- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (186 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (221 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (65 opinii)
- 4 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (26 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (360 opinii)
- 6 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (276 opinii)
PolskiBus zwalnia personel pokładowy na trasie Gdańsk - Warszawa
Pracownicy spółki PolskiBus w Gdańsku otrzymali tuż przed Wigilią wypowiedzenia umów o pracę. Zwolnieni usłyszeli, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". Zarząd firmy twierdzi, że takie rozwiązanie ma zwiększyć jedynie efektywność prowadzonej działalności, a PolskiBus zatrudni w najbliższym czasie kolejnych 50 kierowców.
PolskiBus.com zatrudnia obecnie ponad 350 pracowników w całym kraju. Spółka twierdzi, że grudniowe zwolnienia nie są początkiem większych redukcji w firmie. - W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, kilka miesięcy temu zwiększyliśmy liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Obecnie na tej trasie autokary PolskiBus.com kursują aż 15 razy dziennie - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. - Jak każde dobrze działające przedsiębiorstwo zwracamy uwagę na to, aby swoją działalność prowadzić w możliwie efektywny sposób. Przeprowadziliśmy analizę, z której wynika, że możemy świadczyć nasze usługi w zakresie cateringu lepiej i bardziej efektywnie. Zmiana stanu zatrudnienia w grupie personelu pokładowego pozwoli nam zoptymalizować koszty serwisu cateringowego dla naszych pasażerów.
Bezulski twierdzi też, że w związku z planowanym otwarciem nowych linii, w pierwszych miesiącach 2013 roku spółka ma zamiar zatrudnić kolejnych 50 kierowców. Dyrektor odpiera także zarzuty dotyczące zwolnień grupowych.
- Zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, o "zwolnieniu grupowym" możemy mówić, kiedy pracodawca zatrudniający co najmniej 300 lub więcej pracowników rozwiąże umowy z co najmniej 30 pracownikami w okresie nie przekraczającym 30 dni - twierdzi Bezulski. - W wyniku reorganizacji pracy personelu pokładowego rozwiązaliśmy umowy z trzynastoma pracownikami. Nie można tego kwalifikować jako "zwolnienie grupowe". Nie planujemy też dalszych redukcji zatrudnienia.
Tego zdania nie podzielają jednak zwolnieni pracownicy, którzy mają zamiar dochodzić swoich praw w sądzie pracy. - PolskiBus.com tak się rozwija i oszczędza nie tylko na pracownikach, ale na pasażerach również, bo np. kierowcy mają zakaz uruchamiania Webasto - dodatkowego ogrzewania w autobusach, aby zmniejszyć zużycie paliwa - twierdzi jeden ze zwolnionych pracowników spółki. - Również to, że WC są ostatnio nieczynne w autobusach nie do końca spowodowane jest zimą lecz oszczędnościami. Na rynku są dostępne środki, które nie powodują zamarzania płynu w WC, ale skoro sprzedaje się pulę ponad 30 tys. biletów za 1 zł, to gdzieś "kołdra będzie za krótka".
- Nasze autokary są w pełni klimatyzowane i cały czas staramy się, aby panowała w nich komfortowa temperatura - odpowiada Bezulski. - Kierowcy nie mają zakazu włączania dodatkowego ogrzewania, tym bardziej że jest ono uruchamiane automatycznie przez układ elektroniczny sterujący klimatyzacją.
PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r., oferując połączenia w niezwykle korzystnej cenie - od 1 zł (plus 1 zł opłaty za rezerwację). Spółka obsługuje ponad 20 miast na terenie Polski oraz Europy Środkowej, w tym 5 lokalizacji europejskich: Berlin, Berlin Schönefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń.
Miejsca
Opinie (442) ponad 20 zablokowanych
-
2013-05-11 21:19
ten cały personel pokładowy to wcale nie potrzebny firma by zaoszczędziła i to sporo i tak obsługują tylko kiedy chcą przy wybranych kierowcach,na Gdańsku niema i jest dobrze,na począdku nie było ich i firma też miała pełne busy ludzi zwolnić ten cały personel i będzie ok.
- 0 1
-
2013-05-23 10:11
zwolnić personel pokładowy
Kierowcom zamiast ucinać pensie zwolnić personel pokładowy ,kierowcy nie będą uciekać z pracy i brać zwolnień.Zwolnić ten cały personel pokładowy te nieroby za co one zarabiają a nam ucinają pensie za tak odpowiedzialną prace jaka to sprawie dliwość.
- 2 1
-
2013-05-29 00:49
czy nikt tego nie widzi (2)
czy naprawdę nikt tego nie widzi że te całe WARSZAWIANKI jeżdzą z nami kursem 12;25 OSTRÓDA-WARSZAWA i 16;30 WARSZAWA-OSTRÓDA wogóle nie obsługują bo one są zmęczone co nie które myślą że trochę urody ma to morze zachowywać się jak chce głupie uśmieszki do kierowców i myśli że całą trasę będzie siedziała ale to do czasu my kierowcy widzimy jak wy się obijacie a pensie co miesiądz bierzecie chyba za przewóz tyłka.Tak dalej być nie morze one się obiją a my uczciwie pracujemy a pensie stoją w miejscu zwolnić je a kierowcom podnieść pensje bez nich damy radę.na początku od kąt firma jest bez nich było lepiej i spokój teraz jest bałagan,ploty tylko robią.
- 2 2
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-06-01 00:10
Szanowny kierowco
po pierwsze zanim zaczniesz coś pisać to koniecznie sięgnij po słownik ortograficzny bo tu aż roi się od błędów
po drugie nie pisz "my kierowcy" bo to jest tylko twoja prywatna opinia a nie ogółu pracowników
i po trzecie nie myśl że w Internecie drogi kolego jesteś anonimowy - tylko Tobie się tak wydaje
no i po czwarte drogi kolego jaki pracownik taka"pensia":)- 1 0
-
2013-09-12 10:16
pasazerka
a te nie roby dalej jak byly tak sa nie przyjemne ten caly personel pokladowy
- 0 0
-
2013-09-20 09:37
Doskonały serwis
Gdyby nie PolskiBus byłabym zmuszona korzystać z wiecznie spóźniajacych się , obskurnych i dużo droższych pociagów. Co prawda dojazd z Gdyni do Gdańska jest dodatkowym kłopotem i w praktyce dodatkową godziną, ale miły serwis i profesjonalna praca kierowców rekompensują tę niedogodność. Nigdy nie spotkałam się z opryskliwością czy niezadowoleniem kierowcy. A wystarczy przejechać sie z Beauvais ( Paris, wizzair) do Paryża aby mieć porównanie. Francuski Pan Kierowca wprowadził terror wśród pasażerów i zachowywał sie jak gwiazda gotowa każdego wysadzić. A pomyśleć, ze pamiętam czasy kiedy to krowy pasły się ma tym polu startowym...
- 1 1
-
2013-10-17 08:44
polskibus klapa
tak samo będą na trasach jak był polski expres dopuki nie zaczną płacic podatków potem będzie plajta jak wszystko a pan szkot wezimie waliche i po wszystkim
- 2 0
-
2013-10-29 11:29
Te śpiące lenie zwolnić
- 1 0
-
2013-10-29 11:36
Zwalniać
- 1 0
-
2013-12-29 17:28
Nieroby trzeba zwalniać , ta cała pseudo obsługa nie jest potrzebna kawę każdy w domu morze wypić 10 minut obsłużą a resztę siedzą, nie lepiej dac zarobić kierowcom zarobić za tak. odpowiedzialna pracę a nie 10 minutowej obsłudze
- 1 0
-
2013-12-30 00:47
DALEKA DROGA (1)
Tak na prawdę każdy piszę co mu na język przyjdzie ale ten szkot jak piszą byłe pracownice dzięki firmie "Polski Bus" miały pracę a co niektórzy mają i tego nie doceniają ,jak pracowały to firmę wychwalaly i nie narzekali na zarobki ,a jak otrzymały wypowiedzenie odrazu firmę opczerniaja .Dość ze za taką pracę i tak dużo zarabiały to tego nie doceniają by chciały święta, lykiendy wolne i zarabiać bug wie ile.Jak mało zarabiacie i zarabialyscie to po co się pchacie tam pracować dajcie takim pracę co doceniom a nie malo latom co firmę opszczekuja a mimo nadal tam pracują )))))))
- 0 0
-
2015-06-01 21:59
Ha ha ha
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.