• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PolskiBus zwalnia personel pokładowy na trasie Gdańsk - Warszawa

Robert Kiewlicz
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi
PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia. PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia.

Pracownicy spółki PolskiBus w Gdańsku otrzymali tuż przed Wigilią wypowiedzenia umów o pracę. Zwolnieni usłyszeli, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". Zarząd firmy twierdzi, że takie rozwiązanie ma zwiększyć jedynie efektywność prowadzonej działalności, a PolskiBus zatrudni w najbliższym czasie kolejnych 50 kierowców.



Czym najczęściej podróżujesz?

Pod koniec grudnia wypowiedzenia otrzymały osoby zatrudnione jako personel pokładowy w Gdańsku. - Ja i około 15 innych osób z firmy otrzymaliśmy "na święta" wypowiedzenia umowy o pracę z powodu likwidacji stanowiska pracy - informuje jeden z pracowników firmy PolskiBus. - Na spotkaniu, gdzie wręczono nam wypowiedzenia, Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający w spółce, stwierdził, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". W firmie już coraz bardziej otwarcie mówi się o tym, że zwalniani będą również kierowcy i kolejny personel. Oczywiście proces zwolnień jest podzielony w czasie, aby nie były one zakwalifikowane jako zwolnienia grupowe.

PolskiBus.com zatrudnia obecnie ponad 350 pracowników w całym kraju. Spółka twierdzi, że grudniowe zwolnienia nie są początkiem większych redukcji w firmie. - W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, kilka miesięcy temu zwiększyliśmy liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Obecnie na tej trasie autokary PolskiBus.com kursują aż 15 razy dziennie - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. - Jak każde dobrze działające przedsiębiorstwo zwracamy uwagę na to, aby swoją działalność prowadzić w możliwie efektywny sposób. Przeprowadziliśmy analizę, z której wynika, że możemy świadczyć nasze usługi w zakresie cateringu lepiej i bardziej efektywnie. Zmiana stanu zatrudnienia w grupie personelu pokładowego pozwoli nam zoptymalizować koszty serwisu cateringowego dla naszych pasażerów.

Bezulski twierdzi też, że w związku z planowanym otwarciem nowych linii, w pierwszych miesiącach 2013 roku spółka ma zamiar zatrudnić kolejnych 50 kierowców. Dyrektor odpiera także zarzuty dotyczące zwolnień grupowych.

- Zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, o "zwolnieniu grupowym" możemy mówić, kiedy pracodawca zatrudniający co najmniej 300 lub więcej pracowników rozwiąże umowy z co najmniej 30 pracownikami w okresie nie przekraczającym 30 dni - twierdzi Bezulski. - W wyniku reorganizacji pracy personelu pokładowego rozwiązaliśmy umowy z trzynastoma pracownikami. Nie można tego kwalifikować jako "zwolnienie grupowe". Nie planujemy też dalszych redukcji zatrudnienia.

Tego zdania nie podzielają jednak zwolnieni pracownicy, którzy mają zamiar dochodzić swoich praw w sądzie pracy. - PolskiBus.com tak się rozwija i oszczędza nie tylko na pracownikach, ale na pasażerach również, bo np. kierowcy mają zakaz uruchamiania Webasto - dodatkowego ogrzewania w autobusach, aby zmniejszyć zużycie paliwa - twierdzi jeden ze zwolnionych pracowników spółki. - Również to, że WC są ostatnio nieczynne w autobusach nie do końca spowodowane jest zimą lecz oszczędnościami. Na rynku są dostępne środki, które nie powodują zamarzania płynu w WC, ale skoro sprzedaje się pulę ponad 30 tys. biletów za 1 zł, to gdzieś "kołdra będzie za krótka".

- Nasze autokary są w pełni klimatyzowane i cały czas staramy się, aby panowała w nich komfortowa temperatura - odpowiada Bezulski. - Kierowcy nie mają zakazu włączania dodatkowego ogrzewania, tym bardziej że jest ono uruchamiane automatycznie przez układ elektroniczny sterujący klimatyzacją.

PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r., oferując połączenia w niezwykle korzystnej cenie - od 1 zł (plus 1 zł opłaty za rezerwację). Spółka obsługuje ponad 20 miast na terenie Polski oraz Europy Środkowej, w tym 5 lokalizacji europejskich: Berlin, Berlin Schönefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń.

Miejsca

Opinie (442) ponad 20 zablokowanych

  • OLT wersja 2.0 czas upadku czas zacząć ;)

    • 4 10

  • Tramwaj konny na trasie Gdańsk Gł. - Port lotniczy.

    • 5 1

  • i dobrze (4)

    na trasie gdn-waw i waw-gdn jechalem polskim busem juz ok. 70 razy, srednio za pare pln. Ostatnimi czasy zwykle "za zeta". Juz mam bilety do konca marca. Dla mnie to rewelacja, zapomnialem o drogim PKP-syfie! Rok temu w zimie WC tez byly nieczynne. A od czasu jak na P1 jezdza pietrowe Astromegi zamiast Altano, zastanawialem sie, po cholere te stewardesy? Kawe mozna wypic w domu. Sok ARO i lody to chemia, nikomu niepotrzebna. Tak naprawde to 80-90 procent czasu pracy dziewczyny spedzaly obok kierowcy gadajac o pitolach. Nie dziwie sie takiemu finalowi. Wazne ze nowiutkie autokary smigaja w 5h do Wawy za smieszne pieniadze. Zlikwidowalbym tylko ta Ostrode po drodze ;)

    • 40 5

    • Ja też się nie dziwię takiemu finałowi

      Ja rozumiem robienie promocji, ale ciągłe wożenie pasażerów poniżej kosztów?

      • 2 1

    • naucz sie czytac

      sok jest wporzadku, ale rogal to chemia

      • 3 0

    • Ostróda - największe Megalopolis (1)

      nie może zabraknąć na trasie!

      A poważnie: bez Ostródy to by się go 4 godzin może zeszło?

      • 0 0

      • Nie, realnie 4:30

        • 0 0

  • A ja mam konia i mam wszystko gdzieś..

    Nie straszne mi podwyżki cen paliwa i radary.

    • 10 1

  • hmm..... (2)

    Tez nie jestem zdziwiony takim obrotem sprawy. Jak juz firma bardzo chce pokazac klientowi, ze milo go powitac na pokladzie, to moze przygotowac jakis batonik i soczek zapakowany w woreczek, ktory kierowca przy wsiadaniu kazdemu wreczy na powitanie. Natomiast personel, ktory przez kilka godzin niewiele robi jakos nie pasuje do firmy, ktora liczy koszty.

    Natomiast szkoda, ze niektore kursy nie sa do Gdyni, zamiast do Gdanska. Trojmiasto to duza aglomeracja, a SKM tez jezdzi tak sobie. Wielu osobom bardziej, by to pasowalo, szczegolnie, ze autobus moglby jechac obwodnica np. do Grabowka, wiec nie stalby w korkach, a z Grabowka jest skm i sporo autobusow/trolejbusow, wiec osoby z RUmi, Redy i calej Gdyni mialyby duzo wygodniej.

    Poza tym moze czesc kursow powinna byc przyspieszona, bez Ostrody i przez autostrade? Nawet za cene np. 5 zl drozszego biletu.

    • 15 9

    • Przez A1 do Wawy wcale nie jest szybciej, zwłaszcza autokarem 100 km/h max

      Po oddaniu dwóch nowych odcinków ekspresowej S7 jazda nią jest całkiem przyzwoita

      • 0 0

    • Przez takie decyzje fimry upadają.

      PolskiBus bardzo dobrze robi, że zatrzymuje się w Gdańsku a nie w Gdyni (właśnie dlatego że mamy SKM, która wcale nie jest zła); a w Warszawie bardzo dobrze że aktualnie zatrzymuje się naj najbliżej się da od Gdańska a jednoczesnie przy stacji metra! Oszczędza przy tym czas (nie stoi w korkach a i tak zdecydowana większość ludzi, które jadą busem, dojeżdza pozniej gdzieś metrem) oraz oszczędza benzynę, dzięki temu bilet może być tańszy - dla mnei ni ma różnicy czy pojadę 5 czy 8 stacji metrem - różnica czasowa to kilka minut a w cenie biletu na metro żanda - dla autobusu, było by to kilkanaście minut przynajmniej no i dodatkowy koszt. PolskiBus bardzo dobrze robi, że optymalizuje te koszty - bo wciąż na węzłach przesiadkowych można się bardzo łatwo dostać gdziekolwiek w mieście, bo zatrzymują się przy stacji metra w Warszawia i to jest to!

      • 2 0

  • OLT

    Pachnie mi to trochę OLT EXPRESS

    • 6 18

  • Kiedy komuniakcja miejska napędzana będzie energią słońca i wiatru?

    • 5 2

  • olt - polski bus

    Najpierw likwidacja olt amber gold any ratowac lot. A teraz polski bus zeby dalej dotowac pks.

    • 6 3

  • Wisłą do Warszawy.

    Wodolotem najszybciej.

    • 6 1

  • Trzeba przeciez ratować PKP

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane