• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PolskiBus zwalnia personel pokładowy na trasie Gdańsk - Warszawa

Robert Kiewlicz
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi
PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia. PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia.

Pracownicy spółki PolskiBus w Gdańsku otrzymali tuż przed Wigilią wypowiedzenia umów o pracę. Zwolnieni usłyszeli, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". Zarząd firmy twierdzi, że takie rozwiązanie ma zwiększyć jedynie efektywność prowadzonej działalności, a PolskiBus zatrudni w najbliższym czasie kolejnych 50 kierowców.



Czym najczęściej podróżujesz?

Pod koniec grudnia wypowiedzenia otrzymały osoby zatrudnione jako personel pokładowy w Gdańsku. - Ja i około 15 innych osób z firmy otrzymaliśmy "na święta" wypowiedzenia umowy o pracę z powodu likwidacji stanowiska pracy - informuje jeden z pracowników firmy PolskiBus. - Na spotkaniu, gdzie wręczono nam wypowiedzenia, Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający w spółce, stwierdził, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". W firmie już coraz bardziej otwarcie mówi się o tym, że zwalniani będą również kierowcy i kolejny personel. Oczywiście proces zwolnień jest podzielony w czasie, aby nie były one zakwalifikowane jako zwolnienia grupowe.

PolskiBus.com zatrudnia obecnie ponad 350 pracowników w całym kraju. Spółka twierdzi, że grudniowe zwolnienia nie są początkiem większych redukcji w firmie. - W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, kilka miesięcy temu zwiększyliśmy liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Obecnie na tej trasie autokary PolskiBus.com kursują aż 15 razy dziennie - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. - Jak każde dobrze działające przedsiębiorstwo zwracamy uwagę na to, aby swoją działalność prowadzić w możliwie efektywny sposób. Przeprowadziliśmy analizę, z której wynika, że możemy świadczyć nasze usługi w zakresie cateringu lepiej i bardziej efektywnie. Zmiana stanu zatrudnienia w grupie personelu pokładowego pozwoli nam zoptymalizować koszty serwisu cateringowego dla naszych pasażerów.

Bezulski twierdzi też, że w związku z planowanym otwarciem nowych linii, w pierwszych miesiącach 2013 roku spółka ma zamiar zatrudnić kolejnych 50 kierowców. Dyrektor odpiera także zarzuty dotyczące zwolnień grupowych.

- Zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, o "zwolnieniu grupowym" możemy mówić, kiedy pracodawca zatrudniający co najmniej 300 lub więcej pracowników rozwiąże umowy z co najmniej 30 pracownikami w okresie nie przekraczającym 30 dni - twierdzi Bezulski. - W wyniku reorganizacji pracy personelu pokładowego rozwiązaliśmy umowy z trzynastoma pracownikami. Nie można tego kwalifikować jako "zwolnienie grupowe". Nie planujemy też dalszych redukcji zatrudnienia.

Tego zdania nie podzielają jednak zwolnieni pracownicy, którzy mają zamiar dochodzić swoich praw w sądzie pracy. - PolskiBus.com tak się rozwija i oszczędza nie tylko na pracownikach, ale na pasażerach również, bo np. kierowcy mają zakaz uruchamiania Webasto - dodatkowego ogrzewania w autobusach, aby zmniejszyć zużycie paliwa - twierdzi jeden ze zwolnionych pracowników spółki. - Również to, że WC są ostatnio nieczynne w autobusach nie do końca spowodowane jest zimą lecz oszczędnościami. Na rynku są dostępne środki, które nie powodują zamarzania płynu w WC, ale skoro sprzedaje się pulę ponad 30 tys. biletów za 1 zł, to gdzieś "kołdra będzie za krótka".

- Nasze autokary są w pełni klimatyzowane i cały czas staramy się, aby panowała w nich komfortowa temperatura - odpowiada Bezulski. - Kierowcy nie mają zakazu włączania dodatkowego ogrzewania, tym bardziej że jest ono uruchamiane automatycznie przez układ elektroniczny sterujący klimatyzacją.

PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r., oferując połączenia w niezwykle korzystnej cenie - od 1 zł (plus 1 zł opłaty za rezerwację). Spółka obsługuje ponad 20 miast na terenie Polski oraz Europy Środkowej, w tym 5 lokalizacji europejskich: Berlin, Berlin Schönefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń.

Miejsca

Opinie (442) ponad 20 zablokowanych

  • tez ostatnio sie zastanawiałem i porównywałem PolskiBus do Amber Gold

    nie chodzi o machloje ale o rentowność. Liczyłem sobie, jaka jest opłacalność przy znanych cenach biletów. Leasing autokaru, pensje pracownika, paliwo, koszty amortyzacji, koszty dzierżawy placów przystankowych itd. I wyszło mi na to, że przy tych stawkach jest to nieopłacalne, czyli przerzucanie pustego w próżnię. I teraz słyszę, że faktycznie tak jest. Nie jest sztuką pracować jak wół i niewiele mieć, sztuką jest pracować niewiele i mieć dużo.

    • 5 3

  • polski bus to jest cud

    jestem pasażerką, która w grudniu korzystała z 3 przejazdów polskim busem, nie były to bilety za 1 zł, a za 28 zł, 47 zł, 48 zł, jest to cena jak najbardziej satysfakcjonująca dla mnie za usługę:
    autobus czysty, ciepły, kierowca miły, ostrożnie jedzie, pani pokładowa częstowała rogalem, herbatą i ciasteczkiem bebe, przejazd punktualnie, nawet krócej niż 5 h, jestem przezadowolona, bo w pociągu bym się umęczyła, musiała pilnować swoich rzeczy przed kradzieżą, zapłaciła więcej i jechała dłużej,
    do tego bez dodatkowej opłaty mogłam w Wigilię przebukować bilet na czas o 2 h wcześniejszy, gdy okazało się, że ze stolicy do Gdańska mogę wyjechać szybciej niż myślałam,
    zachwycaona jestem tymi busami, mam nadzieję, że utrzymają się na rynku i że szanują swoich pracowników równie bardzo co klientów

    • 17 5

  • a swoja droga z tymi toaletami to lekki skandal...

    Swoja droga z tymi toaletami to lekki skandal. Jednak wytrzymac piec godzin jazdy bez WC, ciezko mi sobie wyobrazic. Chyba, ze nic sie nie pije i czlowiek lekko odwodniony, ale przeciez chyba nie o to chodzi. Oby nie dodawali pampersow do biletow :P

    • 6 1

  • Oj nieładnie panowie, przed świętami? Gdzie honor?

    Myślę, że sam prezes chce się zająć kierowaniem pojazdami, do tego zatrudniając 49 znajomych, bo jaki jest sens zwalniania 50 kierowców, by zatrudnić 50 kierowców? Coś pachnie nowym bursztynowym złotem.

    • 10 4

  • a jachwalę PB

    Mam wrażenie że negatywne i wręcz idiotyczne wpisy wykonują ci co nigdy nie jechali Polskim Busem. Jechałem wielokrotnie i nie zamienię PB na PKP dopóki nie skrócą przejazdu do ok. 3 godzin (pewnie bez wi-fi). Malkontentom więcej optymizmu w Nowym Roku.

    • 9 4

  • kiepska załoga (4)

    A ja jestem niezadowolona z PolskiegoBusa. Na infolinii okłamują ludzi mówiąc, że można kupić bilet u kierowcy a na miejscu okazuje się, że kierowca z panią która sprawdza bilety się śmieją i nie sprzedają biletów mając jeszcze 10 wolnych miejsc! Dzięki takiej polityce daleko nie zajdą. Ja już nie skorzystam z ich usług.

    • 8 11

    • (1)

      Droga Pani ! Bilet można kupić, jeśli są wolne miejsca. Jeśli w Ostródzie dosiadają się pasażerowie to nie można sprzedać tych 10 "wolnych" miejsc.Proste :)

      • 3 1

      • Mało kiedy niema wolnych miejsc i co tu śćiemiasz

        • 0 0

    • z tym samym się spotkałem dlatego nie jeżdze polskim busem

      • 0 0

    • Jestem z panią ta wielka pseudo obsługa. "Personel Pokladowy" to żenada co nie które to przyszły chłopa szukać a nie pracować byle jak obsłużą z wielkim z żalem i całą drogę się chichoczą opinie psują odpychają klientów tym swoim zachowaniem.

      • 1 0

  • Taniej, jeszcze taniej i co ...dalej ????? (1)

    Wygląda na to, że tak jak pasażerowie polubili kawkę,rogalika i lody to tak teraz w zamian za bilet za 5zł mogą już zrezygnować z poczęstunku,WC,Wi-Fi byle taniej. Ciekawe kiedy wprowadzą miejsca stojące ?? Na nie też znajdą się chętni za 1zł :) Rayaner też chciał wprowadzić miejsca stojące z pasami ale ten numer nie przeszedł im. Ale w polskimbusie...czemu nie za 1 zł Polak nawet w bagażniku pojedzie :).

    • 8 1

    • jeździsz aby się na jeść i tak to przeżywasz.

      • 0 0

  • nie pierwsza i nie ostatnia taka firma w tym kreaju gdzie kierownictwo nie zna terminu przyzwoitosci (1)

    pozostaje pytanie do DONALDA "Gdzie ta zielona wyspa i dla kogo ??"

    • 5 6

    • pytanie do Kaczora

      co zrobiłeś gdy byłeś u władzy oprócz afer z saamoobroną?

      • 2 2

  • ha ha ha

    • 1 0

  • Polska na arenie międzynarodowej się nie liczy.

    Przecież Polska niczym nie różni się od krajów Afryki. Ta sama bieda, ta sama mentalność. Nie ma już Polski, jest to kolonia polska która wszystko sprzedała a zyski wywożone są za granicę. Wszystko co wartościowsze zostało sprzedane i puszczone z dymem.

    • 13 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane