- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (25 opinii)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (332 opinie)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (116 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (300 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (104 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (119 opinii)
Podwale Przedmiejskie przyjazne pieszym w 2015 r.?
Czy Podwale Przedmiejskie wreszcie przestanie być barierą dla pieszych? Po latach dyskusji i rozważań, wkrótce rozpoczną się analizy ruchu, które mają dać odpowiedź, czy będzie możliwe wykonanie przejść naziemnych.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Teraz pomysł ten, za sprawą funkcjonującej już Południowej Obwodnicy Gdańska oraz powstającego tunelu pod Martwą Wisłą, nabiera rumieńców. Wkrótce rozpoczną się badania ruchu, które będą przeprowadzone także po otwarciu wspomnianego tunelu samochodowego, co nastąpi przypuszczalnie w połowie 2015 r.
Otwarcie tunelu oraz wcześniej wykonane trasy: Słowackiego, Sucharskiego, a także obie obwodnice, mają dać alternatywę dla przejazdów przez Śródmieście, a tym samym sprawić, by na Podwalu Przedmiejskim pozostał ruch lokalny, a nie tranzytowy.
- Architekci i urbaniści są zgodni - Podwale Przedmiejskie w obecnym charakterze rozdzieliło Śródmieście Gdańska na dwie połowy, przyczyniając się do degradacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia. Brak skrzyżowań i przejść naziemnych czyni z tej drogi autostradę, a nie miejską aleję, jaką jest np. al. Legionów
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Tunel wstydu przy Ergo Arenie
Wytyczenie przejść naziemnych ma być tylko jednym z etapów "ucywilizowania" Podwala Przedmiejskiego. W planach jest też wykonanie pełnych skrzyżowań - tak, by ułatwić dojazd i umożliwić dalszą zabudowę Wyspy Spichrzów oraz rejonów ulic Chmielnej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Musimy te pomysły przeanalizować poprzez rzetelne badania i sprawdzić, na ile realne są do wykonania. W tym celu będziemy badać ruch w nieodległej perspektywie czasowej, jak i po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą do użytku. Niewątpliwie kwestią wymagającą szerokiej debaty i konsultacji będzie też ewentualny dalszy los przejść podziemnych, w sytuacji gdy wytyczone będą naziemne odpowiedniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Warto przypomnieć, że już w tym roku piesi nie będą musieli korzystać z przejścia podziemnego w rejonie oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego. Jak informuje ZDiZ, rozpoczęto procedury formalne, niezbędne do realizacji tego zadania.
Opinie (262) 9 zablokowanych
-
2014-01-07 07:47
Ok pomysł dobry tylko pod jednym warunkiem organizacja ruchu jak ma ul. Kartuskiej
- 4 2
-
2014-01-07 07:52
...
Najpierw władowali masę kasy w budowę a teraz wpompują kolejne miliony w zasypanie tego, wybudowanie przejścia, sygnalizacji świetlnej.
Lepiej to zostawić i dodatkowo zadbać o ułatwienia dla niepełnosprawnych.
Co do Dolnego Miasta, to nie Podwale Przedmiejskie przyczyniło się do jego degradacji (kretynizm pisać coś takiego) a jedynie mieszkańcy, menelstwo i władze Gdańska, które nic z tą patologią przez lata nie robiły.- 8 6
-
2014-01-07 10:21
Jak to jest, redakcjo? Tu chcecie likwidowac tunele, a w najnowszej notce pytacie sie, czy w powstajacym tunelu pod motlawa bedzie pas dla pieszych. Ustalcie w koncu wspolna wersje.
- 5 3
-
2014-01-07 10:44
chyba miasto ma nadwyżki budżetowe
wole by powstały kolejne tunele pod ulicą przynajmniej stać na tych światłach nie trzeba np. przy banku millenium bardziej się by opłacało niż te światła co zamiast ułatwiać są upierdliwe dla pieszych
- 5 4
-
2014-01-07 10:46
Troche ruchu nikomu jeszcze nie zaszkodzilo
pozdrawiam
- 2 2
-
2014-01-07 10:53
jak można takie bzdury robić?? (1)
Ludzie, przecież tunele właśnie zwiększają bezpieczeństwo i płynność ruchu - również pieszych i rowerzystów. Nie trzeba stać na światłach, można się schować przed deszczem, przy okazji w niektórych tunelach można zrobić zakupy. Kto ma interes w tym żeby nam życie utrudniać???
- 8 6
-
2014-01-07 16:11
specjalisto
rowerzystom to płynności ruchu nie zwiekszają. Chyba że ktoś po schodach jeździ pod górę.
- 4 1
-
2014-01-07 11:02
kogoś tu ostro popiętroliło...
przejścia bezkolizyjne zastępować kolizyjnymi...
dziękuje już dotychczasowym włodarzom!
przy wyborach dam temu wyraz!- 8 4
-
2014-01-07 11:18
totalna bzdura!!
Nie rozumiem, jak można chcieć likwidacji przejść podziemnych-jedynego rozwiązania bezkolizyjnego przejścia na drugą stronę-przyjaznego pieszym i kierowcom?! Nie trzeba czekać na światła, nie ma ryzyka potrąceń. Jedyny problem to odśnieżanie schodów zimą oraz dbanie by nie były oblodzone, ale nawet płaska oblodzona powierzchnia jest niebezpieczna dla osób niepełnosprawnych (i zdrowych). Osoby które walczą o usunięcie przejść bezkolizyjnych chyba totalnie wyłączyli myślenie i logiczne rozumowanie!
- 6 5
-
2014-01-07 12:34
Oczami wyobrazni juz to widzę
Widzę jak tłumy pieszych przechodzą po nowych przejściach przez Podwale Przedmiejskie i idą w stronę fortów.
Zaraz zaraz a po co oni tam idą ?
Nikt nie wie po co ale przejścia przyciągają ich jak magnes.- 7 5
-
2014-01-07 12:38
Schody są przeszkodą; (2)
Nie tylko dla leniwych, ale także dla:
- osób starszych;
- osób niepełnosprawnych
- matek z dziećmi które prowadzą wózek
Sądzę że należy bardziej pomysleć o tych osobach bo przecież nie jesteśmy sami... Prawda?- 7 7
-
2014-01-07 12:59
płace podatki Tak ? to zamontujcie im windy i po sprawie to nie jest miasto niepełnosprawnych
- 4 5
-
2014-01-07 14:37
Obiektywnie patrzący, zdradzę Ci pewien sekret, tylko nikomu nie mów, bo to sekret: "winda". Można tam zamontować windy, i już wszyscy będą mogli bezpiecznie i wygodnie przedostać się na drugą stronę. Jest taka przy City Forum, druga przy dworcu PKS, obejrzyj sobie jak to działa, wypróbuj, i wtedy zastanów się, czy przejście naziemne to na pewno najlepsze rozwiązanie. Ta ulica raczej zawsze będzie ruchliwa.
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.