• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PolskiBus zwalnia personel pokładowy na trasie Gdańsk - Warszawa

Robert Kiewlicz
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi
PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia. PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia.

Pracownicy spółki PolskiBus w Gdańsku otrzymali tuż przed Wigilią wypowiedzenia umów o pracę. Zwolnieni usłyszeli, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". Zarząd firmy twierdzi, że takie rozwiązanie ma zwiększyć jedynie efektywność prowadzonej działalności, a PolskiBus zatrudni w najbliższym czasie kolejnych 50 kierowców.



Czym najczęściej podróżujesz?

Pod koniec grudnia wypowiedzenia otrzymały osoby zatrudnione jako personel pokładowy w Gdańsku. - Ja i około 15 innych osób z firmy otrzymaliśmy "na święta" wypowiedzenia umowy o pracę z powodu likwidacji stanowiska pracy - informuje jeden z pracowników firmy PolskiBus. - Na spotkaniu, gdzie wręczono nam wypowiedzenia, Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający w spółce, stwierdził, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". W firmie już coraz bardziej otwarcie mówi się o tym, że zwalniani będą również kierowcy i kolejny personel. Oczywiście proces zwolnień jest podzielony w czasie, aby nie były one zakwalifikowane jako zwolnienia grupowe.

PolskiBus.com zatrudnia obecnie ponad 350 pracowników w całym kraju. Spółka twierdzi, że grudniowe zwolnienia nie są początkiem większych redukcji w firmie. - W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, kilka miesięcy temu zwiększyliśmy liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Obecnie na tej trasie autokary PolskiBus.com kursują aż 15 razy dziennie - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. - Jak każde dobrze działające przedsiębiorstwo zwracamy uwagę na to, aby swoją działalność prowadzić w możliwie efektywny sposób. Przeprowadziliśmy analizę, z której wynika, że możemy świadczyć nasze usługi w zakresie cateringu lepiej i bardziej efektywnie. Zmiana stanu zatrudnienia w grupie personelu pokładowego pozwoli nam zoptymalizować koszty serwisu cateringowego dla naszych pasażerów.

Bezulski twierdzi też, że w związku z planowanym otwarciem nowych linii, w pierwszych miesiącach 2013 roku spółka ma zamiar zatrudnić kolejnych 50 kierowców. Dyrektor odpiera także zarzuty dotyczące zwolnień grupowych.

- Zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, o "zwolnieniu grupowym" możemy mówić, kiedy pracodawca zatrudniający co najmniej 300 lub więcej pracowników rozwiąże umowy z co najmniej 30 pracownikami w okresie nie przekraczającym 30 dni - twierdzi Bezulski. - W wyniku reorganizacji pracy personelu pokładowego rozwiązaliśmy umowy z trzynastoma pracownikami. Nie można tego kwalifikować jako "zwolnienie grupowe". Nie planujemy też dalszych redukcji zatrudnienia.

Tego zdania nie podzielają jednak zwolnieni pracownicy, którzy mają zamiar dochodzić swoich praw w sądzie pracy. - PolskiBus.com tak się rozwija i oszczędza nie tylko na pracownikach, ale na pasażerach również, bo np. kierowcy mają zakaz uruchamiania Webasto - dodatkowego ogrzewania w autobusach, aby zmniejszyć zużycie paliwa - twierdzi jeden ze zwolnionych pracowników spółki. - Również to, że WC są ostatnio nieczynne w autobusach nie do końca spowodowane jest zimą lecz oszczędnościami. Na rynku są dostępne środki, które nie powodują zamarzania płynu w WC, ale skoro sprzedaje się pulę ponad 30 tys. biletów za 1 zł, to gdzieś "kołdra będzie za krótka".

- Nasze autokary są w pełni klimatyzowane i cały czas staramy się, aby panowała w nich komfortowa temperatura - odpowiada Bezulski. - Kierowcy nie mają zakazu włączania dodatkowego ogrzewania, tym bardziej że jest ono uruchamiane automatycznie przez układ elektroniczny sterujący klimatyzacją.

PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r., oferując połączenia w niezwykle korzystnej cenie - od 1 zł (plus 1 zł opłaty za rezerwację). Spółka obsługuje ponad 20 miast na terenie Polski oraz Europy Środkowej, w tym 5 lokalizacji europejskich: Berlin, Berlin Schönefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń.

Miejsca

Opinie (442) ponad 20 zablokowanych

  • kultura PANA PREZESA (8)

    Witam, jestem już byłym pracownikiem PB obecnym na feralnym spotkaniu 18 grudnia. Dla sprostowania słów Redaktora- nie wybieramy się do sądu - wszystko odbyło się zgodnie z prawem, w białych rękawiczkach, nie wyrywamy sobie włosów z głów, po prostu nam przykro nie tyle za samo zwolnienie, ale za formę jego przekazania. Chodzi tylko o to - że pomimo nakładu pracy jaki włożyliśmy szczególnie latem zostaliśmy tak bezczelnie i arogancko potraktowani przez Szanownego Pana Bezulskiego (zaczął prowadzić wesołe rozmowy telefoniczne podczas podpisywania przez nas dokumentów, nie padło nawet słowo - dziękuje za współpracę). Dodam, że wielu z nas ma wyższe wykształcenie i na prawdę rozumiemy zasady ekonomii i potrafimy robić o wiele więcej niż rozdawać kawę i ciasteczka - rynek pracy nas do tego zmusił. Skusiła nas również obietnica umowy o prace na stale...Są też tacy, którzy bardzo zaangażowali się w tą pracę i całe życie przystosowali właśnie do niej. Z resztą - ciężko mieć inne życie gdy pracuje się w prawie każdy weekend, święta, po południami albo nocuje poza domem za bardzo marne wynagrodzenie. Chciałam jeszcze uświadomić czytających ten artykuł i pasażerów PB - na rozdanie poczęstunku z Gdańska do Ostródy miałyśmy jakąś godzinę (ze względu na stan dróg), poza tym trzeba było wypełnić raport i złożyć zamówienie - gdy podróżuje 80 osób nie jest to łatwa sprawa, przy 20-30 rzeczywiście było lekko. pozdrawiam

    • 10 1

    • Do E

      Współczuję i życzę znalezienia lepszej pracy z lepszym wynagrodzeniem i szefem. Wszystkiego dobrego.

      • 4 0

    • jako pasazer na trasie GDN-WAW (2)

      bardzo dziekuje paniom obsługujacym pasazerów....są/były Panie bardzo miłe naprawde we wrzesniu jechałem z dziecmi pełna wyrozumiałość !!! pozdrawiam

      • 7 0

      • :) (1)

        dziekujemy za uznanie. Też pozdrawiamy

        • 6 0

        • Lenie PB

          • 0 0

    • Rozumiem (1)

      Hej koleżanko nie tłumacz tym ludkom co musiałaś robić oprócz serwowania kawy itp. Bo to tępy naród i tak nie zrozumie

      • 0 0

      • Ty jesteś len siedząc chcesz zarobić

        • 0 0

    • nie było tak jak piszesz więcej siedziałyscie nisz robiłyscie za taka prace powiniscie mniej zarabiac dac kierowcom zarobic za odpowiedzialnosc

      • 2 0

    • Do byłej pracownicy pb

      Tak się zaangażowalas ,że wyleciałaś ha,ha,ha myślałas ,że całe życie będziesz się odbijała i pieniądze brała.Jeszcze ci się marzyly weekendy ,święta wolne i szkoda że nie całe. Wakacje, a że po za domem nocowalas czy nocowalyscie to was rajcowalo. Ruchy mialas slimakowate, raport i zamuwienie 10 minut nie więcej a ty dwóch godzin potrzebowalas dziwisz się że ślimaka w pracy niechcieli. Jc do baru to docenisz rozdawanie a nie skamlanie byś chciała d*pe posadzić, 10 minut obsłużyć i 3 tysiące zarobić i jeszcze wszystkie święta i weekendy wolne.Ha,ha...

      • 0 2

  • początek końca

    OLT też zaczynał od oszczędności na cateringu a jak się skończyło to wszyscy wiedzą, czuję że tu też tak się skończy, to kwestia czasu

    • 2 2

  • Pieniadze

    ile sie placi z gdansk do warszawy?? :D

    • 0 0

  • nie wróże Polskiemu Busowi.....plajty (1)

    bo jechałem jest naprawde super, czysto, wygodnie obsługa super, NIE ma pluskiew!!!! jedynie co to marketingowcy popełniają bład, bo nie mozna za 1pln sprzedawać tak dużo biletów....to nieopłacalne! oferta powinna byc z głową i bez przesady z niskimi cenami bo potem trzeba zwalniać niepotrzebnie

    • 1 1

    • taaa wystarczy, że pluskwy są w autobusie...

      tzn jadą za 1 zł ;)

      • 0 0

  • fakt,szkoda ludzi ale...

    Szkoda ludzi i brzydkie zachowanie dyrektora,ale ta obsługa nie jest specjalnie potrzebna,tym bardziej że do Warszawy były 2 zmiany.Podróżowałem PB około 150 razy i jestem bardzo zadowolony.Wolałbym skrócić podróż (w ostródzie jest przerwa około 25 min i do W-wy ,mimo to przyjeżdża około 20 min przed czasem), niż poczęstunek.Rozdanie lodów trwa około 5 min, a później siedzą bezczynnie.Lepiej dać podwyżkę kierowcom i możliwość kupienia biletu u kierowcy.Przydałby się kurs do Rzeszowa najlepiej z Gdańska lub z W-wy około 6-tej i 13-tej.
    Pozdrawiam bardzo miłą obsługę Polskiego Busa.

    • 1 1

  • Skandal (1)

    W d*pie wam się poprzewracało wszystkim, żeby raban robić, bo zwolnili 13 pracowników. Odwalcie się od jedynego przewoźnika na rynku, który wozi ludzi w komfortowych warunkach. Żal wam d*pę ściska, że komuś się udaje. I co, redaktorzy trójmiasta wolą jeździć jak bydło pociągami, które są droższe lub pksami, które są w opłakanym stanie technicznym? Żal mi was wszystkich!

    • 3 5

    • a nam ciebie żal...

      ps. kawka polskiego busa zalewana jest "syfem"... miłej konsumpcji :)

      • 2 0

  • SZCZERA WYPOWIEDŹ PRACOWNIKA FIRMY POLSKIBUS.COM (15)

    Dzień dobry. Jestem pracownicą polskiego busa na trasie P1, czyli z Warszawy do Gdańska i odwrotnie.
    Szczerze mogę stwierdzić, że w firmie panuje jeden wielki ,, burdel ''. Pozornie wszystko wygląda pięknie. Niestety tak nie jest.
    Na początku zacznę od osobistych refleksji.
    Boli mnie to, że niektórzy z Państwa nazywają nas nierobami. Uczciwie wykonujemy swoje obowiązki, pomagamy pasażerom, aby podróż minęła naprawdę przyjemnie. Zarabiamy po 1500 zł na rękę co miesiąc, mieszkając w Warszawie. Świetnie, co?
    Pracujemy za takie marne pieniądze i nasza praca nie jest w ogóle doceniana.
    Kupują Państwp bilet za 1 zł i oczekujecie cudów.
    Najwięcej narzekają właśnie Ci, którzy kupują najtańsze bilety. Nie dość, że najedzą się, napoją to jeszcze źle?
    Zastanówcie się i nie bądźcie tacy pazerni.
    Po drugie, co do firmy...
    Śmieszne... Kierowcy i personel, którzy mają bezpośredni kpntakt z pasażerem i naprawdę robią całą robotę uważani są w firmie za margines.
    Mimo, że odwalają kawał roboty. Zarabiają najmniej.
    Kierowcy powinni zarabiać po 4000 tys. na rękę za to, jak poświęcają czas dla Państwa guanianej firmy i są na każde zawołanie.
    Pozatrudniali 334546546 koordynatorów, którzy sami nie potrafią skoordynować swojej pracy, a co dopiero mówić o koordynowaniu ludziom.
    Dwóch takich nierobów grzeje foteliki na Powsińskiej. Pan Koordynator i Magazynier. Nie będę jechać po nazwiskach, bo mam trochę kultury, chociaż mogłabym.
    To są dopiero przykłady pracowników, ale skończy się to w styczniu, z nowym systemem, jak będą musieli ładować busy, najśmieszniejsze jest to, że jak się dowiedzieli o tym to mało co nie wybuchli. Ha ha ha ha.
    W sprawie dziewczyn z Gdańska - firma pokazała swój poziom traktowania pracowników i szacunku do nich.
    Narobili tylko nadzieję, a potem bezczelnie przed świętami dali wypowiedzenie.
    Jest to żałosne i wszyscy jesteśmy tym zbulwersowani.
    Pan Bezulski to jeden wielki cwaniaczek, ale tacy jak on szybko się nahapią, a później szybko znikają.
    Życzę mu niewesołych świąt. I mam nadzieję, że takie miał.
    I żeby jego tak zwolnili. W taki sam sposób, żeby poczuł na własnej skórze, co to znaczy być tak potraktowanym. Inaczej się nie nauczą.
    Redukcja etatów?
    Spójrzcie na wasze pensje i zredukujcie na początku je, bo z informacji, którą posiadam od pewnej osoby od Was z biura, która o dziwo przekazuje info na bazę, wiemy, ile zarabiają jakieś asystentki, którymi za zadaniem jest kserowanie papierków. Hahahahahha, zarabia od nas z trzy razy więcej.
    Kto to ustalił taki system?
    Zamiast traktować na równi swoich rodaków i pokazać Szkotowi klasę to swoich traktujecie jak śmiecie nic nie warte.
    Oooo pasażerowie Kochani, zapytajcie skąd firma bierze wodę na wasze gorące napoje - niech pokażą badanie sanepidu na tą syfiastą wodę.
    A w zimę piliście rozmrożoną wodę z bojlerów po kilku dniach.
    W sprawie BHP, musimy przestrzegać zasad, więc czemu z gorącą wodą musimy chodzić podczas jazdy?
    Ile razy dziewczyna poparzyła się, spadła ze schodów...
    I ktoś zrobił coś z tym?
    Po co robicie z siebie EKSKLUZYWNĄ FIRMĘ, skoro jesteście po prostu prostakami i niewykształconymi ludźmi?
    Większość dziewczyn z personelu ma wykształcenie wyższe od was i może żal Wam d*pę ściska z tego powodu?
    Nie zdziwiłabym sie.
    Niech wszyscy ludzie sie dowiedza, ze nie jest tak kolorowo.
    Powinniscie nas szanowac za to, ze tyramy za takie marne pieniadze.
    W biurze za siedzenie na d*pie i smieszne odpisywanie na fb zarabiaja po 4 lub 5 tys. a my za prace po 12 h, prace w nocy, w swieta, w weekendy po 1500 zl do 2500 zl.
    Ludzie, czy to nie jest smieszne i zalosne?
    Kazdy siedzi cicho, bo sie boi.
    Pieprzyc to.
    SZACUNKU DLA CZLOWIEKA LENIE I OBIBOKI!

    NIEWESOLEGO NASTEPNEGO ROKU.
    ZYCZE WAM , ABY NAJWIEKSZYM CWANIAKOM W FIRMIE ZREDUKOWALI ETATY.

    • 18 3

    • pozdrawiam koleżankę z Warszawy :) (9)

      Dosadnie i na temat. Mowisz, że dwa nieroby z Powsińskiej mieli problem z tym, że muszą ładować towar??? :))) uuuuu buuuuuuuuuu - "korona z głowy spadnie misiom " :D do tej pory potrafili wysyłac chamskie prymitywne emaile do załogi a teraz sami muszą się zabrać do roboty??? ups ;)

      3maj się w tym bajzlu - ja juz wolna :)

      • 2 1

      • Dzwoni, dzwoni, ale nie wiadomo w którym kościele (6)

        Sama pracownica napisała z pogardą wobec pasażerów, że kupują bilety za złotówkę i jeszcze narzekają.

        A pani czemu narzeka ? Zatrudniła się pani u przewoźnika, który wzorem tanich linii lotniczych leci maksymalnie po kosztach i ma gdzieś wszystkich.

        Tak samo jest pani pazerna jak ci znienawidzeni pasażerowie, gdyż na "błyskotki" pani bezmyślnie poleciała i oczekiwała złotych gór, po wspaniałym i "nowoczesnym" przewoźniku. A ru wyszła figa z makiem i jest płacz.

        Jakby pani pomyślała przed podjęciem pracy i poczytała sobie co to jest Souter Holdings Poland to by płaczu nie było - proste.

        Cały Brian Souter już dawno miał plan zmonopolizowania polskiego rynku przewozów autobusowych. Początkowo próbował kupić wszystkie mazowieckie PKS-y, łącznie z warszawskim Polonusem. Plan legł w gruzach, gdyż Polonus nie poszedł na sprzedaż a PKS-y kupił izraelski Mobilis.

        W związku z tym Souter realizuje swój drugi plan - wykoszenia konkurencji z rynku poprzez "nieprawdopodobną" ofertę Polskiego BUS-a. Głownie mierzy tu w Polonusa z Warszawy i już powoli mu to wychodzi, gdyż tamten zaczyna się zwijać i pewnie wkrótce ogłosi upadłość żeby jeszcze zaniżyć cenę firmy, aby wreszcie ktoś kupił tę "masę upadłościową".

        Jedyny problem, który teraz napotyka Szkot to kolej, gdyż Polacy mogą o niej różne rzeczy gadać, ale i tak są do niej bardzo przywiązani i ciągle chętniej jeżdżą pociągami niż autobusami. Aczkolwiek Przewozy Regionalne i pociąg "Pomorze" do Warszawy załatwił na Amen.

        Chyba wkrótce dojdzie do wniosku, że nie warto tu wojować i zacznie dobijać resztę PKS-ów. Na muszce ma elbląski, bo dopóki Polski BUS jeździ bez przystanków, dopóty PKS Elbląg jest dla niego najgroźniejszym konkurentem. Jak się zacznie zatrzymywać w Elblągu to kaput.

        Tak więc chodzi tu przede wszystkim o ekspansje i ogromne zyski Soutera, a nie o ludzi. Więc niech pani nie jęczy.

        • 2 5

        • kto jęczy? (5)

          Odpisałam na post koleżance z wawy a z netowymi "mędrcami" twojego pokroju nie dyskutuję. Przecież napisałam koleżance, że cieszę się, że już wolna jestem, więc o jakim jęczeniu mowa?

          Ogarnij się.

          • 1 2

          • (4)

            To skończ już chrzanić. Nie do ciebie był powyższy post, lecz do tej "koleżanki".

            • 1 3

            • to patrz komu pajacu odpisujesz, bo twoje sapanie "podłączono" jako (3)

              odpowiedz do mojego postu. NARA

              • 1 3

              • (2)

                Głupia baba jesteś i tyle.

                • 0 1

              • a ty tępy h.. (1)

                a baba to cie urodzila i wychować nie umiała...

                • 0 1

              • W 4 literki możesz mnie cmoknąć histeryczna prostaczko.

                • 0 0

      • W bajzlu a tak plakalas jak cię wylali

        • 0 0

      • Dobrze ze plociuchy nie robią na Gdańsku do obory krowy paść ha ha ha

        • 0 0

    • Niech sie Pani trzyma!

      Takiego cwaniactwa jak Pani opisuje jest mnóstwo .Człowiek na dole najmniej zarabia a wymaga sie od niego zeby robił najlepiej wszystko za uscisk prezesa:-0
      Ta firma smierdziała mi od samego początku i uważam ,ze ludzie powinni pomysleć zanim dadza zarobić temu szkotowi. On rujnuje Polski transport - jaki by nie był ale Polski.W rodzinie mam kierowcę który jezdzi w tej firmie. On ma trudna sytuacje i boi się własnego cienia żeby nie stracił pracy. jest obserwowany i kontrolowany na kazdym kroku. Absurd - boi się wziąć ze sobą siatkę i oddać swojej siostrze w mieście do którego jedzie. Następna firma która propaguje wyzysk i zastraszenie w pięknych mundurkach.

      • 5 0

    • To po co pracujesz jak ci zamało 1500 zł to co piszesz to wielka bzdura wiecej siedzicie niz robicie i żonatych kierowców podrywacie .Za taka prace połowe powinnyscie zarabiac.

      • 2 1

    • po jaka holere pracujesz jak ci za mało płaca to ulice zamiataj

      • 0 1

    • spadaj

      • 1 0

    • Jak ci źle i marne grosze zarabiasz za 15 minutową pracę to do biedronki ic za te same zarobki a trzeba się na robic nie znasz pracy za taką pracę 700 zł a jak nie pasi to na budowę spadaj

      • 0 0

  • kpina..

    Niestety firma taktuje swoich pracowników ZLE!! chodzi mi o personel pokładowy i kierowców, wszystkim wydaje się że powinnismy dziekować za tak "wspaniala" prace i uwazac by zaden uprzejmy pasazer nie napisal skargi typu"bo nie dostalem rogalika a kierowca sie nie usmiechnal"zreszta nikomu nie byloby do smiechu przy takich zarobkach.Zycze Panstwu dalszych przyjemnych podrozy z PolskimBusem i wiecej zyczliwosci oraz dalszej niewiedzy bo podroz nie bylaby juz tak przyjemna;]smacznego!

    • 2 0

  • kierowca

    praca jest fajna ale umysłowi któży tą firmą kierują to ludzie Z MOBILISU KOMPLETNE nieudaczniki a..ż żal serce ściska jak kolejną firmę rozłożą na łopatki .SIR BRAYAN obudż się i obejżyj tę firmę od środka bo CI polakI PUSZCZĄ JĄ W SKARPETKACH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 0

  • ŚWIĘTA PRAWDA

    Koleżanka napisała prawdę . Jestem kierowcą z dużym doświadczeniem ,pokładałem w Polskim Busie spore nadzieje ,ale to co zobaczyłem od środka to SZOKKKK!!!!!
    BRAK słów . ludzie typu p. Bezulski albo Piotruś(ps.TABLET) KOORDYNATOR powinni dostać dożywotnio zakaz zajmowania jakichkolwiek stanowisk.Moja refleksja jest taka że FIRMA SIĘ SZYBKO POJAWIŁA I SZYBKO SIE ZAWINIE . PANOWIE KIEROWCY NIE PODNIECAJCIE SIĘ NOWYMI AUTOBUSAMI BO NAPRAWDĘ NIE WARTO ZA 2500 BRUTTO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane