- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (134 opinie)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (205 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (56 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (268 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (347 opinii)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (26 opinii)
PolskiBus zwalnia personel pokładowy na trasie Gdańsk - Warszawa
Pracownicy spółki PolskiBus w Gdańsku otrzymali tuż przed Wigilią wypowiedzenia umów o pracę. Zwolnieni usłyszeli, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". Zarząd firmy twierdzi, że takie rozwiązanie ma zwiększyć jedynie efektywność prowadzonej działalności, a PolskiBus zatrudni w najbliższym czasie kolejnych 50 kierowców.
PolskiBus.com zatrudnia obecnie ponad 350 pracowników w całym kraju. Spółka twierdzi, że grudniowe zwolnienia nie są początkiem większych redukcji w firmie. - W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, kilka miesięcy temu zwiększyliśmy liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Obecnie na tej trasie autokary PolskiBus.com kursują aż 15 razy dziennie - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. - Jak każde dobrze działające przedsiębiorstwo zwracamy uwagę na to, aby swoją działalność prowadzić w możliwie efektywny sposób. Przeprowadziliśmy analizę, z której wynika, że możemy świadczyć nasze usługi w zakresie cateringu lepiej i bardziej efektywnie. Zmiana stanu zatrudnienia w grupie personelu pokładowego pozwoli nam zoptymalizować koszty serwisu cateringowego dla naszych pasażerów.
Bezulski twierdzi też, że w związku z planowanym otwarciem nowych linii, w pierwszych miesiącach 2013 roku spółka ma zamiar zatrudnić kolejnych 50 kierowców. Dyrektor odpiera także zarzuty dotyczące zwolnień grupowych.
- Zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, o "zwolnieniu grupowym" możemy mówić, kiedy pracodawca zatrudniający co najmniej 300 lub więcej pracowników rozwiąże umowy z co najmniej 30 pracownikami w okresie nie przekraczającym 30 dni - twierdzi Bezulski. - W wyniku reorganizacji pracy personelu pokładowego rozwiązaliśmy umowy z trzynastoma pracownikami. Nie można tego kwalifikować jako "zwolnienie grupowe". Nie planujemy też dalszych redukcji zatrudnienia.
Tego zdania nie podzielają jednak zwolnieni pracownicy, którzy mają zamiar dochodzić swoich praw w sądzie pracy. - PolskiBus.com tak się rozwija i oszczędza nie tylko na pracownikach, ale na pasażerach również, bo np. kierowcy mają zakaz uruchamiania Webasto - dodatkowego ogrzewania w autobusach, aby zmniejszyć zużycie paliwa - twierdzi jeden ze zwolnionych pracowników spółki. - Również to, że WC są ostatnio nieczynne w autobusach nie do końca spowodowane jest zimą lecz oszczędnościami. Na rynku są dostępne środki, które nie powodują zamarzania płynu w WC, ale skoro sprzedaje się pulę ponad 30 tys. biletów za 1 zł, to gdzieś "kołdra będzie za krótka".
- Nasze autokary są w pełni klimatyzowane i cały czas staramy się, aby panowała w nich komfortowa temperatura - odpowiada Bezulski. - Kierowcy nie mają zakazu włączania dodatkowego ogrzewania, tym bardziej że jest ono uruchamiane automatycznie przez układ elektroniczny sterujący klimatyzacją.
PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r., oferując połączenia w niezwykle korzystnej cenie - od 1 zł (plus 1 zł opłaty za rezerwację). Spółka obsługuje ponad 20 miast na terenie Polski oraz Europy Środkowej, w tym 5 lokalizacji europejskich: Berlin, Berlin Schönefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń.
Miejsca
Opinie (442) ponad 20 zablokowanych
-
2013-01-07 13:48
dobrze że personel pokładowy z Gdańska został zwolniony,bo tylko przeszkadzały w czasie jazdy,kreciły sie smiały sie ,kierowcy nie mogli skupic się na jezdzie.Na trasie Ostróda -Warszawa personel pokładowy tez nie jest potrzebny moga obsłógiwac na placu.
- 4 1
-
2013-01-08 13:48
Tez jestem za tym zeby personel pokładowy obsługiwał na placu młociny ,niepotrzebne sa bo tylko się kręcą i przeszkadzaja kierowcom w pracy na nocnych kursach spią wcale nieobsługuja ,bo tłumaczą sie ze boli ja głowa albo jest zmęczona.Jak zalezy im na pracy to na placu zdązy roznieśc kawe i przejsc do następnego autobusu kierowca z rezerwacją dobrze sobie radzi.
- 2 1
-
2013-01-13 13:14
Polski bus com (1)
Kierowca.Polskiego busa z obsługą żle się pracuje jest niemiła atmosfera dobrze ze na gdańsku z nami niejeżdzą nikt nam nie przeszkadza i nie kręcą się.Zawsze dawaliśmy sobie rade bez nich a kawę. Roznieśc mogą na placu
- 2 1
-
2013-01-13 13:15
tez jestem za tym
- 0 0
-
2013-01-13 18:33
Kochany kierowco
Szkoda, że nie powiesz nam tego prosto w twarz, tylko anonimowo piszesz przez Internet ha ha ha :-)
Co do płacy 1500 zł to prawda, tyle, że kwartalnie dostajemy premie, też są marne, więc szału nie robią.- 1 0
-
2013-01-15 19:01
Do kochaney kierowco
Żle się pracuje z personelem z polskiego busa ,wiem to z własnego doświadczenia ,one tylko plotami potrafią się zajmować i oglądać za żonatymi facetami -(kierowcami) szukają przygód i łatwego łupu. Ha ha ha ha
- 3 1
-
2013-01-16 09:19
do personelu
kolego jestem z taba ha,ha,ha
- 1 2
-
2013-01-17 09:36
DO PERSONELU POLSKIEGO BUSA (1)
1500 zł za taką prace jest za dużo ,ludzie fizycznie pracują za takie pieniądze,a wy kawe podacie albo i nie bo specjalnie krany psujecie i całą droge dyskutujecie z kierowcami albo śpicie i jeszcze wam mało.połowe z tego bym dał.
- 2 1
-
2013-01-17 15:56
;D
ha ha ha ha krany psuja dobre ha ha ha a kawusie to chetnie kierowcy popijaja i jakos wtedy im nic nie przeszkadza;]
- 0 1
-
2013-02-03 19:36
Jestem stałym klientem ale tak nie miłej obsługi jak ostatnio to się nispodziewalem o dłuższego jusz czasu personel pokladowy źle odnosi się do klientów łaskę robią aby podać kawę robią to z przymusu obsłużą albo nie bo jak zwykle kran popsuły oszukują aby jak najwięcej spędzić czasu z kierowcą.
- 0 1
-
2013-02-06 17:21
gonichy
tez to zauwazyłam jak one zachowuja sie kleją sie do kierowcw i obijają się
- 0 1
-
2013-03-01 13:55
nie polecam!
A ja nie polecę nikomu! Kierowcy i pani pilot czują się jak nie wiadomo kto. Mimo, że dzwoniłam na infolinię i zostałam powiadomiona, że jest jeszcze 10 miejsc i mogę kupić bilet u kierowcy, to kiedy podjechałam po długiej podróży pociągiem, kierowca z panią pilot się uśmiechnęli i powiedzieli, że nie sprzedadzą mi 2 biletów, chociaż mają 10 miejsc, bo trzeba kupować bilety przez internet. Mimo mojego tłumaczenia, pan kierowca stwierdził, że na infolinii pracują niekompetentni ludzie i zostałam wprowadzona w błąd. Była noc, ale pan kierowca wolał mieć 10 miejsc pustych. Nie szanują ludzi. Czekałam 2 miesiące na odpowiedź z centrali w tej sprawie, ale się nie doczekałam. Jak napisałam ponownie w sprawie wyjaśnienia, to kazali mi podać dokładną godzinę rozmowy. Po 2 miesiącach! Napisali to dodatkowo z błędami ortograficznymi, bez znaków interpunkcyjnych i zdanie nawet nie brzmiało po polsku. A przecież nie każda komórka przechowuje takie dane przez 2 miesiące. Ja na pewno nigdy więcej nie skorzystam z ich usług i odradzam każdemu!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.