• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwyżka cen w Przewozach Regionalnych

Michał Sielski
17 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ostatnie kary Urzędu Marszałkowskiego kolejarze odbiją sobie podwyżką cen. Ostatnie kary Urzędu Marszałkowskiego kolejarze odbiją sobie podwyżką cen.

Kilkadziesiąt groszy więcej za podróż z Trójmiasta do Lęborka, Helu czy Malborka zapłacić trzeba według nowego cennika. Kolejarze tłumaczą to znacznym wzrostem cen paliw i energii.



Często podróżujesz koleją?

- Nowy cennik został stworzony w taki sposób, aby podróże interREGIO i REGIOekspresami wciąż były najtańszym sposobem podróżowania pomiędzy największymi miastami i miejscowościami turystycznymi - informują Przewozy Regionalne.

Rzeczywiście, podwyżka nie jest znaczna. Do tej pory za bilet z Gdańska do Lęborka płaciliśmy 15,6 zł, nowa cena to 16 zł. Tyle samo zapłacimy również za przejazd np. z Gdyni na Hel, wzrośnie również cena popularnego połączenia Gdańska z Malborkiem (z 11,50 do 12,40 zł). Nie zmienią się ceny biletów jednorazowych na pociągi Regio na odległość do 5 kilometrów.

Czy na podwyżkę nie wpłynęła zapowiedź obniżenia dotacji, którą po ostatnich strajkach zapowiedział Urząd Marszałkowski? Pomorski samorząd co roku dotuje PR kwotą ok. 46 mln zł. Mimo tego firma w 2011 roku zanotuje stratę w wysokości ok. 30 mln zł.

- Nie obniżyliśmy dotacji, a po prostu nie zapłaciliśmy za niewykonaną podczas strajku pracę - zaznacza Jakub Cichosz, główny specjalista i koordynator zespołu w Departamencie Infrastruktury Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. - Ceny biletów przewoźnik może jednak kształtować dowolnie. Pozostawiamy mu w tym wolną rękę, więc podwyżki również nie będziemy komentować - dodaje.

Opinie (119) 2 zablokowane

  • Rozpisac przetarg na świadczenie usług (3)

    Jakoś województwo kujawsko-pomorskie potrafiło przegonić "darmozjadów" z PKP i od kilku lat pasażerów wozi na liniach niezelektryfikowanych firma Arriva.Tylko konkurencja dla molochów typu PKP Poczta Polska itd może przywrócić normalność.

    • 14 5

    • (2)

      PKP i PR to są dwie konkurencyjny spółki

      • 5 2

      • Nie PKP tylko Intercity i PR (1)

        Przetarg był. Do 2016 r. PR ma monopol na obsługę dotychczasowych połączeń.

        • 3 0

        • błąd

          Intercity to PKP Intercity, czyli spółka z Grupy PKP. Przewozy Regionalne to spółka samorządowa i do tego orżnieta przez rząd, stąd sporo problemów finansowych.

          • 0 1

  • Był strajk musi być podwyżka (1)

    Jakoś trzeba wyżywić te kilkadziesiąt związków zawodowych na PKP.

    • 6 4

    • I kolejny raz tłumaczę: na PKP nie było żadnego strajku, strajk był ale na PR

      • 2 1

  • Myśli o SKM (3)

    Jechałem SKM w sobotę z gdańska do sopot o 20.30. W pociągu panował półmrok - były włączone tylko oświetlenie awaryjne. Kiedyś jeździłem do Gdyni przez 5 lat z rzędu (do 2001), więc mam do czego porównywać. niewiele się zmieniło pod względem standardu skm. nie ma już nawet koszy na śmieci pod stolikami. Szyby są porysowane, ale przecież przez ludzi - bydło. jesteśmy 2,5 miesiąca przed nowym rokiem, a firma już wie jaką zanotuje stratę...gratuluję stylu zarządzania. dopóki ten shit bedzie dotowany, to nic się nie zmieni w skm. Atrakcyjność podróżowania pozostawia wiele do życzenia. Nie sądzę, żeby liczba pasażerów wzrosła przy takim standardzie. Jeżeli mam się przesiąść z samochodu to chciałbym mieć schludne i czyste warunki wokół. Zacząłbym więc od wymiany taboru.

    • 9 1

    • (2)

      W artykule jest mowa od PKP PR. To tak gwoli ścisłości.

      • 1 3

      • W PR jest jeszcze gorzej. SKM ma przynajmniej kilka odnowionych składów, w PR jeżdżą same stare szroty.

        • 1 1

      • nie ma czegoś takiego jak PKP PR

        • 3 0

  • To ja jestem ciekawy ilu ignorantów będzie teraz wyrzucało swoje frustracje na PKP (2)

    Dodam tylko, że jak ktoś jeszcze jakimś cudem tego nie wie, to Przewozy Regionalne nie należą do Grupy PKP.

    • 6 3

    • Ale po g...nie nalezącym do PKP jeżdżą i z PKPowskich dworców korzystają

      A PKP kosi ich za to, jakby to tory dla TGV były

      • 1 0

    • Słowem, debilne nowe czasy

      Za komuny wyróżniało się pociągi towarowe, osobowe, pospieszne i ekspresy. Były jedne PKP. Też nie idealne, ale działało wszystko o niebo lepiej. Teraz do parzenia kawy powołuje się spółkę-córkę i nic z tego nie wynika. Poza większą ilością stanowisk w zarządach oczywiście.

      • 1 0

  • W kujawsko-pomorskim jeździ prywatny przewoźnik (3)

    Dlaczego w województwie pomorskim nie można pogonić Przewozów Regionalnych i zaprosić do współpracy prywatną firmę?Na Śląsku też poszli po rozum do głowy i tworzą własne Koleje Śląskie na wzór Kolei Mazowieckich.

    • 5 2

    • (1)

      Ta, zamiast samorządowych Przewozów Regionalnych będą mieli samorządowe Koleje Śląskie - to jest dopiero krok naprzód. A w ogóle, to Arriva jeździ również i po pomorskich torach, tylko tak się ten prywatny biznes pcha do kolejnictwa pasażerskiego, że pewnie nawet o tym nie słyszałeś.

      • 6 2

      • o związkowiec?

        • 3 5

    • U nas jest SKM

      Który i tak już jeździ na dość długiej trasie. Inne województwa muszą tworzyć od podstaw, bo nie mają koleji tego typu. Więc proponuje najpierw się zapoznać, a potem proponować. Koleje Mazowieckie i Śląskie to właśnie taki nasz SKM, który dostał większe dotacje i został wykupiony od PKP. Więc droga prosta reszta miast musi iść za Gdańskiem i wykupić większe udziały, bo póki co Gdańsk ma tyle co wszystkie miasta razem wzięte do kupy, a nawet więcej.

      • 3 4

  • Podwyżka? (1)

    Czyżby kolej zaczęła szybciej jeździć, jest bezpieczniej, nigdy się nie spóźnia i jest super czysto?

    • 8 1

    • wszystko się zgadza

      • 3 0

  • (2)

    PR - Patologia Regionalna, ale wystarczy spojrzeć kto rządzi tą firmą

    • 4 0

    • Fajna ta kolorystyka składów (1)

      podkreśla tylko żałosny stan taboru, fuj!

      • 1 0

      • to taka reanimacja, lifting trupa, to cechuje tabor PR, SKM i nie tylko

        • 1 0

  • By żyło się lepiej!

    • 8 3

  • pomimo 46 mln dotacji (1)

    przewidują 30 mln strat. Co za ciołki tym zarządzają?!

    • 10 1

    • Za to rządzenie jeszcze corocznie biorą premie i to nie małe :)

      • 4 0

  • no cóż za wysoki standard trzeba płacić ;-D

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane