• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PolskiBus zwalnia personel pokładowy na trasie Gdańsk - Warszawa

Robert Kiewlicz
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi
PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia. PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia.

Pracownicy spółki PolskiBus w Gdańsku otrzymali tuż przed Wigilią wypowiedzenia umów o pracę. Zwolnieni usłyszeli, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". Zarząd firmy twierdzi, że takie rozwiązanie ma zwiększyć jedynie efektywność prowadzonej działalności, a PolskiBus zatrudni w najbliższym czasie kolejnych 50 kierowców.



Czym najczęściej podróżujesz?

Pod koniec grudnia wypowiedzenia otrzymały osoby zatrudnione jako personel pokładowy w Gdańsku. - Ja i około 15 innych osób z firmy otrzymaliśmy "na święta" wypowiedzenia umowy o pracę z powodu likwidacji stanowiska pracy - informuje jeden z pracowników firmy PolskiBus. - Na spotkaniu, gdzie wręczono nam wypowiedzenia, Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający w spółce, stwierdził, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". W firmie już coraz bardziej otwarcie mówi się o tym, że zwalniani będą również kierowcy i kolejny personel. Oczywiście proces zwolnień jest podzielony w czasie, aby nie były one zakwalifikowane jako zwolnienia grupowe.

PolskiBus.com zatrudnia obecnie ponad 350 pracowników w całym kraju. Spółka twierdzi, że grudniowe zwolnienia nie są początkiem większych redukcji w firmie. - W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, kilka miesięcy temu zwiększyliśmy liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Obecnie na tej trasie autokary PolskiBus.com kursują aż 15 razy dziennie - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. - Jak każde dobrze działające przedsiębiorstwo zwracamy uwagę na to, aby swoją działalność prowadzić w możliwie efektywny sposób. Przeprowadziliśmy analizę, z której wynika, że możemy świadczyć nasze usługi w zakresie cateringu lepiej i bardziej efektywnie. Zmiana stanu zatrudnienia w grupie personelu pokładowego pozwoli nam zoptymalizować koszty serwisu cateringowego dla naszych pasażerów.

Bezulski twierdzi też, że w związku z planowanym otwarciem nowych linii, w pierwszych miesiącach 2013 roku spółka ma zamiar zatrudnić kolejnych 50 kierowców. Dyrektor odpiera także zarzuty dotyczące zwolnień grupowych.

- Zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, o "zwolnieniu grupowym" możemy mówić, kiedy pracodawca zatrudniający co najmniej 300 lub więcej pracowników rozwiąże umowy z co najmniej 30 pracownikami w okresie nie przekraczającym 30 dni - twierdzi Bezulski. - W wyniku reorganizacji pracy personelu pokładowego rozwiązaliśmy umowy z trzynastoma pracownikami. Nie można tego kwalifikować jako "zwolnienie grupowe". Nie planujemy też dalszych redukcji zatrudnienia.

Tego zdania nie podzielają jednak zwolnieni pracownicy, którzy mają zamiar dochodzić swoich praw w sądzie pracy. - PolskiBus.com tak się rozwija i oszczędza nie tylko na pracownikach, ale na pasażerach również, bo np. kierowcy mają zakaz uruchamiania Webasto - dodatkowego ogrzewania w autobusach, aby zmniejszyć zużycie paliwa - twierdzi jeden ze zwolnionych pracowników spółki. - Również to, że WC są ostatnio nieczynne w autobusach nie do końca spowodowane jest zimą lecz oszczędnościami. Na rynku są dostępne środki, które nie powodują zamarzania płynu w WC, ale skoro sprzedaje się pulę ponad 30 tys. biletów za 1 zł, to gdzieś "kołdra będzie za krótka".

- Nasze autokary są w pełni klimatyzowane i cały czas staramy się, aby panowała w nich komfortowa temperatura - odpowiada Bezulski. - Kierowcy nie mają zakazu włączania dodatkowego ogrzewania, tym bardziej że jest ono uruchamiane automatycznie przez układ elektroniczny sterujący klimatyzacją.

PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r., oferując połączenia w niezwykle korzystnej cenie - od 1 zł (plus 1 zł opłaty za rezerwację). Spółka obsługuje ponad 20 miast na terenie Polski oraz Europy Środkowej, w tym 5 lokalizacji europejskich: Berlin, Berlin Schönefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń.

Miejsca

Opinie (442) ponad 20 zablokowanych

  • skandal-wlasnie taki jest polak-wielki biznesmen (2)

    Dlaczego nie naglosnicie tej sprawy wyzej ten czlowiek smieje sie w najlepsze i ma gdzies ludzi i polskie prawo trybunal praw czlowieka....moze ta droga?
    a niedawno pisano o pracodawcach niemieckich a dzis okazuje sie ze polak to zwykla szuja ..... zaplaci komu trzeba i tak nic mu nie zrobia .Trzymajcie sie w grupie i nie poddawac sie .Powodzenia zycze pracownikom w sadzie pracy, wszedzie gdzie sie da....Zachwycacie sie tanim biletem, kawa wifi a to wszystko kosztem innych nie lepiej zaplacic wiecej troszeczke za bilet ? A i ludziki prace by mieli....

    • 9 8

    • oooo... właśnie nagłaśniamy...

      a myslisz, że skąd ten arytukuł na trojmiasto pl? Będziemy o tym mówić i to dużo...
      Nikt nie miałby pretensji, gdyby nie obiecywali nam zatrudnienia na stale... + zachowanie czlowieka, który na stanowisku prezesa chyba przez pomyłkę się znalazł..... porażka ... jaki "prezes" takie spotkania w sprawie "omawiania organizacji"

      • 1 3

    • ja bym może i zapłacił więcej

      ale nikt się mnie o to nie pytał... Już przed świętami cateringu w PB jakby mniej - niby rogalik, ciasteczka i lody, ale kawy to już nie podali. No i dodatkowa przerwa na trasie koło Ciechanowa...

      • 0 0

  • Bilety i tak podrożały bo pamiętam że najdroższe GDA-WAW kosztowały chyba 35 albo 39zł (1)

    teraz prawie 50... ale to dobrze. różnica i tak kolosalna w porównaniu z PKP, komfort większy obsługa milsza, rezerwacja bezproblemowa, WIFI... dobrze, że ceny wzrosły, bo wydawało mi się, że zaraz jak tak będą utrzymywać to faktycznie zbankrutują a tak to jest możliwość że dadzą radę, bo i tak są tańsi od PKP.

    Jedyny minus ostatnio to nieczynne WC, to faktycznie porażka i bez sensownie tracą swój dobry wizerunek. Latem pamiętam, że z powodu awarii toalety był dodatkowy postój po drodze (to faktycznie była awaria WC) - teraz wiedzą że WC wyłączone i nie przewidzą dodatkowego postoju, tylko się ludzi męczą. Poza tym bez zastrzeżeń.

    Póki ceny nie będą przekracaać magicznych 50zł na takiej trasie, to na pewno będą się sprzedawać nawet wśród studnetów :)

    • 10 4

    • jechałam w grudniu,wc zamknięte,dodatkowy postój był!!!

      • 1 0

  • A kto teraz jeździ do Warszawy? Sami desperaci, którzy mają kisiel w gaciach na widok architektonicznego pitolnika Warszawy. :)

    • 9 7

  • ja uwazam znie ma lepszej konkurencji od polskiego busa PKP intercity nigdy nie dorowna klientom Polskiego busa

    • 6 4

  • Skoro nie moga włączać Webasto to i latem klimy

    Długo juz nie pociągną na tym rynku widze. Kierowcy tez mają marnie płacone

    • 7 4

  • Zaczęło się podrzucanie świni przez konkurencję

    już na gazecie była artykuł jaki to Polski Pus zły bo na przystanku nie ma rozkładu i taryfy na szybie jak w taksówce...o ludzie...kiedy badylarze w zardzewiałych busach śmierci końcu wymrą...?

    • 14 1

  • Nie wiecie na co narzekacie (1)

    Regularnie jezdze Polskimbusem a wczesniej jezdzilam PKP. Jest to meeega duza roznica. Jestem mile zaskoczona, ze ktos w Polsce potrafil stworzyc firme, ktora swiadczy uslugi na wysokim poziomie i jest dostepna dla kazdego.
    Jezeli chodzi o zwolnienia to niestety to sie zdarza w wielu firmach i Polskibus nie jest wyjatkiem.
    Mysle, ze to jest bardzo mile dostac w cenie biletu poczestunek gratis, ale nie jest to najwazniejsze. Wiec jezeli to moze pomoc, zeby ciecia kosztow nie byly tak rygorystyczne, to uwazam, ze poczestunek mozna proponowac za dodatkowa oplate.

    • 16 3

    • A ja wolę PKP

      Bo nikt mi fotela nie rozłoży, mogę pochodzić po korytarzu żeby rozprostować kości i w toalecie można normalnie wysikać się na stojąco. PB przekonuje mnie tylko cena dlatego ich wybieram

      • 1 1

  • jak sie jezdzi i pali glupa za grosze

    to jak tu zarobic ?

    • 2 2

  • czy wypelniacie te durne ankiety ?

    bo my z waldkiem nieeeee

    • 6 2

  • (1)

    Znakomita firma.Na trasie zjadłem i wypiłem chyba więcej niż zapłaciłem za bilet.A ze czasy coraz trudniejsze to i pasażerowie obejdą się bez stewardów.
    Życzę utrzymania się na rynku

    • 14 2

    • głupiś...

      poczekaj aż wykończą całą konkurencję a potem narzucą wysokie cenny..... ciesz się miernoto boś bulę dostał.... ech

      • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane