalu brzmi po prostu "zatrzymaj kartę" i nic więcej pracownik nie wie - wie tylko, że karta jest "trefna" i musi ją zatrzymać, przeciąć (w dokładnie jednym, konkretnym miejscu) i odesłać do operatora i to niezwłocznie (bodajże 48 godzin jest na to). Mamy nie rozmawiać z klientem, nie udzialać mu żadnych informacji i w razie potrzeby po cichu wezwać patrol policji, bo to może być (i najczęściej jest) kradziona karta. Gdyby włożyła kartę do bankomatu to ten także by ją zatrzymał. Podkreślam, karty, które należy zatrzymać najczęściej są zgłoszone jako kradzione lub użyte do fraudu i absolutnie nie ma pewności, że osoba po drugiej stronie kontuaru jest tą, której nazwisko widnieje na karcie, więc nierozsądne byłoby jej udzielać więcej informacji. Co więcej, gdyby pracownik nie zatrzymał karty mimo polecenia z terminala, to sam będzie miał problemy, bo on musi się z tej karty rozliczyć - operator się o to upomni.
Popytajcie w Elavonie czy innym Polcardzie, ostatecznie w Visie czy Mastercardzie, a nie lokalnym oddziale PKO gdzie ludzie nie mają pojcia o procedurach tego typu. xD- 62 10
-
2024-06-18 17:14
A na szkoleniu wspominali, że możesz źle trafić, zostać potraktowany jak złodziej i i przez przypadek stracić zęby?
- 2 1
-
2024-06-17 17:32
Nareszcie jakaś rozsądna wypowiedź!
- 7 0
-
2024-06-17 15:07
Rozumiem, że na szkoleniu mówią, że zabrać kartę i w długą? Serio? Jeśli to złodziej to sam ucieknie. Klientowi należy się wyjaśnienie, jeśli pracownik nie daje rady.powinien wezwać przełożonego.
- 12 1
-
2024-06-17 14:28
(1)
szkolenie szkoleniem ale czy wynika to z przepisów lub ustawy to już inna kwestia
- 5 1
-
2024-06-17 17:10
Wynika z ustawy. Ustawa o usługach i instrumentach płatniczych. Polecam poczytać.
- 4 0
-
2024-06-17 11:52
Jak zawsze zostały wyróznione opinie totalnej patologi po pierwsze zadne komunikaty na terminalu nie maja mocy prawnej (6)
Nikt niema prawa odebrac klientowi karty tym bardziej ze ludzie teraz placa telefonami a co wtedy przyjdzie patola zabrac telefon?
To zato swietnie pokazuje ze Polaków stara się traktować jak ludzii 10kartegori nawet nie trzeciej!! I jeszce jak widac staraja sie wciskac kłamstwa by to usprawiedliwic!!
Wiec prosta psrawa pytałem tezs wNikt niema prawa odebrac klientowi karty tym bardziej ze ludzie teraz placa telefonami a co wtedy przyjdzie patola zabrac telefon?
To zato swietnie pokazuje ze Polaków stara się traktować jak ludzii 10kartegori nawet nie trzeciej!! I jeszce jak widac staraja sie wciskac kłamstwa by to usprawiedliwic!!
Wiec prosta psrawa pytałem tezs w banku i jak widac tej kobiecie w banku tez to samo powiedzieli zaden bank nie stosuje takiej procedury bo mu nie wolno!!
Nikt poza pracownikiem banku niema prawa zatrzymac karty inie moze niczego nikomu zabierac moze tylko poprosic o karte ale itak tego nie robi !!- 15 36
-
2024-06-17 12:22
na terminalu moze nawet pisac walnij sie wten pusty łeb a tobie nic nie wolno robic bo niemasz takiego prawa!!
- 9 9
-
2024-06-17 12:06
Jest komunikat na terminalu "zatrzymaj kartę"? Jest to się ją zatrzymuję. (4)
A ty możesz tylko patrzeć jak się ją tnie i iść do domu z kwitkiem z terminala.
- 17 15
-
2024-06-17 12:37
(3)
Bzdury! Nikt nie ma prawa odebrać twojej własności! Karta przysyłana i zakupiona jest w banku, i tylko ta instytucja jest do tego upoważniona! Koniec kropka.
- 7 29
-
2024-06-17 17:33
Sam jesteś Bzdura.
- 2 0
-
2024-06-17 13:17
Tak!!! Twoja prawda jest najtwojsza i koniec i kropka! :)
- 9 2
-
2024-06-17 13:12
Karta pozostaje własnością banku, ty jesteś tylko jej użytkownikiem. Sytuację należy wyjaśniać w banku
- 19 2
-
2024-06-17 11:31
Moze to zrobic tylko pracownik banku (6)
- 7 31
-
2024-06-17 11:43
(5)
Może, a nawet musi to zrobić kasjer, gdy na terminalu pokaże się komunikat "zniszcz kartę". To jest zabezpieczenie przed fraudami.
- 30 11
-
2024-06-17 12:02
meduzo umysłowa pracownik banku niema zdnego prawa nic nikomu zabierac moze co najwyazej wezwac policje i nic wiecej! (4)
- 3 28
-
2024-06-17 12:21
(3)
"nie ma" piszemy rozdzielnie meduzo
- 17 4
-
2024-06-17 12:49
nie ma czy niema :) ale tak czy tak nie ma pojęcia co pisze nawet nie wie gdzie szukać a ustawa mówi jasno (2)
- 0 5
-
2024-06-17 13:57
A jaka dokladnie ustawa? (1)
- 1 0
-
2024-06-17 17:12
Ustawa o usługach i instrumentach płatniczych a ponadto regulamin firmy udostępniąjącej terminale płatnicze (sklep musi stosować się do polecenia "zatrzymaj i zniszcz kartę"
- 1 0
-
2024-06-17 11:12
Bo ty tak orzekłeś? (18)
- 6 18
-
2024-06-17 11:17
Taka jest procedura myślicielu ale ty o tym nie wiesz (3)
- 12 8
-
2024-06-17 11:57
Ale to jest tylko ich procedura a nie prawo. (1)
Oni z bankiem umowy nie zawierali na usługę przecinania karty. Mogliby to olać i co wtedy?
- 3 9
-
2024-06-17 12:53
Co wtedy? Udział w praniu brudnych pieniędzy na przykład. OD groma różnych rzeczy. Ktoś posłużył się taką kartą do nielegalnej transakcji, np w dark necie. Tysiąc innych przypadków. Ale jesteście nierozgarnięci i niedorozwinięci żeby w ogóle przeczytać jedno zdanie w umowie z bankiem. To czego tu wymagać
- 5 3
-
2024-06-17 11:20
Ten, co u góry pisał, widać też nie wie, skoro tego nie podał
- 1 3
-
2024-06-17 11:15
Tak jest w instrukcji (13)
Instrukcji wydawcy karty (Visa, MasterCard itp.)
- 18 4
-
2024-06-17 12:23
bzdura kompletna niema takiech przepisów
- 0 9
-
2024-06-17 11:55
zgadza się bo w rzeczywistości nie jesteśmy właścicielami kart. Bank nim jest. (11)
Ale co jak pracownik powie że ma to w nosie i karty nie przetnie? Przecież bank go do tego nie może zobligować. Istnieje jakieś prawo które to reguluje?
- 7 5
-
2024-06-17 14:22
Jak pracownik ma w nosie i nie przetnie, to poniesie konsekwencje
Przecież wiadomo że poszedł komunikat "zatrzymaj kartę", wiadomo kto był zalogowany na terminalu płatniczym, postąpił wbrew umowie z operatorem terminala i naraża się na karę umowną.
- 6 1
-
2024-06-17 12:55
Tak.
- 1 1
-
2024-06-17 12:55
tak ustawa i przepisy na podstawi których obsługuje terminal wynajęty od operatora lub posiadający usługę na wlasnym terminalu... VISA i master card np u nas jest jeszcze kilku innych operatorów banki są dysponentami kart lub urządzeń platniczych w tym wirtualnych kart... jak Wy funkcjonujecie w tym świecie jak nawet podstaw nie znacie i ciężko
tak ustawa i przepisy na podstawi których obsługuje terminal wynajęty od operatora lub posiadający usługę na wlasnym terminalu... VISA i master card np u nas jest jeszcze kilku innych operatorów banki są dysponentami kart lub urządzeń platniczych w tym wirtualnych kart... jak Wy funkcjonujecie w tym świecie jak nawet podstaw nie znacie i ciężko wyszukać coś w necie a na Tik Toku nie ma takich informacji a wpisać google.pl w przeglądarce i zapytanie to już za dużo lepiej powtarzać z oburzeniem bzdury
- 5 2
-
2024-06-17 12:04
zaden ban nienakazuje pracownikom sklepu odbierac karte bo mu niewolno tego robic to nie zgodne z prawem (7)
i zaden bank tego nie robi a komunikaty z terminala niemaja zadnej mocy prawnej róznie dobrze moze tam napisac to złodziej pobij go by go zatrzymac!
- 9 18
-
2024-06-17 17:40
Jeżeli terminal...
...wyrzuca komunikat "zniszcz kartę" to znaczy, że karta została w banku zastrzeżona/zgłoszona jako kradziona. W tym wypadku pracownik sklepu niszczy kartę i czy Ci się to podoba, czy nie - ma takie prawo, a nawet obowiązek!
Całe towarzystwo, które tu błyszczy w komentarzach opiniami, że to karta klienta i pracownik nie ma prawa jej niszczyć...wyrzuca komunikat "zniszcz kartę" to znaczy, że karta została w banku zastrzeżona/zgłoszona jako kradziona. W tym wypadku pracownik sklepu niszczy kartę i czy Ci się to podoba, czy nie - ma takie prawo, a nawet obowiązek!
Całe towarzystwo, które tu błyszczy w komentarzach opiniami, że to karta klienta i pracownik nie ma prawa jej niszczyć - proszę poczytać regulaminy, które wszystkich Was obowiązują. Wystarczy nawet przeczytać mały druk na rewersie karty, który Was odpowiednio dokształci Drodzy Krzykacze o Znikomej Wiedzy :)- 5 0
-
2024-06-17 12:55
Wróć do podstawówki wpierw, a potem się doucz co reguluje prawo i w ramach czego mogą obowiązywać wewnętrzne regulaminy, np. banku i co mogą zawierać umowy z klientami. Oj sorry, za dużo wyrazów, już się zgubiłeś/aś. Witamy w rzeczywistym świecie.
- 5 5
-
2024-06-17 12:48
napisz z jakim prawem haurabiego ? czy może ustawą o usługach płatniczych? taki znawca :)
- 0 2
-
2024-06-17 12:34
bank ma umowę ze sprzedawcą jeśli ten drugi ma terminal płatniczy (2)
i w tej umowie obliguje sprzedawcę to zniszczenia karty jeśli jest z nią coś nie tak. Ma do tego prawo bo to bank jest właścicielem karty czyli klucza z kodem.
- 7 4
-
2024-06-17 15:18
(1)
a ja mam prawo nie oddać nikomu tej karty a nadgorliwemu baranowi sprzedać fangę w r..j czyż nie?
- 1 1
-
2024-06-17 17:41
Na atak cielesny...
...też są odpowiednie paragrafy. Masz prawo robić co Ci się podoba, tak jak odpowiednie służby mają prawo wyciągnąć z tego konsekwencje ;)
- 1 0
-
2024-06-17 12:34
porady prawne z kolejki po pasztetową
- 4 3
Wszystkie opinie
-
2024-06-17 11:01
(11)
Dziwna procedura...nie raz karta mi nie chciała działać,mimo środków na koncie.Zapłaciłem gotówką,a kartę kasjer oddawał,tutaj jakaś komedia.Karta należy do jej właściciela,tu jakaś nadgorliwość,to jakby ktoś.spytal mnie która godzina...mówię 1120 a osoba.pytajaca...źle,jest 1125 i zabiera zegarek,hahahaha
- 50 37
-
2024-06-17 11:09
Przecież wiemy że nie masz zegarka bo nie wiesz jak się nim posługiwać :))))))))))))))))) (1)
- 7 14
-
2024-06-17 12:37
Nie pisz sam do siebie,chory czy jak?
- 4 0
-
2024-06-17 11:12
włascicielem karty jest bank, ty jako użytkownik jesteś jedynie posiadaczem (3)
Co nie zmienia faktu ze sklep i pracownik przegięli pałkę.
Policję trzeba było wezwać na miejsce. A zajscie nagrywać. Taka lekcja dla innych których ich to spotka w tym francuskim sklepie- 18 3
-
2024-06-17 11:22
No właśnie dlatego ja wybieram niemieckiego Lidla :))))))))))))))))))))))))))))))))
Nawet kulawy jeździ niemieckim autem marki Skoda :))))))))))))))))))))))))
- 0 10
-
2024-06-17 12:00
zgadza się, ale czy jest jakieś prawo lub umowa która reguluje (1)
stosunki takiego sprzedawcy z bankiem? Bo tu są 3 strony. Z bankiem umowę na kartę której używasz masz ty. Czy zatem sprzedawca może olać bank i nie przecinać karty?
- 1 2
-
2024-06-17 17:23
Może. Może zwrócić ci kartę, ale nie musi jeśli np. na 100 wie że Ty to Ty i że to pewnie błąd. Jak widzi cię 1 raz na oczy a terminal wyświetla komunikat "zabierz kartę", to to robi. Dzwonienie na Policję też ci nie pomoże, a kasjer dostanie jeszcze do 250 zł nagrody od banku za akcję. Wszystko jest w regulaminach i ustawie o instrumentach płatniczych (Hanna nie czytała i się teraz żali na trójmieście)
- 1 2
-
2024-06-17 11:29
Po pierwsze niewolno nikomu dawac swojej karty i nikt niema prawa ci jej odebrac poza pracownikiejm banku! (1)
- 6 8
-
2024-06-17 17:27
Nieprawda. zatrzymaj kartę" oznacza, że Wydawca sprawdził dane karty w swojej bazie danych i polecił zatrzymać kartę. Osoba obsługująca Transakcję powinna wówczas wyjaśnić Użytkownikowi karty, że Wydawca zażądał zatrzymania karty oraz że to Wydawca, a nie Użytkownik, jest jej właścicielem. Może to zrobić każdy użytkownik terminala płatniczego.
- 3 0
-
2024-06-17 11:32
Nie myśl karty płatniczej dopisanej do konta osobistego
Z kartą kredytową ;) to jakże dwie różne sprawy o których Polacy nie mają pojęcia
- 2 4
-
2024-06-17 14:32
Na kobietke trafił to poszło łatwiej (1)
Ja bym mu nie oddal Niech trafi na mnie! Won! Karta jest moja jak się nie podoba to wezwij Policję
- 4 5
-
2024-06-18 17:45
Znasz tylko jej wersje
Więc skąd wiesz jak naprawdę było?
- 1 1
-
2024-06-17 11:03
To podpada pod k.k. (27)
Zniszczenie mienia i zabór środka płatniczego. No chyba że coś się zmieniło i już nie jesteśmy "właścicielami" kart i pieniędzy na koncie w banku :)
- 90 37
-
2024-06-17 11:06
nie jestescie :P
- 23 8
-
2024-06-17 11:11
przeczytaj co jest napisane z tyłu na karcie (11)
karta jest własnością banku, który ją wydał, a nie twoją.
- 25 11
-
2024-06-17 11:19
Moze i bank - ale na pewno nie sklep (2)
- 17 5
-
2024-06-17 12:01
zgadza się tylko wtedy to bank ma prawo pozwać sklep a nie ty
a tego nie zrobi bo mu to na rękę że sklep przeciął kartę z którą były problemy
- 10 3
-
2024-06-17 12:26
Sklep. Tutaj wytyczne operatora płatności
Żądanie zatrzymania karty oznacza, że bank - wydawca karty po sprawdzeniu w swojej bazie danych wydał dyspozycję zatrzymania karty. Polecenie zatrzymania karty może być wydane telefonicznie przez pracownika Centrum Obsługi Akceptanta eService lub komunikatem na wyświetlaczu terminala (jedynym wyjątkiem, który pozwala na odstąpienie od tego obowiązku, jest zagrożenie życia lub zdrowia wówczas osoba obsługująca terminal ma obowiązek wypełnić opis zdarzenia i przesłać go do eService (poniżej znajduje się link do pobrania formularza).
Osoba obsługująca terminal może wyjaśnić klientowi, że bank zażądał zatrzymania karty (to bank, a nie okaziciel jest jej właścicielem). Zatrzymaną lub znalezioną kartę w zależności od jej rodzaju, należy:
w przypadku kart z paskiem magnetycznym - naciąć pomiędzy paskiem magnetycznym a paskiem do podpisu, pamiętając o tym, by nacięcie sięgało od 1/2 do 2/3 długości karty. Nacięcie należy wykonać od tego końca, na którym nie ma hologramu, uważając przy tym, aby nie uszkodzić paska magnetycznego, paska do podpisu oraz hologramu.
w przypadku kart z mikroprocesorem (chipem) - naciąć prawy górny róg karty (róg znajdujący się naprzeciw chipa) pod kątem około 45° na głębokość 2-2,5 cm.
Naciętą kartę wraz z wypełnionym i podpisanym protokołem zatrzymania karty (poniżej znajduje się formularz do druku) należy odesłać pocztą do eService na adres wskazany na formularzu.- 10 1
-
2024-06-17 11:23
(1)
Karta jako fizyczny kawalek plastiku tak. Ale bank przenosi na klienta prawo jej uzytkowania. Na tej wiec mocy karta jest Twoja. Jak wynajety samochod. Wlasciciel nie moze tak po prostu przyjsc i wyrzucic ci z niego rzeczy bo jednak go potrzebuje.
- 16 6
-
2024-06-17 12:37
Przenosi prawo użytkowania ale może też je odebrać w dowolnym momencie. No i to właśnie się zadziało.
- 9 3
-
2024-06-17 11:30
dzbanie jak widac nierozumiesz co czytasz tylko pracownik banku moze odebrac karte nikt inny! (5)
- 9 11
-
2024-06-17 12:44
nie dzbanie, bank ma umowę ze sprzedawcą i może mu zlecić zniszczenie karty (2)
nie odebranie tylko zniszczenie bo bank ma prawo w każdym momencie rozwiązać umowę na użytkowanie karty. Takie zapisy umowne mają na celu poprawę bezpieczeństwa. Sama karta jest własnością banku więc może sobie zlecać innym podmiotom jej niszczenie. Przeczytaj umowę to ci się rozjaśni.
- 10 4
-
2024-06-17 16:00
meduzo umysłowa mnie bezprawne umowy sklepu z bankiem nie intteresuja moze nawet podpisac umowe o strzelanie do klientów (1)
mam to gdzies bo to jest bezprawde
- 0 5
-
2024-06-17 16:06
bezprawnie masz zasiłek na myślenie... ustawa to reguluje i tyle ale ciężko w google wpisać i wyszukać lepiej p...ć głupoty
- 1 1
-
2024-06-17 16:05
dzabnem jesteś ty przeczytaj ustawe to może zrozumiesz prawniku od siedmiu boleści
- 1 1
-
2024-06-17 17:45
Oj dzbaneczku... Aleś zabłysnął.
- 0 1
-
2024-06-17 11:12
(1)
Właścicielem karty jest bank, nadal nie zmienia to jednak faktu, że sprawa jest dziwna.
- 13 2
-
2024-06-17 14:34
Nie jest dziwna
Sklep ma prawo zabrać własność banku (kartę) po wyświetleniu komunikatu na ekranie.
- 3 3
-
2024-06-17 11:14
Nie jesteś właścicielem karty (6)
Dziękuję
- 13 8
-
2024-06-17 11:31
Dzbanie pracownik sklepu nie jest pracownikiem banku (2)
dziekuje
- 9 14
-
2024-06-17 12:03
młotku ale bankowi jest to na rękę że pracownik przeciął tą kartę (1)
bank ma umowę ze sklepem. Dziękuję.
- 7 3
-
2024-06-17 16:00
sam nim jestes niema ptakiego prawa które na to pozwala
- 0 2
-
2024-06-17 11:32
to niech Auchon skontaktuje się z bankiem (2)
i zablokuje kartę. Przyczyn komunikatu ' karta niewazna' może być bardzo dużo. I wg mnie często wynika to z ułomności procedur , systemów w samym banku. Chcesz żeby klienci płacili gotówka ? A jak karta jest z zagranicznego banku i nie ma możliwości jej szybko odzyskać ? w PL płacimy tylko polskimi kartami i tylko klienci polskich banków ?
- 5 4
-
2024-06-17 12:45
terminal się na bieżąco kontaktuje
jak coś jest nie tak to wyskakuje polecenie z banku
- 6 3
-
2024-06-18 12:55
Doczytaj potem pisz
Tam nie było komunikatu " karta nieważna " tylko inny patrz artykuł powyżej
- 3 0
-
2024-06-17 11:33
Czytaj i zrozum co czytasz gamoniu.
- 1 5
-
2024-06-17 16:04
przeczytaj lebiego przepisy
- 1 1
-
2024-06-17 17:43
Nigdy nie byliśmy właścicielami kart.
- 0 1
-
2024-06-18 12:52
Bzdura
Nikt nie każe Ci nawet znać podstaw prawa, ale doczytaj powyżej artykuł do końca. Patrz cytat; "Do sytuacji zatrzymania karty płatniczej może dojść po otrzymaniu wyraźnej instrukcji z obsługującego terminale płatnicze Auchan Centrum Usług Płatniczych, w postaci wyświetlanego na terminalu komunikatu. Jest on wyrażeniem woli emitenta karty i ma na celu ochronę finansów klienta." - Pani H.Bernatowicz
- 3 0
-
2024-06-19 10:39
Nie jesteśmy
i nigdy nie byliśmy. Bank jest właścicielem karty, także pieniędzy - jeśli to karta kredytowa.
Środki na koncie owszem, bywają nasze, póki bank ich nie zablokuje lub nie zdarzy się awaria uniemożliwiającą korzystanie z nich.
Tak sobie "dla wygody" pozwalamy.....- 1 0
-
2024-06-17 11:05
SZOK (2)
- 38 8
-
2024-06-17 11:08
niedowierzanie
to byly pracownik UM Gdansk.
- 3 3
-
2024-06-17 16:22
dla niektórych to szok bo myślą, że rząd i korpo to ich przyjaciele :)
- 1 1
-
2024-06-17 11:05
(3)
Zrezygnujmy z gotufki...taaa...
- 74 7
-
2024-06-17 11:09
A co ma piernik do wiatraka? (2)
Gotówki ci ktoś nie może z ręki wyrwać?
- 2 26
-
2024-06-17 11:16
(1)
gotowka mojej rece jest moja. karta kredytowa/debetowa nalezy do banku. tak samo jak cyferki na koncie ktore bank moze sobie zablokowac bo tak.
- 17 1
-
2024-06-17 16:20
Albo rząd
Jak w Kanadzie nieposłusznym obywatelom
- 4 0
-
2024-06-17 11:06
Podobna procedura jest z PKM Południe (1)
Coś ucichło pomimo że pieniadze są, pewnie Platforma woli je wydać na śląsku? Trójmiasto i tak zagłosuje na PO trzeba inwestować tam gdzie jest szansa na nowych wyborców
- 32 34
-
2024-06-17 11:08
i tak moje miasto stalo sie posmiewiskiem
- 5 4
-
2024-06-17 11:07
Opinia wyróżniona
Pracownik musi przeciąć kartę na oczach klienta i jednocześnie wydać wydruk z z komunikatem z banku,na potwierdzenie (40)
Tej czynności. Inaczej to samowola
- 354 12
-
2024-06-17 11:12
Bo ty tak orzekłeś? (18)
- 6 18
-
2024-06-17 11:15
Tak jest w instrukcji (13)
Instrukcji wydawcy karty (Visa, MasterCard itp.)
- 18 4
-
2024-06-17 11:55
zgadza się bo w rzeczywistości nie jesteśmy właścicielami kart. Bank nim jest. (11)
Ale co jak pracownik powie że ma to w nosie i karty nie przetnie? Przecież bank go do tego nie może zobligować. Istnieje jakieś prawo które to reguluje?
- 7 5
-
2024-06-17 12:04
zaden ban nienakazuje pracownikom sklepu odbierac karte bo mu niewolno tego robic to nie zgodne z prawem (7)
i zaden bank tego nie robi a komunikaty z terminala niemaja zadnej mocy prawnej róznie dobrze moze tam napisac to złodziej pobij go by go zatrzymac!
- 9 18
-
2024-06-17 12:34
porady prawne z kolejki po pasztetową
- 4 3
-
2024-06-17 12:34
bank ma umowę ze sprzedawcą jeśli ten drugi ma terminal płatniczy (2)
i w tej umowie obliguje sprzedawcę to zniszczenia karty jeśli jest z nią coś nie tak. Ma do tego prawo bo to bank jest właścicielem karty czyli klucza z kodem.
- 7 4
-
2024-06-17 15:18
(1)
a ja mam prawo nie oddać nikomu tej karty a nadgorliwemu baranowi sprzedać fangę w r..j czyż nie?
- 1 1
-
2024-06-17 17:41
Na atak cielesny...
...też są odpowiednie paragrafy. Masz prawo robić co Ci się podoba, tak jak odpowiednie służby mają prawo wyciągnąć z tego konsekwencje ;)
- 1 0
-
2024-06-17 12:48
napisz z jakim prawem haurabiego ? czy może ustawą o usługach płatniczych? taki znawca :)
- 0 2
-
2024-06-17 12:55
Wróć do podstawówki wpierw, a potem się doucz co reguluje prawo i w ramach czego mogą obowiązywać wewnętrzne regulaminy, np. banku i co mogą zawierać umowy z klientami. Oj sorry, za dużo wyrazów, już się zgubiłeś/aś. Witamy w rzeczywistym świecie.
- 5 5
-
2024-06-17 17:40
Jeżeli terminal...
...wyrzuca komunikat "zniszcz kartę" to znaczy, że karta została w banku zastrzeżona/zgłoszona jako kradziona. W tym wypadku pracownik sklepu niszczy kartę i czy Ci się to podoba, czy nie - ma takie prawo, a nawet obowiązek!
Całe towarzystwo, które tu błyszczy w komentarzach opiniami, że to karta klienta i pracownik nie ma prawa jej niszczyć - proszę poczytać regulaminy, które wszystkich Was obowiązują. Wystarczy nawet przeczytać mały druk na rewersie karty, który Was odpowiednio dokształci Drodzy Krzykacze o Znikomej Wiedzy :)- 5 0
-
2024-06-17 12:55
tak ustawa i przepisy na podstawi których obsługuje terminal wynajęty od operatora lub posiadający usługę na wlasnym terminalu... VISA i master card np u nas jest jeszcze kilku innych operatorów banki są dysponentami kart lub urządzeń platniczych w tym wirtualnych kart... jak Wy funkcjonujecie w tym świecie jak nawet podstaw nie znacie i ciężko wyszukać coś w necie a na Tik Toku nie ma takich informacji a wpisać google.pl w przeglądarce i zapytanie to już za dużo lepiej powtarzać z oburzeniem bzdury
- 5 2
-
2024-06-17 12:55
Tak.
- 1 1
-
2024-06-17 14:22
Jak pracownik ma w nosie i nie przetnie, to poniesie konsekwencje
Przecież wiadomo że poszedł komunikat "zatrzymaj kartę", wiadomo kto był zalogowany na terminalu płatniczym, postąpił wbrew umowie z operatorem terminala i naraża się na karę umowną.
- 6 1
-
2024-06-17 12:23
bzdura kompletna niema takiech przepisów
- 0 9
-
2024-06-17 11:17
Taka jest procedura myślicielu ale ty o tym nie wiesz (3)
- 12 8
-
2024-06-17 11:20
Ten, co u góry pisał, widać też nie wie, skoro tego nie podał
- 1 3
-
2024-06-17 11:57
Ale to jest tylko ich procedura a nie prawo. (1)
Oni z bankiem umowy nie zawierali na usługę przecinania karty. Mogliby to olać i co wtedy?
- 3 9
-
2024-06-17 12:53
Co wtedy? Udział w praniu brudnych pieniędzy na przykład. OD groma różnych rzeczy. Ktoś posłużył się taką kartą do nielegalnej transakcji, np w dark necie. Tysiąc innych przypadków. Ale jesteście nierozgarnięci i niedorozwinięci żeby w ogóle przeczytać jedno zdanie w umowie z bankiem. To czego tu wymagać
- 5 3
-
2024-06-17 11:31
Moze to zrobic tylko pracownik banku (6)
- 7 31
-
2024-06-17 11:43
(5)
Może, a nawet musi to zrobić kasjer, gdy na terminalu pokaże się komunikat "zniszcz kartę". To jest zabezpieczenie przed fraudami.
- 30 11
-
2024-06-17 12:02
meduzo umysłowa pracownik banku niema zdnego prawa nic nikomu zabierac moze co najwyazej wezwac policje i nic wiecej! (4)
- 3 28
-
2024-06-17 12:21
(3)
"nie ma" piszemy rozdzielnie meduzo
- 17 4
-
2024-06-17 12:49
nie ma czy niema :) ale tak czy tak nie ma pojęcia co pisze nawet nie wie gdzie szukać a ustawa mówi jasno (2)
- 0 5
-
2024-06-17 13:57
A jaka dokladnie ustawa? (1)
- 1 0
-
2024-06-17 17:12
Ustawa o usługach i instrumentach płatniczych a ponadto regulamin firmy udostępniąjącej terminale płatnicze (sklep musi stosować się do polecenia "zatrzymaj i zniszcz kartę"
- 1 0
-
2024-06-17 11:52
Jak zawsze zostały wyróznione opinie totalnej patologi po pierwsze zadne komunikaty na terminalu nie maja mocy prawnej (6)
Nikt niema prawa odebrac klientowi karty tym bardziej ze ludzie teraz placa telefonami a co wtedy przyjdzie patola zabrac telefon?
To zato swietnie pokazuje ze Polaków stara się traktować jak ludzii 10kartegori nawet nie trzeciej!! I jeszce jak widac staraja sie wciskac kłamstwa by to usprawiedliwic!!
Wiec prosta psrawa pytałem tezs w banku i jak widac tej kobiecie w banku tez to samo powiedzieli zaden bank nie stosuje takiej procedury bo mu nie wolno!!
Nikt poza pracownikiem banku niema prawa zatrzymac karty inie moze niczego nikomu zabierac moze tylko poprosic o karte ale itak tego nie robi !!- 15 36
-
2024-06-17 12:06
Jest komunikat na terminalu "zatrzymaj kartę"? Jest to się ją zatrzymuję. (4)
A ty możesz tylko patrzeć jak się ją tnie i iść do domu z kwitkiem z terminala.
- 17 15
-
2024-06-17 12:37
(3)
Bzdury! Nikt nie ma prawa odebrać twojej własności! Karta przysyłana i zakupiona jest w banku, i tylko ta instytucja jest do tego upoważniona! Koniec kropka.
- 7 29
-
2024-06-17 13:12
Karta pozostaje własnością banku, ty jesteś tylko jej użytkownikiem. Sytuację należy wyjaśniać w banku
- 19 2
-
2024-06-17 13:17
Tak!!! Twoja prawda jest najtwojsza i koniec i kropka! :)
- 9 2
-
2024-06-17 17:33
Sam jesteś Bzdura.
- 2 0
-
2024-06-17 12:22
na terminalu moze nawet pisac walnij sie wten pusty łeb a tobie nic nie wolno robic bo niemasz takiego prawa!!
- 9 9
-
2024-06-17 12:41
Żadnego pokwitowania. (5)
Nie trzeba wydawać żadnego potwierdzenia. Jak byłem na szkoleniu przy odbieraniu terminala to chyba najdłużej omawiana procedura. Komunikat na terminalu brzmi po prostu "zatrzymaj kartę" i nic więcej pracownik nie wie - wie tylko, że karta jest "trefna" i musi ją zatrzymać, przeciąć (w dokładnie jednym, konkretnym miejscu) i odesłać do operatora i to niezwłocznie (bodajże 48 godzin jest na to). Mamy nie rozmawiać z klientem, nie udzialać mu żadnych informacji i w razie potrzeby po cichu wezwać patrol policji, bo to może być (i najczęściej jest) kradziona karta. Gdyby włożyła kartę do bankomatu to ten także by ją zatrzymał. Podkreślam, karty, które należy zatrzymać najczęściej są zgłoszone jako kradzione lub użyte do fraudu i absolutnie nie ma pewności, że osoba po drugiej stronie kontuaru jest tą, której nazwisko widnieje na karcie, więc nierozsądne byłoby jej udzielać więcej informacji. Co więcej, gdyby pracownik nie zatrzymał karty mimo polecenia z terminala, to sam będzie miał problemy, bo on musi się z tej karty rozliczyć - operator się o to upomni.
Popytajcie w Elavonie czy innym Polcardzie, ostatecznie w Visie czy Mastercardzie, a nie lokalnym oddziale PKO gdzie ludzie nie mają pojcia o procedurach tego typu. xD- 62 10
-
2024-06-17 14:28
(1)
szkolenie szkoleniem ale czy wynika to z przepisów lub ustawy to już inna kwestia
- 5 1
-
2024-06-17 17:10
Wynika z ustawy. Ustawa o usługach i instrumentach płatniczych. Polecam poczytać.
- 4 0
-
2024-06-17 15:07
Rozumiem, że na szkoleniu mówią, że zabrać kartę i w długą? Serio? Jeśli to złodziej to sam ucieknie. Klientowi należy się wyjaśnienie, jeśli pracownik nie daje rady.powinien wezwać przełożonego.
- 12 1
-
2024-06-17 17:32
Nareszcie jakaś rozsądna wypowiedź!
- 7 0
-
2024-06-18 17:14
A na szkoleniu wspominali, że możesz źle trafić, zostać potraktowany jak złodziej i i przez przypadek stracić zęby?
- 2 1
-
2024-06-18 07:51
A jak będę telefonem płacił i taki błąd wyskoczy to mi zabierze telefon i połamie?
- 3 1
-
2024-06-17 11:07
Auchan mowicie? (2)
warto pamiętać
- 78 8
-
2024-06-17 15:32
(1)
W latach 90 miałem podobną sytuację. Oczywiście z mojej strony wszystko było w porządku, nie zalegałem ze spłatą, miałem środki na koncie, tylko jakiś błędny komunikat w kasie. Było to upokarzające, jak pracownik na oczach innych ludzi niszczy kartę.
- 3 2
-
2024-06-21 09:06
Ja zatankowałem auto i problem się zrobił , W siedzibie banku nie umiano mi powiedzież jaki powód , Bogaty by zarobił , usrał
usrał by bank i płaciliby za taxi, niedogodności + inne !
- 0 0
-
2024-06-17 11:07
Grubo. Tylko gotowka. Najpierw towar pozniej zaplata. (4)
Niech pokaza konkretne przepisy. Czy umowa z bankiem o wydanie karty to przewiduje ? albo regulamin sklepu ?
- 77 6
-
2024-06-17 11:15
na PL2050 chce wycofac gotowke. i co ty na to powiesz?
- 16 4
-
2024-06-17 12:05
Niestety umowa to przewiduje. (2)
My mamy z bankiem umowę odnośnie użytkowania karty której właścicielem jest bank. Sklep też ma z bankiem umowę w której bank pozwala na zniszczenie jego karty jeśli coś jest z nią nie tak. Tylko co jeśli staniesz okoniem i powiesz że karty nie oddasz. Wezwą policję? A jak cię zatrzymają? Sklep nie może bo nie złamałeś prawa. To tylko umowy cywilne między podmiotami.
- 4 2
-
2024-06-17 15:58
dzbanie mnie nie iteresuja umowy sklepu z bankiem bo sa one bezprawne! (1)
- 3 2
-
2024-06-17 17:32
Podpisujesz bezprawne dokumenty? To jest współudział.
- 1 1
-
2024-06-17 11:07
W życiu więcej nie pójdę do Auchan - żeby mnie kartę zniszczyli. Uważam że nie mieli do tego Prawa. Tak nie wolno. (4)
A zresztą Auchan kolaborował z kacapami na początku wojny więc moja noga tam nie postanie :)))))))))))
- 85 19
-
2024-06-17 11:30
(1)
Dalej prowadzi handel u ruskich, dlatego kto tam kupuje ten onuca.
- 15 2
-
2024-06-17 13:52
Najwięcej tam kupują Ukraińcy.
- 6 0
-
2024-06-17 16:07
a właśnie że wolno ustawa nawet o tym mówi... ale ciężko znać prawo lepiej się wypowiem prawda ?
- 1 1
-
2024-06-17 16:28
Ty znowu tu
- 1 2
-
2024-06-17 11:07
(6)
Co to bzdurna procedura i jakie przepisy na to pozwalają?
- 55 9
-
2024-06-17 14:35
Twoja umowa na prowadzenie karty (1)
Nie czytało się, co?
- 3 6
-
2024-06-17 14:50
inteligent ty nawet nierozumiesz co czytasz niewolniku
- 4 2
-
2024-06-17 14:50
Niema przepisów które pozwalja by kto kolwiek poza pracoewnikiem banku odebrał ci karte nie moze nawet tego pracownik banku (1)
moze cie tylko po prosic!
- 2 2
-
2024-06-17 16:08
jest ustawa :) ale lepiej się wypowiem bo przeca moje prawo jest słuszne
- 2 1
-
2024-06-18 05:59
Oczywiscie że tak
Karta nigdy nie jest i nigdy nie była twoją własnością tylko banku. Ty jesteś tylko jej użytkownikiem.
Jeśli na terminalu wyświetli się informacja ze pracownik ma zabrać lub zniszczyć karte to musi to zrobić
Takie są regulaminy na uzytkowanie terminala przez sklepy.
To- 0 1
-
2024-06-18 12:57
Procedury bezpieczeństwa?
Chciałbyś, żeby np. Ktoś posłużył się Twoją ukradzioną kartą w sklepie albo, żeby płacił ponad limit kredytowy na koszt banku?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.