• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PolskiBus zwalnia personel pokładowy na trasie Gdańsk - Warszawa

Robert Kiewlicz
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi
PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia. PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia.

Pracownicy spółki PolskiBus w Gdańsku otrzymali tuż przed Wigilią wypowiedzenia umów o pracę. Zwolnieni usłyszeli, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". Zarząd firmy twierdzi, że takie rozwiązanie ma zwiększyć jedynie efektywność prowadzonej działalności, a PolskiBus zatrudni w najbliższym czasie kolejnych 50 kierowców.



Czym najczęściej podróżujesz?

Pod koniec grudnia wypowiedzenia otrzymały osoby zatrudnione jako personel pokładowy w Gdańsku. - Ja i około 15 innych osób z firmy otrzymaliśmy "na święta" wypowiedzenia umowy o pracę z powodu likwidacji stanowiska pracy - informuje jeden z pracowników firmy PolskiBus. - Na spotkaniu, gdzie wręczono nam wypowiedzenia, Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający w spółce, stwierdził, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". W firmie już coraz bardziej otwarcie mówi się o tym, że zwalniani będą również kierowcy i kolejny personel. Oczywiście proces zwolnień jest podzielony w czasie, aby nie były one zakwalifikowane jako zwolnienia grupowe.

PolskiBus.com zatrudnia obecnie ponad 350 pracowników w całym kraju. Spółka twierdzi, że grudniowe zwolnienia nie są początkiem większych redukcji w firmie. - W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, kilka miesięcy temu zwiększyliśmy liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Obecnie na tej trasie autokary PolskiBus.com kursują aż 15 razy dziennie - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. - Jak każde dobrze działające przedsiębiorstwo zwracamy uwagę na to, aby swoją działalność prowadzić w możliwie efektywny sposób. Przeprowadziliśmy analizę, z której wynika, że możemy świadczyć nasze usługi w zakresie cateringu lepiej i bardziej efektywnie. Zmiana stanu zatrudnienia w grupie personelu pokładowego pozwoli nam zoptymalizować koszty serwisu cateringowego dla naszych pasażerów.

Bezulski twierdzi też, że w związku z planowanym otwarciem nowych linii, w pierwszych miesiącach 2013 roku spółka ma zamiar zatrudnić kolejnych 50 kierowców. Dyrektor odpiera także zarzuty dotyczące zwolnień grupowych.

- Zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, o "zwolnieniu grupowym" możemy mówić, kiedy pracodawca zatrudniający co najmniej 300 lub więcej pracowników rozwiąże umowy z co najmniej 30 pracownikami w okresie nie przekraczającym 30 dni - twierdzi Bezulski. - W wyniku reorganizacji pracy personelu pokładowego rozwiązaliśmy umowy z trzynastoma pracownikami. Nie można tego kwalifikować jako "zwolnienie grupowe". Nie planujemy też dalszych redukcji zatrudnienia.

Tego zdania nie podzielają jednak zwolnieni pracownicy, którzy mają zamiar dochodzić swoich praw w sądzie pracy. - PolskiBus.com tak się rozwija i oszczędza nie tylko na pracownikach, ale na pasażerach również, bo np. kierowcy mają zakaz uruchamiania Webasto - dodatkowego ogrzewania w autobusach, aby zmniejszyć zużycie paliwa - twierdzi jeden ze zwolnionych pracowników spółki. - Również to, że WC są ostatnio nieczynne w autobusach nie do końca spowodowane jest zimą lecz oszczędnościami. Na rynku są dostępne środki, które nie powodują zamarzania płynu w WC, ale skoro sprzedaje się pulę ponad 30 tys. biletów za 1 zł, to gdzieś "kołdra będzie za krótka".

- Nasze autokary są w pełni klimatyzowane i cały czas staramy się, aby panowała w nich komfortowa temperatura - odpowiada Bezulski. - Kierowcy nie mają zakazu włączania dodatkowego ogrzewania, tym bardziej że jest ono uruchamiane automatycznie przez układ elektroniczny sterujący klimatyzacją.

PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r., oferując połączenia w niezwykle korzystnej cenie - od 1 zł (plus 1 zł opłaty za rezerwację). Spółka obsługuje ponad 20 miast na terenie Polski oraz Europy Środkowej, w tym 5 lokalizacji europejskich: Berlin, Berlin Schönefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń.

Miejsca

Opinie (442) ponad 20 zablokowanych

  • Na wyborach nie myśleli,

    to teraz mają to, co wybrali.

    • 2 2

  • PASAZERKA (4)

    Nie mila obsluga dla matek z dzieckiem prosze uczulic na to pracownikow. Troche wiecej wrazliwosci dla osob starszych- wpuszczac w pierwszej kolejnosci.A nie szkola pracownikow tylko na branie kasy. Błedem jest ze nie ma numerowanych siedzen kazdy kto sie decyduje na zakup biletow bylby spokojniejszy przy wsiadaniu a nie tlumy wala przy wejsciu pchaja sie a pracownicy polskibus sie dziwia i maja pretensje do pasazerow !!! PROSZE ZMIENCIE TOO !!!!!!!!!

    • 4 12

    • polski bydło po prostu i tyle. (3)

      a jak sobie wyobrażasz wpuszczanie starszych w pierwszej kolejności, gdy dziki tłum prostaków z obłędem w oczach jak oszalały pcha się na drzwi i na obsługę nie zwracając najmniejszej uwagi na to co ona do nich mówi?! Po prostu wychodzi polskie kargulowo i tyle. To po pierwsze. A po drugie z numeracją pomysl nietrafiony, bo zawsze znajdzie się jakieś marudy niezadowolone z automatycznie przyznanego miejsca i wymuszająca na obsłudzę zmianę - wtedy byłby dopiero meksyk + pomysl trochę - wyobrażasz sobie 80-osobową dzicz przepychającą się międzysobą po autobusie szukającą swego numeru????!!!! - pieknie dziękuję za takie kongo w polskim wydaniu - niech juz prostactwo włazi na pierwsze lepsze miejsce z brzegu.
      ps w sumie to cieszę się, że już nie pracuję dla PB - próby okiełzania szalonej chołoty przy wejściu do autobusu = walka z wiatrakami. Smutne - ale ten kargulowy naród jest w stanie sie stratować przy wchodzeniu do autokaru Ż E N A D A + zawsze znajdzie się takie "mądre" jak ty, ktore "wie" lepiej jak powinno sie organizować przejazd. szkoda słów na was - "pastuchów" (tak tak - "pastuchy", "pasimordy", "lodożercy" ;) )....Myslisz, że ktos się przejmuje tym co ty myślisz? - nie bądz naiwna.

      • 10 3

      • na pewno nie przejmuje się obsługa... (2)

        która ma wszystkich w przysłowiowych czterech literach... poza tym gratuluję pr-u - część pasażerów to już prawie założyła sektę broniąc chamstwa i niekompetencji pracowników, byle tylko się bujnąć za złotówkę...

        • 0 5

        • jechałem PB i nie dam słowa złego na

          obsługe powiedziec, fakt ze ludzie sie pchaja ale dziewczyny sa miłe i uprzejme nie wiem na jakiej trasie pasazerka jechała....

          • 3 0

        • dokładnie tak...mamy was w 4ech literach, ale.... sami jesteście sobie winni

          gdybyście zachowywali się jak ludzie a nie bydło to możnaby było się z wami liczyć a że zachowujecie się jak dzicz nikt na wasze sapanie nie zwraca uwagi... ot co - pretensje do samych siebie lub do pana Boga...

          ps. ja osobiscie do ludzi na poziomie zawsze odnosiłam się z szacunkiem i mogli liczyć na moją pomoc, ale takie "głupio- mądre" sorry...olewka

          • 1 1

  • Myślę że skończą jak OLT (2)

    Z matematycznego punktu widzenia wożenie ludzi za 1 zł raczej nie pomoże firmie.

    • 1 7

    • Trochę pomyślunku (1)

      Za 1 zł jest od jednego do kilku biletów. Autobus ma 70 lub 90 miejsc, w zależności od typu. Kolejne bilety są droższe, no i im bliżej terminu podróży też jest drożej. na trasie GDN-WAW największa cena to 47 zł. Jak myślisz, ilu pasażerów zaplanowało swoją podróż 3 miesiące wcześniej? Maksymalnie kilku. Biznes się opłaci, a z czasem ceny i tak wzrosną...

      • 3 0

      • przecież wiem, te kilka biletów to tak na zachętę

        Tak czy siak jakoś średnio nawet jakby licząc 40 zł to kiepsko to wychodzi zważywszy wszystkie koszty.

        • 0 0

  • trochę matematyki (2)

    trasa Warszawa-Gdańsk.
    odległość : 350 km
    zuzycie paliwa 20L/100 KM (dobre )
    koszt 370 zł pi* drzwi.

    miejsc 50 * 30 zł = 1500 zł.
    1500-370 = 1130 .
    A gdzie inne koszty ? (kierowca,obsługa,) inne koszty autobusu.
    Autobus to tak na dzeiń dobry bańka (taki w miare coby jeszce pojeździł).
    Nie uwzględniam podatków / Vat etc.

    Wniosek:
    Biznes kompletnie bez sensu

    Dajcie mi kasę to więcej z lokaty wyciągnę bez pałowania.

    • 2 9

    • (1)

      te autokary maja 90 miejsc...

      • 3 0

      • i tak na 100% obłóżone ?

        wszystkie miejsca wykupione ?

        • 1 0

  • A o co chodzi kochane lemingi?

    Pracy jest pelno,zielona wyspa...itp. Milego ogladania tvn-nie zapomnijcie znowu zaglosowac na partie donaldinia..

    • 5 6

  • amrer polski bus exsppres

    drugi amber gold exspress polski bus

    • 1 4

  • ja bardzo sobie chwalę , tanio ,punktualnie, kawka smaczna obsługa miła a w pkp masakra!

    • 2 2

  • szczecin

    szkoda że nie mają połączeń do Szczecina:)

    • 1 3

  • polski bus

    dyrektor za czapke sliwek bezulski skad wzieli tego sierote nowo-bogacki dyrektorow sie porobilo na olszynke do zbioru kapusty za 4 zeta rybi leb

    • 7 3

  • ha

    ha

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane