- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Pół miliona złotych kar dla przewoźników od ZKM Gdynia
556 tys. zł kar zostało nałożone w tym roku przez ZKM Gdynia na przewoźników. Najczęstszymi przewinieniami są: przyspieszenie przyjazdu na przystanki, opóźnienia i brak czystości. Kary są często wykorzystywane do sfinansowania pojazdu rezerwowego innego operatora, po wyższej stawce, gdy kurs nie może być wykonany.
290 kar za brak czystości pojazdów
O podobne zestawienie poprosiliśmy ZKM Gdynia. Okazuje się, że organizator gdyńskiej komunikacji miejskiej z powodu niewłaściwej czystości autobusów, nałożył na operatorów do końca października 290 kar. Ta kategoria zajmuje jednak trzecie miejsce - 13 proc. wszystkich uchybień z ostatnich 10 miesięcy.
Rozkład ZKM Gdynia
Najwięcej uchybień 488 (22 proc.) dotyczyło przyspieszonych odjazdów i przyjazdów na przystanek końcowy. Drugie miejsce zajmują opóźnienia odjazdów - 314 pojazdów (14,5 proc.)
Na dalszych miejscach jest brak wymaganych informacji dla pasażera w pojeździe (informacja taryfowa, piktogramy, plakaty), brak karnetów, niesprawny monitoring czy problemy z ogrzewaniem i klimatyzacją.
2180 kar w ciągu 10 miesięcy:
- przyspieszenie (przyspieszony odjazd z przystanku lub przyspieszony przyjazd na przystanek końcowy): 488 kar - 22,39 proc.
- opóźnienie (zawiniony, opóźniony odjazd z przystanku): 314 kar - 14,40 proc.
- czystość pojazdu (nieumyty pojazd, śmieci, piasek, kurz): 290 kar - 13,30 proc.
- informacja dla pasażera (brak informacji taryfowej itp.): 162 kary - 7,43 proc.
- karnety (brak bloczków, niesprzedawanie): 140 kar - 6,42 proc.
- oznakowanie liniowe (niewłaściwe lub jego brak): 111 kar - 5,09 proc.
- usterka techniczna (niesprawne elementy wyposażenia): 91 kar - 4,17 proc.
- estetyka (nieusunięte elementy pokolizyjne, rdza itp): 81 kar - 3,72 proc.
- monitoring (niesprawny system): 81 kar - 3,72 proc.
- ogrzewanie/klimatyzacja (zbyt niska lub za wysoka temperatura): 79 kar - 3,62 proc.
- inne: 343 kary - 15,73 proc.
Kary przeznaczane są na rezerwowe kursy
ZKM Gdynia nałożył kary na kwotę 556 tys. zł. Najwięcej musiał zapłacić PKS Gdynia - 160 tys. zł. Na kolejnym miejscu jest BP Tour - blisko 137 tys. zł, a później firma Meteor z blisko 118 tys. zł kar. Najlepiej w tym zestawieniu wypada PKA Gdynia, który miał do zapłacenia przez dziewięć miesięcy nieco ponad 19 tys. zł.
Co ciekawe, kary za niewykonany kurs są często przeznaczane na rezerwowe pojazdy.
- Kara za niewykonany kurs dla danego operatora, z reguły nie oznacza niewykonania kursu dla pasażera. Specyfiką gdyńskiej komunikacji miejskiej, rzadko praktykowaną w innych miastach, jest w przypadku awarii pojazdu jakiegoś operatora - automatyczne włączanie pojazdu rezerwowego (po wyższej stawce, finansowanej właśnie z kar) innego operatora. Dzięki temu pasażer nie odczuwa faktu niezrealizowania kursu przez danego operatora - w zamian jedzie autobus (lub nawet trolejbus na bateriach - co od razu jest zauważane) innej firmy - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Miejsca
Opinie (141) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-24 20:12
A ile kar jest nakładanych na ZTM za d**ilne rozkłady , których nie da się przejechać o czasie ?
- 4 0
-
2019-11-24 20:14
Może też weźmie się za swoje niedociągnięcia
A ZKM każe siebie za niesprawny tristar ?
- 5 0
-
2019-11-24 20:40
(2)
A ja mam pytanie na okolicznośc tego, że mamy XXI wiek. Czy informacje podawane na wyświetlicze na wybranych przystankach mogłyby być podawane online a najlepiej do apki? Chodzi o odpowiedź na pytanie czy warto już wychodzić na deszcz bo nie wiem czy autobus się dzisiaj spóźni o 10 czy 15 minut.
- 2 1
-
2019-11-25 08:58
CristalBus
- 0 0
-
2019-11-25 13:06
To się tristar nazywa
Kosztowało 184 mln i od początku jest w sieci. Ale w przewidywania systemu bym za bardzo nie wierzył. Często minuty przyjazdu się dziwnie wydłużają. Są też przypadki, że pojazd nagle przyspiesza.
- 0 0
-
2019-11-24 21:54
(1)
Nie wiem po co jest gait po co ZKM zrobić jedną firmę,czytaj wywalić gait pasożytów nic nie robią tylko wszystkich dookoła chcą karac
- 2 1
-
2019-11-25 05:45
Jak by nie karali przewożników to byśmy się cofneli do PRL czyli lat 1980-1990 . Chyba nie pamiętasz jak wtedy komunikacja wyglądała.
- 1 1
-
2019-11-24 22:06
Ruszam z przystanku Kilińskiego na 127 w stronę Galeria Bałtycka
mam 4,5 minuty na przejazd. Po drodze mam 3 światła. Odcinek pokonuję w 2 minuty bo sprzyjają mi światła, wszędzie zielono i brak samochodów blokujących. Na przystanek Galeria Bałtycka przyjazd z 3,5 przyśpieszenia. Taki imbecyl z ZTM oczekuje ode mnie blokowania skrzyżowań i wymierza karę za przyśpieszenie.Kuriozum
- 2 1
-
2019-11-25 00:21
Może jeszcze jakaś kara dla źle ustawionego
Kierunku na N10 w Gdyni... Zamiast na kacze buki, jedzie z Oksywia tylko do dworca... A potem nagle zmienia kierunek... Na kacze jak człowiek wysiadł i szuka swojego autobusu...
- 3 2
-
2019-11-25 08:06
Takie kary powinien dostawać PKS Elbląg co miesiąc. Może nauczyłoby ich to pokory i lepszego podejścia do pasażerów.
- 0 0
-
2019-11-25 09:40
To ja się zwalniam
- 0 0
-
2019-11-25 13:22
pytanie (1)
ile z tych kar które zostały nałożone zostało opłaconych przez przewoźników ???
z tego co wiem polityka firmy jest taka że kary się nakłada bo to ładnie wygląda, ale później są one anulowane ot taki myk:)- 0 3
-
2019-11-25 15:05
Skończ Zdzichu pić.
j.w.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.