- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Pół miliona złotych kar dla przewoźników od ZKM Gdynia
556 tys. zł kar zostało nałożone w tym roku przez ZKM Gdynia na przewoźników. Najczęstszymi przewinieniami są: przyspieszenie przyjazdu na przystanki, opóźnienia i brak czystości. Kary są często wykorzystywane do sfinansowania pojazdu rezerwowego innego operatora, po wyższej stawce, gdy kurs nie może być wykonany.
290 kar za brak czystości pojazdów
O podobne zestawienie poprosiliśmy ZKM Gdynia. Okazuje się, że organizator gdyńskiej komunikacji miejskiej z powodu niewłaściwej czystości autobusów, nałożył na operatorów do końca października 290 kar. Ta kategoria zajmuje jednak trzecie miejsce - 13 proc. wszystkich uchybień z ostatnich 10 miesięcy.
Rozkład ZKM Gdynia
Najwięcej uchybień 488 (22 proc.) dotyczyło przyspieszonych odjazdów i przyjazdów na przystanek końcowy. Drugie miejsce zajmują opóźnienia odjazdów - 314 pojazdów (14,5 proc.)
Na dalszych miejscach jest brak wymaganych informacji dla pasażera w pojeździe (informacja taryfowa, piktogramy, plakaty), brak karnetów, niesprawny monitoring czy problemy z ogrzewaniem i klimatyzacją.
2180 kar w ciągu 10 miesięcy:
- przyspieszenie (przyspieszony odjazd z przystanku lub przyspieszony przyjazd na przystanek końcowy): 488 kar - 22,39 proc.
- opóźnienie (zawiniony, opóźniony odjazd z przystanku): 314 kar - 14,40 proc.
- czystość pojazdu (nieumyty pojazd, śmieci, piasek, kurz): 290 kar - 13,30 proc.
- informacja dla pasażera (brak informacji taryfowej itp.): 162 kary - 7,43 proc.
- karnety (brak bloczków, niesprzedawanie): 140 kar - 6,42 proc.
- oznakowanie liniowe (niewłaściwe lub jego brak): 111 kar - 5,09 proc.
- usterka techniczna (niesprawne elementy wyposażenia): 91 kar - 4,17 proc.
- estetyka (nieusunięte elementy pokolizyjne, rdza itp): 81 kar - 3,72 proc.
- monitoring (niesprawny system): 81 kar - 3,72 proc.
- ogrzewanie/klimatyzacja (zbyt niska lub za wysoka temperatura): 79 kar - 3,62 proc.
- inne: 343 kary - 15,73 proc.
Kary przeznaczane są na rezerwowe kursy
ZKM Gdynia nałożył kary na kwotę 556 tys. zł. Najwięcej musiał zapłacić PKS Gdynia - 160 tys. zł. Na kolejnym miejscu jest BP Tour - blisko 137 tys. zł, a później firma Meteor z blisko 118 tys. zł kar. Najlepiej w tym zestawieniu wypada PKA Gdynia, który miał do zapłacenia przez dziewięć miesięcy nieco ponad 19 tys. zł.
Co ciekawe, kary za niewykonany kurs są często przeznaczane na rezerwowe pojazdy.
- Kara za niewykonany kurs dla danego operatora, z reguły nie oznacza niewykonania kursu dla pasażera. Specyfiką gdyńskiej komunikacji miejskiej, rzadko praktykowaną w innych miastach, jest w przypadku awarii pojazdu jakiegoś operatora - automatyczne włączanie pojazdu rezerwowego (po wyższej stawce, finansowanej właśnie z kar) innego operatora. Dzięki temu pasażer nie odczuwa faktu niezrealizowania kursu przez danego operatora - w zamian jedzie autobus (lub nawet trolejbus na bateriach - co od razu jest zauważane) innej firmy - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Miejsca
Opinie (141) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-24 15:41
Parodia i tyle w temacie. (2)
Zamiast się bawić w kary niech ZKM najpierw dostosuje rozkład jazdy do realiów na drodze.
PS: a kiedy kierowcy mają sprzątać autobus jak nawet z toalety nie mają czasu skorzystać przez mądre głowy z ZKM tak piszecie rozkłady.- 15 1
-
2019-11-24 17:12
Mózgu..
Zgłosić to CR i po temacie.
Myślenie nie boli. Oh wait...- 1 3
-
2019-11-25 06:30
Kierowcy nie sprzątają autobusów,robią to firmy zewnętrzne na terenie zajezdni.
- 1 0
-
2019-11-24 16:15
A cóż to znowu za ankieta? (1)
Może wystarczy w komunikacji nie brudzić.
- 5 0
-
2019-11-24 20:47
Pytania jak by w normie było załatwianie potrzeb fizjologicznych przez pasażera- czy sprząta po sobie. Nie sprzątam bo nie śmiece
- 0 0
-
2019-11-24 16:57
Kraj absurdów
Kary...mandaty...nakazy i zakazy. Żadnej empatii i zrozumienia. Kiedyś ludzie ze sobą rozmawiali. Dzisiaj tylko kary i nagonka jeden na drugiego. Naród polski robi się prymitywny.
- 6 0
-
2019-11-24 16:59
Niektórym zależy na tym aby ludzie skakali sobie do gardeł.
- 4 0
-
2019-11-24 17:17
Opinia wyróżniona
Bardzo dobry system ZKM (1)
Założony w pojeździe system Tristar, wyswietla czasy jakie chce. Wprowadza w błąd kierowców i pasażerów. Czasami spóźnia się lub spieszy o kilka minut. Lipa jakich mało! Ale do karania kierowców w/g ZKM, doskonały! Z kieszeni kierowców zwróci się pewnie z nawiązką inwestycja miejska. Gdzie są zakładowe Związki Zawodowe?
- 32 2
-
2019-11-25 15:46
jedno wielkie szambo
w kieszeni zarzadu
- 0 0
-
2019-11-24 17:23
Pomyslcie ile razy autobus czeka (1)
Na spoznialskich, dobiegajacych, zaspanych? A czas leci..
To nie sa schody ruchome. Dziękuję? Wszystko ok, ale kary płaci kierowca a nie PKM czy PKA. O tym zapomnieli napisać? Udają głupich? Czy nie muszą?- 12 0
-
2019-11-24 19:38
Kara nakładana jest na przewoźnika i to napisali ale nie dodano ze jak to z winy kierowcy to wtedy przewoźnik obciąża kierowcę
- 2 0
-
2019-11-24 17:26
Czyli generalnie rzecz ujmując przewoźnicy zostali ukarani za to że jednak nie przewożą,
dlaczego w ogóle istnieją skoro ich kierowcy nie szanują pasażerów czyli klientów przewoźników???
- 0 5
-
2019-11-24 17:41
Ile razy wracam do domu z niezjedzonym sniadaniem
Kończę pracę, w zasadzie codziennie o kilka, kilkanaście minut pozniej, ku chwale Ojczyzny. Jak złapią że żre po kryjomu, kara. Jak przyspiesza odjazd o 31 sekund, kara, itd. Nad "chuliganami" za kierownicą czuwa sławny Tristar i monitoring. Pewnie na Kurkowej jest podobnie, więc jakaś pociecha jest. Może kiedyś trafia tam Cwaniaki z Zkm-u, siedzący za biureczkiem w upalny dzień, w klimatyzowanym pokoju,bez krawata i madrzacy się nad kawka zaparzona przez sekretarke. Oby jak najszybciej.
- 10 1
-
2019-11-24 17:51
Chore
A autobusy w Gdańsku to co np 158 odjazd z Płażyńskiego godz5:10 codziennie spóźniony a wyjeżdża z bazy Hallera to jest skandal
- 0 1
-
2019-11-24 19:24
Opinia wyróżniona
ZKM bez winy? (1)
ZKM może najpierw niech zadba o potrzeby fizjologiczne i nie tylko, kierowców.Np. na przystanku końcowym pl.Kaszubski kierowcy korzystają z toalet w prywatnym biurowcu !,a posiłki jedzą w pojazdach. Brak kasowników przy kabinie kierowcy zmusza pasażera do przepychania sie do środka pojazdu.Tablice Tristara to "rosyjska ruletka". Czy to wina przewoźnika i jego pracowników?
- 26 1
-
2019-11-25 08:10
a ty co? Adwokturę prowadzisz
szukasz tu zleceń od jeleni ZKM?
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.